Kuinka kauan teillä kestää viikkosiivouksen tekeminen?
Kuinka kauan teillä kestää viikkosiivuoksen tekeminen ja minkä kokoisessa asunnossa?
En tarkoita vain lattioiden siivousta, vaan kaikkien pintojen puhdistukseen kuluva aika.
Minulla kuluu noin kaksi tuntia kaksion siivoamiseen, kun imuroin ensin lattiat, matot, sohvat, ym. ja pyyhin kostealla vielä lattiat ja pesen kylpyhuone/wc:n. Ja pyyhin peilit, tasopinnat kostealla. Joskus imuroin myös parvekkeen.
Kommentit (40)
Viikkosiivoukseen menee ehkä tunti, mutta se käsittää vain tavaroiden järjestelyn ja imuroinnin, 110 m2. Vessan pesen erikseen, en viikkosiivouksen yhteydessä. Pölyjä pyyhin harvemmin. Jos mies imuroi, silloin pesen vessat ja pyyhin pölyt samaan aikaan, se tunteroinen vierähtää silloin kahdelta.
Mitä tämä monen mainitsema tavaroiden järjestely pitää sisällään? Ei minulla tarvitse erikseen järjestellä tavaroita viikkosiivouksen yhteydessä.
En tee viikkosiivousta vaan siivoan päivittäin puolesta tunnista tuntiin. Yhtenä päivänä imuroin, yhtenä pesen vessan, yhtenä vaihdan lakanat, yhtenä pyyhin pölyjä ... joskus yhdistellen parikin näistä.
Tänään esimerkiksi pesin mikron ja jääkaapin ja vessan. Vaihdan myös lakanat meidän makkariin. Lapsilla on vasta vaihdettu.
Sujuu ihan päivittäisten touhujen lomassa siivoamiset meilläkin. Ei erillistä siivouspäivää.
Tunti, 89 neliöinen, kaksikerroksinen kolmio. Koko perhe siivoamassa (2 aikuista ja 1 teini). Torstaisin siivotaan ja perjantaina on ihanaa aloittaa viikonloppu siistissä kodissa.
Meillä pidetään kokoajan järjestystä yllä, niin ei viikkosiivoilla. Esimerkiksi keittiön lattiat siivotaan heti, jos ruuanlaitosta tulee sotkua. Tavarat on niiden omilla paikoillaan. Pestään pönttö, kun tulee isompi tavara. Luututaan tasot, kun näyttää omaan silmään turhan likaiselta.
Joka päivä vähän jotain. Tykkään et on kokoajan semmoista perussiistiä ja suht puhdasta.
Aina jotain , joskus tietysti teen suursiivouksen että vien matot oikein pihalle ja pesen seiniä myöten, saunan ym. Mutta aika joutuisaan sujuu. Meillä on uusi asunto ja olen halunnut panostaa siihen että koti on helppo siivota ja pitää järjestyksessä. Ei esimerkiksi liikaa tavaraa.
Mutta päivittäin pyyhin vaikka keittiöntasoja ja kaapinovia, järjestelen ym.. imuroin jos on sen tarve. Tuuletan petivaatteita..
Vuoden, eikä vieläkään ole tullut valmista. 190 m2.
Joka viikko vähintään: viemärit puhdistus. Kh lattia, lavuaarit.
Vessan pesu kaikki. Muut huoneet imurointi. Keittiön moppaus. Noin tunti.
Lakanoiden vaihto, lattian moppaus, mattojen imurointi ja kylppärin siivous 35 Min. Kaksio 39 neliötä.
Tunti menee normaalisti 85 neliön asunnon viikkosiivoukseen. Yläkerta on kevyin siivottava, 10 minuutissa on imuroitu ja myöhemmin pyyhin pölyt. Alakerrassa aikaa vie eniten se, että siirtelen syrjään kaikenlaista jatkuvassa käytössä olevaa tavaraa. Eivät mahdu mihinkään kaappeihin ja yhtään uutta kaappia ei saa survottua minnekään. Vessat siivoan päivittäin samoin kuin keittiön. Jos teen ns. suursiivouksen, se on tehty ehkä neljässä tunnissa.
Siivoan sitten kun jaksan ja sen verran kuin jaksan. Ei voi mitään jos välillä on paskaista kun on voimat vähissä.
Viikon, joka päivä jotain: vessa jonain päivänä, imurointi toisena etc.
Toki joka päivä laitetaan tavaroita paikoilleen ja keittiö siistiksi illalla.
En siis tee viikkosiivousta jonain määrättynä päivänä
Siivoan lähes joka päivä vähän joten en tee viikkosiivousta.
14 tuntia kestää kaksion siivous.
Minulla ei ole viikkosiivouspäivää. Siivoan silloin kun tuntuu ja näyttää sille. Eli ihan inspiraation mukaan. Ja meillä on siistiä,olen pölykammoinen.Kun siivoaa inspiraation mukaisesti, siivous tapahtuu flow-tilassa ja sujuu paljon mielekkäämmin.
Olen siivooja ammatiltani. Siivoan omaa kotiani koko päivän, sisältää lakanoiden vaihdot, pyykkäystä jne. 120 neliötä ja monta lasta + lemmikkejä.