Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi otti sitten kissan...

Vierailija
27.11.2006 |

Ja edelleen haluaa poikaa yökylään. Tarkoituksena oli nyt ennen joulua viedä, mutta taitaapa jäädä koko homma!!

Mä olen kesästä asti jutellut, että poika on prick-testeillä todettu allergiseksi kissoille ja koirille. Koirakontakteja ollut ja yön pystyy olemaan ilman suurempaa allergista reaktiota, mutta kissojen kanssa ole kontaktia. Kerran olimme reilun tunnin yhdessä paikassa, jossa kissa ja ennen sitä annoimme Zyrteciä, silti rupesi hieman kutiamaan.

Mies ehdotti että olemme joku kerta pidempään ja katsomme miten reagoi vai reagoiko ollenkaan, mutta itse en voi olla 2h kauempaa, sillä mulla allergialääkkeistä huolimatta silmät turpoo.

Menköön miehen kanssa, mutta eipä se välttämättä näy kun vasta esim. sitten aamulla. Tuntuu kuin mieskin haluaisi leikkiä melkeinpä pojan hengellä =(

Ja anoppi ei tunnu tajuavan. Miten mä saan sen ymmärtämään??

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin ensin, että ap saa itse kissasta oireita. Mutta joka tapauksessa voi olla niin, ettei lapsi anopin kissasta mitään oireita saakaan. Kannattaa ainakin testata, t. 16.

Vierailija
22/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä harrasta siedätyshoitoa itselleni vaan välttelen eläinperheitä ja piste.

Kun allergiaoireet tulee ja saa Zyrtecin yms suuhinsa se auttaa vaan vähän ja se paha olo ja ikävä kutina on superärsyttävää.

Älä vie poikaa edes testikappaleena kokeilemaan. Pieni parka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua ymmärtää allergisia ihmisiä ympärillään. Sinuna antaisin poikasi käydä vain pieninä annoksina anoppilassasi ja jos oireet pahenee niin sitten ei ollenkaan. Allergioilla kun ei ole tapana parantua vaan voivat sitten aktivoittaa myös astman. Minä kävin pikkutyttönä saamassa siedätyshoitoa hevostalleilla ja sain astman.

Vierailija
24/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin monet vastanneistakin. Parempi jättää siedätyshoidot lääkäreiden ym niistä tietävien asiaksi.

Et sä voi ruveta lapsesi hengellä leikkimään. Et päästä lasta mummolaan ja sillä selvä. Ja selität sille miehelleskin, että lapsi kärsii ja voi olla hengenvaarassa, jos joutuu pitkäksi aikaa kissan luo.

Mun mummokin on sellainen, että vähättelee mun allergioita. Usein kysyy: " otatko tätä ja tätä" , vaikka tietää, etten voi syödä niitä ruokia, kun olen allerginen. Ja kyseessä on itsekin allerginen henkilö! (tosin vain siitepölylle allerginen...) Välillä myös sanoo: " XXX ei kuulemma voi syödä tätä." ja nauraa päälle ja pian saattaa taas kysyä, että:" otatko tätä?" Idiootti!

Vierailija
25/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yhden sellaisen ihmisen työpari ja sain kuulla tämän saarnan kun kerroin, että toinen lapsistani on vaikeasti astmaattinen.

Vierailija
26/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on testeissä todettu kissalle allergiseksi, en kyllä yökylään veisi edes Zyrtecin voimalla. Tiesitkö, että allerginen nuha lisää lapsen riskiä sairastua astmaan? Pienet vierailut antihistamiinin avulla varmaan onnistuvat, mutta yökyläily on minusta poissuljettu, jos oireita tulee. Se on lapsen rääkkäämistä, sen tietää jokainen, joka on kärsinyt allergiaoireista ja lapsi kun ei pysty oireilujaan järjellä selittämään, vaan hän vain kärsii kokonaisvaltaisen huonosta olosta kutinoineen ym. Jatkuva altistaminen lisäksi pahentaa oireita, joten jos nyt pärjätään antihistamiinilla, jatkossa voi olla tarpeen myös kortisonilääkitys, lopulta sitten ne astmalääkkeet. Tästä on paljon tutkimuksia ja tänä päivänä astman mekanismi tunnetaan ja voidaan todentaa, jos joku väittää sitä psyykkiseksi taudiksi, ei todellakaan tiedä mistä puhuu.

