+35845 Alkuinen numero, uskallanko soittaa takaisin
Joo elikkä äskön soitti joku ton alkuisesta numerosta, vastasin ja olin ihan hiljaa, ja kuulin vaimeaa puheääntä mutta löin luurin korvaan, uskaltaako soittaa takaisin?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 045 on ihan normaali p.nron alku. Itselläni sama.
No ei ole normaali. Mitä myyt vai huijaatko vain ihmisiä muuten?
Mullakin 045 ja ihan normaali telian liittymä tämä on :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
045-alkuisia numeroita on vain puhelinmyyjillä, rikollisilla ja omat raha-asiansa totaalisesti sössineillä jotka eivät saa oikeaa kunnollista liittymää. En vastaisi yhteenkään 045-alkuiseen numeroon, estoon vaan suoraan.
Minulla on 045 alkuinen, numeron saanut Elisalta.
Sama, minulla ollut varmaan 15 vuotta tuo numero, nykyään on Telian liittymä, mutta siihen aikaan ei enää tarvinut vaihtaa numeroa, kun vaihtoi operaattoria.
Vierailija kirjoitti:
045-alkuisia numeroita on vain puhelinmyyjillä, rikollisilla ja omat raha-asiansa totaalisesti sössineillä jotka eivät saa oikeaa kunnollista liittymää. En vastaisi yhteenkään 045-alkuiseen numeroon, estoon vaan suoraan.
Tämä on näitä luuloja, jotka ihmiset on kerran kuulleet joltain ja sitten sitä julistetaan kuin uskonkappaletta. Saahan sitä toki tyhmä olla.
En ole koskaan ennen kuullut tällaisia uskomuksia, että 045-numeroita ei muka olisi tavallisilla ihmisillä. 😀
Mulla on +35845 alkuinen eli 045... Soita takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 045 alkuinen, numeron saanut Elisalta.
En kehtaisi itse myöntää, mutta okei. Onnea matkaan.
Et kehtaisi myöntää mikä alku puhelinnumerollasi on? No, kai se on ymmärrettävää että kaikki eivät koskaan kasva normaaleiksi aikuisiksi. Onnea sinulle elämääsi, tulet tarvitsemaan sitä että pärjäät edes jotenkin. Toivottavasti asut jo tukikämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen alkunumero!!
040, 044 ja 050-alkuiset ovat tavallisia nuneroita, mutta 045- ja 046-alkuiset ovat pummien ja rikollisten numeroita.
Älä soita koskaan takaisin kenellekään. Kyllä se soittaa uudestaan jos oli asiaa.
Rikosseuraamuslaitos pakottaa 045-alkuiset liittymänumerot ehdonalaisvangeille ja taparikollisille, koska niitä voi poliisi seurata paremmin kun eivät ole luotettuja numeroita.
Miksi ylipäätänsä sinun pitäisi soittaa johonkin numeroon takaisin. Mulle tuli tekstiviesti Kiinasta, että hei mitä kuuluu. Arvaa vastasinko?
Hankin elisalta uuden liittymän, jonka alku on 045-. Ihan tavallinen liittymä, ei prepaid. Löytyy myös numerotiedustelusta.
046- ja 041- alkuiset saattavat olla prepaidliittymiä. Aikoinaan tosin esim Academica myi 046-alkuisia ihan tavan puhelinliittymiä.
Vain 0400 tai 0500 alkavat numerot ovat kunnollisia. Kaikki muut on jotain pummeja ja huijareita eikä niille kannata vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen alkunumero!!
040, 044 ja 050-alkuiset ovat tavallisia nuneroita, mutta 045- ja 046-alkuiset ovat pummien ja rikollisten numeroita.
Mitä sieniä sinä olet syönyt? 045 oli Saunalahti, nykyisin ne ovat Elisan kuluttajanumeroja. 050-alkuisia ei taida saada kuin yrityspuolelta enää.
Itselläni on 045-alkuinen numero ja ihan normaali liittymä on, tullut työnantajalta.
Ihan tavallinen Elisan liittymä. Soita takas ja kysy mitä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
jaha... en ole rikollinen, en ole koskaan edes saanut sakkoja eikä kiinnosta, en ikinä tekisi puhelinmyyjän töitä ja raha-asiatkin on kunnossa. minulla on pankissa oma yhteyshenkilökin ja rahaa tilillä sen verran, että pankkiasiointini ei maksa mitään. Mutta hyvä ettet sinä vastaa 045 alkuisiin puhelinnumeroihin. luultavasti kaikki huokaisevat helpotuksesta siltä osin.
sitten googlattua tietoa sinulle: "045- ja 046-alkuiset puhelinnumerot ovat Suomessa käytössä olevia suuntanumeroita, jotka on myönnetty eri teleoperaattoreille. Alun perusteella ei kuitenkaan voi suoraan päätellä, mihin operaattoriin liittymä tällä hetkellä kuuluu, sillä numeronsiirto operaattorilta toiselle on ollut mahdollista vuodesta 2003 lähtien. Vaikka 045- ja 046-numerot saattavat joskus viitata tiettyihin operaattoreihin tai prepaid-liittymiin, varmuutta tästä ei ole ilman tarkempaa selvitystä. Puhelinnumeron alku voi siis antaa vihjeitä, mutta ei takaa liittymän nykyistä operaattoria."
En kehtaisi itse myöntää, mutta okei. Onnea matkaan.