Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@@ HELMET VKO 48 @@@

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee taas meidän lastenhoitaja käymään ja harjoittelemaan : ). Mua on ruvennut töihinmeno hirvittämään, enhän mä enää mitään osaa! En todellakaan osaa kuvitella itseäni enää töiden parissa ja missään palavereissa... Aivot on ihan tyhjäkäynnillä.

Meillä ei kyllä esikoinen 3v tahallaan Siiriä ole kiusannut, voi sanoa ettei kertaakaan. Toivottavasti Siiristä tulee yhtä ihana ja kiltti ja aurinkoinen kuin isosiskonsa : )

Siirin lempipuuhaa on nykyään pukeminen. Mikä tahansa vaate käy, niin sitä sovitellaan päähän ja naureskellaan. Tätä jaksaa tehdä vaikka kuinka pitkään :D. Konttaus ei vieläkään kiinnosta sitten tippaakaan!

Jaha mutta nyt mua taas kaivataan

FannyK

Vierailija
22/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin Onni kantaa joskus jotain tavaroita suussaan. Esim. omaa sukkaansa. =)

Yritin ottaa yksi päivä Onnista valokuvia tonttupuku päällä joita olis sitten voinut antaa sukulaisille joulukortteina mutta eihän siitä mitään tullut! Jätkä huuti suoraa huutoa koko ajan!! Tosi " kivoja" kuvia... Ehkä niitä vois lähettää teemalla : raskasta joulua! =)

Mullakin on nyt viimeinen vanhempainrahapäivä jos ei ollut jo eilen... Eikä meilläkään ole mitään kuntalisiä eikä saada sitä lisäosaa siihen tukeen. Eli köyhyys koittaa meillekin. :( Mutta onneksi on ensi kuussa tiedossa jo useampia sijaisuuspäiviä töissä niin saa edes vähän extraa!

Mikähän vitamiininpuutos mulla on, kun suupielet aukee? Voitelin niitä Bepanthenilla mutta täytyy ilmeisesti alkaa surffailemaan ja etsimään tietoa siitä niin saa tilanteen korjattua.

Voi itku tuota marakattia, kun se on ihan koko ajan tuossa jaloissa huutamassa ja yrittää samalla sammuttaa tietokonetta...

Kumppari & Marakatti 9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, täällähän edistytään ihan tohinalla kävelyn sun muiden juttujen kanssa!

Eetu nousee seisomaan ja seisoo jo tukevasti. Osaa jo hieman siirtyä tuelta toiselle ja voi sitä ilmettä kun poikaa kehuu!

Meilläkin aletaan pikkuhiljaa tottua karkeampaan ruokaan, eilen meni jo 8kk sose hieman karkeampana...jospa se tästä...

Meillä on potta hankittuna ja kerran siinä on istuttu, mutta ajattelin suosiolla jättää sen homman myöhemmälle.

Mä sit pääsin siitä KLT -tentistä läpi, en olis ikinä uskonut! Aika makee fiilis!

Tänne ei ihmeempiä, harmittaa vaan nämä kelit kun ei viitsi karmeella tuulella ja sateella lähteä puskemaan tuonne pihalle vaikka mieli tekis.

Meillä on maanantaina neuvola pitkästä aikaa, saapa nähdä miten on poika kasvanut.

Pistin tänään postiin sen Bona -keräilyjutun ja nyt odotellaan, milloin lentsikka tulee postissa :) Pojan lempparileluja on pallot ja autot, autoilla ajetaan ja päristellään niin paljon kuin pystytään :) Palloja tönitään pitkin kämppää ja kontataan hurjasti perässä. Välillä tullaan äiskän luo ja kerjätään syliin. Eetu on kyllä ihan äitin poika, karmee itku kun edes vessaan menee...

Jaa, olikohan jotain muuta...en kyllä nyt muista...

Joku niistä suupielistä valitteli, kokeiles Sibicortia, meillä on ainakin tehonnut samantyylisiin ongelmiin jos Bepanthenista ei ole ollut apua.

Se olis kohta eka adventti ja sais laitella jouluvalotkin. Kaivelin niitä eilen kaapeista valmiiksi. Vastahan se joulu oli!

Nyt laitteleen pyykkejä!

Sasuliini ja Eetu, huomenna 10kk

Vierailija
24/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli taas sellanen yö, että huh!!! Eetu nukahti kyllä mainiosti klo 21.30 tissille. Ja siitä sitten omassa sängyssään jatko unia. Mutta yöllä, tais olla kello 1, tai jotain, alkoi huutelemaan ja juttelemaan siellä omiaan, ja mies VASTAILI sille, no siitäkös Eetu riemastu, ja kukkui vissiin pari tuntia, en jaksanut kattoo kelloo kun viimein hiljeni... Aamulla huhuili kyllä jo klo 7.30 ylös, jotenka ei kovin montaa tuntia nukkunu... Täytyy vissiin alkaa tosissaan miettimään tuota Eetun siirtoa toiseen huoneeseen... Mites muilla? (on vissiin ollut puhettakin, mutten muista!) Kuinka monella nukutaan vielä äipän ja iskän kanssa samassa huoneessa?

