Voiko pakit antaneelta varatulta ihastukselta kysyä näin?
"Olisiko meille voinut tulla jotain, jos olisit ollut vapaa?"
Kommentit (42)
Tosielämää 30 vuotta sitten.
Nainen antaa pakit muutaman kuukauden tutustumisvaiheen jälkeen. Sen jälkeenkin nainen jatkaa puhelinstalkkausta: "Minä en enää tunne sinua kohtaan mitään muuta kuin ystävyyttä, ja minulle on tärkeää sanoa tämä."
Mies: "Ei tarvitse jankuttaa, minulle tässä ei ole ollut mitään epäselvää enää kuukausiin, ja jos sinulla on itseesi liittyvä tarve jäädä jauhamaan tätä, minä en ole siihen enää oikea keskustelukumppani."
Ei siis ihan otsikon mukainen tilanne mutta lähellä: kun suhde tai sen yritelmä on ohi, se on ohi eikä stalkkaamisessa ole kumpaankaan suuntaan mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihastuksesi kohde ollut ylipäätään edes ihastunut takaisin? Nolo olet, jos lähdet kyselee.
No ihastuneet/rakastuneet ihmiset usein on. Ei siinä ole mitään noloa, jos on ihastuneena vähän nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi tottakai. Ymmärrän täysin miksi haluaisit tietää ja jos tunne on molemminpuolinen niin varattukin oletettavasti haluaisi siitä sinulle kertoa.
Mä oon yhdelle ihastuneelle vastannutkin, että jos olisin sinkku, niin lähtisin treffeille, mutta että olen parisuhteessa.
Mutta valmistaudu myös kieltävään vastaukseen.
Parisuhteessa olevana minulle ainakin osa lojaaliutta puolisoani kohtaan on se, että en tunnusta ihastuksille tunteitani. Ihastua voi ja ihastukset tulevat ja menevät, mutta hempeät puheet säästän puolisolleni.
En todellakaan pitäisi siitä, että puolisoni tunnustaisi ihastuksensa jollekin naiselle, ja esittäisi minut lähinnä valitettavana olosuhteena, joka estää muuten houkuttelevan suhteen! Mielestäni tuollainen olisi tosi törkeää ja varmasti pahoittaisin mieleni.
Pitkäaikaisessa suhteessa henkinen lojaalius on mielestäni jopa tärkeämpää kuin täysi fyysinen uskollisuus.
No minusta siinä on aika iso ero, että sanooko a) olevansa ihastunut vai sanooko että b) minäkin pidän sinusta, olet mielestäni viehättävä, mutta että meistä ei voi tulla mitään.
B on paitsi kohteliasta ja ystävällistä, voi olla myös merkityksellistä sille ihastuneelle. Tietenkään en sanoisi noin, jos se ei pitäisi paikkaansa.
Jos jonkun mielestä B on jollain tavalla loukkaavaa puolisoa kohtaan niin sellainen henkilö ei sovi minun puolisokseni. Meillä on liian erilainen käsitys siitä, miten ihmisille on soveliasta puhua.
Villi veikkaus: sulla ei ole puolisoa.
Hyvä veikkaus, mutta tällä kertaa ei osunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä siltä pakit antaneelta varatulta enää pitäisi saada tivata yhtään mitään ?
Oletko jotenkin pakkomielteinen ?
Vai muuten vaan idiootti ?
Ensimmäisestä kysymyksestä ylänuoli, kahdesta muusta alanuolet. Summa = alanuoli.
Kiinnostaa tasan yhtä paljon kuin koirankakkakasa tien pientareella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä siltä pakit antaneelta varatulta enää pitäisi saada tivata yhtään mitään ?
Ensimmäisestä kysymyksestä ylänuoli, kahdesta muusta alanuolet. Summa = alanuoli.
kiinnosti kuitenkin niin paljon että vaivauduit kommentoimaan
Minusta ei. Se torjuja olisi jo sanonut niin jos kokisi tarpeelliseksi. Voi olla, että hän ei olisi muutenkaan kiinnostunut, tai että hän kokee sellaiset "muuten kyllä mutta" selitykset tietynlaisena pettämisenä. Onhan siinä tietty seuraavan suhteen pelaamisen maku. Ei nyt, koska olen suhteessa, mutta odota kiltisti ja katsotaan uudelleen sitten kun tämä päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti opetti käyttäytymään.
Anna olla äläkä kysele mitään. Olet jo saanut pakit ja se kertoo kaiken oleellisen.
Onko sillä väliä? Ei ollut kiinnostunut, etsi joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiinnostaa yhtä paljon kuin..." = äitisi opetti myös pysähtymään ja kommentoimaan joka kerta, kun tien pientareella näkyy...??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi tottakai. Ymmärrän täysin miksi haluaisit tietää ja jos tunne on molemminpuolinen niin varattukin oletettavasti haluaisi siitä sinulle kertoa.
Mä oon yhdelle ihastuneelle vastannutkin, että jos olisin sinkku, niin lähtisin treffeille, mutta että olen parisuhteessa.
Parisuhteessa olevana minulle ainakin osa lojaaliutta puolisoani kohtaan on se, että en tunnusta ihastuksille tunteitani. Ihastua voi ja ihastukset tulevat ja menevät, mutta hempeät puheet säästän puolisolleni.
