Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****SYYSKEIJUT vko 48*****

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi raskauden viime metreillä, mutta MANTALLE pakko vastata nyt:

Meidän tällä kuopuksella (vähän päälle 2 kk) oli maitoaltistus tällä viikolla ja maitoallergiahan sai vahvistuksen. Olen jättänyt yleisallergisoivat ruokavaliosta jo tytön ollessa 6 päivää ja muutama viikko sitten aloitin 10 ruoka-aineen dieetin. Sitten elo onkin ollut siedettävää.

Tuosta limaisuudesta: Itse tässä ihmettelen onko tytöllä nuha vai ei. Juuri tuolla liman kakomisella alkoi maitoaltistusta seuraavan päivän iltana. Pari yötä olleetkin nyt hankalia, nenä ihan tukossa. Päivällä ei juurikaan taas vaivaa. Mietin tässä että johtuisiko siitä, että tuota allergisoivaa maitoa on edelleen typyn elimistössä. Sehän voi viipyä parikin viikkoa. Onneksi noita altistuksia ei ole harvase viikko. Seuraava 1 vuoden iässä.

Se sinunkin lapsesi kakan väri voi muuttua vielä. Yleensä menee tosiaan parikin viikkoa, että kunnolla olo helpottuu vauvalla dieetin alkamisen jälkeen. Joillain saattaa mennä kuukausikin..

Mä en ihan luota noihin neuvolalääkäreihin, joten ole kovana asian kanssa. Itse käydään hyvällä yksityisellä lääkärillä, jo kuopus kun oli allerginen. Tämä lääkäri olisi sinun tapauksessa varmasti maitoallergian kannalla. Pyydä lähetettä maitoaltistukseen. Jos tarvitset jonkin korvikkeen jossain vaiheessa, niin on hyvä saada asiasta virallinen papaeri.

Blues kera tyttösen 2kk ja rapiat päälle

Yritän kirjoitella jatkossa mutta harvakseltaan tämän kolmen lapsen hulabaloon keskellä :)

Vierailija
22/27 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta saadussa Meille tulee vauva-vihkossa sanotaan että imetys on 98% varma ehkäisy. JOS vauva on täysimetyksellä ja alle 1/2 vuotias ja äitillä ei oo kuukautiset alkaneet.

Yllättävän suuri tuo prosenttiluku.

Äiti + yövirkku Kerttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kun kerroit kokemuksia. olen juuri tuota vertaistukea vailla ollutkin..kun selvästi huomaan,ettei tämä ole mitään tavallista nuhaa..ja uskon,että aikaa täytyy kulua,että oireet vähentyy/poistuu kokonaan.

varmasti myös teillä tuo maitoaltistus saa sitten aikaan tuota limaisuutta myös.

Roope on ollut nyt ihana oma itsensä, tosi leikkisä ja hymyilevä vauva, ja saanut hyvin kakattua ja kakan värikin jo muuttunut keltaiseksi. Lisäksi hän on alkanut nukkumaan 10h yöunia kahdella syötöllä..ettei hän kovin

kipeä voi olla:) kökiminenkin on onneksi jäänyt. Pientä limaisuutta vaan enää..eli kyl tuosta maidottomana olosta taisi olla apua.

Meillä on vakuutus Roopelle, että ollaan kyl heti menossa yksityiselle testeihin, jos ei maanantaina tapahdu mitään asialle neuvolassa..siellä kyl oltiin kans huolissaan ja sanoivat että tutkia täytyy, vaikka paino nouseekin hyvin.

voi näitä äidin huolia.

mutta kiitos vielä kerran kun tulit kertomaan kokemuksista! Pinouduhan nyt useammin sitten jatkossakin, joohan? :)

Vierailija
24/27 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pakkaamisen ja siivoilun keskellä, yritän vielä saada jolukoritseet ja -valot asennettua ennen matkaa, niin on mukava tulla kotiin. Kiitoksia lomatoivotuksista, nautimme varmasti auringosta ja lämmöstä :)

MANTA kuulostaa inottavalta tuo Roopen limaisuus ja vatsavaivat, toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin. Ikävää, jos allergiaa löytyy mutta kahden allergisen lapsen äitinä voin vakuttaa, että siitä kyllä selviää! Alkuun voi olla hankalaa, etenkin jos itse imetysdiettaat ja joudut opettelemaan ihan uuden ruokavalion ja setvimään kaupassa mitä mikin ruoka sisältää, mitä voit syödä jne, mutta kun ne uudet kujeet oppii niin sujuu jo paremmin (itse imetysdiettasin 9kk maidottomalla ja munattomalla). Hyviä vinkkejä ja vertaistukea löytyy allergiapostituslistalta http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/ ellet sinne ole ko löytänytkin.

ONNI on alkanut myös nukkumaan yöt paremmin, ensimmäinen unipätkä on nykyisin 4-6h ja nukkumaan käy useimmiten ennen kymmentä. Kuudesta eteenpäin tosin tankkaa tunnin välein, eli aamusta ei meillä nukuta pitkään. Tosin on nuo isommatkin virkkuina ylhäällä viimeistään seitsemältä eli eipä äiti saisi nukkua muutenkaan.

JAKSAMISTA kaikille yökukkujien vahemmille, onneksi tämäkin vaihe yleensä helpottuu ja vauvat alkaa ennemmin tai myöhemmin nukkumaan yöt heräämättä tai ainakin vähemmillä heräämisillä.

Yritän taas keskittyä matkatavaroiden pakkaamiseen...

Mayella ja Onni 2kk 4pvää

Vierailija
25/27 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kanssasisaret =) tästä aiheestahan me olemme täällä keskustelleet jo miljoona kertaa, mutta olen aina lukenut asiaa niin että voi kun tekisi mieli kokeilla ja säästää luontoa, mutta mies ei ole innostunut. MUTTA nyt kuulin jälleen hyvän pointin eli yksikin kestovaippa päivässä tekee 365 kertistä vähemmän vuodessa ja kun jo neljättä kertaa meidän perhe tuottaa sitä vaippajätevuorta niin mun tekisi niiiiin mieleni kestoilla edes pari vaippaa päivässä. MUTTA millä aloittaa, mistä ostaa, kuinka paljon, miten pyykkäys, mikä olisi järkevää jos tarkoitus on tämä??? Olen ihan pihalla ja tuolla babyidean sivuilla jo pyörinkin ja menen taas takaisin, mutta teillä on täällä sitä käytännön tietoa!

ja kauhiasti teidän kaikkien kuulumisia yritän ehtiä lueskelemaan, mutta kommentointi on niin harvinaista kun ei riitä aika mihinkään. ei edes yksin itse pissalle koskaan pääse =(

kakkailusta ainakin juttelitte ja meillä Pihla kakkaa kerran-2 viikossa ja ennen kakkaa pari päivää pieni tyttö haisee niin pahalle ja paukkuu koko ajan. Nyt olen antanut mallasuutetta joka toinen päivä ja saatiinkiin sillä yksi ekstrakakka irtoamaan eli varmaan pitäisi joka päivä se annos antaa?

ja d-vitamiinista, meillä kun jekovit ylittää annoksena yhden tipan niin alkaa tytön sellainen hirmuinen rätinä ja tyytymättömyys kaikkeen. ollaan nyt oltu täsyin ilman jonkin aikaa ja tänään pitäisi apteekista hakea toista sorttia ja kokeilla sillä. on niin kurja kun tiedän että todella tarvitsisi sitä, pimeää kun on ja muutenkin mutta en millään halua että tytöllä on kurja olla ja se jatkuva kitinä rassaa tässä hullunmyllyssä, koska oikeasti tyttö on todella rauhallinen ja tyytyväinen vauva.

ihanaa kun ihmiset pääsee ulkomaille, haikeana haaveilen, mutta ei riitä kyllä rahat nyt koko perheen reissuun ja voisi olla vähän vähemmän rentouttavaa neljän alle 7v kanssa =))) mutta haaveilen silti.

mutta nyt kun Piipero nukkuu lähden itsekin tajuttomassa flunssassani pötkölleen. On kurja kun kotiäiti sairastaa, kun ei saa koskaan levätä paitsi viikonloppuna jos mies kotona. mutta koitappa siinäkin ajoittaa päiväunet niin että saa itse syötyä ja tyttö on imetetty että saisi aikaa edes reilun tunnin ja kun ne tekemättömät työt sitten pyörii mielessä niin ettei uni edes tule välttämättä silmään. no eiköhän tämäkin tästä ajan kanssa. vaan nyt olisi tässä perheessä oikeasti esm siivousapu tarpeen, se olisi todella pelastus meille. edes joka toinen viikko impparointi, lattioiden pesu jonkun muun toimesta.

mutta nyt poistun ja kaikille syyskuisille ihania joulunalusaikoja!

Tuisku ja typykkä 2,5kk

Vierailija
26/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mua ei ole jostain syystä potuttanut yhtään tänä vuonna, et sateet ja harmaus vain jatkuu ja jatkuu. Jotenkin pitkän, kuivan, aurinkoisen ja kuuman kesän jälkeen on ihana kun on ihan erilainen vuodenaika. Mutta kyllä se lumi sais jouluks tulla!

MANTA: Onneksi pikkuisen olo on alkanut helpottamaan! Kannattaa kuitenkin saada se virallinen vahvistus. Mekin oemme ahkerasti vakuutustamme käyttäneet yksityisellä. Olen niin monesti kuullut kuinka kunnallisella puolella vain odotellaan eikä oteta tosissaan ja sitten tilanne saattaa olla jo ihan solmussa. Sen unohdin viimeksi mainita, että nauta on kytköksissä tuohon maitoon. Eli yleensä kun maitotuotteet jätetään pois, jätetään myös nauta. Kananmuna on sitten about kolmas. Teillä on niin hyvin helpottanut, et tuon enempää ei ainakaan tarvitse jättää pois. Se on hieno juttu! Eikä tuo kananmuna nyt ainakaan vaikuttaisi ongelma olevan. Kokeile nyt varmuuden vuoksi jättää kuitenkin se naudanliha kaikissa muodoissaan. Voi kun itselläkin riittäisi vain tuo..

Blues kera tyttösen 2kk ja viikko päälle

Vierailija
27/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkeistäsi taasen Blues :) ja Mayellalle kiitoksia myös. Ja Ihanaa Lomaa koko perheelle!! :))

Blues: Oliko teidän vauvalla kanssa kakkaamisen kans ongelmia ja vihreä kakka, kun ajattelitte että on parasta mennä yksityiselle tarkistuttamaan onko allergioita kenties?

Tänään kävimme neuvolalääkärillä ja saimme lähetteen sairaalaan allergiatutkimuksiin, jee! Olen niin onnellinen asiasta.Hyvähän se on varmistaa kaikki.

Muuten tosiaan hyvin menee :)