Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HUHTIKUISET UUTEEN VIIKKOON*

27.11.2006 |

LAITAN TÄHÄN MYKYRÄN (anteeksi jos meni väärin) EILISEN VIESTIN

Huhtikuisten sunnuntaipäivää

Hei!

En ole pitkään aikaa ehtinyt kirjoittelemaan. Johtuu oikeastaan armottomasta väsymyksestä... Onkohan muilla vastaavaa? Yli viikkoon en ole nukkunut kunnolla vaan heräilen enkä saa enää unta uudelleen. Parhaimmillaan valvoin 3.30-5.00 ja heräsin taas 6.30 Töihin piti nousta 9.00 jos vain pääsisi sängystä ylös :( Mitä mieltä olette joko kannattaisi pyytää saikkaria? Olen tosi huono hölläämään tahtia vaikka nyt kai sitä viimeistään pitäisi oppia.

Potkuja on ollut jo pari viikkoa vaikka on ensimmäinen. Rytmiä ei vielä ole vaan jumppatuokioita on ympäri päivää... :)

Pysykää pirteinä ilmasta huolimatta!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi, tuntuu kivalta saada ymmärrystä :o) Ei raskaana -olevat läheiset kun ei aina pääse ihan käsiksi näihin samoihin tunnetiloihin...

Asun isossa kaupungissa, eli neuvolan vaihtokin varmaan onnistuisi ja minulla oma yksityinen gyne, kenellä yleensä käyn. Nyt on uusi lääkäri neuvolan puolesta kahden viikon päästä (sama nainen), jossa sitten katsotaan taas supistusten tilannetta ja verenpainetta. Jos tuon käynnin jälkeen on samanlainen olo ja supistukset jatkuvat, aion kyllä mennä yksityiselle. On kyllä jännä juttu, kuinka paljon lääkärien suhtautuminen vaihtelee juuri esimerkiksi supistuksiin.

Onko teillä muuten jo mittailtu SF-mittaa? Minulla ei ole kertaakaan. Muistaisin, että ensimmäisessä raskaudessa sitä olisi jo tässä vaiheessa mittailtu. Muutenkaan neuvolassa ei kokeilla kohdun kasvua mitenkään.

Hommia kai sitä täytyy tässä jatkaa, vointeja kaikille!

Vierailija
22/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille huhtisille....olenkin taustaillut jokusen päivän ja olisikin ollu paljon kommentoitavaa monelle, nyt vaan aivot sano sopimuksen irti enkä taasen muista puoliakaan mitä piti:/. Toivon kuitenkin kaikille jaksamista niin suppareitten kuin olojen kanssa muutenkin. Neuvolan pitäis tosiaan olla äitejä varten ja jokaisella on oikeus saada itsensä kuulluksi...Leivänkannikalle, tuo nukkuasento on alkanut olla ongelma mullakin, lonkka on oirehtinut ja välillä tuntuu et kyljellään jatkuvasti nukkuminen puuduttaa koko kropan, siis olkapäätä myöten on joskus aivan jumissa, ei kivaa ei.

Me sairastetaan pitkästä aikaa, pojalla on kuumetta pitänyt maanantai-illasta, aamulla vien lääkäriin jos ei ala helpottaa. Olen ottanut kaiken irti tästä kotona olemisesta ja eilen tuli pestyä ikkunat! Joulua suunnittelen jo täyttä päätä. Ollaan kortitkin jo tehty ja kirjoittamista vaille valmiina odottavat. Ajattelin leipoa jo jotain pakkaseen. Jouluverhot ripustan viimeistään viikonloppuna. Valoja laitellaan nyt ekaks adventiks ja samoin tonttuja ainakin pojan huoneeseen. Loppusilaus liinoineen ja tonttu-koristeineen tehdään vasta aivan jouluksi kun talo on siivottu:). Mutta jouluihmiseksi tunnustaudun mäkin...

Eilen käväsin neuvolassa, kaikki oli ok. Hemppari oli noussut lähtölukemista, oli nyt 146...outoa, epäilen niitten laitetta, koska viimeks oli laskenut 132..enkä ole syönyt todellakaan rautaa tms.

Ens kerralla saan Kelaa varten sen todistuksen ja on lääkäri ja verikokeet.

No niin, se on lähdettävä imuroimaan ja pesukonetta päälle...

Voikaahan paksusti!!!

Inkkarityttö 20+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lääkäri määräs loppu ajaks sairaslomaa ja nyte tarvii pari viikkoo ottaa extra rauhallisesti..Tuli niin paljon supistuksia mitkä olivat niin kipeitä,en saanut öisin yhtään nukutuksi ja olisi tarvinnut 5 nousta..aika tulee varmaan pitkäksi,mut onneks joulu tulee ni saa alkaa tekeen niit joulu juttui ja kumminki vauval kaikki hyvin!! :)

Perjantaina ois rakenne ultra,tosin kaikki pitäisi olla hyvin(lääkäri katto samal eilen)

Mahas kauhee rumba pääl iltasin ja öisin,avopuolisokin tunsi niitä liikkeitä jo viikonloppuna.Aika ihmeissään oli..

Joku tuossa kirjoittelikin unista..näen kanssa aivan ihmeellisiä unia vauvasta..ei mitään järkee ;)

kaikille hauskaa odotusta,joulun ja vauvan :)

Vierailija
24/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jutellaan aina kaikenlaista mielenkiintoista, voi kun muistaisi vaan mihin kaikkeen piti kommentoida. Käyn lukemassa muiden kuulumiset lähes päivittäin, en vaan yleensä jaksa itse kirjoittaa mitään.

Ainakin joulunvietosta kyseltiin. Menemme pyhiksi minun kotiseudulleni Etelä-Savoon. Koska miehellä ei ole juuri lainkaan sukulaisia ja hän tietää miten tärkeää minulle joulunvietto läheisten kanssa on, saan yleensä jo kesällä neuvoteltua lupauksen lähteä jouluksi Itä-Suomeen. ;D En ole vielä ehtinyt täällä juuri mitään joulukoristeita laitella kun tuo muutto on vieläkin (kolmen viikon jälkeen...) ihan vaiheessa. Yleensä olen kyllä hyvissä ajoin ripustamassa valoja ja renkuttamassa joulubiisejä. Tänä vuonna fiilistä laskeen tuo hirvittävä mustuus ulkona. :( Tulis uudestaan lunta!

Minulla on samaa vaivaa kun parilla muullakin odottajalla. Olen tottunut nukkumaan mahallani tai selälläni ja nyt kun pitäisi olla koko yö kyljellään, niin eihän siitä mitään tule. Usein koko lonkka on aivan puutunut ja yö menee asentoa vaihdellessa. Joskus myös herään ahdistavaan oloon, koska olen nukahtanut selälleni. Pahoin pelkään ettei nukkumisvaikeudet tästä eteenpäin ainakaan helpota... Se olikin muuten ihana tunne kun esikoisen syntymän jälkeen sai eka kertaa pitkään aikaan nukkua mahallaan. :D

Nyt en sitten enää muistakaan mistä muusta oli ollut puhe. Harmittavaa kun joillekin annettu huonoa palvelua neuvolassa tai ultrassa. Mulle on aina sattunut tosi kiva ultraaja. Varsinkin tässä raskaudessa kun keskenmenojen takia on ollut niin hermona, on tosi huojentavaa kun ultraaja osaa rauhotella ja valaa uskoa tulevaan. Neuvolan tädistäkään ei ole pahaa sanottavaa. Kaamea kiire sillä aina on, mutta niin taitaa olla useimpien kaupunkien neuvoloissa. Kävinkin juuri äsken neuvolassa. Melkein kaikki oli hyvin, mutta hemoglobiini oli tippunu jopa mulle järkyttävän alhaiseksi. Rautaa vaan naamariin, toivottavasti kohenee, muuten joudun kuulemma tarkkailuun. Painoa ei ole tullut yhtään sitten raskauden alun. Itseasiassa painoa on neljä kiloa vähemmän kuin lähtöpaino, koska voin aluksi niin huonosti.

Piti varmaan paljon muutakin kirjotella, ehkä ensi kerralla sitten. Hyvää vointia kaikille!

Pyrrhyla 22+0

Raivostuttavaa kirjottaa tällä miehen koneella kun näppis on ihan sökö. Kirjotusvirheitä saa korjailla joka sanasta.

Vierailija
25/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, kuinka aika rientää...nyt jo marraskuun viimeinen päivä!!! Jälleen ollaan lähempänä kevättä, siltähän se tuntuu ainakin täällä keski-suomessa, jossa aamulla oli +5!

Ajattelin ripustaa jouluverhot tänään siivouksen yhteydessä, kun mieskin on sopivasti vapaalla eikä tarvitse yksin siivota. Jouluperinteemme siis alkavat aina ensimmäisestä adventista jouluverhojen ja jouluvalojen ripustamisella. Lisäksi lupasin esikoiselle, että iltapäivällä leivotaan piparkakkuja, jotta saadaan joulun tuoksua ja tuntua pimeyden keskelle.

Tänä vuonna uskalletaan varmasti ottaa isompi kuusi kuin viime vuonna ja koristellaan se päivä ennen aattoa esikoisen kanssa.

Teen jouluruoat itse eli lähiviikkoina valmistuvat porkkana-, lanttu- ja perunalaatikot. Kinkku tosin ostetaan pakastealtaasta...*hih hih*

Puoliso tekee perinteisesti jouluoluen, olen aivan heikkona kotikaljaan ja imettäville äideillähän sitä suorastaan suositellaan = )

Joulukirkossa ei olla pariin vuoteen käyty mutta kunhan esikoinen kasvaa niin siitä tulee perinne.

Olemme kutsuneet isovanhemmat meille syömään ja aattoiltana sitten availlaan lahjoja. Esikoinen on saanut avata itse lahjansa ja me aikuiset olemme vaihtaneet lahjoja vasta kahden kesken.

Ja telkkari saa olla poikkeuksellisen pitkään auki, kun lastenohjelmia tulee aamusta alkaen, tykkään niitä itsekin seurata = )

Sitten muiden mietteisiin, on kurjaa jos neuvolasta jää huono fiilis, toivottavasti sen voi vaihtaa. Kiva, että muillakin alkaa lonkat puutumaan öisin. Olen tosin vielä saanut nukuttua yöni hyvin eli ylimääräisiä vessakäyntejä tms. ei ole tarvittu.

Itselläni sairasloma jatkui, kun maanantaina kävin oman lääkärini vastaanotolla. Taas tarkistettiin kohdunsuun tilanne ja paikat ovat tiukasti kiinni ja kohdunkaula 3-4 cm eli kaikki siltä osin on hyvin.

Lääkäri tosin sanoi, että juuri nämä rv:t ovat supisteluherkkiä monessakin suhteessa ja määräsi 2 viikkoa sairaslomaa aina 10. päivään asti. Sitten minulla onkin lomia pitämättä sen verran, että eipä tarvitse enää pitkää työmatkaa onneksi ajella.

Beatitude & Eemeli rv 23+2