Jos olisit kirjaston kirja, mihin olisit mennyt piiloon?
Uskomatonta, kirjaa ei löydy mistään vaikka olen kaikki paikat kääntänyt kotona ympäri. Sohvatyynyt on nosteltu, sänkyä siirretty, vaatehuone pengottu jne.
Missä se on?
Kommentit (62)
Patjan ja sängyn laidan väliin. Tuolta joskus löysin kadonneen kirjan.
Tarkistitko kätesi?
Mulle on ainaskin käynyt niin, että etsin asiaa joka on jo käsissäni.
Minä aamukiireessä hädissäni etsin auton avaimia. Päässä takoi, että myöhästyn töistä. Sitten luovutin ja otin vara-avaimet ja laitoin jotain roskiin. No siellä roskien päällä se avain oli ja naureskeli mulle, hävytön
Patterin ja seinän väliin piiloutumut jo parikin kirjaa meillä. Jos on ohut niin maton tai kaapin alla myös hyvä rako piiloutua.
Ajattele kaikki tasot joihin voisit sen laskea ja ajattele miten olet kulkenut päivän aikana, jolloin viimeksi luit sitä.
Vai voisiko olla repussa, jos et ole sitä vielä ottanut esille?
Vaatekomerossa siististi viikattujen vaatteiden joukossa tai komeron lattialla. Pakastimessa tai jääkaapissa. Saunassa tai likapyykkien joukossa.
Kerro sitten mistä löysit sen kirjaston kirjan.
Minulla ne löytyvät yleensä muiden kirjojen joukosta, joko omien tai sitten siitä kirjastokirjakasasta mistä olen jo sata kertaa katsonut.
Missä luit sitä viimeksi?
Jos se olisikin siellä.
omien kirjojen takana kirjakaapissa, roinalaatikossa, kirjakaapin alla, patjan alla, vuoteen alla, koiran repimänä, rannalle jääneenä auringonoton jälkeen, junaan/bussiin jääneenä, lipaston laatikossa, maksamattomien laskujen pinossa tai lokerossa, saunan lauteilla, dvd-/blueray-pinossa, sohvalla niin näkyvissä ettet huomaa, pyykkikorissa lakanoiden mukana menneenä sinne, auton hanskalokerossa, auton takapenkillä, poisheitettävissä ilmaisjakelulehdissä, huonekalun jalan alla huonekalun tasapainottajana.
Sellaisiin kaikkiin paikkoihin voisin kirjan työntää epähuomiossa - tuo ensimmäinen olisi todennäköisin.
Mistä se sitten löytyi?
Vierailija kirjoitti:
Minut otettiin mukaan junaan ja unohdettiin penkille. Onneksi löysin uuden kodin. Kukaan ei minua täältä enää löydä, uuden äiskän luota.
Entä jos piippaisit vaivihkaa laukussa kirjastokäynnillä?
Laukussa on kuitenkin vaikka oot kattonut senkin 20 kertaa
Persu ostattaa valtiolla 8 avustajaa, jotta avustajat voivat kirjoitella trolleja nettiin ja miettiä tätä.
Jos sulla on levällään omia kirjakasoja niin usein ryömivät niihin piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kerran sen virheen että lainasin siskolleni kirjaston kirjan, olin siis sen omalla kortilla lainannut. Sisko opiskeli toisella paikkakunnalla ja oli palauttanut sen kirjastoon siellä. Tsiisus mikä idiootti, niin kuin itsekin olin kun lainasin! Minä jouduin sitten maksamaan kirjan omalle kirjastolleni.
Vanhana kirjastotyöntekijänä epäilen kertomustasi, koska aina jos kirjastoon palautui väärän kirjaston kirja, niin se lähetettiin postissa vain sinne oikeaan kirjastoon ja sillä siisti. Ei lähdetty tavoittelemaan palauttajaa, ellei sattunut olemaan vielä paikalla. Näitä tapauksia oli joskus, ei usein kuitenkaan. Meille tuli kerran meidän kirjaston kirja Englannista, jonkun yliopiston kirjastosta. Kun ei saaneet selville, kuka sen heille palautti, niin lähettivät kiltisti meille takaisin. Mehän sitten kyllä nähtiin, kuka oli sen meiltä lainannut ja sinne Enkkulaan sen jättänyt. Kirjassahan oli meidän leima ja olivat sen verran nähneet vaivaa, että ottivat selvää, minkä maan kirjastosta oli kyse. Osoitteeksi oli laitettu vain "X:n kaupunginkirjasto Finland." Ei postinumeroakaan. Perille tuli.
Varmaa on ainakin se, ettei se kirja itse piiloon mennyt. Olet sen vain laittanut epähuomiossa paikkaan, johon et tavallisesti kirjaa laittaisi tai jättäisi, jos et sitä missään kerran näe.
Ainut keino on käydä koko asunto läpi yksi paikka kerrallaan johdonmukaisesti, eikä vain ylimalkaisesti sieltä täältä etsien.
Ihmiselle voi joskus käydä niin kummasti, ettei vaan näe, vaikka se on siinä.
Paperinkeräyksessä ja roskisauto tyhjensi sen juuri, hei hei