En todellakaan pitäisi siitä, että puolisoni tunnustaisi ihastuksensa jollekin naiselle, ja esittäisi minut lähinnä valitettavana olosuhteena, joka estää muuten houkuttelevan suhteen! Mielestäni tuollainen olisi tosi törkeää ja varmasti pahoittaisin mieleni.
Pitkäaikaisessa suhteessa henkinen lojaalius on mielestäni jopa tärkeämpää kuin täysi fyysinen uskollisuus.
Nimenomaan! Tästä minulle tuli mieleen hyvän ystäväni mies (nyt jo entinen). Kun he alkoivat seurustelemaan ja tapasin tämän miehen ensikertaa, oli ystäväni kysynyt mieheltä että mitä hän on minusta mieltä. Noh, tämä tyyppi osoitti mielestäni heti moukkamaisuutensa kun oli sanonut että piti niin kovasti että jos hän ei seurustelisi tämän ystäväni kanssa niin yrittäisi varmasti iskeä minua! E
En voinut uskoa korviani kun ystäväni kertoi tämän minulle. Olin niin järkyttynyt että olin aivan sanaton.
Jos minun miesystävä sanoisi noin niin se olisi kyllä sen suhteen loppu, saisi sitten ihan vapaasti "yrittää iskeä" tätä uutta ihastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiinnostaa yhtä paljon kuin..." = äitisi opetti myös pysähtymään ja kommentoimaan joka kerta, kun tien pientareella näkyy...??
Saivartele mitä saivartelet samalla kun haistelet satuloita.
Ei maksa vaivaa.
Ei tarkoittaa ei. Miksi sitä pitäisi sen kummemmin perustella?
Jos jollain on vaikeuksia hyväksyä kieltävää vastausta, selvittäkööt ihan itse ongelmansa kieltävän vastauksen nostattamaan tunteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! Tästä minulle tuli mieleen hyvän ystäväni mies (nyt jo entinen). Kun he alkoivat seurustelemaan ja tapasin tämän miehen ensikertaa, oli ystäväni kysynyt mieheltä että mitä hän on minusta mieltä. Noh, tämä tyyppi osoitti mielestäni heti moukkamaisuutensa kun oli sanonut että piti niin kovasti että jos hän ei seurustelisi tämän ystäväni kanssa niin yrittäisi varmasti iskeä minua! E
En voinut uskoa korviani kun ystäväni kertoi tämän minulle. Olin niin järkyttynyt että olin aivan sanaton.
Jos minun miesystävä sanoisi noin niin se olisi kyllä sen suhteen loppu, saisi sitten ihan vapaasti "yrittää iskeä" tätä uutta ihastusta.
Minusta on kyllä aika eri asia tunnustaa tunteita sille ihastuksen kohteelle kumppanin selän takana kuin kysyttäessä vastata sille kumppanille itselleen noin. Minun puolisoni tietää, että jos ei oltaisi yhdessä niin saattaisin olla kiinnostunut yhdestä tai kahdesta ystävästään, ei siitä ole tarvinnut ongelmaa tehdä eikä ne ystävät todellakaan itse tiedä.
Varmaan nauraisivat yhdessä (mies ja puoliso) tälle kysymykselle. Että miten voi olla noin epätoivoinen nainen, ettei ymmärrä että ei on ei.
Kysymys on niin outo, että pakkohan siihen on vastata että ei.
Kuka haluaa hullun elättelevän toiveitaan.
Tai kuka haluaisi olla tuollaista kysyvän kanssa.
Tietysti joku voi reagoida juuri toisin ja valehdella että kyllä joo jos olisin vapaa...
Miks sitä ei voisi toiselta kysyä? Ja miksi sitä ei voisi ihastuneelle kertoa? Ehdottomasti haluaisin tietää jos olisin ihmisestä kiinnostunut.Mun mielestä sekin on väärin että jätetään ihastunut ilman vastausta. Tai annetaan semmonen puolivillainen vastaus. Varsinkin jos kiinnostuksen kohde on esim flirttaillut pidempään.
Töykeä ei tarvitsi olla, kertoo asiallisesti, mutta rehellisesti.
Miettikää omalle kohdalle jos olisitte vastaavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on niin outo, että pakkohan siihen on vastata että ei.
Kuka haluaa hullun elättelevän toiveitaan.
Tai kuka haluaisi olla tuollaista kysyvän kanssa.Tietysti joku voi reagoida juuri toisin ja valehdella että kyllä joo jos olisin vapaa...
Tyypillinen vastaus naiselta, kuka baari-iltana ekan kaljan jälkeen menee niin sekasin että tiputtaa housut ekalle vastaantulijalle.
Vierailija kirjoitti:
Kysy, jos se sua vaivaa. Itsekin mietin vielä neljän vuoden jälkeen, että olisi pitänyt kysyä. Olisiko meistä voinut tulla jotain
NELJÄN VUODEN JÄLKEEN.
Nyt jo tiedät, että teistä ei tullut mitään. Sun ihastus on saattanut vaihtaa jo välissä kumppaniakin. Saa se kirpasta, mutta kultaseni sun täytyy nostaa katse ylös.
mitä se hyödyttää kysyä jos ei halua jättää puolisoansa