Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykää kaikki allekirjoittamassa

Vierailija
26.11.2006 |

www. adressit. com/ aitiysraha

Äitiyspäiväraha yhtä suureksi kuin työttömyyskorvaus

Miksi nainen saa lasta odottaessaan äitiysäivärahaa aivan mitättömän määrän?

Työttömät saavat puolet enemmän ja ovat periaatteessa samassa asemassa kuin odottava äiti.

Ei varmasti ole epäselvää miksi suomailaiset naiset siirtävät lasten tekemistä vuosilla eteenpäin,että ehtivät kerätä säästöjä äitiyslomalle. Jos valtio tulisi edes vastaan nostamalla äitiyspäivärahaa, niin ehkä monet naiset siirtyisivät aiemmin saamaan lapsia.

Itse olen viiden lapsen äiti ja tiedän millaista on odottaa minimipäivärahalla.

Nouskaa naiset asian puolesta barrikaadeille.

Jos saamme kerätyksi tarpeeksi nimiä, lupaan toimittaa adressin eteenpäin.

pirjo salonen (nirppamorko1@luukku. com)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun riippuu puolison tuloista toisin, kuin äippäraha.

Eli olisihan se oikesti hyvä juttu, mutta sitten pitäisi työttömyyskoravuksenkin olla puolison tuloista riippumattomia tai sitten äippäraha myös puolison tuloihin riippuvainen.

Vierailija
2/12 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun puhutaan vaan odottavasta äidistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäämässä työttömyyspäivärahalta äitiyspäivärahalle ja kyllä se kuukausittainen rahamäärä pysyy samana kun äitiyspäiväraha maksetaan lauantailtakin...

Vierailija
4/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärtänyt mitä tässä ajetaan takaa?

T:8

Vierailija
5/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli äitiyspäiväraha(minimi) on pienempi kuin työmarkkinatuki joka todella on typerää..miksi työtön saa enemmän rahaa kuin kotona oleva äiti jolla on vielä se lapsi elätettävänä??? eli äippäraha haluttaisiin vähintään yhtä suureksi kuin työmarkkinatuki! nykyäänhän se onkin jos on ollut työttömänä ennen äitiysloman alkua. mutta jos olet ollut opiskelija niin saat minimin ja tais olla vielä näin että jos olet työtön ja saat vähän tai et ollenkaan työkkäriä(puolison tulot) niin tällöin äippäraha on minimi...

Vierailija
6/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilmeisesti puhutte Kelan etuuksista? Nimittäin jos saa liiton päivärahaa niin ei siihen kyllä poulison tulot vaikuta...

Vierailija
7/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 3v sitten minimi äippäraha oli joku 11e ja nyt se on vähän yli 15e!

Samanlaisesti pitäisi sitten työssäolleiden äippärahan tulorajaa laskea, koska se on musta ihan epäreilua työssä olleita kohtaan. He raatavat niska limassa töitä ja saavat ihan liian vähän rahaa siihen nähden...

Vierailija
8/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siinä puhuttiin ainoastaan odottavasta äidistä?

Ja se äippäraha on vielä ihan ok, vaikka miniminakin ( en saa itse minimiä), mutta se KOTIHOIDONTUKI! Naurettavan pieni! Ja jos on vielä muita lapsia kotona, ni eipä paljoo naurata! En yhtään ihmettele miksi isommat lapset laitetaan sitten virikehoitoon tai että vanhemmat menevät töihin lasten ollessa alle 1v!!! Siihen pitäisi puuttua, ei äippärahaan, jota on nostettu viimeisen 3vuoden aikana melkein 5e!

Vierailija
9/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyisinhän minimi on enemmänkin, n. 15 euroa. Nyt olen työtön enkä saa senttiäkään.

Vierailija
10/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinaan äitiyspäivärahaa työtulojen perusteella n.900¿/25pv - verot.

Jäin työttömäksi, samojen työtulojen perusteella saan työttömyyspäivärahaa 1152¿/21pv - verot.

Nyt jään äitiyslomalle ja saan työttömyyspäivärahaan perustuvaa äitiyspäivärahaa 1180¿/25pv - verot.

=työtuloista vähennetään kaikki mahdollinen jotta ihmiselle saadaan mahdollisimman pienet tulot ja näin ollen myös äitiyspäiväraha mahdollisimman pieneksi.

Vierailija
11/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin saanu kummallakin kerralla aikas paljonkin enemmän kuin vaan jonkun peruspäivärahan. menkään töihin, ja vinkukaa sitten vasta noita verotuloilla maksettavia etuja itsellenne!

Vierailija
12/12 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit on huvittavaa kun kela joissain jutuissa laskee kelan etuudet mukaan johonkin rahaan, mutta toisia taas ei....