t. Entinen allergiahoitaja

Vierailija
27/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä koirienkaan kanssa voi olla pitkää aikaa samassa tilassa :( Lapsi saa oireita pelkästään toisten vaatteistakin jos tulevat kyläilemään vaatteissa joissa on hilsettä/ karvoja. Ei ole helppoo meidän elämä tosiaankaan... Ja oma äitini otti kissan kun edellinen heitti veivin vaikka tiesi tästä allergiasta! Että semmosta. Me ei sitten voida käydä kylässä ja nähdään tämän asian vuoksi aika harvoin. Kun oma isäni ei tykkää ajella autolla tänne meille kun matkaa on yhteen suuntaan 100 kilometriä. Joten me ei tosiaankaan nähdä kuin ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin kun vanhempani käyvät mökillään ja ajavat tästä meidän ohi.

Vaikka tiedän että vanhemmillani on oma elämä jne. niin kyllä tämä asia ottaa päähän, ihan jo lapsen takia kun vieraantuu mummostaan ja papastaan... Kertaakaan ei ole ollut heillä hoidossa eikä vanhempani ole lastani katsonut ja nyt jo ikää 8 vuotta! Minusta oli tosi kivaa olla pienenä yökylässä mummolla!!!

Älä Ap vaan anna lastasi sinne pitkäksi aikaa!!! Meidän lapsella oli ensin vain tota silmien turpoamista ja aivastelua yms. Mutta sitten oireet vaan pahenivat kun aika kului ja lapselle tuli ikää lisää. Kerran sitten sai kamalan kohtauksen, hengitys vinkui ja ei ilma meinannut kulkea. Lopulta tilanne laukesi oksennukseen :( Sen jälkeen loppui meidän vieraillut heidän kotonaan!

Vierailija
28/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mulle on ainakin ihan sama vaikkei tapais meidän lapsia ikinä kunhan jättää meidät rauhaan ja antaa meidän keskittyä omaan perheeseemme! Julistetaan anoppi rauha ensi vuoteen asti ja toivotaan et ne älyy pysyä poissa

Vierailija
29/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsella on niin voimakas allergia kissoille että pari minuuttia ja on iho punainen kutiava silmät turvoksissa.

Jotkut ei tätä ymmärrä mutta se on heidän hölmöttään. Kertoo kyllä täydellestä typeryydestä jos mummo hankkii kissan vaikka tietää lapsen ja sinun olevan allerginen.

Käyköön mies itekseen äitinsä luona.

Vierailija
30/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ollut pienenä infektioastma-tyypistä astmaa. Hän ei kuitenkaan ole allerginen eläimille. Pojalla on infektioastma ja pelkäänkin allergisen reaktion pahimmassa tapauksessa aiheuttavan astmakohtauksen. Pojan astma on muutenkin vaikeahoitoinen ja aina kohtauksen tullessa tarvitaan Spirat + kortisoni suun kautta jotta kohtaus laukeaa.

Mitenkäs sitten, jos kohtauksen aiheuttaja onkin allerginen reaktio?

-ap-

Vierailija
31/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa viedä sellaiseen paikkaan jossa on allergisoiva eläin!!! Lapsi voi saada tosi pahan kohtauksen joka ei lähde pois kiekoilla vaan joudutte menee ensiapuun! Voi hitto miten tyhmiä ihmisiä voi olla? En nyt sinua Ap hauku, kunhan tässä jupisen! Lapsi voi vierailla vain pieniä hetkiä kylässä jos on pakko mutta ei missään nimessä useammaksi tunniksi saa jäädä!

Vierailija
32/32 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meille kotiin ei hankita eläimiä, ei tupakoida jne...

Katsellaan miten anoppi alkaa ymmärtää, kunhan ensin saa miehen tajuamaan, että kohtaus voi olla pahakin. Eihän me nyt oman lapsen hengellä aleta leikkimään! Herran jumala.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi