Tänään minä työelämästä syrjäytynyt menen äänestämään
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
käy äänestämässä sitä, miksi olet tuossa tilanteessa eli sdp:tä. he halauavat pitää teidät kotona köyhinä ja myös muutkin.
Keskusta ja kokoomus haluaa pitää köyhinä. SDP:n aikana on olot helpottuneet huomattavasti, johtuen siitä kun kukaan ei ole ollut jäädyttämässä indeksiä ja leikkaamassa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin perhe menee kohta äänestämään. Ei olle aivsn pienituloisia joskaan ei ökyjäkään.
Ihmiset luultavasti olettaa meidät kokoomusperheeksi mutta ehei, äänemme jakautuvat tänään vihreille ja SDP:lle.
Meillä on aivan sama juttu. Olen ennen äänestänyt persuja, mutta koska heiltä ei saa mitään katetta äänelle nyt sdp. Maalla asuva perhe joka ajelee työmatkoja yhteensä jopa 190km päivässä. M37v
Jos sinulla on bensiiniauto tai hybridi, täytyy olla kyllä pöljistä pöljin jos tuolla perusteella äänestää demareita. Sinähän käytännössä kerjäät vieläkin kovempia työmatkamaksuja itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käy äänestämässä sitä, miksi olet tuossa tilanteessa eli sdp:tä. he halauavat pitää teidät kotona köyhinä ja myös muutkin.
Keskusta ja kokoomus haluaa pitää köyhinä. SDP:n aikana on olot helpottuneet huomattavasti, johtuen siitä kun kukaan ei ole ollut jäädyttämässä indeksiä ja leikkaamassa eläkettä.
Tuet eivät nosta köyhää köyhyydestä, vaan työpaikat. Nimenomaan halutaan uudistaa työmarkkinat ja työelämä jotta työllisyys saataisiin mahdollisimman ylös ja yrityksien kilpailukyky hyväksi.
Itse tosin äänestän PS, kepu ja kokoomus ovat vain hyvävelikerhoja enemmän kuin mitään oikeita puolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ap. Mitäs puoluetta aiot äänestää? Ihan mielenkiinnosta kysyn
Lähinnä äänestän henkilöä. Enkä äänestä sossutukien puolesta koska en itse saa mitään tukia.
Niin turhauttavaa että ihmiset eivät ymmärrä eduskuntavaalien olevan ensisijaisesti puoluevaali. Tuo toimii ainoastaan jos se oma ehdokas on omia arvoja edustavasta puolueesta. Nyt vaalien alla olen lukenut kymmenien ehdokkaiden lätinät ja lupaukset jotka kuulostavat hyvältä. Silti ei pidä unohtaa että jos porvari lupailee mukavia köyhälle, se ei ole totta. Milloinkaan.
Kenen joukoissa seisot
Kenen leipää syöt sen lauluja laulat
Arvosta Suomen äänioikeutta. Kaikilla mailla ei ole näin hyvin. Luotan äänten laskentaan. En koskaan jätä äänestämättä.
Kävi miten kävi, niin tästä on vaan selvittävä eteenpäin, yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Haluavat että vaikka olet kotona, et silti kuole, sinut koulutetaan ja olet kohta työllistetty. Sen sijaan että sinulta vietäisi kaikki ja olisit huomenna mielisairaalassa kallis potilas.
Eihän sinne pääse nytkään. Miksi sitten huomenna?
Kummasti ennen vaaleja oikeistomieliset mustamaalaavat vasemmistoa väittämällä että se käyttäytyy kuin- oikeisto! Että älkää äänestäkö oikeistomaisesti käyttäytyvää vasemmistoa, vaan... ööö ???
Jessus näitä kommenteissa taas riehuvia palstatolloja. Haukkuvat muita vaikka oma elämä typistynyt nettitrollaamiseen. Tai ehkä juuri siksi. Voi voi
Minäkin köyhä ja kipeä raahauduin äänestämään ja kamalassa kunnossa, oli aika via dolorosa. Mutta ihmisellä pitää olla periaatteita (ja halua myös toimia niiden mukaan.)
Työtön mies kirjoitti:
Äänestämisestä ei ole koskaan ollut mitään hyötyä köyhälle.
Ai ei? Aika paljon on ollut hyötyä jos sadan vuoden ajanjaksoa mietit.
Nykyisin taitaa enemmänkin kyse olla siitä, paljonko haittaa siitä on, ettei äänestä. Ja tänään voi sanoa, että todella paljon.
Äänestämisestä ei ole koskaan ollut mitään hyötyä köyhälle.