C/B/A -paperit lukiosta kirjoittanut, missä olet nyt?
Rehellisiä vastauksia! Mihin päädyit lukion jälkeen?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
C:n paperit ja yksi huonoimmista keskiarvoista koulun historiassa.
12v töissä suoraan lukiosta ja tuona aikana 3 lasta. Sitten opiskelemaan pariksi vuodeksi.
Vähitellen sitten etenin aina myyntijohtajaksi ja asiantuntijatehtäviin saakka. Palikkatestien perusteella älyssä ei mitään vikaa, päinvastoin olin aina 5% fiksuimpien joukossa.
Uskon. Myyntipuolella firmoissa on juuri tuollaista: kyvyttömiä suunsoittajia, joista ei ole paljon mihinkään, mutta luulevat olevansa fiksuja kuin mitkä.
Onneksi on poikkeuksiakin, mutta poikkeuksetta he eivät ole rehvastelemassa mistään palikkatesteistä tai "hjalliksen kemuista" mitään.
Kirjoitin c:n paperit, valmistuin lääkiksestä, erikoistun kirurgiksi.
Lukioaika meni enimmäkseen ryypätessä silloin reilu 20v sitten.
Luin ainoastaan sen mitä tunneilla oli pakko.
Kirjoituksiin en kirjaakaan avannut, jos ei asioita ole siihen mennessä oppinut, ei niitä lukulomalla enää opi.
L ja i jäi saamatta, muut kirjaimet kirjoitin kaikki.
Nykypäivänä olen insinööri ja isossa firmassa keskiportaan johtajana, vedän 5-10 miljoonan euron projekteja.
Sinänsä olen ihan tyytyväinen asemaani, kiva duuni, ok palkka, vastuuta ei kuitenkaan niin paljoa mitä isoilla päälliköillä. Kello kun lyö puoli neljä, laitan työpuhelimen kiinni.
M40
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin c:n paperit, valmistuin lääkiksestä, erikoistun kirurgiksi.
Sama. Ennestään mulla olikin jo harrastuksen takia lentäjän paperit.
Seuraava etappini elämässä on treenata purulihaksia ja vaihtaa nimeni chadiksi.
M29
Kävin lukion jälkeen ammattikoulun ja nyt olen ammattikorkeakoulussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C:n paperit ja yksi huonoimmista keskiarvoista koulun historiassa.
12v töissä suoraan lukiosta ja tuona aikana 3 lasta. Sitten opiskelemaan pariksi vuodeksi.
Vähitellen sitten etenin aina myyntijohtajaksi ja asiantuntijatehtäviin saakka. Palikkatestien perusteella älyssä ei mitään vikaa, päinvastoin olin aina 5% fiksuimpien joukossa.
Uskon. Myyntipuolella firmoissa on juuri tuollaista: kyvyttömiä suunsoittajia, joista ei ole paljon mihinkään, mutta luulevat olevansa fiksuja kuin mitkä.
Onneksi on poikkeuksiakin, mutta poikkeuksetta he eivät ole rehvastelemassa mistään palikkatesteistä tai "hjalliksen kemuista" mitään.
Häh? Hjalliksesta en tiedä mitään enkä hänen kaltaisistaan. Enkä käy kemuissakaan. Enkä ole kyvytön suunsoitajakaan vaan 60+v nainen:)
Palikkatestit on tehty kun olen hakemut töitä, ihan kuten jokaiseen työpaikkaan. Miten sinä olet välttynyt niiltä?? Et ole töissä?? Olen itse tosi iloinen ettei vilkkauteni ja huono koulumenestys ole tarkoittamut tyhmyyttä. Sitä et ilmeisesti ymmärrä??
Urani olen tehnyt isoissa kansainvälisissä yrityksissä kuten Nokia.
Yhteiskuntatieteiden maisteri, sosiaalityöntekijä.
Kävin lukion jälkeen amk insinööri sitten sairastelua sitten töitä sitten x vuotta yliopistoa. Gradua vaille ktm. Nyt taas sairastelua vakavasti fyysinen vamma mut maisteriksi kyllä ajattelin valmistua.
BBCCM
C:n paprut (L,M,M,C ja I pitkästä matikasta, jonka korotin B:ksi).
Eka yrittämällä pääsykokeella (erikseen lukematta) teknilliseen korkeakouluun, valmistuin keskiarvolla 4, DI-työn arvosana 5.
Samassa isossa firmassa olen ollut, nyt johtoportaassa (vuosipalkka 188 k€).
N55, DI, 4 lasta, 3 lastenlasta
Paskat paperit mutta jatkoin AMK opintoihin joista valmistuin mutta sillä alalla en ole valmistumisen jälkeen töitä tehnyt. Viimeiset parikymmentä vuotta rahoitusalalla erilaisissa tehtävissä. Omasta mielestäni hyvin olen pärjännyt ilman Älliä tai Ämmiä ja vuosiansion pyörii siellä 75 000 - 80 000 eurossa.
Kirjoitin päälle 10 vuotta sitten ja arvosanoiksi tuli AACCCL. Valmistumisen jälkeen tein pari vuotta erilaisia pätkätöitä ja pisimmillään olin puoli vuotta samassa paikassa. Se oli todella stressaavaa aikaa eikä oikein pystynyt henkisesti sitoutumaan mihinkään, kun joka kevät piti taas ruveta lukemaan pääsykokeisiin ja kesä jännittää tuleeko muutto uudelle paikkakunnalle. Yliopistoon pääsin pari vuotta myöhemmin pääsykoearvosanan perusteella. Kokeeseen ei tarvinnut lukea etukäteen ja siinä kirjoitettiin aineistoesseitä. En ole koskaan pärjännyt kirjatenteissä edes yliopistossa, mutta koetilanteissa aineistoista kirjoittaminen kyllä on luonnistunut. Masennus ja sen hoitaminen pidensi opintoja, mutta lopulta valmistuin ja pääsin oman alan töihin. Määräaikaisia työpaikkoja on lähinnä ollut, mutta elättelen toiveita vakituisesta paikasta.
C:n paprut, matikasta olisi tarvinnut pisteen enemmän niin olisi M.
Nykyään olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Teollisuustöissä, tuurilla pääsin kesätöihin ja sitten tuli elinkautinen. Mukava paikka, työ aika laiskaa ja palkka hyvä.
Vanhuuseläkkeellä. Toinen jalka haudassa ja korvakin tinnittää. 😿
Päällikkönä maahantuontiyrityksen logistiigassa. Lukion jälkeen en ole kouluja käynyt.
Olin ollut töissä jo +3v, kun muut alkoivat vasta valmistua. Oma kämppä ja uudet autot yms....
I,A, C, C,E
Pari yliopistotutkintoa.
B:n papereilla, sitten AMK ja manager tehtävissä