Miksi vaalikopissa oli kuulakärkikynä ja lyijykynä
Mitä sillä kuulakärkikynällä olisi pitänyt tehdä?
Kommentit (42)
Sorge!Mä jätin sen sinne vahingossa.Oliko mun kumi myös siellä?
Vierailija kirjoitti:
Kun kirjoittaa sen ehdokkaan numeron sillä kuulakärkikynällä, niin sitä ääntä on vaikeampi kenenkään väärentää esim. ääniä laskettaessa.
Ei ääntenlaskennassa ole kellään mahdollisuutta ruveta äänilippujen merkintöjä korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun kirjoittaa sen ehdokkaan numeron sillä kuulakärkikynällä, niin sitä ääntä on vaikeampi kenenkään väärentää esim. ääniä laskettaessa.
mikään ei kuitenkaan estä korvaamasta koko lappusta "oikealla" numerolla
Täällä näemmä jo osa persuista valmistautuu siihen, että jos tulee tappio :)
Kaivettu USA:n trumpisteilta keinot mitä syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ääntenlaskennassa ole kellään mahdollisuutta ruveta äänilippujen merkintöjä korjaamaan.
ennakkoäänestyksen ja laskennan välillä on paljon hyvää aikaa
Piirtää kirkkovene siihen äänestyskorttiin.
Jos joku piirtää numeron pieleen, eikö siellä saa uutta lappua tilalle ja se vanha silppuriin. Siksi töherryksiä.
Entä jos ei olisi ollut minkäänalsiat kynää?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku piirtää numeron pieleen, eikö siellä saa uutta lappua tilalle ja se vanha silppuriin. Siksi töherryksiä.
ei
Vierailija kirjoitti:
Saa uuden lapun. Töherrykset hylätään.
Vierailija kirjoitti:
Jos äänestysnumeron piirtäminen menee pieleen tai piirtää vahingossa väärän numeron, pitää pilalle mennyt äänestyslipuke viedä vaalivirkailijalle ja pyytää uusi tilalle.
Kokoomuslaiset eivät osaa käyttää kuulakärkikynää. Siksi on lyijykynä. Punakynää käyttävät kotona ja puoluetoimiston leikeissä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei olisi ollut minkäänalsiat kynää?
Aina välillä sattuu, että kynä pöllitään äänestyskopista. Vaalivirkailijalta saa kynän.
Olen jättänyt koppeihin haihtuvaa mustetta sisältäviä kyniä ja meidän äänestäjät ei niitä sitten käytä :D
Tiktokissa on joku ihme villitys käskeä ottaa oma kuulakärkikynä mukaan. Uskovat, että täällä on joku venäjän meininki ja virkailijat väärentää ääniä... En tiedä miten on, mutta ainakin itselle opetettiin ysillä 2004, että vain lyijykynä kelpaa äänen antamiselle. Korona-aikaan oli tosin kehoitus ottaa oma kynä mukaan, onkohan laki silloin höllentynyt...
Mun kopissa oli lyijy kynä narun päässä, mustekynä irtonaisena.
Itsekkin ajattelin onko demareiden juoni, muistaisin, että lyijykynä on virallinen ja mustekynälliset hylätään...
Siellä on lyijykynät siksi, että niitä pöllitään vähemmän kuin kuulakärkisiä :D
Kuulakärkikynä on lyijykynää pelkääville.