Aistiiko ihminen sen jos et pidä hänestä? Ajatuksia?
Uskotteko sen, että ihmisestä voi aistia tai huomata jos hän ei pidä sinusta tai toisinpäin?
Kommentit (25)
Tietynlaisista blondeista sen huomaa sekunneissa, tosin ne eivät pidä muista naisista kuin itsensä huonommista kopioista.
No jos eksoottisempi tumma kaupan kassa ei edes katso kohti eikä sano minkäänlaista tervehdystä, on aika luonnollista olettaa ettei hän pidä kantasuomalaisista asiakkaista. Näitä on onneksi harvoin mutta ne pilaavat kaupassa käynnin. Aiemmin oli samanlainen kerrossiivoojana asuintalossani, mutta sitä ei ole enää onneksi näkynyt. Tervehdin iloisesti kun siivooja oli yllättäen hissin ulkopuolella. Vastaus oli pelkästään vieraskielistä vihaista mutinaa ja häijyä mulkoilua. Epämiellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on tapana välttää myönteistä tunneilmaisua naamalla. Todella outoa jos vaikka kävelee käytävällä vastaan. Etenkin tuttuna. Voivat sitten moikata jos erikseen heille sanoo, aina eivät sitäkään.
Jos joillekin sitten hymyilee ihan normaalisti, voivat tulkita erikoisesti.
En voi tajuta, miksi tutulle ihmiselle näyttäisi kivinaamaa etenkään töissä.
Mä sain nuoruudessa usein ja suorimmin ekassa kesätyössä palautetta, että näytän koko ajan vihaiselta ja ihmiset pelkäävät minua. Olen sitten opetellut hymyilemään ja ilmehtimään, ja olenkin nykyään hymyileväiseksi ja helpostilähestyttäväksi kuvattu.
Mutta ne päänsäryt, jotka tuosta opetellusta hymyilystä saan! Vapaapäivinä ja silloin kun olen vain läheisten tuttujen kanssa saan olla koko päivän naama valahtaneena, eikä kukaan luule minun olevan vihainen. Silloin ei päätä särje. Mutta jo työvaatteita pukiessa alkaa pääkipu, johon syön päivittäin särkylääkkeitä.
Hän ei katso silmiin ja puhuu sihahdellen jos ollenkaan. Kun ei pysty pidättelemään kiukkuaan niin tuijottaa tiukasti ja artikuloi liian hitaasti ja hieman kovemmalla äänellä kuin muille. Nuo on helppo huomata.
Kyllä aistii. On silti outoa, että jos ei tervehdi hyllyjen välissä väkisin myyjää marketissa, hän ottaa sen jotenkin huomiotta jättämisenä tai paheksuntana. Ei tässä koko ajan jaksa hokea tervehdyksiä. Sitten kun kysyy jotain jos on -ihan pakko-, toinen on kuin sitruunamehua niellyt.