Marrasmammat maanantaihin...
Kommentit (25)
Pitkä tyttö Nialla, taitaa olla missiainesta :)
Meillä on opittu kiipeämään sohvalle. Ei sitä onneksi vielä jatkuvasti tee kun yleensä tuossa lahkeessa poika roikkuu, mutta jos itse istahdan sohvalle nii saattaa kiivetä myös.
Poikaselle tuli viikonloppuna kolmas hammas myös. Edelliset kaksi tulivat jo neljä kuukautta sitten, ja nyt varmaan lähiaikoina myös neljäs tulossa. Nämä uudet siis yläetuhampaita.
Pikaiset kuulumiset vain näin, mukavaa alkuviikkoa toivotellen
Gerda ja lahjetakiainen
Mun ja miehen lemmenristeily ;-) meni oikein hienosti, piristi molempia kovasti ja nautittiin kahdenkeskisestä ajasta. Jessellä oli mennyt myös aivan mainiosti ukin ja mummin kanssa, oli ollut kuulemma iloinen hymypoika melkein koko ajan ja yönkin oli nukkunut hyvin. Paitsi oli yrittänyt herätä jo viiden aikaan, mutta isovanhempien välissä oli sitten torkkunut vielä pari tuntia.
Jesse vähän mökötti mulle kun mentiin takaisin eikä sylikään kelvannut alkuun, isin syli kyllä kelpasi. Ensimmäiset puoli tuntia osoitti mulle mieltään ja hyvä kun edes katsoi muhun päin, mutta sitten alkoi taas äidinkin syli kelvata ja eilen illalla ja tänään ei haluaisi missään muualla ollakaan. Vähän tuntui ne mökötykset kurjalle, mutta onhan pikkuisella tottakai oikeus ilmaista mielipiteensä siitä kun toinen vaan yhtäkkiä katoaa moneksi, moneksi tunniksi. :-)
Ihanaa, alkaa aurinko paistaa! Käytiin aamupäivällä leikkipuistossa ja silloin oli vielä pilvistä. Saas nähdä miten pitkät päikkärit Jesse nukkuu, ehditäänkö enää valoisan aikaan ulos. Tekis niin hyvää vaunutella kirkkaassa säässä...
Sitten asiasta kolmanteen. Mitkä on tällä hetkellä teidän taaperoiden lempiruokia? Mietin jos saisin jotain uusia ideoita mitä voisin Jesselle kokkailla. Jessen tämän hetkisiä lempiruokia on rakettispagetti erilaisilla kastikkeilla (tosin aika vähän vaihtelua kun possu on edelleen ainoa liha mitä voi syödä), ylipäätään kaikki makaronit ja maissiporkkanarisotto.
Entä tarjoatteko lapsillenne muroja? Jesse on tykännyt ihan hirmuisesti niistä muroista joita olen tarjonnut, mutta mulle tulee aina vähän huono omatunto niistä murojen sokerimääristä. Oon antanut Elovenan kauramuroja, niissä ei kylläkään ole ihan kauheasti sokeria. Cheerios-täysjyvämurot sen sijaan saa Jessen melkein sekopäiseksi, on niihin aivan hulluna. :-) Niitä söisi varmaan vaikka kuinka paljon, mutta ovat sen verran makeita että oon antanut niitä vain vähän napostella. Talk-muroja ajattelin hankkia seuraavaksi, niitä vois ainakin hyvällä omallatunnolla antaa.
Nyt on pakko mennä hetkeksi nukkumaan. Jäi risteilyltä vähän univelkaa...
Aurinkoista alkuviikkoa kaikille!
Oletkos kokeillut Talk-muroja. Niissä ei ole sokeria eikä lisäaineita =)
t,marrasmammaja pojat
Mekin neuvolassa käytiin.
Perttu oli 9740g ja 76cm. Tasaisesti kasvaa Omalla käyrällä.
On kyllä aika vinksinvonksin koko käyrä. Aikoi täti näyttää varulta lääkärille käyriä. Mutta sanoi kyllä, että meidän pojaksi ihan soppeli.
Piikkiä ei vielä tullut, kun taudista niin vähän aikaa. Hb oli 120.
Nialle onnittelut tulevasta kodista!!! :)
Auringonkukka, hieno juttu, että risteily meni mukavasti :)
Ja Jessukan hoito samoin :)
Fanny on yökyläilyjen jälkeen pari päivää mulle tosi kiukkunen. Jotain ikävä purkauksia , vaikka hyvin yökylässä viihtyy.
Lempiruokaa ei varsinaisesti taida olla, kyllä yleensä kaikki menee mitä annetaan :)
Jukurtti on kyllä varmaan ylikaiken :)
Meillä on muroja tosi harvoin, ei oikeen kukaan syö. Pertulle varmasti maistuisivat. Meillä syödään tavallista jukurttia ja onhan sitä sokeria siinäkin.
Taidanpa ottaa minäkin nokkaunet sohvalla, kun Perttu tainnut simahtaa ja Fanny kattelee ohjelmaa. Välipala, ulos ja kirjastoautolle.
Täälläkin kauniisti paistaa aurinko :)
Lystikästä viikkoa ja loppuviikolla jo joulu kolkuttelee ovella :)
Hilda, odotellen ensimmäisen luukun avaamista :)))
Olipas tullut ihania 1v-kuvia sähköpostiin. Laitoin takas Annin kuvia, toivottavasti tulivat perille.
Nyt on sitten imetys lopetettu. Nyt kaks päivää, ettei Anni oli tissiä kaivannut. Kävi yllättävän helposti loppu lopetus, kun päivätissin vähentäminen tuotti tuskaa Annille. Nyt sitten yks aamu juteltiin Annin kans, että etkös ole jo niin iso tyttö, että tissin voi pois jättää (heh niinkuin tolla oikeesti olis jotain vaikutusta). Ajattelin kyllä iltatissiä vielä jatkaa, mutta lauantaina Anni ei enää huolinut. Noh, nyt ei voi enää syyttää imetystä siitä ettei raskaudu.
Mä en ole annille muroja antanut. Vois tietty kokeilla just jotain täysjyvämuroja. Weetabixä piti ostaa lauantaina kaupasta, mutta unohtu. Joskos tällä viikolla muistas. Meillä kun on joku kumma puurolakko, niin murot vois olla vaihtelua siihen aamu ja iltapuuroon.
Nyt on jotenkin niin nuutunut olo, että taidanpas tästä vetäytyä sohvalle lueskelemaan, jos vaikka torkahtas.
Hertta
Kiva oli kuulla, auringonkukka, että teidän risteily oli onnistunut ja Jesse kiltisti hoidossa. Kyllä nämä taaperot osaa olla yllättävän reippaasti ilman äitiäkin =)
Meillä ei varsinaista lempiruokaa taida olla. Tai no jugurtti ja hedelmät menee monesti paremmin kuin muu ruoka. Ai niin jauhelihakeitto on ihan ehdoton Annin herkku. Sitä syö aina nurisematta.
Hertta
kiva kuulla, että auringonkukan risteily oli sujunut hyvin! meilläkin tyttö aina vähän protestoi varsinkin mulle jos on ollut yökylässä. mutta hyvällä omalla tunnolla oon jättäny sen kerran pari kuussa mummolaan kun se siellä kuitenkin hyvin viihtyy ja varsinkin nukkuu :)
onnea gerdan pojalle hampaasta, meilläkin on vasta ne kaksi alhaalla, vitsailenkin aina että kerkee kulumaan nuo kaks ennenku uusia tulee. nyt on kuitenkin ollut taas sen verran kiukkunen tyttö ja tuttia syö ihme tavalla, että eiköhän sieltä kohta lisää hampaita tule!
me varattiin nyt vihdoinkin se häämatka. lähdetään huhtikuussa thaimaaseen viikoks ja ihan kahdestaan ;) tyttö menee mummolle mutta 3 ison koiran sijoitus on vielä vähän auki...
onneksi on jo sen verran lähellä tuo matka, että vaikka tässä pian (toivottavasti) raskautuisi, voisi hyvin vielä matkustaa jos kaikki menee hyvin.
meillä on rytmit vähän muuttunut. nykyään herätään vasta klo 9 ja yhet päikkärit jää siis pois. illalla nukkumaanmenokin on siirtynyt lähemmäksi sitä klo 21 mutta kyllä mä sittenkin nautin enemmän siitä että saa aamulla nukkua vähän pitempään. meneepähän aikakin vähän nopeammin jos ei ole mitään tekemistä :)
mutta nyt tenttikirjojen pariin, lauantaina ois taas tentti koirahieroja-kurssilla!
hauskaa viikkoa kaikille, jos en enää ehdi kuin lukemassa käydä!
Mekin käytiin tänään neuvolassa! Poikanen oli kasvanu ja komeat mitat verrattuna isompiin sisaruksiin samassa iässä:) Taitaa tulla meidän " mörssäri" kuopuksesta..
Samaa ajattelin tuosta Nooran pituudesta että tämän porukan missikö se siellä kasvaa:) Niin ja Nian koko perheelle onnea uudesta kodista!
Meillä sairastetaan jälleen:( esikoinen kipeenä, ja tietty mies nyt paljon töissä ja olis kaikkea menoa..Pientä järjestelyä vaatii et suht kunnialla kaiken saan hoideltua. Nyt kun olis sellanen kiva hoitaja käytettävissä päivälläkin!
Mulla ei nyt ajatus leikkaa..OOn valvoskellu viime öinä ja paperitöitä paiskinu, hirveeti kaikkea mielessä koko ajan. arhg, hermot kireenä kun mies töissä aivan koko ajan. Kunpa pian tulisi joulu ja tää rumba rauhoittuis!!!
Mut kaikesta huolimatta kivaa viikkoa kaikille!!!!
äitykkä ja poikanen
ai niin lempiruoka..no sellanen bataatti-jauheliha-makaronimössö on poikasen herkkua! Mannapuuro on puuroherkkua ja jugurtit on kans herkkuja. Poika syö kaikkea oikeestaan mitä tarjoan, mut noi on ihan selkeesti parhaita.
Meitin Pertusta on tullu iso poika ja syö ihan itse. :)
Puurot reippaasti lusikoi suuhun, ilman kummempia sotkuja.
No sotkuakin oli vähän aikasemmin.
Leipomus jutskista jäi semmosta suklaakerma mössöä ja se oli keiitiön pöydällä, kun Fanny sitä aikoi ottaa. Perttuhan sen oli löytänyt ja oli naam ihan suklaassa ja koko poika. Näytti maistuvan :) Koomisen näköinen kaveri oli. Ja juuri käynyt kylvyssä.
äitykällä kiirettä piisaa! Pikaisia paranemisia!
Calzal, ihanalta kuulostaa häämatka!
Raskautumiseen onnea! :)
Leppoisaa iltaa :)
Hilda
meiltäkin!
Onnea Nialle ja perheelle uudesta kodista! Tuttu tunne myös täällä meillä :)
Auringonkukka, hiukka kateellisena...Olisi ihana lähteä miehen kanssan kahden jonnekin. Vaikka siitä seuraisikin vähän mökötystä poikien suunnalta. Tekisi varmaan parisuhteelle hyvää. Tosi kiva että teidän pikkuisella oli mennyt isovanhempien kanssa niin hyvin. Itselle jää varmaan reissustakin parempi mieli!
Calzalille myös lomakuumetta nostatetaan ja onnea toivotaan raskautumiseen!
Joku kyseli lempiruokaa. Meillä menee alas kaikki, porkkanaraaste on ainoa mikä ei uppoa. Muroja ollaan maisteltu, mutta terveyssellaisia. Merkki on joku ruotsalainen, jota ei vielä kaupass myynnissä. Mies kun saa noita näytteitä aina työnsä puolesta.
Osaakos muut marraskuiset kerjätä pöydässä? Meillä on nykyään käsi ojossa koko ajan, ja kaikkea pitäisi saada mitä on tarjolla. Me ollaan pidetty ihan nolla linja kaikkien makeiden herkkujen kanssa ja mummulassa kun oltiin kahvipöydässä niin pojat osoitteli kaikkia sortteja ja huusi! Ja anoppi ja mummu tietty painosti hullun lailla antamaan pullaa yms. Muhun ei kyllä niiden painostukset tepsi pätkääkään! Me pidetään oma linja omien lasten kanssa ja piste!
Minkälaisia teidän muiden ekat menkat on ollut? Mulla on kestänyt kolme viikkoa ja pikkuisen alkaa olla mitta täynnä...Tämä kun on eka raskaus ja synnytys niin ei ole mitään hajua siitä miten hormonitoiminta palautuu. Menkat mulla alkoi siis lähes tasan vuosi synnytyksen jälkeen.
Nyt täytynee mennä tsekkaamaan BB:a siellä kohta Kalen eilinen taloon paluu.
Aurinko pilkisti tänään, toivotaan sitä enemmän kaikille tälle viikolle!
Sankku ja pojat
Laitoin vaihtarikuvat Auringonkukalle, Hildaliinalle ja Ollin äidille =)
Lempiruoka.... Meillä on poika ollut aina tosi kaikkiruokainen ja aika lailli kaikki maistuu mitä suuhun lappaa... viime aikoina tosin riisi ja makaroni on tökkinyt, mutta luulen että en ole vain tehnyt niistä tarpeeksi mössömaistä ruokaa, purkkiruoissa ne kun kyllä maistuu. Puurojen kanssa on kyllä kans viime aikoina ollut semmoista mielenosoitusta, mutta kun pari lusikallista saa alkuun huijattua suuhun, niin sitten odottaa jo suu ammollaan että " lisää lisää" .
Mutta vähän on itellä päivittäin semmonen olo että " apua mitä sitä taas kokkailis?" . Kovasti uusia hyviä ruokaideoita kaipaisin... Makeiden herkkujen suhteen mekin ollaan oltu tosi tiukkoina. Viime aikoina on muutaman kerran pöydässä annettu muutaman keksin/kakun murunen pojalle käsiin, mutta ei sitä oikein voi syömiseksi laskea. Maissunaksut saa riittää herkuksi vielä pitkän aikaa. Ei haluta opettaa siihen, että kaikki hyvä on jotain makeaa herkkua. Herkkujahan on myös marjat ja hedelmät, niitä saa syödä niin paljon kuin napa vetää...
Poika ei syö itse ja maitokin kelpaa ainoastaan pullosta, sen verran kumminkin edistystä että maidosta jo 50% on korvikkeen seassa tavallista.
Sankku kyseli ekoista menkoista. Minulla ne olivat nyt marraskuussa, aika lailla 3kk imettämisen lopettamisen jälkeen, kestivät hieman yli viikon (aika pitkään täälläkin). Olin ihan ihmeissäni, että yleensäkin tulivat edes kerran, kun ennen raskautta menkat tulivat ainoastaan hormoneita popsimalla.
Mitäs tänne muuta... kauheeta kiirusta on ollut, paljon kaikenlaista menoa ollut viime päivät; taloasioita, pikkujouluja, synttäreitä. Ensi sunnuntaina meidän napero täyttää 1v, ihanaa=) ja juhlavalmistelut näyttää jäävän viime tippaan.....
Onko muilla jonkinlaista uhmaa lapsilla? Meillä tuntuu, ettei yhtään usko mitä sanoo. Tänä aamuna poika vain hakkasi tv:tä leluillaan. Sitä mukaa kun kielsin ja otin lelun pois haki lelukopasta uuden lelun jolla jatkoi hakkaamista. Ja oikein katsoi minua, että huomaanko varmasti mitä tekee.... Verhojen repimiseen ym. ilmiöihin on nyt vähän auttanut, kun ei olla huomioitu mitenkään, ei sitten kauaa jaksakaan kiskoa kun ei saa sillä huomiota ja verhot ivat jääneet rauhaan. Mutta tuohon tv-ruudun hakkaamisen on pakko puuttua ettei riko sitä ja poika oikein nauttii kun kielletään, kannetaan hänet siitä pois tai otetaan lelu. Tehdäänkö me nyt jotain perustavanlaatuista väärin, kun lapsi hakee huomiota vain kaikella negatiivisella? Eikö touhuta yhdessä tarpeeksi? Eikö kehuta uusia temppuja ja onnistumisia? Mielestäni kyllä, mutta....
Tänään huomasin järkytyksekseni että pojan sänky on ihan kamalassa kunnossa. On jyrsinyt sen ylälaidan ihan hirveäksi... Mitähän kaikkia myrkkyjä on saanut, kun jyrsinyt puun pinnasta lakan suuhunsa... no kai nuo luulisi olevan turvallisia. Mutta ruman näköinen kyllä on.
Nyt suihkuun kun poika unilla.
Manna
Eilen hoidosta soitettiin että nooralla kuumetta, tänään oltiin taas keuhkokuvissa ja lekuri soittelee yhden jälkeen mitä näky, muuta ku äitin sormukset :)
Isin kanssa köllöttelevät kotona.
Hampaista sen verran että Nooralle tuli viikko sitten 10:s hammas. Ylhäällä edessä 4 ja alhaalla edessä 4 ja alhaalla molemminpuolin tokavikat poskihampaat.
Mutta tää mamma alkaa taas valmistautua duuniin. Ja paranemisia muillekkin pikkupotilaille ja äiteille.
t.Nia ja Noora
Meillä oli sitten Jessen järjestämää hei-hulinaa viime yönä. Nukkui kyllä yhteen saakka oikein makoisasti, mutta sitten alkoi itkut ja kanniskeluralli kun mikään muu ei itkua lopettanut. Ei tutti, ei vesi, ei masulääke, ei maito (siihenkin sorruin kun aloin jo kuvittelemaan että Jessen maha murisee nälästä), ei viereen ottaminen eikä muu sylissä pitäminen kuin kanniskelu vaan. Olkapäätä vasten oli Jessellä hyvä olla ja tiukasti rutisti kaulasta. Sinänsä hellyyttävää ja mitäpä sitä ei tekisi että toisella olisi parempi olla, mutta kun se 11kg kantaminen öiseen aikaan alkoi tuntua vähintään 1111kg painoiselta lastilta. Viidestä seitsemään kelpasi nukkua äidin ja isin välissä, mutta yhdestä viiteen oli kyllä melkoiset hulabaloot tässä asunnossa. Särkylääkettä en tajunnut antaa, olin yöllä niin pihalla. Ensi yönä tarvii kyllä kokeilla panadolia jos sama meno jatkuu.
Sitten kommenttikierros...
Kiitoksia kaikille " mukana elämisestä" sen risteilyn suhteen, olette kyllä niin lutuisia! :-)
Marrasmamma: En ole niitä talk-muroja antanut, mutta seuraavaksi sitten kunhan muistan niitä kaupan hyllyltä mukaan nappaista. :-)
Hertta: Ei harmi kyllä näkynyt Annin kuvia, koitatko uudelleen osoitteeseen katjutska@gmail.com? Voidaan sitten Jessen kanssa ihastella. :-)
CalZal: Kyllä kuulostaa teidän häämatka hyvälle, varmasti ihana, romanttinen honeymoon tiedossa kun saatte ihan kaksin olla. ;-)
Äitykän, Nian ja muiden sairastelevien perheisiin pikaista paranemista ja parempaa vointia! Ja äitykälle tsemppiä kiireisiin!
Hiltsukka: Vai on se Perttu jo niin iso poika että osaa syödäkin itse? Vautsi!! :-) Jessekin taas tänään yritti mutta spagetit ja maissit oli enemmän rinnuksilla kuin suussa. Hymyssä suin kyllä lusikoi, tekniikka vaan hieman ontuu. ;-)
Sankku: Mulla ei ole edelleenkään alkanut menkat, vaikka kesällä jo lopetin imettämisen. Kai ne sitten kestää mulla kolme kuukautta yhteen menoon kun joskus aikanaan alkavat. ;-) Hurjalta kyllä kuulostaa nuo sun kolme viikkoiset ja jos vielä jatkuvatkin. Varmasti alkaa olla mitta täynnä. Pidän peukkuja että loppuvat pian.
Le_Cheile: Kiitoksia vaihtareista! Oikein kivoja kuvia laitoit! :-)
Manna: Täältä löytyy yksi uhmakas tapaus. On sellaisia päiviä kun Jesse tekee ihan järjestelmällisesti kaikkea kiellettyä eikä kiellot tepsi yhtään vaan alkaa yhä uudestaan ja uudestaan äitiä härnäämään tuhmilla jutuilla. Jesse myös tietää mikä on kiellettyä ja odottaa että saa sen katsekontaktin luotua ennen kuin " alkaa hommiin" . Eiköhän tämä ole meidän muksuilla ihan normaalia rajojen hakemista ja testaamista? Älä suotta ota stressiä siitä että olisit tehnyt jotain väärin. Toiset muksut vaan ovat vähän kovapäisempiä kuin toiset. :-)
Uhmasta tuli vielä mieleen tämän aamuinen tapaus kun oltiin tekemässä lähtöä leikkipuistoon ja Jesse järsi kielloista huolimatta jaloissaan olevia hiekkaisia kenkiä. Ja kun aloin putsaamaan hiekkaista suuta, herra päätti puraista mua oikein napakasti sormeen, veri oikein roiskui. Huudon kyllä päästin ja nuhtelin topakasti. Jää nähtäväksi menikö perille, vakavalla ilmeellä ainakin katseli mua takaisin. Aikaisemmin ei ole koskaan noin kovasti puraissut. Auts.
Ja tästä aasinsilta muuhun jyrsimiseen. Meillä myös pinnasängyn laita järsitty karmeaan kuntoon. Tuolla on niin terävät hampaat että saa puruleluistakin paloja irti. Tosi terveellistä!
Nyt hetkeksi lepäilemään ennen kuin poitsu herää uniltaan...
Auringonkukka, kylläpäs helpotti kuulla että jossain toinen samanmoinen uhmuri! Meillä kans poika puraisi minua sormesta, olikohan viime viikolla. Kiskoi keittiön verhoja ja kun menin hänen luokseen ja kielsin oikein napakasti, niin tarttui sormeen ja puraisi. Ihan ei sentään meillä veri lentänyt, mutta kamalan terävät on hampaat, eikä niitäkään ole kuin 4.
Kyllä tuolla pojalla on ihan mahdottoman vahva tahto. Tänäänkin alkoi itkemään heti maidon juotuaan, hamusi vain pulloa ja ymmärsin että ilmeisesti olisi tahtonut lisääkin. No, laitoin lisää maitoa ja yritin ruveta antamaan niin sai hirmuiset kiukkukohtaukset, itki vain maassa ja heittäytyi ihan makarooniksi eikä suostunut sitten ottamaan pulloa enää suuhunsakaan.
Sitten oli niin kiukkuisella päällä koko iltapäivän, äsken nostin sänkyynsä niin taisi nukahtaa samantien. Joten nyt kokkailemaan, kun saa tehdä rauhassa ilman että jalkojen välissä on koko ajan ylimääräinen hellan nappuloiden vääntelijä=)
Manna
Kauheen pimeetä ulkona jo tähän aikaan. Tylsää on tämä pimein vuodenaika, tulispa kohta taas lunta.
Auringonkukka, kivalta kuulosti teidän risteily! :) Ja kiva että Jesselläkin sujui hyvin hoidossa. Juuri mietin itsekin että olis kiva saada taas vähän kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, edelliskerrasta on jo kaksi kuukautta aikaa kun ollaan jossain oltu ilman muksua. Jaksua yöhulinoihin, toivottavasti ensi yö on parempi!
Lempiruokaa hmm.. vaikea sanoa. Kaikki sorminsyötävät ruuat maistuu parhaiten, makaroonilaatikko, pinaattiletut, peruna palasina jne. Maustettu ruoka maistuu paremmin kuin mieto; sipuli, valkosipuli, chilirouhe, curry, pippurit ja yrtit on usein käytössä. Puuro ei menis sitten millään, annankin sit vaihteluks välillä vaan leipää ja vaikka jugurttia sen tilalta. Muroja ei oo vielä kokeiltu.
Hertta oli lopettanut imetyksen. Onnistuiko se noin vain, vai jouduitko tyhjäämään rintoja/kipeytyikö ne? Mä oon kans pikkuhiljaa vähennellyt imetyksiä, mut en vielä kokonaan lopettanut. Nyt imetän vielä kaksi kertaa vuorokaudessa, aamuisin kun herää ja illalla ennen nukkumaanmenoa.
calzal ihanalta kuulostaa häämatkasuunnitelmat :) olin itse puolitoista vuotta sitten thaimaassa, kun poikasta odotin, ja oli kyllä tosi mahtava matka. sinne voisi mennä uudestaankin.
äitykän, nian ja muitten sairastelevien koteihin paranemista!
hilda, onpas perttu taitava! ihan itse jo syö, vautsivau. :) meillä satunnaisesti hiukan harjoitellaan, mutta yleensä pistelee käsin suuhunsa ruokaa tai sit äiti tai isi syöttää. eilen viimeksi poikanen harjoitteli hienosti lusikalla syömistä, piti toisessa kädessä lusikkaa ja sillä vapaalla kädellä mätti ruokaa suuhun. :D siitä se lähtee.
sankku, meillä ei suoraan kerjätä, mutta tosi tarkkaan kyllä tuijotetaan mitä muut syö ja syökö varmasti samaa ruokaa kuin poikanen :) Menkat mulla on tullut keväästä lähtien, tosin ei minkäänlaista säännöllisyyttä niissä. Semmoisen viikon aina kestää, niinkuin ennen raskauttakin. Kolme viikkoa kuulostaa jo aika hurjalta, toivottavasti pian loppuvat!
Manna meillä kans löytyy pojalta pientä uhmaa. Oikein uhallakin menee usein jatkamaan tuhmuuksia jos jotain kieltää. Sitten kun nostan toisaalle on alkanut välillä läpsimään mua kasvoihin. Siitä kun kiellän, tulee marinaitkukiukkua :) Ja välillä oikein heittäytyy lattialle kaksinkerroin ja tirauttaa itkun kun äiti kieltää tekemästä jotain. Tai sit menee isin luo, jos se ei kieltäisi. Hassu pieni poika, kai nää etsii vaan rajojaan.
Tänään ajattelin olla kerrankin reipas ja mennä pitkästä aikaa jumppaan illalla. Viime kerrasta onkin vierähtänyt varmaan pari kuukautta, sairastelin niin pitkään että tuli taukoa ja sit tuli näitä muita murheita.
Gerda
Täälläkin pientä uhmaa ja kaksin kerroin laattialla spagettina väännetään.
Taitaa olla moista liikkeellä :)
Tää on kyllä huippu kiva juttu, että voi seurata saman ikästen puuhailuja, uhmia ym..ja todeta, että sama meno muillakin monessa jutussa :))
Perttu ei oo suostunu millään alkaan yöunille tänään. Nukahti kyllä seiskalta, mutta heräs puolin tunnin päästä ja kakkas. Sen jälkeen yhtä huutoa koko unille meno, vaikka ihan naatti onkin. Yhdet päikyt vain nukkuna ja totean ettei vielä riitä meidän ukolle.
Vihdoin sammui isin viereen.
Yhdellä puolikkaalla ei vielä paljoa sänkyä jyrsitä :)) eikä muutakaan.
Huomenna mun serkkupoju, 9kk tulee hetkeks hoitoon :) saas nähdä, mitä sylivauvamme siihen sanoo :)
Puhki olo.
Odotan kyllä, että sais nukkua ihan illasta aamuun ilman herätyksiä.
Välillä riittää, että laittaa tutin takas suuhun, ja toisina öinä ihme nurinanarina. Eikä missään hyvä.
IHan niin kuin auringonkukka totesi, mitäpä sitä ei tekisi että toisella olisi parempi olla, mutta kuitenkin, yö on nukkumista varten, vai olenko ymmärtänyt väärin??
Vaikka ei meidän yöt mitään äly huonoja ole, mutta kyllä jo kaipaa kokonaisia öitä.
Iltapalalle.
Ehjää yötä kaikille!!!
Hiltsukka :)
Ei mullakaan hertalta postia näkyny päivällä, jos olet laittanut.
Le_Cheile, kiitos kivoista kuvista :)
Veijari vielä nukkuu ja hoitomuksu tulee kohta, hyvää aikaa kirjottaa..
Kaikille kipeille pikaista paremista!
Ja talonostajille/rakentajille onnea.
Pitää nyt ihan kysyä teiltä ihanaiset kun tietyt osaatte niin upeasti kommentoida, että miten muistatte kaikki mihin piti kommentoida? Heh, kirjotatteko ylös vai kuinka?
Hildaliina: Meilläkin toivotaan ehjiä öitä! Taas joku huutokohtaus viime yönä, nyt on kyllä alkanut tulee kesken päiväunienkin, että näkeeköhän unta? Meillä loppui yösyömiset vasta 1½kk sitten, mutta silti herätään monta kertaa yössä ja äidin kädestä pidetään kiinni. Ehkä pahin ongelma on se, että kun poika menee nukkuu niin herää 20-60 min. päästä siitä ja pitää nukuttaa uudestaa. Eli omaa aikaa ei illalla ole ollenkaan, saati sitten yhteistä miehen kanssa. Koko ajan pitää olla varuillaan, että koska herää. Herkkäuninen poika meillä!
Upeaa, Perttu syö jo itse :) Wau!
Pikkasen unenpöpperössä vielä, en oikein muista taaskaan mihin piti kommentoida..
Kiitos kaikille kuvista, ihania muksuja kaikilla :) ja hertta, tosiaan ei mullakaan teidän kuvat tulleet perille.
Lähetin kaikille Annin kuvat joiden osoite oli hildan viestissä mukana. Meni siis hildalle ja teille muille kopiona. Höh. Ei auta kuin laittaa uusiksi tulemaan, jos sitten tulis perille. Mikähän tota sähköpostia riivaa...
Gerda: imetin Annia enää kaks kertaa päivässä, aamulla ja illalla. Kun jätin aamutissin pois, oli se rinta illalla täys. Näin mentiin kaks päivää ja sitten yhtäkkiä Anni ei enää tissiä illalla huolinut. Huomas varmaan, että nokkamukista tai pullosta saa maidon vähemmällä vaivalla. Rinnat ei kipeytynyt enkä joutunut pumppaamaan pois. Aika äkkiä näytti maidon tulo siis ehtyvän. Tosin vielä tulee ainakin pari tippaa jos rinnasta puristaa.
Meillä ei vielä sen kummempaa uhmaa, mitä nyt koiran vesikuppia läträtään kahta kauheammin jos kieltää ja jos ei huvita syödä, niin sitten työnnetään lusikka pois kädellä. Tämmöstä pientä luonteen esilletuola.
Menkoista ollut puhetta. Mullahan ne alkoi jo kun Anni oli 5kk täysimetyksestä huolimatta. Ja olivat kyllä runsaat ja pidemmät kuin ennen raskautta. Oliskohan kestänyt sen viikon alkuunsa. Nyt on vähän normalisoitunut ja kestää 5-6 pv.
Mistäs vielä oli puhetta... Noh, laitan nyt uusiks ne kuvat. Toivottavasti paremmalla onnella.
Hertta
Aloittelin kun en nähnyt uutta pinoa..
Synttärit siis tuli ja meni.. Juhlittiin 2pvää ja tänään olisi vielä päiväkodilla keksitarjoilu. Ja joulukuun 7 mennään vielä Pihtiputaalle juhlii mun perheeni ja sukulaisten joukkoon.. juhlaa siis riittää.
Aamulla meillä oli 1vee.. neuvola ja pituutta oli huimat 84cm ja painoa 10,300g.
12.12 meillä on rokotus rokotetutkimuspaikassa myrtsissä.
Eilen illalla käytiin kattoo tulevaa kämppäämme ja oli todella ihana. Ihastuin kovasti todella isoon eteiseen. Tammikuussa sit muutetaan.
Tästä tuli ny lyhyt juttu ku pitää alkaa valmistautuu töihin ja nooran hoitoon..
Terkuin Nia ja Noora