Kertokaa parhaat tekosyyt olla juomatta alkoholia
Kun oikea syy on raskaus. Ja nyt haluan tekosyyn, tiedoksi teille joiden mielestä ei tarvi selitellä
Kommentit (24)
Ei siihen mitään tekosyitä tarvita, riittää kun on juomatta alkoholia. Jos joku kärttää selitystä niin sitkeästi, että menee epäkohteliaisuuden puolelle, voi vastata lyhyesti "ei maistu".
Voitko mennä paikalle autolla ja vedota siihen? Päänsärky tai lavakoomikkona? Tai sitten kerrot, että sinulla menee antibiootit, jotka aiheuttavat antabusreaktion.
Vierailija kirjoitti:
Voitko mennä paikalle autolla ja vedota siihen? Päänsärky tai lavakoomikkona? Tai sitten kerrot, että sinulla menee antibiootit, jotka aiheuttavat antabusreaktion.
En keksi mitä tarkoitit kirjoittaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Lavakoomikkona = mahakipu
Mistä tää autocorrect taas keksii näitä! 🤣
Kerro olevasi absolutisti. Naiset pitää sinua tylsänä, niin saat olla rauhassa. M28
Ei kai nykyään ole mikään ongelma, vai liikunko jotenkin oudoissa piireissä. Sober curiouos on kuitenkin jo sen verran laajalle levinnyt, ett itse vaan hymyilisin jos joku tarjoaa ja toteaisin, että olet päättänyt kokeilla miten alkoholiton elämä/juhliminen toimii ja tykännyt siitä. Ei alkoholittomuutta pitäisi joutua selittelemään.
Tai sitten jos se on joku tervetuliaismalja vapaassa tilaisuudessa (ei pöydän äärellä) niin ota se malja, nostele mukamas huulillesi ja skoolaa muun porukan mukana ja sitten vaan vaivihkaa laitat sen johonkin tiskialtaan reunalle kun et ole keskellä keskustelua. That's it.
Sano että olet ruvennut tulemaan siitä huonovointiseksi.
Tai pyydät baarimikolta sellaisen holittoman drinkin, joka näyttää sanalta kuin normijuomat, etkä tee siitä mitään numeroa.
Tai olet autolla liikenteessä. Ja joit (muka) jo äsken (tai tullessa) sen yhden jonka uskalsit ottaa.
Jos kyseessä on kaveriporukan illanistujaiset, niin vetoa johonkin tärkeään huomiseen menoon (vaikka työhaastattelu, tai appivanhempien vierailu) ja että helpompi olla ottamatta yhtään kuin jättää iltaa kesken. Ja yleensä jutut ei muutenkaan parane enää klo 23 jälkeen joten se on ihan hyvä aika lähteä kotiin muutenkin. Ja ehdit nukkumaan tarpeeksi että olet sitten pirteä huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en omista autoa. Pitää googlata joku sopiva tauti. Kiitos! Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nykyään ole mikään ongelma, vai liikunko jotenkin oudoissa piireissä. Sober curiouos on kuitenkin jo sen verran laajalle levinnyt, ett itse vaan hymyilisin jos joku tarjoaa ja toteaisin, että olet päättänyt kokeilla miten alkoholiton elämä/juhliminen toimii ja tykännyt siitä. Ei alkoholittomuutta pitäisi joutua selittelemään.
Tai sitten jos se on joku tervetuliaismalja vapaassa tilaisuudessa (ei pöydän äärellä) niin ota se malja, nostele mukamas huulillesi ja skoolaa muun porukan mukana ja sitten vaan vaivihkaa laitat sen johonkin tiskialtaan reunalle kun et ole keskellä keskustelua. That's it.
Liikun hyvin monenlaisissa piireissä ja suurimmassa osassa en tarvitse selitystä. Kenties siis ne oudot piirit tällä kertaa kyseessä. Jos en anna selvitystä, automaattinen oletus tulee olemaan raskaus ja siksi tarvin luontevan tekosyyn joka ei kiinnitä huomiota. Ap
Bakteerivaginoosi, johon saa Flagyl-kuurin eikä sen aikana saa käyttää alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Sano että olet ruvennut tulemaan siitä huonovointiseksi.
Tai pyydät baarimikolta sellaisen holittoman drinkin, joka näyttää sanalta kuin normijuomat, etkä tee siitä mitään numeroa.
