Suomalaisten suuri exodus Espanjaan! Helsingin asunto myytiin, uusi ostettiin Espanjasta!
Mistä tämä ilmiö johtuu? Suomalaisten keskuudessa tuntuu olevan iso Exodus Espanjaan. Julkisuudessa tämä näkyy tietysti siten, että lähes päivittäin on lehtien sivuilla uutinen jostain suomijulkkiksesta, joka on muuttanut Espanjaan. Eilen oli Antti Tuisku, tänään on Aki Linnanahde. Muita Espanjaan muuttaneita ovat mm. Tarja Turunen, Saara Aalto ja Meri rakas, Reino Nordin jne. lista on pitkä! Muuttaneet eivät tietysti rajoitu vain julkkiksiin, jokaista julkkista kohden on iso määrä taviksia jotka jättävät Suomen ja muuttavat Epanjan auringon alle.
Katso uusin juttu Aki Linnanahteen muutosta Espanjaan. Mistä tämä iso Exodus johtuu? https://www.is.fi/viihde/art-2000009490042.html
Kommentit (270)
Suomesta ja Ruotsista on tullut rikollisten paratiisi.Kuka uskaltaa lähettää lapsensa kouluun esim täällä. Suurin osa rikkaista on jo häipyneet Ruotsista , pelkona ryöstöt. Näin kirjoitti päivälehti.
Itse muuttamassa Ruotsista Puolaan.Olen vaan niin kyllästynyt tähän sosiaalietuja hyötyvien kasvavaan joukkoon.
Fiksut ihmiset lähtee pois suomesta.muutama vuosi pitää vielä kärvistellä täälä
Vierailija kirjoitti:
Espanja vetää rikollisia.
Koska kokoomuslaiset lähtevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan. Itseä tuollainen välimeren tyypillinen lepsuilukulttuuri alkaisi kyrsiä hyvin nopeasti. En todellakaan haluaisi asua.
Italiassa ei ainakaan lepsuilla. Meille on vaihdettu lämminvesivaraaja ja asennusfirman omistaja tuli nyt lauantai-iltana klo 20 tarkistamaan että lämmintä vettä varmasti tulee. Pyytämättä, ajoi ohi töiden jälkeen.
tässä ketjussa keskustellaan Espanjasta
Ai, tuossa edellä puhuttiin Välimerestä. Italiakin on Välimeren rannalla
Vierailija kirjoitti:
MInä voisin muuttaa ruotsiin koska siellä on ruotsalaisia mimmejä ja duunia.
Eivät ne ruotsalaismimmit sinua huoli. Pitävät suomalaisia alempiarvoisena rotuna.
Vierailija kirjoitti:
Muutimme vaimoni kanssa Pohjois-Espanjaan yli neljäkymmentä vuotta sitten, suoritimme työuramme täällä ja olemme nyt eläkkeellä molemmat. Suomesta emme saa penniäkään. Eläkkeemme ovat suomalaisiin verrattuna pieniä (1300 ja 1000 euroa/kk), joulu- ja heinäkuussa saamme 'paga doblen' eli kaksinkertaisen palkan. Rakensimme vähitellen omakotitalon, neliöitä yli 200. Ilmasto on miellyttävä, ei niin tukahduttavan kuuma kuin aurinkorannikolla ja sateisia ja viileitä (kymmenen asteen molemmin puolin mutta alle nollan ehkä pari päivää vuodessa) päiviäkin on. Talo on hyvin tiivistetty ja lämpöä sisällä riittää.
Emme maksa tuloveroa, lain mukaan alle 23 000 vuosipalkasta ei tarvitse tehdä veroilmoitusta. Kiinteistövero on 380 €/vuosi, autovero 100 €/vuosi. Vaimolleni lääkkeet ovat ilmaisia (pienempi eläke), itse maksan omistani korkeintaan 8 €/kk. Terveyskeskus- ja erikoislääkärit ovat ilmaisia, sairaalassaolo, leikkaukset ym ym samoin ja hy
Eli teidän elintasonne on huiman paljon parempi kuin keskituloisen suomalaisen - eläkeläisestä puhumattakaan! Ei teidän eläkekään ole kovin pieni, onkohan suomalainen keskieläke 1845€ kk ja tuosta 20% veroa eli käteen jää 1475€! Tuo parisataa on suhteessa hintatasoon olematon summa ja Suomessa ostovoima heikointa Euroopassa joten miinuksella teihin nähden! 2x joulupalkkaa ei ole olemassakaan Suomessa. Lääkkeet maksetaan lähes täysihintaisina muutamaa harvaa erikoislääkettä lukuunottamatta (lihavat esim saa halvemmalla kuin diabeetikot saman lääkkeen!!??). Terveydenhuolto maksaa aina eikä julkiselle edes pääse
Verottomuus taitaa koskea vain sossutapauksia jotka tienaa tukia alle 10 000€/v. Muut maksaa kaikesta!
Teillä on paljon paremmat olot siellä, olkaa onnellisia!
Vierailija kirjoitti:
Muutimme vaimoni kanssa Pohjois-Espanjaan yli neljäkymmentä vuotta sitten, suoritimme työuramme täällä ja olemme nyt eläkkeellä molemmat. Suomesta emme saa penniäkään. Eläkkeemme ovat suomalaisiin verrattuna pieniä (1300 ja 1000 euroa/kk), joulu- ja heinäkuussa saamme 'paga doblen' eli kaksinkertaisen palkan. Rakensimme vähitellen omakotitalon, neliöitä yli 200. Ilmasto on miellyttävä, ei niin tukahduttavan kuuma kuin aurinkorannikolla ja sateisia ja viileitä (kymmenen asteen molemmin puolin mutta alle nollan ehkä pari päivää vuodessa) päiviäkin on. Talo on hyvin tiivistetty ja lämpöä sisällä riittää.
Emme maksa tuloveroa, lain mukaan alle 23 000 vuosipalkasta ei tarvitse tehdä veroilmoitusta. Kiinteistövero on 380 €/vuosi, autovero 100 €/vuosi. Vaimolleni lääkkeet ovat ilmaisia (pienempi eläke), itse maksan omistani korkeintaan 8 €/kk. Terveyskeskus- ja erikoislääkärit ovat ilmaisia, sairaalassaolo, leikkaukset ym ym samoin ja hy
Saanen kysyä, missäpäin Espanjaa asustelette ja minkä tyyppistä työtä teitte ollessanne vielä työelämässä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä voisin muuttaa ruotsiin koska siellä on ruotsalaisia mimmejä ja duunia.
Eivät ne ruotsalaismimmit sinua huoli. Pitävät suomalaisia alempiarvoisena rotuna.
Näin on. Kyllä me kelvataan työjuhdiksi tänne .
Onko ihan sama asia?
Suomalainen ei mene tekemään rikoksia, ei rettelöi (no ehkä joku deeku), ei mene tukien varassa elämään (kun niitä ei edes makseta ulkkareille), yrittää sopeutua yhteiskuntaan ja kunnioittaa maan sääntöjä ja tapoja, opettelee kielen jne
Ainakin minä ja ne jotka ovat Suomesta lähteneitä tuttujani työn tai paremman elämän perässä.