Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, asperger, apua.

Vierailija
27.08.2008 |

Olen tehnyt kipeän päätöksen erota adhd asperger miehestäni. Olen täysin menettänyt elämänhaluni, täysin pohjalla ja kärsinyt 10v todella rankoista jutuista. Aspergerit ovat usein, yleistämättä silti, väkivaltaisia, joten olen kokenut väkivaltaa, alkoholismia, vastuuttomuutta jne jne. Olen loppu.

Kuinka käytännössä, mies ei pysty huolehtimaan itsestään vaan minä olen holhonnut vuosikaudet. Tukiasunto? Tietääkö kukaan? Olen täysin yksin, suku kääntänyt selkänsä ja ystävät kadonneet kun en ole jaksanut yhteyttä pitää, oma syyni.

Olen yksin ja todella hädissäni, halu olisi saada lapsillekin parempi tulevaisuus mutta voimat vähissä. Auttakaa, joku..?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa soittaa vaikka paikkakuntasi terveyskeskukseen, tai jos sinulla on alle kouluikäisiä lapsia, niin neuvolaan. Luulisi että niistä löytyy tarpeeksi tietoa auttamaan sinua eteenpäin.

Vierailija
2/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Se ei kerta kaikkiaan enää kuulu sinulle kun eroatte. Ei vaikka tietäisit miehellä olevan ongelmia. Se ei ole sinun oikeutesi eikä velvollisuutesi. Sinun tehtäväsi on sitten enää huolehtia AINOASTAAN itsestäsi ja lapsistanne. Voit ainoastaan ohjata miehesi vammaispalvelun työntekijän puheille - jos siis hänellä todella on adhd- tai asperger-diagnoosi, eikä kyse ole vain sinun omasta mutu-päätelmästäsi. Sitäkautta tukiasunto tai joku muu ohjauspalvelu saattaa järjestyä.

Sinun pähuolesi on kuitenkin tästä eteenpäin sinä ja lapsesi. Jos olet tähän asti holhonnut itsepäistä as-adhd-miestä, selviät kyllä itsestäsi ja lapsista vasemman käden pikkusormella. Älä huoli.

Aspergerit eivät muuten ole mitenkään erityisen usein väkivaltaisia. Tiedän, koska asiasta on tilastoja. Sen sijaan ihan tavalliset miehet usein ovat. Joka viides nainen kokee väkivaltaa parisuhteessa, eli käytännössä lähes joka viides parisuhteessa oleva mies lyö. Se on helvetin paljon liikaa, mutta älä syytä siitä asseja, jooko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista, hakeuduin terveyskeksuksen kautta sairaslomalle. Voimat loppu.

Onko mahdollista että assimies oppii koskaan elämään itsenäisesti? Hänellä on siis diagnoosi ja lääkityskin on.

Kiitos tuosta vasemman käden pikkusormella vertauksesta, taidat tietää mistä puhut, hymyilen kyynelten läpi :) ihana vertaus, sitä se todella on.

Onko kukaan eronnut sairaasta puolisosta, kuinka oma syyllisyystunto?

Vierailija
4/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vammaispalveluiden viidakoissa, jos se on ex-puolison mielestä okei.

Mutta jaksatko itse?

Vierailija
5/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että assimies oppii koskaan elämään itsenäisesti? Hänellä on siis diagnoosi ja lääkityskin on.

on mahdollista. Lääkitys voi tosin pahentaa assin ongelmia, mutta jos se parantaa adhd:n ongelmia, se voi silti kannattaa. Toivottavasti lääke on oikea.

Kiitos tuosta vasemman käden pikkusormella vertauksesta, taidat tietää mistä puhut, hymyilen kyynelten läpi :) ihana vertaus, sitä se todella on.

Tiedän kyllä. Voimia.

Vierailija
6/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä ohi, mies on yrittänyt kunnostautua, mutta ei ymmärrä eroa vielä todellisuutena. sattuu sydämeen ja sääli koskee ihan fyysisestikin ja on pientä tärinää koko ajan, ei pysty syömään eikä nukkumaan, minä itse siis.

Miten saan miehen muuttamaan mahdolliseen tukiasuntoon? Olen saamassa burn outin, sen tuntee.

Vierailija
7/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Se ei kerta kaikkiaan enää kuulu sinulle kun eroatte. Ei vaikka tietäisit miehellä olevan ongelmia. Se ei ole sinun oikeutesi eikä velvollisuutesi. Sinun tehtäväsi on sitten enää huolehtia AINOASTAAN itsestäsi ja lapsistanne. Voit ainoastaan ohjata miehesi vammaispalvelun työntekijän puheille - jos siis hänellä todella on adhd- tai asperger-diagnoosi, eikä kyse ole vain sinun omasta mutu-päätelmästäsi. Sitäkautta tukiasunto tai joku muu ohjauspalvelu saattaa järjestyä.

Sinun pähuolesi on kuitenkin tästä eteenpäin sinä ja lapsesi. Jos olet tähän asti holhonnut itsepäistä as-adhd-miestä, selviät kyllä itsestäsi ja lapsista vasemman käden pikkusormella. Älä huoli.

Aspergerit eivät muuten ole mitenkään erityisen usein väkivaltaisia. Tiedän, koska asiasta on tilastoja. Sen sijaan ihan tavalliset miehet usein ovat. Joka viides nainen kokee väkivaltaa parisuhteessa, eli käytännössä lähes joka viides parisuhteessa oleva mies lyö. Se on helvetin paljon liikaa, mutta älä syytä siitä asseja, jooko.

Vierailija
8/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätät sen aspergeritapauksen ei sinun enää tarvitse millään tavalla puuttua hänen elämäänsä tai välittää siitä pätkääkään.

Vierailija
9/12 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätät sen aspergeritapauksen ei sinun enää tarvitse millään tavalla puuttua hänen elämäänsä tai välittää siitä pätkääkään.

Vierailija
10/12 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä mitään muuta tukiverkkoa kuin sinä?

Vierailija
11/12 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ihan tavallisella miehellä on diagnosoimaton Aspergerin syndrooma

Siis joo, monella miehellä on diagnosoimaton aspergerin oireyhtymä , koska Suomessa on annettu siitä diagnooseja vasta vuodesta 1994 - sitä aikaisemmin assit on diagnosoitu väärin esimerkiksi psykoottisiksi tai autistisiksi tai tyhmiksi tai jätetty kokonaan diagnosoimatta ja todettu, että ovat vain vähän outoja.

SILTI asseja on Suomessa noin 40 000 yhteensä. Tässä arviossa on mukana diagnosoimattomat keskimääräisen esiintyvyyden perusteella. Ei tästä nyt vielä ihan kaikki pahoinpitelevät miehet selity, ei edes valtaosa. Varsinkin kun assit eivät tosiaan ole keskimääräistä väkivaltaisempia. Sanallisen kommunikaation vaikeudet eivät nimittäin välttämättä muutu väkivallaksi. Etenkään silloin kun ihmisellä on myös sairaalloinen taipumus olla kommunikoimatta ollenkaan ja vaan vetäytyä itsekseen omiin oloihinsa.

Vierailija
12/12 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa olla vaan joitakin autismin piirteitä, jotka voivat olla ihan yhtä raivostuttavia kuin diagnosoidun assinkin piirteet?

Ap, pistä nyt itsesi ja lapsesi vähäksi aikaa miehesi edellä. Hoida teidän asiat kuntoon, ja jos sitten vielä jaksat auttaa miestäsi byrokratian kanssa, huolehdi hänestä sitten. Tärkeimmät asiat ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan