*MAALISMASUT maanantaihin*
Kokeillaan onnistuuko linkittää edellinen http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8935884&p=3&tmode=1&smode…
Kommentit (23)
Ihan ekana Dumlelle ' tervetuloa' ! Kyllä tänne sopii ja ihan saa valita tykkääkö enemmän lukea kuin kirjoittaa, mutta palstaudu aina välillä, että me toiset pysytään kärryillä, miten siellä teillä odotus menee :-))
No tänne kuuluu vain hyvää .. ! Innostuin eilenkin siivoamaan ja tehtiinkin kunnon siivo, ja laitoin jouluköristeet ikkunoihin, jouluverhot, kaiken jouluisen esille ja ihanan näköistä tuli, vaikka itse sanonkin. Nyt on mukava olla, kun asunto on lattiasta kattoon puunattu :-)) Eilen suunniteltiin jo makkaria, ja mietettiin minne sijoitetaan pinnis, hoitopöytä jnejne .. Pienet on tilat, mutta hyvin mahtuu. No tässä asunnossa on pakko asua vielä 1.5 vuotta ihan verotuksellisista syistä. Mutta nyt haaveissa siintää ajatus omasta talosta ja pienestä pihasta, ja ennen kaikkea haluan kunnon uunin, sellaisen puilla toimivan.
Masussa ollut mukavasti kiepauksia tai sellaista ylösalaisin meininkiä, ja en taida koskaan tottua niihin. Aina pelästyn, kun tyttö oikein kiepauttaa, tuntuu, että suoletkin menee nurinkurisesti :-))
Tänään taas iltavuoro ja ei kyllä huvittais, mutta mitäpä sitä ei köyhä tekisi rahan eteen.
Onko masuli löytänyt vaunut ? Olen käynnyt vilkuilemassa huutonetissä ja todella halvalla saa ihan hyviä vaatteita ja oikeastaan kaikkea, ja itse aionkin ostaa juuri lasten tarvikkeita sieltä.
Mitenkä te toiset maalimasut voitte ?
t. emmi rv-23+1
Ensimmäiseksi dumlelle tervetuloa joukkoon!
Minne kaikki maalikset on hävinneet, kovin on ollut pinoissa hiljaista?
Kiitokset ihanista suklaakakku ohjeista, pakko noitakin kokeilla.
Soittelin tänään pomolle, että olis tää viikko saikkua, mutta tulen silti töihin, pomo oli yllättävän mukava ja sanoi, et ota töissä rauhallisesti ja sairasloma oikeuttaa minut jäämään pois jos tuntuu, että en pystykkään olemaan. Yleensä suhtautuu aika huonosti poissaoloihin. Huomenna menen sit iltavuoroon, otan vielä tän päivän rennosti!
(.) Kauhee möyrintä, välillä potkut sattuukin ja eilen tuli aikamoinen potku kylkiluuhun :). Mieskin eilen illalla kokeili massua ja naureskeli meidän möyrijälle. Lauantaina kun ottivat käyrää, niin tiitiäinen ei selvästikkään tykännyt salakuuntelusta ja potki koko ajan sitä anturia :).
Synnytyssalissa oli korttiin lauantaina merkitty viikot 23+6, vaikka omien laskujen mukaan oli 23+1, olisiko sitten ultra näyttänyt 23+6? Painoarvio oli 554g, korttiin tosin merkitty 600g...
möhkis ja tiitiäinen 23+3
En olekaan pitkään aikaan viesteillyt tänne! Kuulumisianne olen kyllä käynyt silloin tällöin lukemassa.
Oman masun kuulumisia ei tällä hetkellä ole muuta kuin, että se kasvaa! Ja potkut voimistuu koko ajan... Melkoinen melskaaja tämä pikku epeli! Touhoksi jo ristittiin, kun on niin touhukas koko ajan :)
Huomenna on lääkärineuvola edessä ja odotettavissa on ainakin lähete labraan sokerirasitukseen. Jouduin siihen jo numero kakkosta odottaessani oman ylipainon takia ja silloin ainakin oli kaikki arvot ihan kohdallaan ja kunnossa. Toivottavasti myös tällä kertaa kaikki on OK. Vointi on ainakin itsellä ollut ihan hyvä, ei kolotuksia eikä jumituksia. Harjoittelusuppareita tulee jo lähes päivittäin, mutta ei siis todellakaan kivuliaita. Liitoskivutkaan eivät vaivaa juuri ollenkaan.
Äitiysavustus ja -raha hakemukset on kaikki vielä tekemättä, mutta onneksi on vielä aikaa sentään jonkin verran. Tarvikkeita olen saanut sukulaisilta ja tuttavilta niin paljon, ettei puutu kun vaunut enää niin kaikki on kasassa. Vaunut meinaan ostaa yhdistelmäversiot ja nekin käytettynä, en tarvitse uuden uutukaisia ja viimeisen muotikuosin mukaisia vaunuja. En tosin paheksu niitäkään vanhempia jotka haluavat hankkia pienokaiselleen kaiken uutena - kukin tyylillään!
Isommat sisarukset koittavat keksiä nimeä uudelle tulokkaalle ja arvuutella sukupuolta. Me kun ei sitä haluttu ultrassa selvittää - pidetään " hulluja" jännityksessä.
Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista tämän synkän kaamoksen keskellä! Satais nyt lunta!
Mimmi-74 (rv 26+0)
Hiljaisuus sen kun jatkuu jatkumistaan meidän maaliksien keskuudessa... :) Missäköhän kaikki on: Tappert, Rimma jne?On taitanut harmaa, pimeä sää verottaa!
Täällä hyvin nukuttu yö takana. Olin varmaan vieraiden jäljiltä niin superväsynyt, etten edes pyöriskellyt sängyssä montaa tuntia yöllisen vessareissun jälkeen... Tosi kivaa, kun sain heti unen päästä kiinni!
Nytkin on pirteämpi olo, kuin eilen. Sääkään ei ole enää niin synkkä kuin eilen. Sininen taivas pilkottaa muutaman pilvihattaran takaa. On ihan keväinen ilma. Täällä meillä on melkein kaikki lumet sulaneet pois. Ei ole enää kuin muutama kasa. Harmi!! Ihan kummallista, että melkein metri lunta on sulanut pois todella lyhyessä ajassa...
Emmi oli muistaakseni laitellut jo joulun tunnelmaa kotiinsa... Mulla ei ole enää yhtään jouluinen olo. Parin viikon päästä voisi tehdä joulusiivouksen ja sitten ajattelin laittaa vasta jouluvalotkin ikkunaan. Mä en ole koskaan siivonnut joulun alla kaappeja jne... Tehnyt vaan ihan perus suursiivouksen! Ajattelin myös niin tehdä tänäkin vuonna. Toi aika on nimittäin vähän ongelmana, kun miehelläni ei ole kuin kaksi päivää ennen joulua vapaata. Enkä todellakaan ajatellut itekseni siivota... Imurointi aiheuttaa kamalia liitoskipuja ja harjoitussupisteluja.
Meillä oli viime jouluna todella kaunis kuusi. Saimme sen meidän tuttaviltamme, nyt tänä vuonna se pitäisi ostaa. Ne ostokuuset ovat niin taivaallisen rumia, sellaisia vänkkyröitä ja toispuoleisia.. :( Ajattelimme kuitenkin hankkia kuusen, vaikka olemmekin jouluna sukulaisteni luona useamman päivän. Pitäähän pojankin takia jo se kuusi hommata.
Masuun ei mitään uutta... Nyt on ruennut vähän tavalliset housut jo puristamaan. Tuntuu inhottavalle!! Pitäisi kai jostain hommata äitiyshousut... Tänään ei ole särkenyt päätäkään, vielä!! Luksusta!! :)
Dumlelle tervetulotoivotukset!! Kiva taas saada uusia joukkoomme... :)
Onkos masuli jo löytänyt kivat vaunut? Mä ostin huutonetistä Emmaljungan kantokassin niihin meidän uusiin sisarrattaisiin. Oli melkein 55¿ edullisempi kuin uutena. Sitä paitsi se oli ihan kuin uusi... :) Vaatteita itselleni olen katellut, mutten ole uskaltanut ostaa. Kun en voi olla varma mahtuuko jne. Pojalle olen kyllä ostanut sieltä kaikenlaista...
Mutta nyt siivoilemaan... Mä en ymmärrä kuka pikku peikko meillä käy oikeen jatkuvasti sotkemassa??!! Musta tuntuu, et siivoan koko ajan ja silti meillä on aina sotkuista...
Hanna rv 24 tasan
Ihanaa onko muillakin aina sotkuista, mä luulin että niin on vain meillä! Nyt en uskalla siivoillakkaan, että pysyis supistukset poissa ja pärjäis töissä neljä päivää ja mies on niin kuin ei huomaiskaan kun kämppä on pommin jäljiltä!
Kysymys niille joita liitoskivut vaivaa, missä kaikkialla tuntuu kipua? Ajattelin, et omat kivut vois kenties ollakkin liitoskipuja.
Juuri palasin sorkerirasituksesta - voi että se ei ollut edelleenkään yhtään kivaa! Mutta onneksi on nyt ohi, huh. Olivat muuttaneet sitä juotavaa nestettä, nyt oli sellasta kokiksen tapaista hapollista juomaa kun viimeksi oli vettä johon oli laitettu sokeria - se oli TOSI ällöä! Tämä oli jo paaaljon inhimillisempää juotavaa.
Vaunuja ovat monet ostelleet, me meinattiin mennä esikon vanhoilla. Eipä ne siinä käytössä miksikään menneet ja tyytyväisiä oltiin niin mikäs siinä. Meillä on kolmipyöräiset X-adventuret ja toimineet todella hyvin ilman mitään vikoja. Koiran kanssa on hyvä käydä lenkillä kun voi toisella kädellä työntää vaunuja ja toisella kiskoa koiraa - tai koira kiskoa minua :)
Viikonloppuna tuli sitten siivottua taas ihan urakalla kun tällä viikolla pojan kummit on tulossa käymään. Olihan sitä sotkua - onneksi sitä kuuluu olevan muillakin ;-) Meillä on jouluvalot olleet ikkunoissa jo parisen viikkoa. Pakko oli saada jotain lisävaloa tähän järkyttävään pimeyteen. Kuten muutkin on jo todenneet - tulis jo lunta!
Omassa mahassa sen kun pyöritään ja potkitaan. Joskus tuntuu etten mahdu olemaan mitenkään päin. Mutta ihanahan niitä pienen liikkeitä on kuullostella.
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille! Yritetään tsempata pimeyden läpi, tällä viikolla alkaa jo joulukuukin!
aupale rv 25+5
Miten voikin olla näin harmaata?! Joku oli jo joulun laittoon innostunut, mutta minä en millään meinaa päästä tunnelmaan kun täällä ei ole enää tipan tippaa lunta :( yöks tulisi nyt kunnon talvi jo. Pariin otteeseen olen kyllä torttuja leiponut, mutta liian hyviähän ne on kun paino on muutenkin turhan nousujohdanteinen. Keskiviikon neuvolassa tulee sitten tuomio missä mennään.. (kotivaaka on boikotissa).
Viikonloppu oli jotenkin ihana. Joululahjoja tuli osteteltua muutama taas ja ihan perheen kesken ulkoiltiin ja vietettiin aikaa, ei sen kummempaa. Mukavan rentoa ilman suunnitelmia.
Kiitokset tosiaan herkkuohjeista :) Hirvee suklaakakkuhimo ollu monta päivää ja aineksetkin ostettu, mutta vielä en ole uskaltanut tehdä. Joutuisin näes yksin koko kakun syömään kun mies ei suklaaleivonnaisista tykkää, eli pitää saada vieraita äkkiä kylään joille syöttää suurin osa :D Lauantaina sain vähän sitä himoa tyynnytettyä ostamalla Jumbon Robertsilta sitä Amerikkalaista suklaakakkua palasen kahvin kera, ja se ei todellakaan ole mitään höttöistä tavaraa, mmm.
Masussa on suht rauhalllista ollu. Viime yönä herra innostui kyllä herättämään useaan otteeseen, mutta päivällä voi olla että en edes huomaa mitään liikettä. Hassua miten erilainen tämä on kuin esikoinen.
Johan tässä tuli lärpätettyä, jätetään jotain toiseenkin kertaan..
Taya 25 ja jotain
Dumlelle tervetuloa joukkoon laajaan. :)
Täällä amatöörikokki huutelee taas kiljahduksia.. Jumankekka, kun taas mikään toimi. Eilen nojasin kattilan kylkeen ja käsivarsi paloi, äsken kikkailin kattilan kannen kanssa ja poltin käteni. Lopetan ton kokkailun kohta, jos ei ala loppumaan nämä palovammat. :(
Vaunuista on puhuttu paljon ja mie kerron, että meillä ei ole ostettu eikä ostetakaan ennenkö joskus sitten helmikuussa. :D Saa nähä kuka nekin käy valkkaamassa, jos minä jättimahani kanssa en jaksa enää liikkua..
Tapilla on kovasti suunnitelmat sujuneet mutkitta ja edennyt hurjaa vauhtia. :)
Ja siellä jo jouluja laiteltu Emmillä.. Meillä eilen haettiin kampsut kellarista pois, mutta en sitten jaksanutkaan laittaa mitään vielä. Josko tänään sitten.. Mutta verhojen silittämisen taidan jättää tekemäti. On kuitenkin turhan riskialtista koskea koko silitysrautaan näemmä! ;)
Masussa on kaikki hyvin. Käytiin ultrailemassa viime viikolla. Muka paikat kiinni ja kaikki hyvin, mutta silti kolmen viikon päästä taas kontrolliin ja näemmä ramppaan siellä sitten koko loppuajan. Ehkä hyvä niin, ei tarvi pelästyä, jos yhtäkkiä lapsi tuolta tulla putkahtaakin etuajassa.. :)
Painoarvio saatiin, mutten tiedä kehtaako sitä edes kertoakaan.. Noh, se oli 830g (joka on siis aikast iso ikään nähden) ja sanoi lääkärikin, että keskivartalo on isompi kuin muuten. Mahtaako ne mun syömiset sittenkin näkyä siellä noin hyvin?? Hui.. Ehkä tähän tulee nyt sitten sellai rasvaton-sokeriton-ruokavalio seuraavaks kehiin.
Mutta minäpä menen vielä tyhjentämään tuon uunin ja toivokaa nyt hyvät kanssasisaret, että en itseäni enää sinne telo!!
Papu ja Hermanni ja viikot sekaisin, mutta veikataan joku 24+..
Ja voi räkä... siis ihan kirjaimellisesti!!! Nyt olen sitten minä kamalassa räkätaudissa :(
Nenä vaan vuotaa ja vuotaa ja korvat jo ihan lukossa. Alkaa jo tää sairastelu riittää. Kohta kuukauden jos jonkinlaista pöpöä ollaan ylläpidetty ja aina kun yksi terveenä, niin eikös toinen sairastu. Kateeksi käy miestä, joka on ONNEKSI kylläkin säästynyt kaikilta meidän pöpöiltä.
No... jospa tän jälkeen sitten pysyttäs enemmin kuin muutama päivä terveenä!
Aypale: Miun käy siuta kateeksi!!! Rukoilin niiiiin kovin meidän arvauskeskuksessa, että saisin jonkin makuista sokerivettä. Kun olin kuullut että niitä on juuri kokiksen tapaista ym. mutta... kolmannen kerran sain sitä samaa, perinteistä sokerivettä :( :( Ja se on ihan kamalan pahaa!!!
Se on kuulemma niin paljon kalliimpaa ja tällä säästetään ihan kaikessa.
Meillä taas naapurin mummot villiintyi, kun lumet suli. Nyt ne on raapimassa taas haravoineen pihamaata tuolla ja niitä muutamia hiekotus kiven murusia, mitä heittelivät silloin lumien aikaan nyppiivät pois. täytyy ihan ihailla niiden ahkeruutta :) Tosin, aina se ei niin ihanaa... ne kun sitten valittaa ettei kukaan muu tee mitään ja he vaan " raatavat" . Johtuisikohan siitä ettei heillä muutakaan ole. Kotona päivät ovat ja yksin eläjiä vielä...
Meinasin kyllä olla senverran reipas ja tuon oman takapihan ja rinteen tänään haravoida. Kun jäi se homma tekemättä ennen lumien tuloa.
Massulle kuuluu hyvää. Vauva potkii ja temuaa ihan kivasti. Maha on kyllä oikeen humahtanut tässä parin viikon aikana!!!
Liitos kivuista... täällä yksi jota ne välillä vaivaavat. Pääasiassa ei mitenkään kipeää tee, mutta... mites tän nyt hienosti sanois... kun viettelee yhtään helliä hetkiä miehen kanssa... niin sen jälkeen pari päivää tuntuu ettei parane pöntölle edes istahtaa ;)
No, ei niitä helliä hetkiä kyllä kovin usein ole :)
Mutta nyt meni hermot... esikoinen taas vaan juoksentelee tuolla yläkerrassa, vaikka olis päiväunilla oltava jo...
Pitänee lähteä pistämään ojennukseen.
t. K@tju rv: 25+5
ai niin... ja kiitos ihanista resepteistä!!! Lisää odotellessa... :)
Mukava viikonloppu takana, vaikka mies ei ollutkaan kotona, kun tekee yhtä työprojektia ja ollut nyt viikon putken töissä... onneksi homma valmis tällä viikolla ja joulukuussa rauhallisempaa.
Jouluvalmisteluista ollut puhetta, minä laitoin jo noin 2 vkoa sitten sellaiset Ikean jouluvalo" kranssit" ikkunoihin ja naapuriin ilmestyi samanlaiset nyt eilen :-) Kivan näköiset ovat! Pihassakin on pari sellaista pajukartiota ja niissä valot. Muuten en kauheasti mistään koristeista tai " krääsästä" tykkää ,mutta jotenkin on ollut niin synkän pimeää että noi valot piristää ihanasti.
Eilen tehtiin pojan kanssa Muumi-piparkakkutalo, joka olikin yllättävän kiva tehdä niiläl valmiilla muoteilla. Meidän kuisti vaan romahti ja poltin samalla sormeni :-) joten talo on nyt ilman kuistia, mutta poika sitä ihasteli kovasti vaikka ihan vinossa pari seinää onkin :-)
Illalla oli ystävä kylässä ja tein lohta+uunilohkoperunoita ja jälkkäriksi syötiin joulutorttuja ja pipareita, joten aika joulutunnelmissa ollaan meillä. Lahjoja muutama hommattuna mutta suurin osa vasta ajatuksen asteella. Korttiaineetkin ostettiin eilen Tiimarista, pitäis alkaa niitä väsäilemään.
Omassa mahassa liikutaan nyt paljon vilkkaammin, oikein kunnon potkujakin jo tuntuu, kuitenkin selvästi ollaan suurin osa ajasta perätilassa. Ja sitten vauva jotenkin punkee itseään vähän väliä oikean kyljen puolella niin että tunnen pään tai pepun kovana pattina oikein kun alkaa puskea ja sitten sattuu ja supistaa koko mahaa. Ihme venyttelyasentoja :-)
Vaunuja ollaan pohdittu, mutta ei vielä hommattu. Myin esikoisen Gessleinit jo ajat sitten pois ja meillä on vain Brion Ponyt käytössä joten jotkut pitää nyt hommata. Emmaljungia ajattelin mennä kokeilemaan....
Nina Lincolnin suklaakakkua pitää kokeilla joulunaikaan, kiitos ohjeesta, kuulosti IHANALTA!!! Ja nyt keskiraskaudessa sitä on taas näköjään ihan höpsähtänyt eikä ollenkaan " oma itsensä" ja tulee leivottuakin melkein joka viikko jotain :-)
25+1
aupale: taisit saada uuden nimimerkin :)
kirjoitusvirhe paholainen...
Virkeänä ja voimissaan!
Mies on sairaslomalla, käsi paketissa. Aamulla mies nousi pojan kanssa ylös ja mä sain nukkua yli kymmeneen!!! Kävin koiran kanssa reippaalla lenkillä ja nyt on hyvä olo. Noi mammajumpat tuntuu niin turhalta, kun siinä ei hengästy. Se kai siinä tarkoitus onkin, että lihaksia treenataan, eikä nosteta pulssia. Mutta kun on tottunu, että kun jumpataan ja liikutaan, niin hiki tai hengästyminen pitää tulla. Kävelyvauhti on aika naurettavan hidasta nykyään ja silti hengästyy. Luulee olevansa tehokkaammallakin lenkillä :)
Kerroinkin täällä aiemmin edesmenneen kissani kohtalosta. Nyt se samainen rakas kissa on kummitellut unissani jo kahtena yönä. Ekana yönä se oli ihan seko, ihan kuin uinu uinu lemmikkini -leffasta... Viime yönä se tuli syliin nukkumaan ja kehräämään. Harmittaa. Se oli meidän ainoa kiltti ja rauhallinen kissa ja just sille piti käydä näin. Nää muut on vähän riiviöitä.
Eilen oltiin ukin ja mummin luona. Pojalla alkoi silmät kiilumaan kun näki minne oikein tultiin ja heti juoksi mummin syliin. Oltiin ulkona, käytiin kaupassa ja lenkillä, syötiin, kahviteltiin ja juteltiin. Poika tutki joka laatikon ja nautti isovanhempiensa seurasta ja huomiosta. Ihanaa nähdä moinen onnellisuus lapsensa kasvoilta.
Huomasinpa viikonlopun aikaan poikaa kutitellessani, että 4 hammasta on puhjennut lähes yhtäaikaa. 2 yläposkihammasta ja molemmat vampyyrihampaat ylös. Siksi ruoka ei siis maistu. Yöt on nukkunut hyvin, eikä muutenkaan ole kiukutellut. Onneksi. Hampaita on nyt 14.
Mahassa käy kauhee muljahtelu, ihan hätkähtää välillä, et mitä ihmettä siellä tapahtuu. On tää vaan niin mukavaa. Ihan säälittää, kun mies ei voi koskaan omassa mahassaan moista tuntea.
Sokerirasituksesta: mulla se on torstaina, vähän etuajassa. Meillä juoma on, tai oli ainakin viimeksi, kokiksen makuista, kylmää ja hiilihapollista. Ei mitenkään paha kokemus minusta.
Pitänee lähteä askartelemaan joulujuttuja nyt kun vintiö nukkuu.
rimma 24+5
Tervetuloa Dumle!!
Huiiii... Kävin lueskelemassa marraskuisten ja joulukuisten pinoja, on se vaan jännää sitten loppuvaiheessa!!! Toisaalta ei malttais odottaa mutta toisaalta ihan kiva että tässä on vielä aikaa tottua ajatukseen synnytyksestä ja kaikenmaailman supistuksista!
Hassua että muillakin on tullut suklaanhimo, mä syön nykyään suklaata eri muodoissaan (tänään riisisuklaata!) joka päivä. Muita karkkeja ei sitten onneksi teekään mieli. Vaihtuukohan suklaa vielä johonkin muuhun mielitekoon...
Liitoskivuista oli puhetta, mulla ei taida sellaisia vielä olla... Alapään luut (?) on arkana mutta se tuntuu vaan kun painaa, liikkuessa tai muuten ei ole mitään ongelmia. Tänään pitäis mennä vielä tanssitreeneihin, sitten tuleekin joulutauko ja voi olla, että en sitten enää tammikuussa jaksa käydä tunneilla. Harmi tietysti jättää harrastus, mutta se on vaan hetkeksi ja pitää sitten keksiä uusia liikuntamuotoja tilalle, esim. uinti ja jooga (ajattelin mennä kokeileen äityisjoogaa perjantaina...). Tää hengästyminen on kyllä jotain järkkyä, mutta silti vaan kiipeän sitkeästi rappusia tänne töihinkin, vauhti tosin on hidastunut huomattavasti!
Työt ei taas nappaa yhtään, tunnit matelee ja yhden asian hoitamiseen tuntuu menevän kauhean kauan aikaa. Plääh.
Toivotaan kaikki sitä lumisadetta niin ehkä sitä sitten joskus tulee!!
Despelote, rv. 24+1
Möhkis kyseli liitoskivuista... Mulla ne ovat pääsääntöisesti viiltelevää kipua ihan tuolla häpyliitoksissa ja nivusissa. Pahasti on alkanut tuntua myös häntäluussa, jos joutuu pitkästi istumaan tai kävelemään. Nyt ne on ollut kohtalaisen hyvä olo kahden viikon sairasloman jälkeen kun sain levätä, mutta katsotaan nyt päivä kerrallaan miten niiden kanssa pärjää jatkossa.
Masussa vauva liikkuu ihan kohtalaisesti ja jonkin verran maha kipuilee ihan tuolta alhaalta iltaisin. Mutta kaiken kaikkiaan ok olo. Huomenna olisi sokerirasitus aamulla, joten tänään ei sitten illalla kahdeksan jälkeen syödäkään. No, eipä iltaisin juuri nälätäkään. Meillä täällä on sitä ihan hyvää kokiksen makusita litkua mitä juodaan, ei siis tuota vaikeuksia :)
Tyttö päikkäreillä, menen itsekin vähäksi aikaa lepäämään...
napoltti rv 26+4
Hei vaan!
Kiva kun uusia tulee vielä joukkoon! Itsekään en kovin paljon kirjoittele vaikka luen kylläkin. Syy on varmaan siinä, ettei jaksa kirjautua eli ihan vaan laiskuutta..
Omaa napaa sen verran, et miullakin olis huomen aamulla kahdeksalta se sokerirasitus.. Edellisessä raskaudessa en siihen joutunut tosin silloin lähtöpaino oli iha normaali ja vaikka raskauden aikana menikin ylipainon puolelle, eivät silti laittaneet sinne. Tänään ei oo tullu pahemmin syötyä eli alkais olla korkea aika pistää jotain napaan, ettei sit huomenna oo äly nälkäinen. Ja toivottavasti aamulla muistan, ettei pidä syödä mitään. Ens viikol on sit lääkärineuvola ja siellä sit varmaan käydään tulokset läpi, vai saako ne tietää saman tien? Sitä en muistanu neuvolast kysyy et pitääkö labraan viedä pissanäyte ku muistaakseni ennen alkuraskauden ja loppuraskauden lääkäriä näyte on käytävä viemässä. Närästys vaivaa ja välil on öisin suonenvetoja, muuten olo on hyvä. Vauva on tosi vilkas ja potkii paljon, kun istuu ni potkut tuntuvat tulevan tosi ylös. Toivottavasti sf-mitta ei oo pompannu iha pilviin. Muistaakseni rv 22+3 se tais olla 20 eli keskikäyrän ja yläkäyrän välissä. Toisaalta taas jos vauva ei potkis, sitä olis heti tosi huolissaan et onks kaikki okei.
Kelan paprut on yhä toimittamatta eteenpäin, jokohan veis vai vieläkö venttailis.. Ehtii niitä vaatteita hiplaa ens vuoden puolellakin, vaikka toisaalta kyllä jo kovasti haluaisin päästä niitä katselemaan ja tunnustelemaan.
T. Kenties+pirpana rv 26+3
Niin se taas alkoi arki, mä sitten vihaan maanantaipäiviä.
Tervetuloa Dumle ihanaan joukkoomme.
Emmi(kö) se oli jo joulua laitellut. Me leivotaan ens vk-loppuna pipareita lasten kanssa ja varmaan sit kaivellaan koristeetkin esiin.
Vaunuja en ole vielä löytänyt tai siis olen löytänyt monetkin ja yhdestä on tullut tarjouskin tehtyä. Tiedän etten saa niitä, koska ne ovat tän vuoden mallia ja yritän pitää maksimin 350e. Onhan tässä onneks vielä aikaakin.
(.) Supistelee. Koko vk-lopun supisteli, varsinkin kun rappuja joutuu ravaamaan. Keskiviikkona on nla+lä eikä kyllä tekis mieli noista suppareista kertoa, saikkua pamahtaa kuitenkin. Tänään töissäkin tuli pari mojovaa. Häntäluun kohtaa jomottelee taitaa toi lantio vaan löystyä, kohtahan mulla on tosi letkee lantio. Hippu möyrii tasaisesti.
Missäs Tappi?
-m- rv 25+5 ja Hippu
Ajattelin taas kirjoitella noita kuulumisia. Saikulla olen edelleen ja myös niin varmaan myös jatkan tulevaisuudessa. Ensinnäkin mulle ei kukaan anna kultaisempaa kruunua töissä jos sinne yritän raahautua ja minun työssäni olen taakka työkavereille jos en kärsi seista. Touhuikin tossa viikonloppuna lasten kanssa useamman tunnin, istuskellen välillä ja muuten pientä kevyttä tehden, keräilimme kuusen oksia valmiiksi, että saan tehdä havupallon koristeeksi meidän kuistille.-->niin tämän urakan jälkeen oli aivan kamala ilta, ei ollut hyvä olla maaten ei istuen ei mitenkään, joten sekö olisi 8 tunnin työpäivän jälkeenkin kiitoksena?!
Ei kauheasti houkuttele, mutta se siitä asiasta, jokainen ehkä itse tekee vointinsa mukaan päätökset.
Joulu siivouksista, meillä on jo jonkin verran niitä aloiteltu-->koska mua ei yhtään houkuta ajatus tehdä kaikkea yhtenä päivänä. Nyt kun on pikku hiljaa tehnyt jotain ei sitten joulun alla tarvitse tehdä kuin hyvä perussiivous. Joulu valoja laitomme perjantaina, piristävät mukavasti tätä harmaata arkea ja toiseksi eihän niitä muutenkaan pidetä kuin vähän aikaan joten miksi ei nauttia niistä vähän etukäteen. Muuten joulu koristeet laitetaan vasta jouluviikolla.
Ai nin mä löysin todella hyvän muffinsi ohjeen tai siis ainakin meillä ne on kelvanneet. Eli 100g voita, 2 dl sokeria, 2 munaa, 3 dl vehnäjauhoja, 2 tl leivinjauhetta, 3-4 tl piparkakkumaustetta, 1 dl kermaviiliä ja 1/2 dl appelsiini mehua. Paisto 200, 12-15 min .Päälle voi ripotella vaikka tomusokeria.
Ei kun testaamaan jos kiinnostaa!!!
kaksosmamma1 24+jotain
Tämä on erittäin helppo ja nopea tehdä (ei tarvitse edes vatkata munia ja sokeria vaahdoksi)... Etkä takuulla voi epäonnistua!
Suklaakakku
5 dl vehnäjauhoja
1 tl suolaa
1 tl soodaa
1 dl tummaa kaakaojauhetta
4 dl sokeria
1 rkl vanilliinisokeria
2 dl maitoa
2 munaa
200 g margariinia tai voita
Voitele kuivakakkuvuoka (perinteinen reikävuoka) ja ripottele pinnalle korppujauhoja. Laita uuni läpenemään 175 asteeseen.
Sekoita kuivat aineet keskenään (laita siivilän läpi, niin ei tule paakkuja). Lisää joukkoon vielä maito, munat ja rasva.
Taikina vuokaan ja vuoka uuniin noin tunniksi.
Taikina kohoaa reilusti uunissa, joten jätä vuokaan reilu kohoamisvara. Muuten tulee yli... :) Jos taikinaa jää yli, niin voit tehdä siitä muutaman muffinssin.
Möhkikselle: Mulla liitoskivut tuntuvat nivusissa ja häpyluussa kihelmöintinä. Viiltäviltä kivuilta olen onneksi säästynyt!!
Hanna
söin äsken yksinäni KOKONAISEN levyn (semmonen vähän pienempi kun fazerin siniset :) ) geisha-suklaata - yököttää - onneksi.
DUMLE;
tervetuloa joukkoon! Kiva saada uusiakin mukaan, ei olekaan pitkään aikaan tullu ihan uusia :)
K@TJU;
Sano niille haravoiville ja valittaville mummoille että on TODELLA typerää haravoida NYT, kun maa on ihan törkeen märkää ja kaikki maatuva ja mätänevä aines " pöllyää" , anoppi sai poskiontelontulehduksen yks vuos kun raapi pihaa just tällee myöhään, kuulema jotain homeitiöitä sieltä nousee..keväällä kun maa kuivuu niin voi haravoida.
MASULI;
Joko vauva-vankkurit on löytyny?
Pataohjetta ehdottelit..ei mulla koskaan ole mitään ohjetta - heittelen pataan mitä sattuu löytymään, siis lihoja, ja isoja sipulilohkoja ja muutaman valkosipulin kynnen..ja tietty pippuria ja suolaa..sitte vaan hauduttelen tuntikausia - aina se on kelvannu..
(.) Oli harvinaisen typerä koulutus-tyky-päivä tänään, siksi en ehtiny tavalliseen aikaan koneelle. Työsuojelua sun muuta..muuten ihan kiva mutta kun ne on aina suunniteltu jollekin toimistotyöntekijöille - eikä lomittajille..turhaa touhua, teki mieli nousta ja todeta että " kotiinsa on moni kuollu" - ja lähteä pois. Tyky-osuudella muu jengi pelas curlingia, arvatkaa vaan pääsinkö mä jäälle tän masuni kanssa (ei sillä että olisin mennykään).
Istuminen sattu selkään, en oo tottunu istumaan putkeen montaa tuntia. Muitten pelatessa kävin kävelemässä pitkin kyläpahasta hissukseen..eikä tuntunu yhtään pahalta! Miksi sitte koiran kanssa tuntuu heti kun kotoa lähtee? En tajua.
Aamulla tuskailin - saatto olla supistuskin - kun laskin koirat ulos ja kömmin takas sänkyyn, sattu alamasuun tosi ikävästi, sellasta viiltävää kipua, ihan kun vatsalihakset olis ollu krampissa :( luulen että Puksu oli " poikittain" alamasussa ja venytti sitä - tai siltä se tuntu..tai sitten se oli supistus joka sattu..en tiedä. Jos sillon kun menkat alkaa ja sattuu, niin se on supistelua kun kohtu työntää verta ulos, niin sitte mulla ei oo koskaan ollu supistusta, mutta jos selkäjomotus ja kovettuminen lasketaan ni sitte voipi ollakin - hitostako mä tiedän! Nih. Torstaina olis taas neuvola-aika, saa nähdä mitä se täti nyt keksii.
Ups, täytyy mennä tsekkaamaa mitä kinkkukiusaukselle kuuluu..
Tappert ja Puksu 25+1
Ei ollut maalisten pinoa vielä aukaistu joten olin röyhkeä ja aloittelin. Tässäpä olisi pientä esittelyn poikasta. Asustelen Itä-Suomessa avomieheni kanssa pienellä paikkakunnalla. Ensimmäistä odotellaan. Itellä ikää löytyy 23 ja ukolta 26 vuotta. Yritän kirjoitella aina silloin tällöin mutta taidan olla innokkaampi lukemaan.