Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle on sanottu lukuisia kertoja että en kestäisi tuota sinun elämääsi.

Vierailija
31.03.2023 |

Mitä he tarkoittavat tuolla?! Sitäkö että ottaisivat hengen itseltään vaiko sitä että ymmärtävät jos minä tekisin niin.

Tilanteeni on se että sairastuin vakavasti ja sairaus johti siihen että en ole vuosiin pystynyt tekemään oikein mitään. Sängyssä makaan joka ikinen päivä. En pääse ulkoilemaan kuin hyvin harvoin, kerran kesässä yleensä ja talvella sama juttu. Vointini on niin heikko. Kyllähän minä olen miettinyt henkistä jaksamistani ja kuolemaakin. Mutta lapsieni vuoksi en niin voisi tehdä! Yritän vain jaksaa ja kestää kaikkia oireitani ja rajoitteita mitä elämässäni on joka hetki. Ei ole vaihtoehtoja, on vain kestettävä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi (onneksi entinen) työkaveri hoki aina kollegalleen jota kadehti suuresti että "mä en kestäisi tuota sun elämääsi". Ei mekään tajuttu miksi se tuota hoki hänelle, ihan juntti ole muutenkin käytöstavoiltaan.

Vierailija
2/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotenkin ahdistavaa kun joku tuttu tulee sängyn viereen juttelemaan ja aina minut nähdessään sanoo tuon. En jaksaisi sinun elämääsi elää, en mitenkään kestäisi tuollaista makaamista. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ovat sen pitemmälle miettineet kun ovat noin sanoneet. Sitten kun omalle kohdalle osuu niin sitten sitä tajuaa että kyllä sitä ihminen sopeutuu aikamoisissa olosuhteissa elämään jos vaan halua löytyy. Onpa ikävä tilanne sinulla. Kiva että lapset antaa voimaa vaikka ei varmasti helppoa ole.

Vierailija
4/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sun luona omahoitaja? Ajatellen, et tarviit pistoksia ettei tulis makuuhaavoja.

Minkä ikäisiä lapsia ja huolehtiiko toinen vanhempi niistä?

Vierailija
5/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jotenkin ahdistavaa kun joku tuttu tulee sängyn viereen juttelemaan ja aina minut nähdessään sanoo tuon. En jaksaisi sinun elämääsi elää, en mitenkään kestäisi tuollaista makaamista. ap

Etkö saa ovea lukkoon, etteivät tule sängyn viereen?

Vierailija
6/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeitä tuttavia sinulla! Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
7/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan small talkiksi:

Ei merkitse yhtään mitään.

Vierailija
8/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö sun luona omahoitaja? Ajatellen, et tarviit pistoksia ettei tulis makuuhaavoja.

Minkä ikäisiä lapsia ja huolehtiiko toinen vanhempi niistä?

Perheenä eletään, mies on omaishoitaja ja avustajat on silloin meillä kun mies on töissä. Kotisairaanhoito käy tarvittaessa. ap

Vierailija
9/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että monet ihailevat sinua, koska elät haasteellista elämää.

Harmi, että he ilmaisevat asian tavalla, joka loukkaa sinua.

Vierailija
10/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan small talkiksi:

Ei merkitse yhtään mitään.

Ei ole mitään small talkia voivotella sairaalle ihmiselle hänen elämänsä kurjuutta, vaan moukkamaista käytöstä.

Vierailija
11/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltain puuttuu aivoista puheen edestä suodatin. Jälkiasennus ei aina onnistu.

Vierailija
12/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syöpä niin yks mamma lirkutteli mulle että onneksi hänellä ei ole ollut syöpää. Sitten moitti minua kun en pitänyt peruukkia.

Kannattaa valita seuransa, tympeitä ihmisiä ei tarvitse tavata.

Vierailija
13/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti muotoiltua. Varmaan tarkoittavat olla empaattisia ja ymmärtävät, että sinulla on todella rankkaa.

Osa varmaan yrittää kehua sinua, että jaksat. Minä ainakin sanon usein, jos vaikka juoksee maratonin "että en ikänä pystyisi tuollaiseen suoritukseen, todella upeaa". Mutta jos noin sanoo henkilölle, jotka voittavat arjen vaikeuksia ja huolia, niin eipä siihen voi jatkaa mitään onpa mahtavaa/upeaa.

Vierailija
14/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤯 Äärimmäisen tökeröä sanoa noin! Oikein kääntää veistä toisen haavassa. Kyllä löytyy typeriä ihmisiä.

Vierailija
15/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin noin, kun sain lyhyen ajan sisällä diagnoosit sekä luuydinsyövästä että aivoaneurysmasta ja olin pitkään pois töistä. Sitkeyttäni ihailtiin, ei kukaan mielestäni ollut ilkeä.

Uskon, että sinnikkyyttäsi arvostetaan.

Toivotan sinulle mahdollisimman hyvää vointia. :)

Vierailija
16/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, ehkä kaikki eivät vaan tajua mitä sammakoita päästelevät suustansa. ap

Vierailija
17/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on törkeästi sanottu. Sano takaisin että "mäkään en kestäisi olla tuo persoonallisuus joka sä olet"

Vierailija
18/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös sairaus ja en varsinaisesti kestä elämääni. Mitä ihmettä sille muka tekee? Totta kai tulee mieleen välillä pistää hanskat tiskiin. Se ei vaan ole helppo ja yksinkertainen juttu sekään, että lopettaisi koko olemassaolonsa.

Vierailija
19/19 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on myös sairaus ja en varsinaisesti kestä elämääni. Mitä ihmettä sille muka tekee? Totta kai tulee mieleen välillä pistää hanskat tiskiin. Se ei vaan ole helppo ja yksinkertainen juttu sekään, että lopettaisi koko olemassaolonsa.

Nii onks siinä vaihtoehtoa? Vai tuleeko joku entiteetti haastattelemaan sua et kestäisitkö tän jos tehtäs sulle tämmönen juttu? Ahaa, et no ei sit tehdä sitä siinä tapauksessa.