Jos suutut miehellesi, näytätkö sen?
On parikin asiaa hampaankolossa ja mietin vaan, että ottaisko esille. Meillä on tosi harvoin riitoja, vältellään niitä viimeiseen asti.
Miten muut, sanotteko miehelle suunnilleen ihan kaikesta mikä hänen käytöksessään harmittaa? Itsellä on vaikea sanoa yhtään mistään.
Kommentit (29)
Ja että viitsit edes käyttää tuota inhottavaa sanaa!
Millä yksinoikeudella mies viettää vapaata viikonloppuisin? Eikö viikonloput ole yhteistä aikaa. Entäs sinun vapaasi? Sinullakin on oikeus pitää yhtä paljon vapaata kuin mies, ellei enemmänkin koska olet jatkuvasti kotona!
Siis tuohan on toooosi epäreilua SUA kohtaan. Entäs lapset. Miten vanhoja ovat? Eivätkö yhtään halua olla isän kanssa yksinään? Mieskin menettää paljon jos ei vietä aikaa perheen kanssa.
En voi muuta sanoa kuin että ääliö mies!
**
Mä ottaisin tuon kyllä puheeksi siltikin vaikka ilmoittautuminen on jo mennyt umpeen. Sanoisin, että pidän sitä kovin epäreiluna etten minä koskaan pääse minnekään mutta sinä pääset. Ja sinä vielä yleensä lähdet etkä kysy että sopiiko!? Sanot että sinäkin haluat edes yhden vapaaillan viikossa + että viikonloppuisin haluaisit myös välillä vapaata lapsista.
Pysy kannassasi!! SINÄ olet nyt tällä kertaa oikeassa, ei mies. Ei ole oikein että vain nainen on kotiinsa sidottu ja mies saa mennä kuin ennenkin.
Tunteita pitää ja saakin näyttää. SIINÄ ei ole mitään väärin!
kun menoa on esim 1h tms. Mutta ei suostu kovin pitkää olemaan lasten kanssa. Ihan pieniä ovat 1v ja 3v.
ap
Me ollaan mieheni kanssa molemmat opetelleet tuon puhumisen taidon tässä kymmenen vuotisen yhteisen taipaleemme aikana. Ei se ole ollut kummallekaan aluksi helppoa, mutta nyt parisuhde kukoistaa, kun kumpikaan ei patoa tunteitaan ja ajatuksiaan itseensä. Eihän toinen voi toisen ajatuksia lukea!
Minä en kyllä pyydä mieheltäni lupaa menoihin, vaan kerron ajoissa koska minulla on menoa (niitä tosin ei kovin usein ole), jotta tietää järjestää työnsä ja vapaa-aikansa (mitä nyt ei meidän miehellä juurikaan ole) siten, että voi huolehtia lapsista. Mies ottaa lapset vaikka töihin mukaan, jos tarvetta (ja lapset nauttii)
Ja 1v. ja 3.v ovat jo kuitenkin niin isoja lapsia, että jokaisen isän pitäisi pärjätä sen ikäisten lasten kanssa! Meillä mies on ollut jo heti vastasyntyneen kanssa kahden, kun minä olen juossut ostoksilla (=tuulettumassa).
Me ollaan mieheni kanssa molemmat opetelleet tuon puhumisen taidon tässä kymmenen vuotisen yhteisen taipaleemme aikana.
kyllä mies puhumisen taidon osaa. Tuppaa vielä kertomaan riidoistamme vanhemmilleen ja sisaruksilleen myös. Siinä yksi syy, miksi en joka asiasta viitsi sanoa, tiedän, että ei jää meidän välillemme.
Me ollaan mieheni kanssa molemmat opetelleet tuon puhumisen taidon tässä kymmenen vuotisen yhteisen taipaleemme aikana.
kyllä mies puhumisen taidon osaa. Tuppaa vielä kertomaan riidoistamme vanhemmilleen ja sisaruksilleen myös. Siinä yksi syy, miksi en joka asiasta viitsi sanoa, tiedän, että ei jää meidän välillemme.
-- Siinäkin olisi kyllä yksi keskustelun paikka! On erittäin epäkypsää juosta heti vanhemmilleen kertomaan riidoista. Ja so what vaikka kertookin?
1 ja 3-vuotiaiden kanssa pitäisi todellakin jo pärjätä. Miehesi ei ehkä vain ole tottunut, mutta tottuu kyllä pakon edessä. Grrrhh että alkoikin ärsyttää!
Ei ole ehkä reilua suuttua ja nipottaa joistain asiasta, joka selvästi johtuu vain siitä että itse on pinna kireällä ja kaikki ärsyttää. Mutta jos on jotain oikeasti merkittävää, niin täytyy siitä voida sanoa ja suuttuakin jos tarvitsee.
Täällä myös yksi kotiäiti, joka ei miehen mielestä tarvitse omaa vapaata, koska on aina muutenkin kotona. Mies kyllä touhuaa lasten kanssa, mutta nihkeästi suostuu sellaiseen, että lähden kotoa jonnekin. Aina pitää olla kuitenkin varalta valmiudessa, jos mies keksii puuhailua johon ei lapsia voi ottaa mukaan. Kerran vuodessa yritän viikonlopuksi häipyä, siinä vaiheessa mies työntää lapset anopin hoiviin ja jos ovat miehen kanssa kotona, mies aloittaa jo lähtöiltana tekstailun "meinasitko huomenna tulla aamusta vai miten se oli, kun olisi tekemistä".
.jos hän tosiaan katsoo olevansa omille lapsilleen LAPSENVAHTI!?!?