Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HUHTIKUISET UUTEEN VIIKKOON*

27.11.2006 |

LAITAN TÄHÄN MYKYRÄN (anteeksi jos meni väärin) EILISEN VIESTIN

Huhtikuisten sunnuntaipäivää

Hei!

En ole pitkään aikaa ehtinyt kirjoittelemaan. Johtuu oikeastaan armottomasta väsymyksestä... Onkohan muilla vastaavaa? Yli viikkoon en ole nukkunut kunnolla vaan heräilen enkä saa enää unta uudelleen. Parhaimmillaan valvoin 3.30-5.00 ja heräsin taas 6.30 Töihin piti nousta 9.00 jos vain pääsisi sängystä ylös :( Mitä mieltä olette joko kannattaisi pyytää saikkaria? Olen tosi huono hölläämään tahtia vaikka nyt kai sitä viimeistään pitäisi oppia.

Potkuja on ollut jo pari viikkoa vaikka on ensimmäinen. Rytmiä ei vielä ole vaan jumppatuokioita on ympäri päivää... :)

Pysykää pirteinä ilmasta huolimatta!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis pitkästä aikaa!

En ole paljoa ehtinyt/jaksanut palstailla.. Kovasti tuo muutto sotki näitä surffailuja.. :) Tosiaan PE ja LA meni melkeistä kokonaan muuttohommissa. Rankkaa oli, mutta onneksi on vahvoja miehiä! :) PE kävin työpaikan pikkujouluissa ja jaksoin olla jopa puolille öin. Jorasin jopa bändin mukana. Vähän " pelotti" kaikki känniläiset siellä tanssilattialla, joten heiluin sitten pienoisella korokkeella missä olikin aivan loistava olla! Ei tupakansavua ja kukaan ei ollut lähimaillakaan tuuppimassa. :) LA kävin myös yksissä pikkujouluissa, mutta vain vajaat pari tuntia ja olin unten mailla jo puolilta öin. Kävin eilen mieheni peliä katsomassa ja siellä oli pelikaverin vaimo heidän poikansa kanssa joka oli NIIN SULOINEN! Ei kyllä malttaisi enää kovin kauaa odottaa tuota Tiitiäistä..

Muutin siis vanhempieni nurkkiin evakkoajaksi (eli tammikuun alku/puoliväliin) ja mieheni meni omien vanhempiensa luo. Mahdutaan näin vähän paremmin. :) Vähän oli orpo olo eilen illalla kun yksin (tai siis vain kaksin) kävin nukkumaan. Ehkä täytyy sitten sopia " yötreffit" tälle viikolle niin pääsen kultani kainaloon. Menemme tänään mittailemaan uuden kodin keittiötä (samalla vähän muutakin) keittiösuunnittelijan kanssa ja olen ihan innoissani! :) Ja uuden autonkin sain PE alleni ja kyllä sillä nyt sitten kelpaa ajella. Se on ihan loistoauto ja kivoja pikkujuttuja myös Tiitiäistä varten.

Jep, sorry nyt kun en kommentoi ihmeemmin teidän juttuja, mutta on aika väsähtänyt olotila. Itse kullakin oli väsymystä ollut havaittavissa, joten toivotaanko kaikki oikein urakalla lunta satavaksi pian niin saataisiin vähän valoa tähän arjen harmauteen!?

Mammanalku + Tiitiäinen 21+3

Vierailija
2/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti pimennossa oltu koko viikonloppu kun työmiehet katkoi meidän puhelinkaapelit.

Kovin on ollut huhtikuisissa hiljainen viikonloppu,pimeyskö vie kaikilta voimat ?!

Mykyrä jos tosiaan väsymys vie voimat niin kannattaa hakea sairaslomaa. Työt ei minnekkään katoa ja kuitenkin sinun ja vauvan hyvinvointi on nyt etusijalla.

Täällä myös väsymys painaa päälle aina välillä (vai liekkö lorvikatari) Joulumaisemat maalattiin ikkunaan lasten kanssa viikonloppuna. Ja tän viikonloppuna aateltiin sitten vaihtaa verhot ja koristella sisällä.