Me ollaan kanssa repeilty tuolle jäppiselle, kun meillä ihan tosissaan leikitään koiraa!!! Siis mennään koirien perässä joka paikkaan ja tehdään ihan samoja asioita kuin koiratkin. Niin ja jopa tuo nuorempi koira antaa viedä luut ja lelut suustaan!!! Ei siis anna meidän viedä, mutta Eetulle ei sano mitään!!! Ja molemmat koirat kyllä antaa repiä karvoistaan, jos Eetu sattuu niistä kiinni saamaan. Vaikka kyllä yritetään ettei saa repiä, mutta kun tuo EI-sana on vielä vähän hakusessa (en tiedä kummassa vikaa, kuulossa vai ymmärtämisessä!!!) Ja jokainen luu mitä koirat ovat jo jyystäneet menee täällä myös Eetun suuhun, YÖK! Mutta minkäs teet, kun koirat niitä ympäriinsä viljelee... Ja kaikki lelut/sukat/mitä ikänä lattialta löytyy menee suuhun, ja niitä sitten retuutetaan samaan tyyliin kuin koirat tekee... Meille siis muuttanut kolmas koira - Eetu nimeltään!!!

Pottailua meillä harrastetaan sillon kun mamman hermot kestää, eli tosi harvoin! Mä vaan en jostain syystä jaksa ite istuu siinä vieressä, joo tiedän et oon laiska, mutta eiköhän tuokin jätkä sen joskus opi =) Tänäänkin kun kokeilin niin eka istu siinä onnellisen näkösenä, mut sit pääsi ihan hillitön rääkäsy ja itku. No, jospa mäkin vaan jaksaisin yrittää vaikka aamuisin tai jotain...

Ruokailusta. Eetulle ei enää kelpaa omat pöperöt jos ja kun me syödään miehen kanssa samaan aikaan, ollaan ainakin yritetty aamupala ja päiväruoka ajoittaa samaan aikaan. Vaan pitäis saada samaa ruokaa, ja samannäköisenä!!! Siis tässä yks päivä tein muusia, porkkanoita ja nakkeja. Ja tottakai muussasin ja sotkin ne sekaisin, siitäkös jätkä suuttu!!! Eikä auttanut muu kuin antaa herralle nakin palasia käteen, ja ai että oli tyytyväinen!!! Jotenka meillä annetaan tästä lähtien sitä samaa kuin me itekin syödään... Onkos muuten monen vauvat jo ite alkaneet syömään lusikalla? Meillä ollaan vasta mietintävaiheessa siinä asiassa, tai siis lähinnä minä ja mies mietitään sitä... No, koirat vissiin tykkäis asiasta ainakin!!!

Takiainen löytyy täältäkin! Maanantaina kävin " yksin" suihkussa... Laitoin Eetun bumboon istumaan ja kasan leluja eteen, ennen siis viihtynyt mainiosti, mutta kun pääsin suihkuun ja sain shampoot päähäni, ja katsoin mitä Eppe tekee, niin johan oli päässy pois bumbosta, ja nauraen tuli kohti suihkua, joten tuli sit pikapikasuihku!!! Ja mitä tahansa muuta teen kuin istun herran seurana lattialla, niin johan on repimässä housuja alas ja syliin... Murr!

Eetu ottaa myöskin askelia tukea vasten, ja hetkittäin jo seisookin ilman tukea, mutta ne on olleet vasta vahinkoja, koska kun on tajunnu asian on tullu kiire ottaa kiinni!

T_U kyllä ne hoitajat varmasti huolehtivat ja ottavat Villen syliin kun poika ite tahtoo! Meillä ainakin töissä juuri nämä kaikkein pienimmät saavat eniten huomiota ja pääsevät AINA syliin kun tahtovat!!! Ja varmasti se hoito alkaa hyvin!!!

Hoidosta vielä, meidän olis pitänyt viedä Eetu jo kaksi viikkoo sitten hoitoon, ellen olis saanu/pystyny jäämään kotiin... Tuntuis kyllä tosi ikävältä/haikealta viedä tuo pieni hoitoon, mutta kyllä mä uskon että se siellä pärjäis. On muuten jännä juttu, vaikka ite oon päivähoitajana ollu useamman vuoden, niin jotenkin se on ihan eri juttu, kun pitäis viedä SE OMA LAPSI hoitoon!!! Tästä asiasta juuri puhuttiin viime pe yhden pph:n kanssa, että ei sitä niin vaan haluiskaan viedä sitä omaansa vieraille hoitoon...

Mutta nyt meikäläinen menee nauttimaan hiljaisuudesta vielä hetkeksi tuonne sohvalle ja tekemään itelle neuletakkia...

napero ja Eetu 9,5kk

Vierailija
25/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperon kuvaus vaikuttaa aika samalta kun meidän viime yö, paitsi että ääntely oli pääasiassa itkua ym. Viime aikoina on ollut monia rikkonaisia öitä ja viime yö oli tähänastisin pohjanoteeraus. Mietin, että mikä nyt maksaa. Meidän konstikas on ollut aika hyvä nukkuja, mitä nyt välillä äännellyt unissaan, mutta nykyään on ollut itkua ja valvomista, ei saa unesta kiinni vaikka yrittäisikin. Ja sitten kun on valvottu riittävästi niin ei äitikään enää saa unesta kiinni, vaikka lapsi jo nukkuisikin. Kuulostaako kenestäkään tutulta? Te, joilla on enemmän kokemusta vauvoista, onko tää joku vaihe mikä menee ohi? Tietty lapset on erilaisia, mutta yleensä meidän vauva on edennyt aika oppikirjamaisesti.

Samassa huoneessa nukutaan kun asutaan kaksiossa, mutta täytynee harkita parisängyn siirtämistä olohuoneen syvennykseen jos meno jatkuu. Mieluiten kyllä nukkuisin samassa huoneessa. Jotenkin masentaa kun on niin väsy päivisin, ettei oikein jaksa tehdän mitään eikä nauttia olemisestaan. Toivottavasti ei jatku kauaa.

Pottailu meillä sujuu hienosti, viime aikoina on tosin ollut vähän kova vatsa. En tiedä mistä johtuu, mutta annoin tänään luumusosetta ja heti tehosi.

Lumia ja unia odotellessa,

nippu&konsta juuri 9kk

Vierailija
26/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aamupvällä pitkän pätkän tänne ja kun painoin ok, valitti että laita otsikko tms. Ainoa painikevaihtoehto oli palaa. Kun painoin sitä, en ollut enää kirjautuneenakaan. Ja samalla heräsi yksi kakkahousu. höh.

Anyway. Kiitos tuesta hoitoahdistukseeni =) . Jännä miten väsyneenä kehittää absurdeja ajatuksia. Meilläkin vienti on ehdottomasti miehen hommaa. Väsyneenä on myös herkkänä uskomaan kaiken mitä kuka tahansa varmana esittää - kaupunkilegendoista lähtien (tunnustan itse syyllistyneeni...). Toivottavasti kukaan ei pahemmin ota itselleen stressiä noista konttaus - lukihäiriöjutuista. Kyllä me kaikki vielä saadaan katua tekemisiä ja tekemättä jättämisiä kun vuosia kertyy ja ihanat rakkautemme hetelmät varttuvat ärsyttäviksi murkkuikäisiksi peikoiksi ja niin eespäin.

Kyllä se vain niin on, että koirat ovat ihmismäisiä ja ihmisen lapset koiramaisia. Siitä ei pääse mihinkään. Sinkkuna omistin ihanan Justuksen (Coton de Tulear), jolla oli todella hyvä huumorintaju. Miehen kotona oli labbis, joka todella ymmärsi puhetta. Ei ihme että koirat ja lapset viihtyvät keskenään. Muista Kaalilaatikko ottaa kuvia takaa-ajosta!! Ville pitää meillä muuten pöydänalusenkin puhtaana =) : pudotti itse eilen sinne kurkunpalan, jota en muistanut heti siivota. Tänään sitten löysi sen taas ja mutusteli ihan onnessaan. Hirveä huuto kun otin pois.

Kuvista tuli mieleen, että ainakin minä napsin koko ajan digikuvia. Ne ovat tavallaan se päivä- ja muistikirja, jota en tule pitäneeksi. Koska koneen kovalevy voi pimahtaa koska tahansa, mistä syystä tahansa, olen tallentanut varmuuskopiot eurofoton sivuille. Palvelu on ilmainen kaikille Ifin (vakuutusyhtiö) asiakkaille. Siellä voi aina kansioittain antaa tutuille ja sukulaisille katseluoikeudet, eikä tarvitse rasittaa kenenkään sähköpostia megakuvilla. Ihan vain vinkiksi jos kaipaatte varmuuskopiopaikkoja. Tuota palvelua kyllä välittää muutkin, mutta tässä yksi vaihtoehto.

Reimalta ei kuulu vielä mitään, mutta kerron kun kuuluu...

Löysin Villeltä eilen kymmenennen hampaan. Nyt on ne ykköset, kakkoset ja vasemmalla neloset. Ja tosi punaiset ja turpeat ikenet...

Yöt ja nukahtamiset illalla ovat olleet meilläkin aika levottomia. Uskon kyllä että liittyy tuohon liikkumiseen, uuden oppimiseen ja hampaisiin. Nippu ainakin pohti aihetta. Lisäksi mokasin eilen; annoin jälkkäriksi luumusosetta ja se kyllä krumlasi yöllä Villen vatsaa. Aamulla haistoin meidän makkariin asti että on kakkat housussa. Itse asiassa menikin sitten petaria myöten pesuun. Hassuinta oli, että mies kävi Villen vierellä haistamassa, eikä haistanut mitään. Itse meinasin pökertyä. Ville kakkaa yleensä vain kerran aamulla. Sinällään olisi siis helppo pyydystää sekin pottaan, mutta kun siinä on juuri Hennin eskariin vientirumba...

Me saimme eilen ne Bonan duplot postissa. Tosi kivoja sekä lentokone, että kirahvi. Suosittelen kaikille Bonakuuria =)

Sisarusten hyökytyksestä kyseltiin. Meillä Henni pitää Villeä kiusanhenkenä aina kun pikkumies saa mutusteltavakseen Hennin tekemiä piirustuksia ja kirjoituksia. Villestä ei taida olla mitään niin hauskaa kuin se, kun Henni unohtaa sulkea oman huoneensa oven. Vauhti ainakin on sen mukainen. Onneksi 6 vuotias osaa aika hyvin jo varoa, mutta kyllä ne silloin tällöin äidin kauhuksi painivat ja kikattavat keskenään.

Ville on nyt aloittanut keittiön kaappien inventoinnin - äidin harmiksi. Kun tilaa ei ole liikaa, on tosi vaikea siirtää mitään alakaapeista yläkaappeihin. Pesuaineet kyllä ovatkin jo asustelleet ylhäällä, mutta eipä nuo kattilatkaan kivoja ole kun ne kolisevat varpaille.

Napero kyseli lusikoimisesta. Siihen todella olisi avuksi koira. Itse en jaksa vielä sitä sotkurumbaa, vaikka moni sanoo, että siten pääsisi pikemmin itse helpommalla kun antaisi pienen lusikoida jo 8 kk iästä lähtien itse.

Joko muuten tiedätte onko vauvelinne vasuri vai oikeakätinen? Meillä mies ja esikoinen ovat vasureita. Ville osaa pinsettiotteen paremmin vasemmalla, mutta en sitten muuten tiedä. Tuntuu vaihtelevan vielä.

Ja eikun ruuanlaittohommiin ja pakkailemaan. Lähdemme huomenna ajamaan Lappeenrantaan Hennin eskarin jälkeen.

Kuhmuttomia kohelluksia kaikille!

tu ja Ville

Vierailija
27/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen istuu vielä syömässä ja mies on herättämässä Helmiä. Noi Helmin päiväunet on mennyt jotenkin tosi hankaliksi. Ekoille unille rattaisiin nukahtaa tosi hyvin, kun lähdetään ulos. Niiltä joudun yleensä herättämään n. 1,5 h jälkeen, kun tullaan kotiin (meillä on kyllä hissi, mutta sitä on rempattu 3 kk). Tokille unille Helmi ei ole nyt meinannut nukahtaa millään tai nukahtaa, mutta ennen siinä meni noin vartti ja nykyään 30-45 min. Ja toi on just se aika, kun mun pitäis tehdä ruokaa, joten tänäänkin tein ruokaa ja Helmi karjui sängyssään (toki kävin siellä välillä rauhoittelemassa tyttöä). Ja nyt Helmi piti sitten taas herättää aivan kesken unien, kun ei muuten nukahda illalla mitenkään. Huomisesta lähtien aion kokeilla sitä, että Helmi nukkuisi vain yhdet pitkät päiväunet (viimeksi kuin noin kokeilin, niin toimi hyvin ja Helmi nukkui vajaa 3 h). Eli Helmi ois puistossa hereillä ja söis lounaan ennen unia. Tossa on kyllä se ongelma, että tiedän, että meinaa sitten nukahtaa rattaisiin matkalla puistosta kotiin. Ja jos tässä vielä kauan jatkuu nämä ankeat sateiset ilmat, niin ei Helmi varmaan kamalan hyvin viihdy kurahousuissaan puistossa. Mutta pitää ainakin kokeilla.

Niistä haalareista piti vielä kirjoittaa. Mä en ole koskaan ostanut Reimateciä normaalihinnalla, vaan aina vähintään 40 % alennuksella. Yleensä meidän Reimatecit on maksanut 50-60 ¿, joka ei musta ole paha hinta niin hyvästä haalarista. Kaikki haalarit olen myynyt Huutonetissä ja saanut niistä ainakin ton 50 ¿ eli olen varmaan päässyt plussan puolelle haalareiden hinnassa =) En tiedä, millä muulla haalarilla (no, Ticketillä taitaa olla tällä hetkellä) on noin hyvä jälleenmyyntiarvo kuin Reimatecillä! Esikoiselle en ole kyllä enää viime ja tänä talvena ostanut Reimateciä, koska sen kangas ei tunnu kovinkaan vahvalta ja harmittais tosi paljon, jos siihen tulis viiltoja. Pojalla oli viime talvena ja nyt myös tänä talvena, tosin sitä ei ole käytetty kuin pari kertaa, kun on niin lämmintä, Jonathanin cordura-vahvisteinen haalari, joka on ihan huippuhyvä! Sellaisen meinaan ostaa sitten Helmillekin joskus parin vuoden päästä (alesta myös). Nyt täytyykin joulun jälkeen ostaa 2-v talveksi alesta haalari ja Reimatecin ostan, jos on nättejä. Osa noista Reimateceistä (samoin kuin muista merkeistäkin) on kyllä tosi rumia, mutta nyt Helmillä on aivan ylisöpö haalari. Harmi, kun on tosiaan niin lämmin, ettei Helmikään ole montaakaan kertaa toppapukua pitänyt, vaan on ulkona fleecehaalarissa (nukkuu siis rattaissa pehmeässä kantokassissa). Mutta huomenna tyttö pääsee puistoon leikkimään =)

Nyt leikkimään lasten kanssa, niin mies saa lepovuoron.

T:Fassiloora ja Helmi (9,5 kk)

Vierailija
28/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tänään nlalääkäri, sydänäänet ei kuuluneet ja paniikki nosti päätään, sekä mulla et lekurilla. sit teki sisätutkimuksen ensin ja paineli vielä kohtua niin sit kuului pienen pieni jyskytys. arvatkaa oli helpotus!!!!! mä juoksin kotiin ja vollotin ukolle niin ettei sanoista saanut selvää.

nyt on niin kiukkunen tyttö meillä et ei oo rajaa,nukku parin tunnin päikkärit vaan eivät auttaneet..kerpele soikoon.

must go,kuumetta ja poppoo

Vierailija
29/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl meilläkin kannetaan tavaroita suussa, kerran kanto koiran dental stickkiäkin ;))) tuli varmaan puhtaat ikenet, onneks ukko ei ollut näkemässä.

Vierailija
30/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tuli eka kh-tuki ja eikö ne perkeleet ole ottaneet lisävero% mukaan verot pois, vaikka mä lasketutin uudelleen veroprosentin ja verotoimistohan lähettää sinne sähköisesti verotiedot.vittu että on taas tulikiven katkuinen puhelinsoitto kelaan huomenna, tai aionkin mennä sinne lunkulle rääkymään.saatana että sieppaa, kun muutenkin ne tulot on niin suuret nykyään!!!

kuumetta pahalla päällä ja tyttökin lensi juuri tuoliin...

Vierailija
31/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sulle Kuumetta siitä kelasta ja kotihoidontuesta. Mun piti heti mennä katteleen paljonko olin saanut, kun sain myös ekan ruhtinaallisen suuren kotihoidontuen tänään. Katsoin sen sieltä Kelan asiointi-sivuilta ja muuten olisin kanssa ihmetellyt miten niin vähän, mutta summa ei ollut koko kuukaudelta, vaan ainoastaan kolmelta viikolta, joten jos sullakaan ei alkanut hoitovapaa jo 1.11 et ole saanut koko kuukauden tukea. Ja siitä tuen määrästä, kiva saada koko kuukaudeksi käteen vähän yli 150 ¿, onneksi ens kuussa saa varmaan jo 200 ¿, mihinhän sijoittais ylimääräiset;)

Ja sitten vielä ihmetellään miksei ihmiset hoida lapsiaan itse kotona...

Niin ja aina vaan valitellaan kuinka eläkeläisillä on huonot tulot ja pienin kansaneläkekin on sentään yli 500 ¿, eikä sillä tarvii lasta elättää.

Mitähän muuta piti kirjoitella?

Ainaskin pottailusta. Miro ei suostu istumaan potalle, mutta kun potan laittaa jalkoväliin, niin lorottelee siihen kuin isompikin poika. Toimii aina jos heti päiväuniltaherättyä jaksan viedä ja hokea psss, psss.

niin ja siitä kätisyydestä, se kuulemma ilmenee lopullisesti vasta joskus leikki-iässä, kun lapsi osaa kunnolla puhua.

-niisku ja miro 9 1/2 kk

Vierailija
32/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

napero79 ja nippu76 kyseli omassa huoneessa nukkumisesta...

Meillä meni yöt tosi huonosti parin kuukauden ajan. Ei millään meinannu saada tyttöä nukahtamaan ja sit heräiltiin noin tunnin välein. Pisti kaikkien uusien kehitysjuttujen piikkiin ja hampaitakin tulee aika vauhdilla. No, viimeisenä ideana kokeiltiin siirtää omaan huoneeseen nukkumaan. Ja wau, ekana yönä herättiin vaan kaks kertaa ja nekin oli nopeita rauhoitteluja. Myös nukahtamisen kanssa tehtiin niin, ettei enää rintaa seitsemän jälkeen. Ne hommat hoidellaan päiväsaikaan. Eli tyttö ei päässykään nukahtamaan rinnalle vaan iskä vei tytön sänkyyn ja oli vieressä niin kauan, että lopulta nukahti. Kyllähän siinä oli vähä huutamista, mut nyt neljän päivän jälkeen nukahtaa jo paljon paremmin. Eli meillä ainakin toimi se omaan huoneeseen siirtäminen. Tyttö nukkuu jotenkin rauhallisemmin yksinään. Ja meillä oli jo jouduttu meneen siihenki, et aamuyöstä neiti tuli meidän viereen nukkumaan, kun ei enää jaksanu nousta vartin välein.

Jaa, mies tuli töistä kotiin. Täytyypi mennä viettään loppuiltaa tohon sohvalle. Ja taas kohta nukkumaan.

Jansku

Vierailija
33/41 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Joona nukkuu edelleen meidän kanssa samassa huoneessa. Ja aamuöisin jopa samassa sängyssä useimmiten, koska tuo tissitakiainen ei ole vieläkään lopettanut yötissittelyä, enkä jaksa sitä yöllä yleensä syötön jälkeen enää siirtä omaan sänkyynsä. Jossain vaiheessa poika siirtyy sitten isoveljensä kanssa samaan huoneeseen, mutta ei vielä.

Kävimme tiistaina siellä allergialääkärillä. Taipeissa ja navassa oleva punoitus ei onneksi olekaan allergiaa vaan hiivasieni-infektio, joka paranee voiteella. Soijakorvikkeen sain vaihdettua Almiron-peptiin, joka on mielestäni parempi vaihtoehto ja ymmärtääkseni myös Nutri-soijaa paremman makuinen. Ensin lääkäri sanoi, että mun pitää jättää ruokavaliostani pois maidon ja naudanlihan lisäksi myös kananmuna ja broilerinliha, mutta koska Joonalle ei ole niistä minun maitoni välityksellä tullut kertaakaan mitään reaktiota, niin saan jatkaa niiden käyttöä. Joten myös imetys meillä jatkuu.

Sisaruksista: Meillä Veeti ei yleensä kiusaa Joonaa, mutta leikkii ja halailee joskus vähän liian rajusti. Joskus käy tönäisemässä ja se on kyllä ärsyttävää! Joskus Veeti hermostuu kun Joona tulee kaatamaan legotornit tai sotkemaan autoleikit, mutta Veeti yleensä rakentaa Joonalle oman tornin tai hakee pikkuveljelle jonkun muun lelun käteen. Tai pyytää viemään Jontun sivummalle häiritsemästä...

Tänään veljekset kehittivät jälleen uuden leikin. Olin poikien kanssa meidän sängyllä ja Veeti alkoi pomppimaaan siinä. Joonahan otti veljestä mallia ja nousi sängynpäätyä vasten seisomaan ja alkoi hyppiä tasajalkaa! Siinä ne hyppivät ja kikattivat yhdessä=) Veeti oli huomattavasti vanhempi kun oppi hyppimään tuolla tavalla, mutta Joona matkii Veetiä koko ajan.

Nukkumaan...

nonnu78 ja mukelot

Vierailija
34/41 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa raapi tänään Onnia päästä! Onneksi ei osunut silmään! Olin iltapäivällä kodinhoitohuoneessa, kun Onni alkoi itkemään ihan hysteerisesti olohuoneessa. Onni oli ehtinyt ilmeisesti nappaamaan kissasta kiinni ihan kunnolla ja kissa sitten puolustautunut ja raapinut Onnia.

Säikähdin ihan hirveästi, kun Onnilta valui verta ympäri päätä. Pelkäsin, että se katti on raapaissut silmästä. Mutta onneksi ei. Syvin viilto on n. 2cm päässä silmästä ja ohimolla ja takaraivolla on yhteensä ehkä kuusi kynnenjälkeä.

Kissakin on nyt sitten ns. paremmilla metsästymailla. Mieluummin luovuttiin siitä nyt kuin, että se kävis taas jonkun kimppuun! Me saatiin se kissa alunperinkin talokauppojen mukana, kun aikaisemmat omistajat eivät raskineet sitä silloin hävittää. Vanha kissa ja tuskin se olis enää uuteen kotiinkaan sopeutunut. Sillä kissalla oli jo muutenkin vähän omituisia juttuja. Se koko ajan vaan kyttäsi ruokaa keittiössä vaikka olis just ollut syönyt! Hyvä ettei jääkaappiin hypännyt! Pari viikkoa sitten se söi miehen meille tekemät sisäfileet keittiönpöydältä, kun oltiin hetkeksi selkämme käännetty. Ja viime talvena se kävi puremassa mun kaveria jalasta vaikka se normaalisti karttoi vieraita. Varmaan se oli huonolla hoidolla eikä saanut meiltä tarpeeksi huomiota ja rakkautta. Minä en vaan ole ns. kissaihminen...

Oli ne Onnin kanssa niin hankala yhdistelmä, kun se kissa pyöri koko ajan mun jaloissa kyttäämässä sitä ruokaa ja Onni taas yritti koko ajan saada sitä kissaa kiinni... Ja minä yritin " potkia" sitä kissaa kauemmaksi ettei Onni saa sitä kiinni jne.

Että semmoista. Piti tänne purkautua, kun kyllähän se paha mieli tuli, kun se kissa piti tappaa vaikka ei se mitenkään erityisen rakas mulle ollut...

Niin ja sitten Onni on oksentanut kaksi kertaa tänä iltana. Kumpaakaan en nähnyt, että olisko sitten työntänyt vahingossa sormet kurkkuun ja yökännyt. Muuten on ollut kyllä ihan normaali ja virkeä. Täytyy seurata tilannetta...

Väsyttää.

Kumppari&Onni

Vierailija
35/41 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se sit lähti keskiviikkoiltana. Koti tuntuu tyhjältä ja outoa on kun ei tarvii viedäkään ketään pissalle. Toisaalta olen äärimmäisen helpottunu kun ratkaisu tapahtui kuitenkin näin nopeesti ja ihanat ihmiset sen sai. Ainakin alku uudessa kodissa on sujunut kuulemma hyvin, koirat nukkuu samassa boksissa.. :) Pelkäsin niin kovasti että jos se meidän ruttukuono ei sopeutuisi enää uuteen kotiin mutta ainakin nyt näyttää hyvältä. Oli ottanut uudet omistajat heti omakseen. Enpä voisi paljon tyytyväisempi tilanteeseen olla. Ikävä toki on, mutta nyt tiedän että ratkaisu oli oikea.

Ja sit itse asiaan.. Mitähän tuolle tytölle vois tehdä että se nukahtais?! Eilen illalla nukahti kyllä joskus vaille kymmenen, nukkui noin puoli tuntia jonka jälkeen uni ei sit tullukaan. Lopulta vaan huusi kunnes sammui huutoonsa vaille yksi. Ei auttanut tutti, maitopullo, kantaminen.. Ilmeisesti menee sit niin väsyneeksi että mikään ei kelpaa eikä osaa nukahtaa. Kanteluakaan en haluais pitemmän päälle harrastaa, nyt alkaa olla jo tän mahan kanssa hankalaa. Mietin et pitäiskö pitää unikoulu..? Mähän saan kyllä nukkua aamulla niin pitkään kuin Iitakin, mut mies ei oo mielissään kun kello soi jo ennen viittä..

Nyt täytyy rueta pakkaamaan, ollaan lähdössä viikonlopuksi reissuun.. Mukavaa joulunodotusta helmet!

-elmiina ja Iita sekä mahajannu

Vierailija
36/41 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotin kelalle ja siellä kävi ilmi et verotoimisto oli laittanut mun kelan etuuksiin sellasen prossan!!! eli äippärahat spivasti meni pikkuprossalla mut sit kh-tuki lisäprossalla. no marssin verotoimistoon ja siellä oli virkailija ihmeissään, mulle oli laskettu veroprossa viimevuoden tulojen mukaan ja etuisuuksien tulo raja oli lokakuusta 600¿..kukahan vitun idiootti oli laskemassa. nyt sit joulukuussa maksan vaan 7% veroo kun ovat ottaneet koko vuodelta liikaa ;)) mut ens vuoden lopullahan se erotus tulee näkyviin.

Meillä onneks ei tuu ongelmia eikä riitoja sisarusten kesken kun Sofia on jo niin iso, nytkin leikki ja kävelytti kun tein kotihommat. illallakin voin lähtee koiraa pissattaa(jos ukko duunissa)ja jättää tytöt hetkeksi yksinään. Monesti Sofia laittaakin pikkusiskon päikkäreille.

Joo nyt pitää mennä oikasemaan hetkeksi alkaa taas väsymys olla elämää suurempaa.

Kuumetta ja poppoo

Vierailija
37/41 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumppari:

Onni oli ehtinyt ilmeisesti nappaamaan kissasta kiinni ihan kunnolla ja kissa sitten puolustautunut ja raapinut Onnia.

Kissakin on nyt sitten ns. paremmilla metsästymailla. Mieluummin luovuttiin siitä nyt kuin, että se kävis taas jonkun kimppuun!

Me saatiin se kissa alunperinkin talokauppojen mukana, kun aikaisemmat omistajat eivät raskineet sitä silloin hävittää. Vanha kissa ja tuskin se olis enää uuteen kotiinkaan sopeutunut. Sillä kissalla oli jo muutenkin vähän omituisia juttuja. Se koko ajan vaan kyttäsi ruokaa keittiössä vaikka olis just ollut syönyt! Hyvä ettei jääkaappiin hypännyt! Pari viikkoa sitten se söi miehen meille tekemät sisäfileet keittiönpöydältä, kun oltiin hetkeksi selkämme käännetty. Ja viime talvena se kävi puremassa mun kaveria jalasta vaikka se normaalisti karttoi vieraita. Varmaan se oli huonolla hoidolla eikä saanut meiltä tarpeeksi huomiota ja rakkautta. Minä en vaan ole ns. kissaihminen...

Kumppari&Onni

Juu meillä ainakin koitetaan opettaa Mirolle ettei revi kissaa ja jos huomaamatta käy kissaan kiinni ja kissa raapaisee, se ei ole kissan syy.

Ja kissat ei ole samanlaisia kuin koirat että ne voi käydä jonkun kimppuun uudestaan kun nytkin kävi. Ensinnäkin kissalla oli syy ja toisekseen kyllä mielestäni koirakin sen syyn tarvitsee, ennen kuin kiinni käy.

Eikä se ole kissalta omituista käytöstä että pummii ruokaa vaikka on just saanut sitä. Niin meidän vanhinkin kissa tekee koko ajan, joka päivä miljoona kertaa (ei ihan) pitäs saada ruokaa, ehkä ne vanhemmiten ei jaksa syödä niin paljon. Ja tottakait meilläkin sisäfileet katoais jos vahtimatta jätettäis, vaikka kissat onkin oppinut ettei ruokapöydälle mennä, mutta silti.

Ja olihan se kissalle parempi että nukutitte sen, koska teillä ei siitä välitetty, kuten sanoit et ole kissaihminen.

Ja tsori kun minä kissaihmisenä sain aikaan tän tunteenpurkauksen, siinä ei ole mitään henk.kohtaista, pidän vain kissoista.

Vierailija
38/41 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti reagoida tänään jo aiemmin, mutten oo ehtiny kun on taas ollu ihan hirvee show.

Eihän Onnille jää arpia? Minä olisin aivan sairaana huolesta. Miten on kissaihmiset, voiko vauva saada sitä toksoplasmoosia tuollaisesta raapimisesta? Tai tarviiko ottaa jäykkäkouristuspiikkiä jos kissa raapii? Minä kävisin kyllä näyttämässä niitä haavoja, kävittekö Kumppari? Miten sinä selvisit siitä tilanteesta? Minä olisin ollut ihan hysteerinen!

Lisää ehkä myöhemmin jos ehdin ennen BB:tä kun laitan Veikon vielä sänkyyn.

Vilja

Vierailija
39/41 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitä piti vielä sanoa, että minä olisin tehnyt ihan samalla tavalla, oli sitten koira tai kissa tai iguaani, mutta jos käy raapimaan tai puremaan ketään niin meidän taloudessa ei semmosta ainakaan katota.

Mulla ihan sydäntä kylmäs lukee Kumppari sitä sun tekstiä kun ajattelin että miltä tuntus kattoa Aaroa pää veressä. Huh huh.

Mun ex-miehellä oli kissoja ja ne söi kans pöydältä kaiken. Ne söi sen mun ex-miehen lautaselta yhtä aikaa sen kanssa. Mun tädillä oli kissa ja se ruukas hypätä aina kirjahyllyn päältä ihmisten niskaan. Kissat on arvaamattomia ja se kai pitää hyväksyä kun sellasen ottaa. Teillä ei kai oltu sitä asiaa niin pitkälle ajateltu kun se kerran tuli talokauppojen mukana. Eikös kissoista sanota että ne kiintyy enemmän paikkoihin kuin ihmisiin, ehkä se entinen omistaja ajatteli sitä kun jätti kissan teille.

No nyt sitten sitä BB:tä kattomaan. Kukahan niistä tampioista voittaa, on kyllä niin uunoa jengiä ettei sitä oo tänä vuonna kauheesti ees jaksanu kattoa sitten loppujen lopuksi.

Taidanpa ottaa yhden oluenkin perjantain kunniaksi ja käydä vetäsemässä häkäsavut.

Kommentoin muita tekstejä myöhemmin jos ehdin viikonloppuna koneelle.

Vilja

Vierailija
40/41 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanut arki rullaamaan kahden pojan kanssa. Täytyy käydä kommentoimassa täällä tuota hoitoon laittamista, eli mua ihan riipaisee nähdä hoitolapseni, kun se on niin päivänpaiste täällä ollessaan, eikä ole kokenut mitään eroahdistuksia ym. ainakaan näin kahden viikon jäljiltä. Ajatella, miten vähän tosiaan omakaan lapsi olisi moksis siitä että hän menisi hoitoon!! Se siinä siis riipaisee, että miten nuo elävät jo omaa elämäänsä ja me äidit vaan vouhkataan vieressä.. Ei ne meitä tarvii niin paljon kuin me niitä!! ;)

Me joudutaan nukuttaa nykyään kapaloon meidän poika iltaisin ja siihen sammuu kolmeen minuuttiin, muuten on vieterinä konttaamassa pois tissiltä.

Mutta joo, ensi viikon ruokalista on taas pohdittuna valmiiksi, niin voin vaan alkaa viettää pitkästä aikaa viikonloppua!! Hauskaa ja varsinkin kun saa miettiä, mitä seuraavana aamuna keksisi laittaa miron joulukalenteriin.. Se on sellainen pieni lipasto, jossa on yksi luukku ja sieltä löytynee aina jokin loruleikki sekä rusinoita, naksuja tms. herkkupalaa.

GALLUP: minkälaisia joulukalentereita teillä muilla on helmillenne? Heittäkää vinkkiä viihdykkeistä! =)

nemma&muksis