Mies yrittää auttaa kotitöissä, mutta toheloi
On jo kolmet hienot kirjoneulesukat kutistuttanut pesemällä ne väärällä ohjelmalla, rikkoo ruuanlaittovuokia niitä pestessään. Tekee lumityöt, mutta ei tarpeeksi siististi: lunta tamppaantuu pihatielle ja oven edustalle. Siivoaa kissanlaatikon, mutta hiekat on sitten puoliksi lattialla. Olen kyllä jokaisesta NÄTISTI sanonut, mutta mies vaan tuumaa, että tämä on hänen tyylinsä. Eilen tuli lopulta itku, kun oli pitkän työpäivän jälkeen taas hiekat lattialla ja mummin perintöpata halki (en ymmärrä, miten tässä onnistui, kestänyt yli 50 vuotta kovaakin käyttöä). Pienistä vesistä kasvaa iso puro, onko riittävä syy eroon erilainen käsitys tavaroiden arvosta ja niiden käsittelystä? Kotitöitäkin voi tehdä kerran kunnolla tai hutiloiden jatkuvasti.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jälleen kerran kyse siitä, että naisten mielestä vain heidän tapansa tehdä jokin asia on ainoa oikea.
Tässä jälleen muistutettiin miksi pano jätetään oven ulkopuolelle.
No kuka sitä nyt kotiin toisi kun muija on justiin tiskaamassa?
Oletko miettinyt, miksi toheloi? Kun aikansa toheloi, ei enää tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jälleen kerran kyse siitä, että naisten mielestä vain heidän tapansa tehdä jokin asia on ainoa oikea.
No kuka sitä nyt kotiin toisi kun muija on justiin tiskaamassa?
Ootko tyhmä? Nyksäs kannattaisi kanssa miettiä sinkkuutta. Pointti oli siinä ettei huoli miestä ollenkaan.
Anna miehen hoitaa vain sänkyhomnat. Ne varmaan onnistuu muuten taitamattomaltakin mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen hoitaa vain sänkyhomnat. Ne varmaan onnistuu muuten taitamattomaltakin mieheltä.
Ja sit pihalle
Me hommattiin sellanen siivooja ja avustaja niin sanottu kodin hengetär.Kaikki kyllä sujuu hyvin ja paikat on puhtaana yms. yms. Mutta nyt se vaimo nalkuttaa ihan muista asioista!Olen jopa hämmästynyt!Ei naimisiin mennä sen takia että voi riidellä jonkun kanssa vaikka suurinta osaa naisista se taitaa kiinnostaa valtavasti.Minä mies 44 jonka vaimo muuttui 40v jälkeen kunnon passiivis agressiivikseksi hahmoksi jota rakastan toki enkä aio erota....mutta mutta mutta.....jotain outoa niille tapahtuu neljänkympin jälkeen :D.ps. pitäs varmaan alkaa painaa sitä siivoojaa
Miksi tälläistä pitää keksiä tänne?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ilmeisesti monella parisuhteessa, että nainen hallinnoi kuinka tehdään ja jos ei ole tehty kuten he aina tekevät niin on väärin tehty.
Mun mies oli ihan hämillään suhteen alkuaikoina kun tehtiin ruokaa ja hän kysyi että kuinka pilkkoo sipulin. Sanoin, että pilkkoo miten haluaa itse syödä, minä syön sen kuten hän on pilkkonut ja todennut olevan hyvä. Enhän minäkään häneltä kysele, että miten teen ruokaa. Kysyi myös pyykkiä pestessä, että miten pesee pyykit ja kuinka itse olen ne pessyt. Sanoin, että pesee kuten haluaa ja jos jotain värjäytyy tai menee pilalle niin sille ei voi mitään. Värjäymät saa usein peittoon kun värjää ihan värillä sitten uudestaan tai valkoisen saa valkoiseksi kun laittaa kloriteen. Itse pidän herkemmät materiaalit jo itseltäni suojassa eri paikassa ja käytän ne pesulassa. Imuroinnista en sano koskaan mitään, koska imuroidaan kuitenkin seuraavan kerran myös. Jos silloin tulee sitten ne heikommin imuroidut kohdat esiin? Miksi mä hermostuisin jostain mikä on toisen mielestä hyvä ja onnistunut? Ette kai te muita perheenjäseniä myös kiusaa omilla toimintatavoillanne, vaan annatte heidän tehdä asiat omalla tavallaan? Esimerkiksi lasten siivota vaikka leikin varjolla jos siltä tuntuu? Tai vanhempien kastella kukkia ja olette vain tyytyväisiä?
Mun tavat ei ole oikeita, mun tavat ei ole vääriä. Mun tavat on omia ja olen monta tapaa kopioinut mieheltä kun olen ne kokenut käteviksi. Jos jotain menee rikki niin se menee rikki. Ne arvokkaat asiat on sellaisia, että niitä ei mielellään käytetä ollenkaan ja jos päätyy käyttöön niin sitten päätyy. Onhan se hyvä saada myös koriste esineille joku muukin funktio kuin pelkkä kauniina oleminen. Kaikilla asioilla on elämänkaari ja nyt se päättyi sun perintöastialla. Käyttöön sekin on tarkoitettu?
Miksi aina teette näitä keksittyjä ja miehiä halventavia trollausaloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina teette näitä keksittyjä ja miehiä halventavia trollausaloituksia?
Kerta mies on noin ihana ja jumalainen olento, mikset ite ota?
Vierailija kirjoitti:
Nehän nyt eivät varsinkaan onnistu taitamattomalta. Suurin osa eroista johtuu siitä että naiset ovat kyllästyneet huonoon seksiin eivätkä viitsi antaa miehelle joka ei osaa eikä viitsi opetella.
Mä oon aina pitänyt miehet loitolla mun perintöpadasta.
kyllä miehetkin kyllästyy huonoon seksiin
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia? Nimittäin minä en tuollaista pitkään katselisi. Ensinnäkin, miehen ei kuulu "auttaa" kotitöissä vaan nehän kuuluu tasapuolisesti molemmille. Mieshän yksin asuessa tekisi kaikki kotityöt yksin, eikö vain? Miksi sitten yhdessä asuessa se onkin yhtäkkiä vain se toinen osapuoli, kenelle kotityöt kuuluu? Onko tämä sitten miehen logiikkaa?
Joka tapauksessa, minä ottaisin asia vielä kerran nätisti mutta vakasti puheeksi ja sanoisin että tässä on vaihtoehdot; joko mies oppii tekemään kotityöt kunnolla jaettuna 50/50 tai kotityöt ulkoistetaan ja maksetaan siivouspalvelu yms. tai sitten mies saa jäädä yksin pesemään vaatteensa pilalle ja rikkomaan astiansa.
Ja toheloisiko se mies muka yksin asuessaan kaikki vaatteensa aina pestessä pilalle, soheltaisi keittiön homeeseen ja tiskaisi miten sattuu? Toheltaako mies töissäänkin miten sattuu, että esimies, pomo tai asiakkaat saavat korjata jälkiä perässä?
Jos ei yksin ole tuollaisia selkeitä neurologisia haasteita, niin eivät ne ilmaannu yht'äkkiä naisenkaan seurassa muusta syystä kuin tietoisesta valinnasta laiskuuteen ja mukavuudenhaluun.
Kylläpä naiset tässä ketjussa kuvittelevat että kuinka miehet on ovelia psykologisia manipuloija vaikka todellisuudessa miehet on yksinkertaisia eikä taustalla ole mitään muuta kuin oma tyyli toimia. Ymmärrän kyllä että tuota on hankala hyväksyä kun sehän tarkoittaa suoraan sitä että nainen kuvittelee miehen olevan samanlainen manipuloija kuin nainen joka psykologisilla keinolla manipuloi miehet tekemään juuri niin kuin nainen on tottunut ja kuinka nainen haluaa asioiden tapahtuvan.
Mikä tekee naisten tavasta tehdä ja toimia niin täydellistä että aina mies pakotetaan toimimaan naisen vaatimalla tavalla kun nainen ei suostu muuttamaan omia tapojaan miesten kaltaiseksi?
Istutat kesällä pelakuun siihen mummon perintöpataan!
Ilmiannoin surkean miesvihaprovosoinnin
Kyllä ne perintöpadatkin saattaa mennä rikki vanhuuttaan. Ei se ole miehen vika.