Nyt onkin sitten suraava odotuksen ja jännityksen paikka perjantaiaamun rakenneultra.

G: Onko teillä jotain tiettyjä jouluaattoperinteitä mitä teette " joka" joulu?

Me käydään jouluaamuna heppareellä kirkossa (jos vain sää ja lumitilanne sen sallii),kotosalla hautuu sillä aikaa riisipuuro,pelaillaan,saunotaan ja illalla sitten viedään haudoille kynttilät.

Hautausmaalla on ihana illalla kävellä kun siellä on niin rauhallista ja kynttilät loistaa pimeässä. Tietty myös aattona SYÖDÄÄN ja pukkikin käy. Mutta pääasia minun mielestä on se yhdessä olo ja kiireettömyys.

Nyt on lähettävä työn ääreen.

Vauhdikas viikko tulossa,kun joka illalle on jotain lentämistä. Yritän kuitenkin välillä kurkkia mitä teille kuuluu.

Hyviä vointeja kaikille!

edram ja himppu 21+2 sekä kolme poitsun viikaria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoilun lomassa tulin pitämään taukoa. :)

Huomenna olisi neuvola ja sitten katsotaan että jatkuuko tämä sairasloma vielä. Supistuksia on ollut vieläkin silloin tällöin, mutta itse olisin jo valmis takaisin töihin. Mutta se riippuu sitten siitä kohdunsuun tilanteesta. Toisaalta jolukuussa on niin paljon muutakin tekemistä että voisi olla ihan hyvä ollakin kotona :)

Maha kasvaa ja tulee painavammksi. Rinnat on myös niin isot ettei voi olla ollenkaan ilman liivejä. Kaikennäköinen makea on alkanut myös maistumaan....

Meillä itsellämme ei oikein vielä mitään joulu perinteitä ole kertynyt, vaikka yhdessä oloa on jo 7 vuotta. Olemme muuttaneet maasta toiseen niin useasti tänä aikana että jokainen joulu on ollut ihan erilainen. Aina on kuitenkin tärkeintä ollut yhdessäolo ja myös se kiireettömys. Yks ihanimmista jouluista oli kun asuimme Havaijilla ja jouluaamuna laitoimme kalkkunan (kinkkua ei saanut) uuniin ja lähdimme tien toiselle puolelle rannalle loikoileen ja uimaan niin kauan kuin ruoka paistui :)

Minäkin tänään olen laitellut vähän jotain pientä koristetta esille, mutta tarkoitus kunnolla oristella ehkä ensi viikonloppuna. Kelle tulee muuten aito kuusi? vaikka muoviset on niin helppohoitoisia, niin uskon että meille kuitenki saa tulla edlleen se aito puu, se tuoksu on niin ihana. :)

Mutta nyt pitää lähteä siivoilemaan takaisin.

Nyla 21+2

Vierailija
4/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin kyselemään, että mistä tietää vuotaako lapsivettä? Mulla on tänään tullu sellaisia hulahteluja ja vasen puoli vatsasta on kipeä. Toisaalta en tiedä olisiko kyseessä sitten valkovuoto kun pikkuhousut on tuhruiset.

Leivänkannikka + Olivia 21 + 4

Vierailija
5/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookkaan hetkeen kirjoitellu, ei oo jotenkain saanu aikaseks.

Omaa napaa:Ultra oli perjantaina ja kaikki ok, pikkunen oli vaan hankalassa asennossa mittauksia aatellen, mutta saatiin kaikki kummiski mitattua.Kysyttiin tosta sukupuolesta ja kun vaavi oli niin mykkyrällä et ei kunnolla nähny mut ei ainakaan kuulemma pippeliä näkyny et sit ehkä ois tyttö.Mut en kyllä yhtään luota tohon, ku ei kunnolla nähny.sen näkee sit huhtikuus et kumpi tulee.

Meitsi aatteli laittaa jouluverhot tällä viikolla ikkunaan ja sit sunnuntain jälkeen kaikki koristeet...jos toi meidän kohta 3v. neiti nyt sitten antaa ne olla rauhassa....

Jep mutta voikaahan paksusti!

Maikku 20 tasan

Vierailija
6/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Meillä täällä eilen ja tänään ollut tosi kova tuuli, melkeempä myrsky. No, kivaa kuitenkin, ettei oo vettä satanut ja aurinkokin vähän pilkottanut.

Mykyrä: Hae ihmeessä sairaslomaa, jos tunnut sitä tarvivan. Raskausaikana mielestäni pitää aatella itseään ja omaa vointiaan ihan oikeesti. Silloin sinä ja vauva voitte parhaiten. Kuten joku sanoikin, ei työt mihkään katoa!

Edram: Kateudesta vihreänä luin, että pääsette oikeen hevosella joulukirkkoon. Ikuinen haaveeni! Isälläni kyllä aina ollut hevosia, mutta kaupungilla vähän vaikea hevosella kirkkoon mennä:(.

Perjantaina/lauantaina laitan joulukyntteliköt. Ennen ensimmäistä adventtia lauantaina on kotonani ollut tapana viettää pikkujoulua ja tätä tapaa olen itsekin jatkanut. Nyt lauantaina siis sitten " juhlimme" pikkujoulua. Menemme vanhempieni luo syömään, joululaatikoita kylläkin ilman kinkkua. Sitten tulemme kotia ja sillä aikaa tonttu on tuonut pienen paketin pöytäkuusemme alle. Illalla sit keitellään glögit ja syödään torttuja. Ollaan pyydetty ystävä pariskuntaamme illalla lapsineen glögille. Toivottavasti pääsevät tulemaan.

Jouluverhot vaihdan vasta n.puolenkuun aikaan ja sit alan laitteleen joulukoristeita enemmälti. Muutaman tontun saatan nyt viikonloppuna laittaa.

Joku kyseli kuusesta. Rakastan aitoa kuusta juuri sen tuoksun takia, mutta koirat meillä aina tuuppineet, nuukineet ja levitelleet kuusenhavuja ympäriinsä, joten meillä on jo vuosia ollut muovikuusi. Viime jouluna ei laitettu kuusta, koska esikoinen oli juuri oppinut konttaamaan ja nousemaan seisomaan. Ajattelimme tuoreina vanhempina, ettei antaisi kuusen olla lainkaan rauhassa. Mummulassa jouluna vieraillessa ei koko kuusesta piitannut, joten kyllä harmitti kovasti, et ei kotia kuusta laitettu. Tänä jouluna laitetaan kuusi vaikka mikä olisi, kiivetköön vaikka viikarimme latvaan:)!

Omassa voinnissa ei uutta. Liikkeitä tuntuu ja yököttää eli molempia löytyy ihanuutta ja inhotusta.

Nyt kotitöiden pariin, kun poika vielä päikkäreillä.

Senny ja Lilliputti rv 19+2

Vierailija
7/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on kun laiskottaa kovin eikä jaksa mitään kirjotella, lukeminenkin on jäänyt vähemmälle... nyt taas tsempataan.

Mulla ollu samoja ongelmia kun mykyrällä eli ku herään yöllä niin ei meinaa saada unta enää uudestaan ja sitte kun nukahtaa niin kello jo soi, mun herätys kun on jo klo 5 niin ei oo paljon varaa olla hereillä yöllä.

Ollaan mietitty miehen kanssa nimiä, mikä ei oo niin helppoo kun luulis. Onko muilla jo nimet mietittynä?

Masu on kasvanut tän päivän aikana niin kovaa että kipeetä tekee, vois sanoo melkeen että tuntuu ku nahka venyy. Liikkeitä ehkä tuntuu joskus en voi vielä varmaksi sanoa...

Rakenneultra keskiviikkona kirjoittelen sitte lisää...

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille masun kasvattajille!! =)

pocaontas rv18+6

Vierailija
8/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään yksityisellä rakenneultrassa,ihan tavallinen ultra oli.

Vauvalla oli kaikki rakenteet kunnossa,ja vastasi viikkoja.Painoa oli jo kertynyt 352g.Tosi hyvä mieli nytten,ja jotenkin mielikin piristyi heti,kun sai taas nähdä pikkuisen.

Ja poikaa lääkäri veikkasi,jotain siellä jalkovälissä näky kyllä olevan=)

Mulla on jo kumpaakin sukupuolta,mutta tyttöolo ollut koko ajan.Nyt täytyy sitten ruveta unelmoimaan vaaleansinisiä unelmia=)mutta sittenhän sen huhtikuussa näkee miten käy.

Huiskutin,joka hymyilee onnellisena rv 20+6

Vierailija
9/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]On ollut jos jonkinlaista hommaa ja menoa, koneella istuminen on jäänyt vaan haaveeksi. On tää kotiäidin elämä rankkaa ja kiireistä. ;)

[b]Neuvola[/b] oli viime KE, kaikki ok. Pissa puhdas, paineet 94/51, hB 123, painoa 60,1kg -> muutos 45g/vko. =) Sf-mitta 18cm ja äänet kuului kuin paremmassakin kaiuttimessa olis ollut.

[b]Ultrassa[/b] kävin tänään, sielläkin kaikki hyvin. Vastasit täysin viikkoja, kovin potkiskeli kuvaajaa. =) Mittoja en just nyt muista, mut laitan ne jossain vaiheessa. Olin näkevinäni sukupuolen, mutta lääkäri ei vahvistanut epäilyjäni (ei sanonut mitään), joten odotamme jouluna olevaa 4D:tä.

Juupas... Mitäköhän vielä piti kirjoittaa...?

Esikoinen tekee pahojaan, pakko mennä katsomaan tilanne.

~Murmutti 20+4

Ps. Päivitin esittelylistan.[/color]

Vierailija
10/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli onneksi kaikki hyvin. Mutta muuten jäi paha mieli tuosta aamuisesta ultrasta, sillä se alkoi jo klo 8 ja siihen aikaan ei esikoista saanut millään mihinkään hoitoon, joten mukaan oli otettava. Vaikka papereissa lukee, että lapsia ei saa tuoda ultraan mukaan, luotin kuitenkin kätilön ymmärrykseen. Mutta ei. Isän ja pojun piti jäädä ulkopuolelle odottamaan, ja mulla oli siitä niin paha mieli, että itkin vaan koko ultran ajan. Muutenkin on niin herkillä koko ajan... Ja kun aattelin, että ultra on isien ainoa tapa saada kontakti vauvaan ennen syntymää... Onneksi kätilö suostui sitten armeliaasti antamaan isän tulla vilkaisemaan vaavia lopussa. Mutta kyllä jäi paha mieli, tällaiset jutut haluais niin jakaa oman miehen kanssa kokonaan...

Perjantaina gynekologi löysi syyn supisteluihin ja painon tunteeseen tuolla alhaalla. Vauva on kuulemma jotenkin epätavallisen alhaalla ja painaa kohdunkaulaa. Se ois halunnut, että jään saikulle heti, mutta yritän sinnitellä jouluun asti ja sitten jään luultavasti kokonaan pois töistä. Ei tää tilanne kuulemma tuu tästä paljon muuttumaan ja kaikkea rasitusta pitää välttää, jopa jooga ja pilates pitää unohtaa :(

Mutta muuten kaikki on hyvin, enää ei väsytä eikä yökötä niin paljon ja elämä esikoisenkin kanssa on jälleen mukavaa! Mukavaa viikkoa kaikille huhtiksille ja antakaahan masujen kasvaa ja näyttäkää se kaikille! (omani on vielä kumman pieni, mutta varmaan kun vauva on tosiaan niin alhaalla, eiköhän se sieltä vielä kasva!)

Terkuin Bebe-b 19+3 ja poju 1v5kk

Vierailija
11/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mies ja lapset 2kpl ultrassa mukana,olin kyllä yksityisellä,niin ei kyllä kukaan sanonut ettei saisi olla.Hiljaa istuivat ja kattoivat vauvaa.Olivat kyllä alkuraskauden ultrassakin mukana,se oli julkisella puolella,ja lapussa luki,että lapset ei sais tulla,mutta ei mitään kukaan sanonut.On kyllä kivaa kun lapsillekkin tulee vauva läheisemmäksi.

Pahamieli sun puolesta Bebe-b=(

Ymmärrän kyllä,että jos eivät lapset pysy paikoillaan,ja häiritsevät,mutta voisivat sitten poistua,jos eivät viihdy.tyhmää=(

Huiskutin

Vierailija
12/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin taas neuvolassa, tai tänään oli oikeastaan se varsinainen neuvola viime viikolla kävin vaan sen päänsäryn takia.

Kaikki oli nyt ok, pissa oli nyt puhdas (viimeksi 2 plussalla) hb oli noussut 108-> 118 sydänäänet jumpsuttivat tasaisesti (vähän yli 140) ne eivät vaan kuuluneet kovin kovaa kun vauveli oli jotenkin sykkyrässä, sf mittakin oli vähän vaikea mitata, mutta se on noin 18-19. verenpaineet olivat 104/66, eli melko matalat.

Mun on kyllä pakko vähän alkaa vahtimaan tota painoa, vaikka terkkari ei siitä mitään maininnutkaan, mutta jos aion pysyä samoissa mitoissa kuin esikoisen kanssa, niin lisäkiloja ei saisi tulla enää 5 enempää.

Joulun odotuksesta oli vähän juttua. Me kans vietetään ens viikonloppuna pikkujoulua. Laitan silloin ulos jouluvalot ja sisälle pikkukuusen. Ehkä myös keittiöön jouluverhot, muut joulukoristeet laitan esille sitten vasta jouluviikolla.

Meille tulee ehdottomasti aito kuusi. Viime jouluna pikkumies (silloin reilu 1v) kävi vähän väliä hakemassa palloja kuusesta, mutta muuten kuusi sai olla rauhassa. Eiköhän hän anna tänä vuonna olla puun jo rauhassa.

Yleensä ollaan käyty aattona mun vanhempien luona syömässä, mutta tänä vuonna olisi tarkoitus viettää joulu ihan oman perheen kesken.

Kirkkoon ei hevosella mennä, mutta muuten pieni jouluaaton ajelu saatetaan körötellä.

Tällaista tällä kertaa, yritän palstailla jatkossa vähän ahkerammin, mutta viime viikkoina olen ollut kokoajan 6 päivää viikossa töissä.

terv joikkuli rv 22+2

Vierailija
13/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, pitkästä aikaa!

LA aamuna kone laskeutui Helsinki-Vantaalle. Reissussa oli kivaa olla 2vkoo mutta ihanaa oli tulla kotiinkin. Lämmintä oli, ennätys tais olla 34´varjossa, aurinko paistoi joka pvä enemmän tai vähemmän.

Lento etelään ei tuntunut hyvältä mahassa, supisteli vähäsen mutta hengissä selvittiin.

Esikoinen sai putket korviin 07/05 (takana 22korvatulehdusta). Sen jälkeen ei oo ollut mitään muutakun 1 kpl flunssa. Mutta nyt, etelässä kun ollaan lomalla, niin nyt sit tulee molemminpuolinen ärhäkkä korvatulehdus molemmissa korvissa!!!! Lääkekuuri päälle ja pvä ennen kotiin lähtöä oli jälkitarkastus. Lääkäriltä tyly tuomio, LENTOKIELTO! Tulehdus sen verran paha vielä että ei suosittele lentämistä! Kiva, kiitos. Jo pelkkä ajatus ,siitä että kuopus ja isäntä tulee Suomeen kahdestaan ja minä sekä esikoinen sit kun lentolupa saadaan, sattui. Juttele siinä sitten lääkärin kanssa joka ei puhu englantia ja minä en puhu espanjaa.. Kotiin lähtö pvänä käytiin uudestaan lääkärissä. saatiin korvatipat ja lentolupa. Tipat kun laitettiin, esikoinen huusi kun syötävä että kirvelee!!!!!! Koko jengi tultiin siis Suomeen lauantaiaamuna!

Kiitämme luojaa että meillä on MATKAVAKUUTUS joka korvaa kaikki lääkäri- ja lääkekulut!!!!

Tänään käytin esikoisen lääkärissä. Akuutti korvatulehdus toisessa korvassa ja kroonine korvatulehdus toisessa. Putket eivät enään oo paikoillaan! Eli uus lääkekuuri ja tammikuussa tod.näk. putkittavat uudestaan.

Oma napa: vatsa senkun kasvaa. Potkujs tulee, ei hirveen voimakkaita vielä mutta tuntee kyllä että siellä on joku. Paha olo on poistumassa mutta väsymys ei! Ens vkon maanantai on rakenneultra, jännittää jo vähäsen. Seuraava neuvola on 18.12 minkä jälkeen lähdemme mummolaan joulun viettoon.

Meidän perhe viettää joka toisen jolun mun vanhempien luona Helsingissä ja joka toisen mummolassa Joensuussa. Tänä vuonna on siis Joensuu joulu tiedossa..

Pikkujoulua vietetään meillä ens vkoloppuna. Ajattelin laittaa ulkovalot ja pikkukuusen, kyntteliköt ja jotain pientä..

Kiitos sille joka jaksoi lukea mun kertomuksen.

Palataan ja voimia kaikille!

t. jonzku80 rv 19+0

Vierailija
14/25 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Täällä kirjoittelee ihan tuore keltanokka vauva-chatin kanssa ja hieman pihalla siis miten tämä foorumi toimii... mutta eipä kun kokeilemaan!

Kiva lukea samassa vaiheessa olevien ajatuksia :) Itselläni nyt rv 20+6 ja ensimmäinen tulossa. Jännityksellä odotellaan huomisen 4D ultraa jonne mieheni kanssa menemme yksityiselle. Rakenneultra oli viime viikolla, siellä kaikki hyvin, mutta ystävien lämpimien suositusten saattelemana varasin myös tuon 4D:n. Oletteko te jo käyneet semmoisessa? Minkälaisia kokemuksia teillä siitä on?

Unettomutta on täälläkin havaittu. Ihme torkkumista on yöunet olleet muutaman viimeisen päivän. Muuten itsellä olo todella hyvä ja täytyykin olla onnellinen että kaikki on sujunut hienosti!

Mukavaa tiistaita kaikille :)

Leenaliinu + jr

Vierailija
15/25 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänkannikalle ensin: Toivottavasti on olo normalisoitunut jo. Veikkaisin, että on valkovuotoa sulla, kun tuntuu ainakin itsellä tulevan aina välillä " vähän" enemmän. Itse on kai kuitenkin mahdotonta todeta, onko lapsivettä vai valkovuotoa, mutta neuvolassa saavat katsottua jollain tikkutestillä sen, joten varmaan olis aiheellista soittaa sinne, jos huolestuttaa. Eihän tuo vatsakipukaan kovin kiva juttu oo.

( . ) Meillä käväistiin rakenneultrassa myös eilen. Kaikki oli kunnossa ja nyt ehkä uskaltaakin vähän rennommin jatkaa tätä raskaana olemista. Kaikki rakenteet oli ok ja mitään merkkejä tästä miehen suvun kehitysvammasta ei ole, joten eiköhän tämä tästä etene omalla painollaan. Ultraajana ollut lääkäri vähän katteli mun hb- ja verenpainearvoja ja oli ensin huolestuneen näköinen, kun ovat niin alhaalla. Näytin sille esikon aikaista äitiyskorttia ja ilme kirkastui :o) Hyvin oppikirjamaisesti raskaus kuulemma etenee, vaikka arvot on kauttaaltaan " omilla käyrillään" eli liian alhaalla.

Vauveli kasvaa myös omia käyriään. Oli jo viikkoa isompi kuin menkkojen mukaan pitäisi olla. Lääkäri laittoi sitten merkinnän papereihin, että äitipolille rv 36 kokoultraan ja sanoi vielä, että nyt on hyvä kun voi verrata esikoisen aikaisiin sf-mittoihin ja muuhun, joten osaavat tarkemmin arvioida tuon koon. Rv 38 tietämillä kuulemma " pukataan synnytys käyntiin" , jos vauva uhkaa kasvaa liian isoksi. Käynnistys on kuulemma helppo juttu uudelleen synnyttäjällä. No, sen näkee sitten. Ihan vielä en tuota usko :o) En nyt kovasti hingu käynnistykseen, mutta oon samaa mieltä ko. lääkärin kanssa siitä, että yritetään saada lapsi ulos siinä 4,2 kg:n tietämillä eikä päästetä yli 5 kiloiseksi ja jouduta sitten sektioon. No, eipähän tämä vauveli välttämättä yhtä reippaasti kasva koko ajan kuin veljensä, joten murehdinpa sitäkin sitten, kun sen aika on.

Joulujuttuja oli moni jo ajatellut. Mä oon yrittänyt monta päivää jo olla laittamatta jouluverhoja ikkunoihin, kun mieli tekis jo. Oon päättänyt, että ens viikonloppuna sitten laitan verhot ja valot. Muut koristeet laitetaan sitten vasta aatonaattona.

Nyt takas töihin!

A.A. rv 20+5 (ja vauveli kokoa 21+5 :o)

Vierailija
16/25 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri neuvolasta ja mieli ihan maassa. Kirjoittelinkin tänne viime viikolla kivuliaista supistuksista, jotka oikeasti haittaavat eloa. No, olin lääkärissä ja onneksi ei ollut mitään tapahtunut kohdun suulla. Kuulemma ihan normaalia ja asialle ei tehdä mitään. Jotkut ovat saaneet lepomääräyksen kivuttomista supistuksista, vaikka kohdun suulla ei ole mitään tapahtunut. Tuli sellainen olo, että eikö minua otettu tosissaan? Olo on huolestunut.. Viime raskaudessa jouduin useaan otteseen kivuttomista lepoon ja nyt lääkäri kuittasi asian olan kohautuksella. Toinen asia oli verenpaine, se oli noussut reippaasti, 20 yksikköä ja terkkari vain toteti, että ei voi olla, sua taitaa vaan jännittää. Kerroin, että viime raskaudessa oli varsinkin lopussa paineiden kanssa ongelmia (silloin eri täti otti asian vakavasti ja antoi tarkat ohjeet), mutta terkkari ei kommentoinut. Tuli sellainen olo, että tässä uudessa neuvolassa ei oteta mitään vakavasti. Millään sairasloman kerjuureissulla en todellakaan ollutkaan, mutta nyt on sellainen olo, että vaivojani ei pidetty minään. Mielestäni verenpaineen nousu ei ole pikkujuttu. Oikeen itkettää kun harmittaa. Pääsisinpä vanhaan neuvolaan takaisin, jossa aina suhtauduttiin kivasti ja oli sellainen olo, että minusta huolehditaan..

Anteeksi tilitys!

Kurjaa, ettei Bebe saanut perhettä mukaan koko ultran ajaksi. Ihmettelen, että miten lapsen läsnäolo voisi niin kovasti haitata? Kyllä tuon ikäinen lapsi jo osaa olla rauhassa pienen hetken.

Joku, oliko se Jonzku (anteeksi jos en muista) oli ollut reissussa, kade!! Kyllä vakuutukset on noissa tilanteissa hyvä juttu, varsinkin kun lasten kanssa matkustaa. Vakuutuksista tulikin mieleeni, että kohtahan tarvii alkaa miettiä sitä syntymättömän lapsen vakuutusta, esikoiselle se otettiin ja kyllä varmasti tällekin.

Aika moni on käynyt rakenneultrassa ja hieno juttu, että kaikilla on ollut asiat kunnossa, toivotaan että lopuillakin on.

Nyt koitan tsempata itseni työntekoon, vointeja!

Vierailija
17/25 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä sitä nyt ollaan sairaslomalla. Lekuri laittoi suoraan viikon lomaa. Inhotti vaan lapsettoman pomon asenne hän kun oletti minun olevan poissa max. 2-3 päivää. Hämmästyi ja nauroi kun kerroin olevani viikon pois, ei kai uskonut minun olevan niin kipeä... No ei ole onneksi kuin muutaman täyden työviikon verran ennen kuin jään pois paikasta.

Juniori sen kuin potkii. Tosin toivottavasti rytmi säilyy syntyessäkin samana on nimittäin aktiivinen yleensä aina päivisin yöllä ei ole häirinnyt. Kyllä joka kerta vaikka keskellä katua laittaa pikku tuuppaus äiskän suun hymyyn! :)

Joulu ihmisenä on täällä jo valmistelut käynnissä. Kortteja askartelin eilen. Koristeet olen luvannut miehelle kiltisti säilyttää kaapissa 1.12. asti sitten vasta saan alkaa hössöttää.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Mykyrä ja vaavi 21+3

Vierailija
18/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se huhtikuisten ketju täältä kaukaa :) Mulla jostain syystä kotikone jumittaa näillä sivulla (latailee jokaista uutta sivua minuuttikaupalla, ei ollenkaan toimi näin kärsimättömällä ihmisellä) mutta josko nyt kerkeisi vähän lukasta näitä sivuja työkoneella :D

Itsellä kans tuo nukkuminen tökkii. Tuntui, ettei viime yönä tullut nukuttua ollenkaan, odotteli vaan kello kuutta ja herätyskellon pirraamista. Viime neuvolakäynnillä terkkari sanoi, että istukka voi mennä lyttyyn mahallaan nukkuessa jolloin sikiölle tulee hapenpuutetta. Sitähän en tietenkään halua, mutta pikkasenko on vaikeaa koittaa nukkua kyljellään kun on koisinut koko elämänsä mahallaan!! Sepä se taitaa olla suurin unettomuuteni syy.

Kaivoin jo joulukoristeet varastosta, vielä kun jaksaisi jonkun päivän odotella ennen kuin niillä alkaisi sisustelemaan :)

Mutta muuten ei täällä mitään uutta... Pitääpä rientää tapaamiseen (asiallisesti 5 min myöhässä...)

Coltsfoot ja Elsa 21+3

Vierailija
19/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, että neuvolassa suhtaudutaan noin. Oot kyllä oikeassa, että kivuliaita supistuksia ei pitäisi olla ja verenpaineenkin pitäisi olla näin keskiraskaudessa matalimmillaan, kun lisääntyvä verimäärä laskee sitä. En tiedä, missä asut, mutta pääsisitkö johonkin yksityiselle lääkärille vielä juttelemaan asiasta? Mun mielestä tuo olis selkeä sairasloman paikka (siis ihan näin maallikkodiagnoosina).

Jos oot isommalta paikkakunnalta, niin tuota neuvolaa/neuvolatätiä pitäisi pystyä myös vaihtamaan, kun tarpeeksi tiukkaan ilmoittaa, että ei enää ko. neuvolaan mene. Pienellä paikkakunnalla on tietty hankalaa, jos on vaan yksi neuvola. Ei tuollainen asenne hoitohenkilökunnalla oo mistään kotoisin, eikä ketään auta se, että joudut murehtimaan yksinäsi.

A.A. rv 20+5

Vierailija
20/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä sinun viesteistä tulee aina hyvä mieli. Kiitos siitä :)

Vuotaminen on lakannu. En yhä edelleenkään tiedä mistä oli kyse, mutta koska vauva liikkuu niin uskon, että kaikki on ookoo.

Näin viime yönä kamalaa unta. Vauva pyöri minun mahassa kauheasti ja kietoutui napanuoraan. Jossakin vaiheessa muka heräsin ja vauvan kyynärpää tuntui selvästi mahapeitteiden läpi. Hieroin sitä, jotta vauva siirtyisi koska moinen sattui. Sitten yhtäkkiä tajusin, että en olisi saanut tehdä sitä koska pakotin vauvan liikkuman ja näin ollen hirttäytymään napanuoraansa.

Olipa aika kauhea olo aamulla ja on kyllä vieläkin. Varsinkin kun en ole liikkeitä tuntenu lainkaan. Vaikka ei niitä yleensä aamulla tunnukkaan.

Lonkka kivut on kovat. Kaks yötä on nyt mennyt todella vähillä unilla. Selällään ei voi nukkua kun mahassa alkaa jokin suoni nykiä tuhatta ja sataa. Tuntuisiko istukan verenkierto vai mitähän se olisi? Aivan selvästi se on verisuonen syke, mutta paljon nopeampi kuin omani.

Voimahali kaikille. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Leivänkannikka ja Olivia 21 + 6