Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Kokoomuksen etumatka supistuu, kolme suurinta käytännössä tasoissa

Vierailija
28.03.2023 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009482053.html

Vasta sunnuntaina uskaltaa sanoa kuka voitti! Jännäksi menee

Kommentit (370)

Vierailija
341/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on ykkönen, mutta persuilla on meriittejä gallupien lyömisessä. Sosialistien puolesta puhuvia seikkoja en keksi.

Vierailija
342/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa tulee olemaan pienituloisille riippumatta siitä, kuka voittaa

Mä en ymmärrä tätä itkua aina, että pienituloinen kärsii. Itse olen myös pienituloinen palkkatyössä oleva. Mielestäni hyvä valtion talous on myös pienituloisen etu.

Suuri ongelma tässä maassa on se, että 2800 bruttona tienaavana elintasoni on sama kuin tyypillä, joka ei ole koskaan tehnyt töitä. Minä en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Maksan itse päivähoitomaksut. Silti demareiden mukaan minun verotustani tulisi kiristää, jotta pelkkien tukien varassa asuvat pärjäisivät.

En kuitenkaan voi äänestää kokoomusta, koska se on elinkeinoelämän käsikassara ja haluaa tänne vain lisää halpatyövoimareserviä.

Suomalaiset haluavat pienentää tuloeroja. Se on myös puolueiden tavoite. Käytännössä se tarkoittaa kaikkien palkansaajien nettoansioiden pienenemistä tulonsiirroilla elävien suuntaan. Tulojen  tasapäistäminen progressiivisellä tuloverolla on keino pienentää tuloeroja. Pienituloisen tulovero on alhainen joten käteen jää suhteessa enemmän kuin hyvätuloiselle. Alhaisissa tuloluokissa palkkatulot ovat luonnollisesti lähempänä tulonsiirroilla elävien tuloja kuin korkeammissa tuloluokissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut eivät kuitenkaan pääse hallitukseen, eivät missään tapauksessa koska kukaan ei suostu heidän kanssaan yhteistyöhön.

Kyllä kokoomus haluaa ps:n kanssa hallitukseen, koska se meni viimeksi niin hyvin. Ps on paras hallituskumppani mitä kenelläkään on koskaan ollut. (Ei toki ps:n itsensä kannalta...)

Tämä oli hyvä. Ps:n ja kokoomuksen viime kohtaaminen olikin historian huonoin hallitus. Ensin hajosi persut sitten koko hallitus 😂

Sipilän hallitus sai sentään talouden kasvuun melkein kymmenen vuoden jälkeen eli jotain positiivista sai sekin hallitus aikaan. Nykyhallitus on ollut haasteiden edessä mutta velanotto ja etujen jakaminen sinne tänne on ollut holtitonta.

Sote uudistus ja Nato jäsenyys saatiin jotenkin maaliin mutta alamäkeä on mennyt koko hallituskauden ajan koulutus peruskouluissa, ammattikouluissa ja ihan joka paikassa, hoitoonpääsy terveyskekuksissa ja erikoissairaanhoidossa. 

Kestävyysvaje on edelleen ratkaisematta vaikka asiasta on puhuttu yli kaksikymmentä vuotta. Työmarkkinajärjestöjen johdolla tehty eläkeuudistus on ainoa positiivinen asia viime vuosikymmenen aikana asian ratkaisemiseksi. Se on nyt vaan niin että työmarkkinoille tarvitaan lisää työvoimaa vaikka samaan aikaan on työttömiä. Jos suomalaiset eivät työllisty palkkavaatimusten tai osaamisen puutteen vuoksi niin sitten on saatava työntekijöitä ulkomailta.

Vierailija
344/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu antti rinteestäkään pm:ksi. Kaameeta soosia olis ollu kyllä koronan ja sidan ja naton hoito. Kaikista ei vaan ole joka hommaan.

Sairaalassa työskentelevänä lääkärinä olen nähnyt pitkän elvytyksen tai tehohoitojakson jälkeen kognition tason laskua ikäihmisillä.

Kovasti ihmettelen millä eväillä Antti Rinteestä tehtiin pääministeri kun tavallisesti tuon kuntoinen potilas laitetaan pitkälle sairauslomalle toipumaan jotta nähdään tuleeko potilaasta enää työelämässä pärjäävää.

Ainakaan bussikuskiksi Rinteestä ei enää olisi ollut se on varma sillä iso sydäninfarkti jälkeen sydämen toiminta ei palaudu entiselleen. 

Vierailija
345/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mielipide kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on jo alkanut Purran kanssa lähentymisen. Tulee erittäin mielenkiintoinen jännitysnäytelmä ensi sunnuntaina!

Nämä kaksi naista on oikeasti voimakaksikko jota Suomi ja suomalaiset tarvitsee. Sen sijaan me ei tarvita kokoomuslaista politiikkaa eikä myöskään vasemmanlaidan maailmanhalailua vaan järkeviä, oikeudenmukaisia päätöksiä.

Tuohon vielä Saarikko ja Essayah mukaan niin meillä on sellainen hallitusnelikko että nykyinen viisikko on pelkkä ikävä muisto.

Marin on hölmöllä strategiallaan ajanut SDP:n ulos seuraavasta hallituksesta. Hän on ilmoittanut, ettei SDP mene PS:n kanssa hallitukseen. Marin haukkuu myös Kokoomusta koko ajan, niin siitäkään yhteistyöstä ei tule mitään. Keskusta taas ei lähde Marin II -hallitukseen.

Marin on toiminut tyhmästi. Saanut myös Ohisalon ja Anderssonin takajaloilleen. Marin ajatteli nappaavansa koko vihervassariston äänet. Marinia varmaan harmittaa myös se, että menettää kansainväliset poliittiset foorumit toistaiseksi.

Alapääministeri yrittää romuttaa demokratian ideaa. Demokratian henkeen kuuluu, että ei pyritä ratkaisemaan vaalituoksia etukäteen uhkailemallaja sulkemalla yhteistyömahdollisuuksia mihinkään suuntaan. Ensin kansa äänestäköön, ja sitten katsotaan vaalitulos, ja vasta sen jälkeen mietitään, kuka ja millaisen hallituksen muodostaa.

Persut ovat haukkuneet monia puolueita siihen malliin ennen vaaleja että ei tarvitse ihmetellä miksi RKP tai vihreät eivät halua heidän kanssaan samaan hallitukseen. Lisäksi persut yrittävät ajaa Suomeen ruotsalaistyyppistä blokkipolitiikka puhumalla jatkuvasti jostain "vihervasemmistosta".  Suomessa on ollut aina koalitiohallituksia ja etenkin v:sta 1987 lähtien hallitus on voitu muodostaa jopa silloin kun kepu on ollut oppositiossa.

Perussuomalaiset ajavat puhtaasti Suomen ja suomalaisten asiaa, ja se ei näille puolueille yksinkertaisesti käy. Näitä puolueita edustava ministerikin suoraan sanoi, että "Suomen edun ajaminen on vahingollista!"

Perussuomalaiset ovat Suomenn ainoana tyäväenpuolueena todellakin myös ainoa suomalaisten etua ajava puolue! 

Ei ihme että tulevat olemaan vaalivoittaja!

Sipilän hallitusta ei oikein voinut sanoa suomalaisten ja työväen etua ajavana hallituksena.

Niin ja silläpäs ei siten ollutkaan mitään tekemistä todellisten Perissuomalaisten kanssa. Sinisille Sipilän linja kyllä kelpasi. Nyt sitten näemme kannatuksessa tuloksen!

On hyvä kysymys mitä on todellinen perussuomalaisuus. Käsittääkseni se on ollut ennen kaikkea EU vastaisuutta ja maahanmuuttovastaisuutta. 

Ainoa keino päästä hallitukseen on ollut yhteistyö muiden hallituspuolueiden kanssa eli näistä vaatimuksista on pitänyt joustaa kuten teki Timo Soini aikoinaan. Jussi Halla-aho on myös todennut että EU ero ei vaikuta realistiselta vaihtoehdolta ja hän on ollut myös Naton kannattaja pitkään. 

Veikkaan että Riikka Purra joutuu joustamaan maahanmuuttopolitiikastaan jos mielii hallitukseen oli hän sitten pääministeriehdokas tai kakkospuolueen johtaja. Eu eron suhteen voitaisiin järjestää kansanäänestys niin nähtäisiin mikä kansan kanta on.  

Vierailija
346/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä itkua aina, että pienituloinen kärsii. Itse olen myös pienituloinen palkkatyössä oleva. Mielestäni hyvä valtion talous on myös pienituloisen etu.

Suuri ongelma tässä maassa on se, että 2800 bruttona tienaavana elintasoni on sama kuin tyypillä, joka ei ole koskaan tehnyt töitä. Minä en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Maksan itse päivähoitomaksut. Silti demareiden mukaan minun verotustani tulisi kiristää, jotta pelkkien tukien varassa asuvat pärjäisivät.

En kuitenkaan voi äänestää kokoomusta, koska se on elinkeinoelämän käsikassara ja haluaa tänne vain lisää halpatyövoimareserviä.

En oikein ymmärrä tuota halpatyövoimareserviä. Työntekijöitä tarvitaan joka puolella lisää oli sitten kyse Wolt kuskeista tai muista. Ulkomaalaistaustaisia on töissä niin siivousalalla, kuljetuksessa, ravintoloissa, rakennuksilla, tehtaissa, IT-puolella kuin myös sote-puolella. Kyse on vain siitä että on osaamista ja tutkinto hyväksytty sekä kielitaitoa. 

Suomessa on työllisyysprosentti kasvanut ja se on nimenomaan ulkomailta tulleiden ansiota. Kokonaisuutena työvoman määrä ei ole noussut kun suomalainen työikäinen väestö pienenee koko ajan kun samaan aikaan eläkeläisten määrä kasvaa. Matala syntyvyys ei tilannetta tule korjaamaan vaan pitää vain toivoa että ulkomailta saadaan työperäistä maahanmuuttoa osallistumaan eläkkeiden ja verojen maksuun. 

Moni jauhaa että pitää nostaa palkkoja niin saadaan työttömiä enemmän töihin. Valitettavasti moni työpaikka vaatii osaamista ja sopivia työntekijöitä ei aina löydy kun ei ole halukkaita enää kouluttautunut epämuodikkaalle alalle. Kaikista töistä ei voi maksaa suurta palkkaa koska yrityksen kannalta työntekijän työpanoksen pitäisi olla vähintään palkan ja sivukulujen suuruinen.

Toivotaan että jatkossa työn ja tukien yhdistäminen onnistuu paremmin kuin nyt esimerkiksi jos tekee lyhyempää työaikaa. Tällä hetkellä järjestelmä toimii aivan liian kankeasti ja estää työllistymästä osa-aikaisesti. 

Tarkoitat varmaan, että työttömyysprosentti on kasvanut ulkkareiden avulla.

Kelan työttömyysetuuksista jopa 48 % menee vieraskielisille

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5363493

Me tienataan tällä. Jos kaksinkertaistetaan ulkomainen "työvoima", päästään tilanteeseen jossa 75% tuista menee unelmaan.

Vierailija
347/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan äärioikeisto ei pärjää, en välitä vaikka kokoomus voittaisi.

Ne sentään on normaaleja poliitikkoja.

Protestiääniä antavat ei ymmärrä, että voivat tehdä vahinkoa itselleen.

Vierailija
348/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mielipide kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on jo alkanut Purran kanssa lähentymisen. Tulee erittäin mielenkiintoinen jännitysnäytelmä ensi sunnuntaina!

Nämä kaksi naista on oikeasti voimakaksikko jota Suomi ja suomalaiset tarvitsee. Sen sijaan me ei tarvita kokoomuslaista politiikkaa eikä myöskään vasemmanlaidan maailmanhalailua vaan järkeviä, oikeudenmukaisia päätöksiä.

Tuohon vielä Saarikko ja Essayah mukaan niin meillä on sellainen hallitusnelikko että nykyinen viisikko on pelkkä ikävä muisto.

Marin on hölmöllä strategiallaan ajanut SDP:n ulos seuraavasta hallituksesta. Hän on ilmoittanut, ettei SDP mene PS:n kanssa hallitukseen. Marin haukkuu myös Kokoomusta koko ajan, niin siitäkään yhteistyöstä ei tule mitään. Keskusta taas ei lähde Marin II -hallitukseen.

Marin on toiminut tyhmästi. Saanut myös Ohisalon ja Anderssonin takajaloilleen. Marin ajatteli nappaavansa koko vihervassariston äänet. Marinia varmaan harmittaa myös se, että menettää kansainväliset poliittiset foorumit toistaiseksi.

Alapääministeri yrittää romuttaa demokratian ideaa. Demokratian henkeen kuuluu, että ei pyritä ratkaisemaan vaalituoksia etukäteen uhkailemallaja sulkemalla yhteistyömahdollisuuksia mihinkään suuntaan. Ensin kansa äänestäköön, ja sitten katsotaan vaalitulos, ja vasta sen jälkeen mietitään, kuka ja millaisen hallituksen muodostaa.

Persut ovat haukkuneet monia puolueita siihen malliin ennen vaaleja että ei tarvitse ihmetellä miksi RKP tai vihreät eivät halua heidän kanssaan samaan hallitukseen. Lisäksi persut yrittävät ajaa Suomeen ruotsalaistyyppistä blokkipolitiikka puhumalla jatkuvasti jostain "vihervasemmistosta".  Suomessa on ollut aina koalitiohallituksia ja etenkin v:sta 1987 lähtien hallitus on voitu muodostaa jopa silloin kun kepu on ollut oppositiossa.

Perussuomalaiset ajavat puhtaasti Suomen ja suomalaisten asiaa, ja se ei näille puolueille yksinkertaisesti käy. Näitä puolueita edustava ministerikin suoraan sanoi, että "Suomen edun ajaminen on vahingollista!"

Perussuomalaiset ovat Suomenn ainoana tyäväenpuolueena todellakin myös ainoa suomalaisten etua ajava puolue! 

Ei ihme että tulevat olemaan vaalivoittaja!

Sipilän hallitusta ei oikein voinut sanoa suomalaisten ja työväen etua ajavana hallituksena.

Niin ja silläpäs ei siten ollutkaan mitään tekemistä todellisten Perissuomalaisten kanssa. Sinisille Sipilän linja kyllä kelpasi. Nyt sitten näemme kannatuksessa tuloksen!

On hyvä kysymys mitä on todellinen perussuomalaisuus. Käsittääkseni se on ollut ennen kaikkea EU vastaisuutta ja maahanmuuttovastaisuutta. 

Ainoa keino päästä hallitukseen on ollut yhteistyö muiden hallituspuolueiden kanssa eli näistä vaatimuksista on pitänyt joustaa kuten teki Timo Soini aikoinaan. Jussi Halla-aho on myös todennut että EU ero ei vaikuta realistiselta vaihtoehdolta ja hän on ollut myös Naton kannattaja pitkään. 

Veikkaan että Riikka Purra joutuu joustamaan maahanmuuttopolitiikastaan jos mielii hallitukseen oli hän sitten pääministeriehdokas tai kakkospuolueen johtaja. Eu eron suhteen voitaisiin järjestää kansanäänestys niin nähtäisiin mikä kansan kanta on.  

Persut puhuivat mmuuton tuovan ongelmia, jotka ovat nykypäivänä todellisuutta. Tuo analyyttinen ajattelu leimattiin rasistiseksi. Todellisuudessa haukkujat elivät unelmassa ja nyt historiasta vaietaan, kun huomataan tehdyt virheet.

Vierailija
349/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että sinimustat eivät saa vaaleissa yli 50% äänistä. Ole rauhassa

Vierailija
350/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tulleen tiedon mukaa ps ja sdp ovat kärjessä ja kokoomus kolmas  1,2% yksikön päässä..Oikein Venäjämieliselle kokoomukselle.

Vierailija
351/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että maailmassa persut itse taitavat olla ainoat, jotka eivät ymmärrä olevansa äärioikeistoa.

Ikävä kyllä osa äänestäjistäkään ei ymmärrä.

Vierailija
352/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset haluavat pienentää tuloeroja. Se on myös puolueiden tavoite. Käytännössä se tarkoittaa kaikkien palkansaajien nettoansioiden pienenemistä tulonsiirroilla elävien suuntaan. Tulojen  tasapäistäminen progressiivisellä tuloverolla on keino pienentää tuloeroja. Pienituloisen tulovero on alhainen joten käteen jää suhteessa enemmän kuin hyvätuloiselle. Alhaisissa tuloluokissa palkkatulot ovat luonnollisesti lähempänä tulonsiirroilla elävien tuloja kuin korkeammissa tuloluokissa.

No ei todellakaan halua.

Vasemmisto toistelee tuotakin valetta kuin jumalan sanaa vaikkei toteuta sitä edes omassa toiminnassaan. Katsotaan vaikka miten älyvapaita palkkoja nuo maksaa pelkästään avustajille. Mediaanipalkka on yli tuplat kansan keskipalkoista eli yli 7000 kuussa hommasta jossa ei ole mitään osaamisvaatimuksia. Ay-liikkeestä nyt puhumattakaan. Nuo jaksaa jankuttaa yritysten johdon palkoista samalla kun liittojohtajista köyhimmätkin saa yli 100 tonnia vuodessa ja rikkaimmat yli 250 tonnia vuodessa. Lisäksi ay-liike maksaa oman miljardiyrityksensä johtajalle noin miljoonan vuodessa.

Vasemmisto tarjoaa kansalle pelkkiä hokemia, ei mitään ratkaisuja yhteenkään todelliseen ongelmaan. 

Vierailija
353/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että maailmassa persut itse taitavat olla ainoat, jotka eivät ymmärrä olevansa äärioikeistoa.

Mikään muu kuin demarivasemmiston sitkeä hokeminen ei tee persuista äärioikeistoa. Ja sillä ei ole ollut aikoihin uskottavuutta. Ainoa mitä nuo on hokemisellaan vieneet on oma uskottavuutensa ihan kaikissa asioissa. 

Vierailija
354/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juuri tulleen tiedon mukaa ps ja sdp ovat kärjessä ja kokoomus kolmas  1,2% yksikön päässä..Oikein Venäjämieliselle kokoomukselle.

Korjauskerroin.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/reijotossavainen/62855-perussuomalaist…

Vierailija
355/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaa tietoa ps ja sdp ja 3 kokoomus

Vierailija
356/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen persuja äänestävänä äärioikeistoa, kun minun mielestä meidän sukupolven pitää elää omilla rahoillamme. Selvä. Mielipiteesi luettu, mutta en vakuuttunut.

Ehkä sinun kannattaa tunkea päätäsi ulos kuplastasi, jolloin todellisuus tulee esiin.

Vierailija
357/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka vastaa puhelimeen kun näistä gallupeista soitetaan?

En vastaa koskaan puhelimeen paitsi joskus töissä.

Millaisesta numerosta nämä tulevat? Soittaako ne ennalta sovituille tyypeille ja vaikuttavat tulokseen?

Ikinä en ole vastannut yhteenkään politiikan kannatusgallupiin, koska ei ole kysyttykään!

Vierailija
358/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpotus, kun PS voittaa. Hyvä Riikka! 💛

Vierailija
359/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus takaisin lapsille ja naisille!

Turvallisuus kouluihin ja kaduille!

Pidetään Suomi hyvänä maana.

Vaalipäivän valintani on PS.

Vierailija
360/370 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään puolue ei tainnut kannattaa tuloveronkiristyksiä eilen Hesarin tentissä. Se on kyllä jännä, kun muissa tenteissä demarit juuri kannattivat. Marin katseli ensin, mitä oletetut entiset vihervasurihallutuskumppanit vastaavat ja vastasi samalla tavalla punaisella tai vihreällä lapulla. Käsittämätöntä epärehellistä hyötypeesailua. Toisaalta hyvin tyypillistä Marinille, valehdellaan vaikka musta valkoiseksi aina kun siitä on itselle hyötyä.

Missään nimessä en äänestä valehtelevia demareita. Oikeistohallitus, joka laittaa talouden kuntoon eikä valuta myöskään rahoja ensimmäisenä ulkomaille kuten vasurit.