Tai olet autolla liikenteessä. Ja joit (muka) jo äsken (tai tullessa) sen yhden jonka uskalsit ottaa.
Holiton drinkki on mahtava idea. Jos joku tarjoaa snapsit koko seurueelle, pitää katsella kukkaruukku. Ap
On täysin hyväksyttävää olla juomatta alkoholia ja sinun ei tarvitse selitellä syitäsi kenellekään, jos et halua. Jos sinusta tuntuu siltä, että sinun täytyy antaa selitys, tässä on muutamia esimerkkejä tekosyistä olla juomatta:
"Minulla on huomenna aikainen herätys ja haluan olla virkeä."
"Juominen ei sovi minulle tänään."
"Minulla on ollut viime aikoina vatsavaivoja, joten haluan välttää alkoholia."
"Minun täytyy ajaa kotiin myöhemmin, joten haluan pysyä selvin päin."
"En halua juoda tänään."
"Haluan pitää tänään selvän pään."
"En tunne oloani hyväksi juodessa, joten en halua juoda tänään."
"Haluan olla terveellinen ja välttää alkoholia."
Muista, että sinulla on oikeus tehdä päätös olla juomatta alkoholia ja sinun ei tarvitse selitellä päätöstäsi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
On täysin hyväksyttävää olla juomatta alkoholia ja sinun ei tarvitse selitellä syitäsi kenellekään, jos et halua. Jos sinusta tuntuu siltä, että sinun täytyy antaa selitys, tässä on muutamia esimerkkejä tekosyistä olla juomatta:
"Minulla on huomenna aikainen herätys ja haluan olla virkeä."
"Juominen ei sovi minulle tänään."
"Minulla on ollut viime aikoina vatsavaivoja, joten haluan välttää alkoholia."
"Minun täytyy ajaa kotiin myöhemmin, joten haluan pysyä selvin päin."
"En halua juoda tänään."
"Haluan pitää tänään selvän pään."
"En tunne oloani hyväksi juodessa, joten en halua juoda tänään."
"Haluan olla terveellinen ja välttää alkoholia."
Muista, että sinulla on oikeus tehdä päätös olla juomatta alkoholia ja sinun ei tarvitse selitellä päätöstäsi kenellekään.
Kiitos chatgpt. Ap
Miksi täytyy keksiä selityksiä?! Miksi ei voi vain sanoa, että ei maistu?
Itselläni on edessä pian kaverini synttärijuhlat ja juomat kustannettuna. Laskeskellessaan ja arvioidessaan paljonko juomia mahdollisesti kuluu, niin sanoin ehkä olevani juomatta alkoholia. Yritti hieman syyllistää sanomalla kuinka on minuakin ajatellut juomissa. Vastasin takaisin, että ketään ei voi pakottaa juomaan. Ja näinhän se onkin! Ei ole minun ongelmani, jos jotakuta ärsyttää tai ihmetyttää juomattomuuteni. En ole absolutisti, mutta en myöskään ala juomaan minkään naurettavan sosiaalisen paineen takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on kaveriporukan illanistujaiset, niin vetoa johonkin tärkeään huomiseen menoon (vaikka työhaastattelu, tai appivanhempien vierailu) ja että helpompi olla ottamatta yhtään kuin jättää iltaa kesken. Ja yleensä jutut ei muutenkaan parane enää klo 23 jälkeen joten se on ihan hyvä aika lähteä kotiin muutenkin. Ja ehdit nukkumaan tarpeeksi että olet sitten pirteä huomenna.
No on siinäkin kaveriporukka, jos ei ymmärretä jonkun juomattomuutta. Omassa neljän hengen kaveriporukassa yksi on absolutisti, eikä siitä ole kukaan koskaan nähnyt vaivaa. Tottakai jokainen saa olla niinkuin parhaaksi näkee! Ei ne ole mitään aitoja kavereita, jos niiden seurassa ei voi olla oma itsensä!
Vedä selitys yli toisesta päästä: "En voi ottaa yhtään kun lähtee lapasesta. Viimeksi heräsin suljetulta parin päivän päästä. Olin heti alkuillasta jo piessyt yhden muijan kun oli etuillut vessajonossa – minun mielestäni. Nyt ei voi ottaa ainakaan ennen oikeudenistuntoa." Ei varmasti tule kukaan tyrkyttämään "edes yhtä" 😆
On oman juomisen hallintaongelma, pelkää että lähtee lapasesta.