En pääse lääkäriin, tk:ssa ei ole ikinä aikoja!
Olen köyhä työkyvytön. En pääse terveyskeskukseen. Aina kun soitan sinne ajat ovat loppuneet, on vain päivystysaikoja, jos niitäkään. Kehotetaan soittamaan myöhemmin uudestaan ja kun soitan, aikoja ei ole.
Kommentit (98)
Kävin työterveydessä leikkauttamassa kynteni.
ei siellä voi ollakaan kun hoitavat mua niin hyvin, pienikin vaiva ja pitää tulla paikanpäälle, milloin voit tulla, vaikka vaiva ei todellakaan tarvitse lääkäriä, paras oli kun juoksin pienen haavan takia vielä kun se oli ummessa viikkoja näyttämässä, kun he halusivat voidella ettei siihen vain jää arpea.
En tiiä johtuuko kun kiittäminen ja muutenki käytöstavat on luonnostaan verissä, ei tarvii väkinäisesti vääntää.
Sote kuntoon! Hinnalla millä hyvänsä.
Jos asia on oikeasti kiireellinen niin mee päivystykseen. Siellä hoidetaan taatusti. Tv. Päivystyksessä piipahtanut. Menin perjantaina, lauantaina kotiin.
Varmaan jossakin vaiheessa on niin kiire että päivystys päästää läpi? Eri äänensävyt varmasti kokeiltu, verbaaliakrobatia, itku, kiroilu jne.?
Voi olla pärstäkertoimesta kiinni. Valikoivat kenelle soittavat takaisin, milloin soittavat kenellekin ja kenelle sanovat mitäkin. Siellä on asennevammaisia töissä joka rakennuksessa.
Mulla oli n. 10 vuotta hyvälaatuinen kasvain polvessa, ennen kuin kokeilin siipiäni näyttelemisen saralla.
Terveyskeskuksen lääkärin tuuheat kulmakarvat kurtistuivat, kun klonkkasin kepeillä sisään. Polvi oli taas kerran turvonnut ja kipeä, mutta tällä kertaa liioittelemani kipu auttoi minua tulemaan kuulluksi.
Kun lääkäri oli vihdoin taas ottanut jättimäisellä ruiskulla nestettä polvestani, sopersin varovaisen haparoivalla ja KOHTELIAALLA äänellä, että "E-enhän mä näistä mitään tiiä, mutta entä jos tällä kertaa kokeilis, näkyiskö magneettikuvassa jotain??"
Minua oltiin kaikki nämä vuodet tuloksetta retuutettu eestaas välillä röntgeniä, buranaa tai lepoa määräten.
Polveni kasvain poistettiin vihdoin n. 8 vuotta sitten. Nykyisin julkisen terveydenhuollon tilanne on tietysti vieläkin huonompi.
Mikäli et pääse terveyskeskukseen niin soita 112 ja tilaat kyydin sairaalaan lääkärin vastaanotolle. Ambulanssi tulee pian ja vievät sinut hoitoon.
Tilaa ambulanssi kyyti lääkäriin kirjoitti:
Mikäli et pääse terveyskeskukseen niin soita 112 ja tilaat kyydin sairaalaan lääkärin vastaanotolle. Ambulanssi tulee pian ja vievät sinut hoitoon.
Ehei, se ei ole taksi.
Oletko yrittänyt tilata aikaa sairaanhoitajalle? Sen luo saattaisi päästä ja se voi sitten yrittää junailla sulle ajan lääkäriin, jos sellaista tarvitaan.
Niin sanotuille oma lääkäri ajoille ei helpolla pääse. Päivystykseen vaan soitat ja sanot että nyt on päästävä lääkäriin.
Gynegologille odotin aikaa 3kk. Ja tarkastuskäynnilleen 6kk. Semmoista.
Tilaa ambulanssi kyyti lääkäriin kirjoitti:
Missä mielikuvitusmaailmassa sä oikein elät 🦄🌈
Muistuta ajanvaraajaa, että lain mukaan ajan pitää järjestyä eli jos ei lääkärille, niin hoitajalle. Jos ei sittenkään saa aikaa, niin valitus AVIin.
Täällä lähin päivystys 80 km:n päässä, että siellä ihan piipahdetaan sattumalta sairaana jos ei pääse 20 km:n päähän terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt tilata aikaa sairaanhoitajalle? Sen luo saattaisi päästä ja se voi sitten yrittää junailla sulle ajan lääkäriin, jos sellaista tarvitaan.
Meillä ei enää olekkaan mitään ajanvarausta vaan omahoitaja jolle soitetaan, tai yritetään ja soittaa kohta takaisin. Hoitaja arvioi tilanteen tarviiko lääkäriä. Hyvin olen tarvittaessa päässyt ja myös lähetteet eteenpäin.
(Olen tk eläkkeellä selkä ym kulumien takia)
Kokoomus haluaa leikata sotepalveluista, myös terveydenhuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus haluaa leikata sotepalveluista, myös terveydenhuollosta.
Miten tyhjästä voi enempää leikata?
Tuo on oikeesti ihme hommaa, että aina pitää raahautua näytille..esim. virtsis oli vasta niin piti viedä näyte ja oottaa pikatestin tulos ja oottaa lääkäriä, että sai reseptin. Hyvin vois antaa puhelimessa ja ohjeistaa, että sitten näyte ja käymäänjis ei auta. Samoin halusin allergialääkkeet uusia niin piti mennä juttelemaan niistä lääkärille🙈
Voit asioida toisessakin tervarissa, et vain siinä lähimmässäsi!!
Vierailija kirjoitti:
Voit asioida toisessakin tervarissa, et vain siinä lähimmässäsi!!
Köyhä ajattelee sen niin päin, että onko varaa liikkua sinne toiseen tervariin. Jos on varaa niin sitten se on vaihtoehta. Kaikilla ei tosin ole paria kymmentä lähistölle, kuten pk-seutulaiset tuppaavat ajattelemaan.
Psykiatriani en ole koskaan nähnyt tosielämässä, ainoastaan lyhyissä etätapaamisissa pari kertaa viimeisen puolentoistavuoden aikana.