Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repsahdin...

Vierailija
27.03.2023 |

Olen nyt noin kuukauden elänyt suht terveellistä elämää, syönyt hyvin ja monipuolisesti, liikkunut jne. Lisäksi olen ollut ilman alkoholia vaikka yleensä sitä kuluu yli suositusten, joskus jopa moninkertaisesti. Painoakin on tippunut muutama kilo vaikka en mielestäni ole kalorimäärää vähentänyt, syönyt vain terveellisemmin ja liikkunut. Olo on ollut virkeä.

Tänään olin vain aamupäivän töissä. Mulla on nyt ollut huolta ja murhetta läheisen sairauden vuoksi. Kotiin tullessa join melkein pullon punaviiniä nyt iltapäivällä ja oon syönytkin ihan mitä sattuu... ja pelkään tosissani että se huono elämäntyyli jatkuu taas tän repsahduksen myötä. Hyviä vinkkejä miten tästä eteenpäin? Yritin itseäni jo tsempata että huomenna on uus päivä, ettei yksi huono päivä mitään vaikuta. Pystyn kyllä tuota terveellisempää ruokavaliota taas jatkamaan, vähän pelottaa silti tuon alkoholin kans. Toisaalta, join aiemmin todella runsaasti ja lopetin sen kuin seinään, joten tiedän pystyväni siihen. Tarvisin vain vähän tsemppiä tähän nyt.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se kaikilla menee kunnes jonain kertana ei enää repsahda. Pitää hyväksyä vain asia ja ajatella, että uuteen nousuun. Ei piestä itseään sen enempää asialla henkisesti vaan mennä päättäväisesti taas eteenpäin. Ei se pitkässä juoksussa mitään merkitse se repsahdus. Uuteen nousuun.

Vierailija
4/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se kaikilla menee kunnes jonain kertana ei enää repsahda. Pitää hyväksyä vain asia ja ajatella, että uuteen nousuun. Ei piestä itseään sen enempää asialla henkisesti vaan mennä päättäväisesti taas eteenpäin. Ei se pitkässä juoksussa mitään merkitse se repsahdus. Uuteen nousuun.

Just näin. Repsahtamiset noudattavat usein tiettyä kaavaa esim joku sanoi jotain ilkeää, tapahtui jotain vaikeaa tms. Niistä sitten oppii ja tajuaa milloin on alttius repsahtaa.

Vierailija
5/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Älä toru ja säti itseäsi suotta. Ajattele, että olet tehnyt elämänmuutoksen ja elämänmuutoksessa ei mitään kannata kieltää itseltään kokonaan sillä se harvoin johtaa pysyvään muutokseen. Alkoholia on ihan ok käyttää toisinaan, olet tehnyt jo hienon muutoksen sen suhteen. Nyt taas huomenna olet ilman ja siitä eteenpäin niin kauan kuin vain tuntuu hyvältä. Jokainen päivä ilman alkoholia on plussaa ja tekee hyvää kehollesi.

Vierailija
6/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat että repsahtaminen kuuluu asiaan. Siihen ei pidä jäädä vellomaan, vaan aloittaa alusta uudelleen! Hyvä sinä, jatka alkottomalla linjalla vaan!

Vierailija
7/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repsahduksia tulee kaikille. Tärkeintä on, että otat taas itseäsi niskasta kiinni etkä jää vellomaan mihinkään itsesääliin tai -syytöksiin. Jos nyt jatkat juopottelua ja syöpöttelyä päivä- tai viikkokaupalla, heität hukkaan kuluneen kuukauden ja sitten kaduttaa ja harmittaa entistä enemmän.

Vierailija
8/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Älä toru ja säti itseäsi suotta. Ajattele, että olet tehnyt elämänmuutoksen ja elämänmuutoksessa ei mitään kannata kieltää itseltään kokonaan sillä se harvoin johtaa pysyvään muutokseen. Alkoholia on ihan ok käyttää toisinaan, olet tehnyt jo hienon muutoksen sen suhteen. Nyt taas huomenna olet ilman ja siitä eteenpäin niin kauan kuin vain tuntuu hyvältä. Jokainen päivä ilman alkoholia on plussaa ja tekee hyvää kehollesi.

Alkoholistin on helpompi olla kokonaan ilman kuin yrittää käyttää kohtuudella.

Vierailija
9/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi anteeksi. Oloasi ei auta itsesyytökset. Ei hyvien elämäntapojen tarvitse olla stabiili tila.

Itselleni tulee hyvä olo siitä kun saavun tavoitteita. Kokeile vaikka muutama viikko eteen päin taas niitä terveitä tapoja noudattaa.

Vierailija
10/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille!

Tiedän taas pystyväni tähän kun en lähtenyt kauppaan ostamaan lisää juotavaa/huonoa syötävää vaikka olis mahdollisuuskin.

Pitäisi keksiä jotain näihin ahdistaviin ajatuksiin kun pelottaa että läheiselle käy jotain. Toisaalta tiedän että minua tarvitaan ja siksikin oon tätä elämäntaparemonttia tässä rakentanut ja yritän olla läheisen tukena. Yritän nyt mennä päivä kerrallaan, huomenna taas paremmin.

Vierailija
11/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös välillä ongelmia alkoholinkäytön kanssa, tosin itse käytän aina vain iltaisin. Niinpä jos ahdistaa tai tuntuu että tekisi mieli repsahtaa, menen toisinaan vain aikaisin nukkumaan, että saa sen vaikean hetken skipattua. Aamulla on sitten tottakai vain hyvä mieli siitä että oli edellisillan juomatta. Mulla myös esim. teen hörppiminen voi joskus iltaisin rauhoittaa ja vie sitä "juomisen tarvetta" pois.

Vierailija
12/12 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös välillä ongelmia alkoholinkäytön kanssa, tosin itse käytän aina vain iltaisin. Niinpä jos ahdistaa tai tuntuu että tekisi mieli repsahtaa, menen toisinaan vain aikaisin nukkumaan, että saa sen vaikean hetken skipattua. Aamulla on sitten tottakai vain hyvä mieli siitä että oli edellisillan juomatta. Mulla myös esim. teen hörppiminen voi joskus iltaisin rauhoittaa ja vie sitä "juomisen tarvetta" pois.

Mietin onko ihan turhaa kertoa että itse koita ahdistusjuomista korvata iltateellä mutta ei se kai ihan tuulesta temmattu idea ole kun meitä on kaksi.

Teen siitä kuin rituaalin missä valmistan teen ja juon rauhassa. Että se on myös tekemistä eikä vain juomista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi