Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin tänään laihduttamisen, eli uuden elämän. =)

Vierailija
27.11.2006 |

Olen äitiyslomalla, joten ajattelin aina tänne vähän kirjoitella ajatuksia projektista, sekä miten olen edistynyt. Saa tsempata miuta ihan hirveesti!

Vähän taustaa: Olen 23v, 164cm/64kg. Minulla on yksi lapsi, 5kk vanha. Tavoitteena on laihduttaa 5kg.

Ostin Painonvartijoiden olet mitä syöt-cd:n. Sen avulla aion onnistua urakassani. Varsinaista tavoiteaikaa minulla ei ole, koska pyrin muuttamaan nyt elämäntapani kokonaan.

Vahvuuteni laihduttamisessa on, että rakastan liikuntaa ja liikunkin paljon; kaksi kertaa viikossa käyn rankassa jumpassa ja muina päivinä vauvan kanssa vaunukävelyllä. Pidän myös terveellisestä, perinteisestä kotiruuasta. Käytän aina ruuanlaitossa kaikkea vähärasvaista + valitsen aina kaupasta moniviljatuotteet. Tykkään myös erittäin paljon hedelmistä ja vihanneksista.

Heikkouteni laiduttamisessa: Herkut (olen tottunut syömään vähän karkkia joka päivä sekä pullan). Toinen heikkous ovat annoskoot. Otan aina liian paljon ruokaa, kasviksia on lautasella taas liian vähän. Ongelma on myös yleensä se, että ruokavälit kasvavat liian pitkiksi aina silloin kun laihdutan. Jemmaan pisteitä aina iltaan, jotta voin napostella television äärellä.

Mitä siis nyt teen toisin: Pyrin syömään välipaloja usein (hedelmiä, näkkäriä) ja täytän vatsaani enemmän kasviksilla. Säästän liikuntapisteitä viikonloppuun, jolloin ostan noin 130g karkkipussin.

Tässä esim. mitä olen syönyt tänään.

Aamupala:

Kaksi viipaletta moniviljapaahtoleipää

Kaksi siivua kalkkunaleikettä

1/4 kurkku

puolikas appelsiini

2dl maitoa

0,5tl margariinia

Lounas:

1,5dl tummaa spagettia

1dl hunajamarinoituja kanasuikaleita

100g hapanimeläkastiketta

1 näkkileipä + 1 siivu kalkkunaleikettä + 3 siivua kurkkua

light-kokista

mandariini

babyporkkanoita noin 1,5dl

Tässä tämän hetkiset päivän ruuat. Päivittäinen pistemääräni on 21 ja tässä on nyt pisteitä 11,5. Syön varmaan jossain vaiheessa yhden omenan, näkkäriä ja ehkä vielä vähän tuota kanaruokaa. Tämä päivä on taas mennyt pisteisiin tutustuessa, eikähän sitä pikkuhiljaa rupea muistamaan, monta pistettä mikäkin määrä ruokaa on.

No, lukekoot minun projektia ketä kiinnostaa. Teen tätä hieman päiväkirjatyyppisesti. Mutta kannustus on ainakin heikolla hetkellä erittäin tervetullutta!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi