Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää seurustelevansa? Tapailun ja seurustelun ero?

Vierailija
29.03.2023 |

Otsikossa kysymys. Olen tapaillut miestä reilu pari kuukautta ja meillä on hellittelynimet toisillemme. Emme tapaile muita.
Mielestäni tämä on vielä tapailua, mutta missä menee tapailun ja seurustelun ero?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on tapailua niin kauan, kun se pidetään ns. henkilön oikeasta elämästä erillään, eli niin kauan, kun ei ole tavannut kumppanin läheisiä ja ystäviä ja niin kauan kun teistä ei yleisesti puhuta pariskuntana (vaikkapa tuttavapiirissä). Sitten kun teille alkaa tulla yhteisiä kutsuja pariskuntaillallisille, on enää turha selittää mistään tapailusta, mutta niin kauan, kun tapailette ns. muilta salassa, se on juurikin sitä epävirallista tapailua, eikä vielä seurustelua.

Jos tuo on seurustelun merkki, sitten en ole ikinä seurustellut. Ja ehkä hyvä niin, koska pariskuntaillalliset on viimeisimpiä asioita maailmassa, joihin haluaisin osallistua.

Vierailija
42/44 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran olen ollut parisuhteessa ja naimisissakin jo nyt kolmatta vuotta. Mutta koskaan en ole mitään tapailuja ja seurusteluja miettinyt eikä sellaisista olla sovittu. Jos toiseen on ihastunut, se on ollut selvä että se on eksklusiivista sitten eikä muiden kanssa pyöritä. Kun monethan puhuu tapailuna siitä vaiheesta, jossa vielä voi treffailla muitakin tai jopa harrastaa seksiä muiden kanssa. Ei ole ollut mulla koskaan sellaista vaihetta vaan se on käytännössä ollut suoraan seurustelua. 

Sukulaisille yms. en ole esitellyt koskaan ketään, paitsi aviomieheni kun oli jo päätetty mennä naimisiin, joten se ei voisi olla mulle seurustelun kriteeri. Eikä ystäviä tai kavereitakaan ole, joten ei niille esittelykään. 

Jotenkin näin kasarilla syntyneenä vaikea ajatella näitä nykykuvioita, joissa homma ei mene niin, että rakastutaan toisiinsa ja sitten se on selvää, että haluaa olla yhdessä vain sen ihastumisen kohteen kanssa, ja toisella on selvästi sama halu eikä tarvi miettiä että pyörittääköhän se vielä jotain Tinder profiilia etsien mahdollisesti vielä parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on tapailua niin kauan, kun se pidetään ns. henkilön oikeasta elämästä erillään, eli niin kauan, kun ei ole tavannut kumppanin läheisiä ja ystäviä ja niin kauan kun teistä ei yleisesti puhuta pariskuntana (vaikkapa tuttavapiirissä). Sitten kun teille alkaa tulla yhteisiä kutsuja pariskuntaillallisille, on enää turha selittää mistään tapailusta, mutta niin kauan, kun tapailette ns. muilta salassa, se on juurikin sitä epävirallista tapailua, eikä vielä seurustelua.

Muut ihmiset siis päättävät sen että seurusteletteko vai ette... en ole kyllä hullumpaa kuullut.

Tätä minäkin ihmettelin.

Vierailija
44/44 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on jo seurustelua

Tyttö sanoi: "Meidän täytyy keskustella tästä meidän suhteestamme!"

Poika hätkähti: "Hyvä tavaton! Onko meillä suhde?!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme