C/B/A -paperit lukiosta kirjoittanut, missä olet nyt?
Rehellisiä vastauksia! Mihin päädyit lukion jälkeen?
Kommentit (89)
Vuonna 2012 lottorivini oli LEBBA - en ole ollut päivääkään ns. oikeissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
A:n paperit
oon DI
Ammattikoulupohjalta DI
Uskalsin vasta lukion jälkeen mennä sinne, minne oikeasti halusin eli autonasentajalinjalle amikseen. Akateemisen perheen aivopestynä lapsena kävin lukion, koska niin "kuuluu" tehdä. Hyvin olen pärjännyt autojen parissa pian 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksista e,m,b,b ja ensin olin heti lukion jälkeen 2 vuotta työttömänä. Sitten kävin ammatillisen ja olin valmistumisen jälkeisen kesän työttömänä. Seuraavana syksynä aloitin AMK-opinnot, jotka jouduin lopettamaan siinä vaiheessa kun enää työharjoittelu oli suorittamatta kun en löytänyt työharjoittelupaikkaa. Pian edessä oli taas työttömäksi ilmoittautuminen. Työttömyyyteni aikana olen toki suorittanut nuo opinnot loppuun omaehtoisina opintoina ja vähäksi aikaa työttömyys on tainnut jossakin vaiheessa katketakseni, mutta siis käytännössä työttömyyteni on jatkunut nyt 11 vuotta.
En siis ole ollut päivääkään palkkatöissä.
Kirjoitin ACCM, ja nyt opiskelen insinööriksi Helsingissä amk:ssa, johon pääsin suoraan papereilla sisään.
Kait tässäkin pitäisi sanoa vielä lisäksi vuosi, että milloin on kirjoittanut? Surettaa nykyinen koululaitoksen tila.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin ACCM, ja nyt opiskelen insinööriksi Helsingissä amk:ssa, johon pääsin suoraan papereilla sisään.
Miten noin huonolla todistuksella voi muka päästä suoraan AMK:hon Helsingissä?
Olin traumatisoitunut jo lapsena enkä pystynyt keskittymään yhtään. En lukenut yhtään, valvoin yön jossain ryyppykämpällä ja kirjoitukset meni läpi ensiyrittämällä. Vanhemmat joilla ei ollut mitään koulutusta, eivät olisi edes halunneet että menen lukioon, mutta juhlissa ottivat kunnian itselleen.
Työkkärin kurssilla teetti älykkyystestin ja tulos hämmästytti ohjaajaa. Mitään en ole älyllä tehnyt.
Tiedän että olisin älyn puolesta pärjännyt jos olisi lukenut. Kaikki energia on mennyt hetkestä toiseen selviytymiseen ja aika on mennyt hukkaan. Koulut ja työt on murheista pienimmät.
Vuosikaudet olen yrittänyt saada terapiaa, mutta hakemukset on tullut hylättynä. Ei ole painokelpoista mitä ajattelen Helsingin kaupungin psykiatriasta ja Kelan lääkäreistä.
Lakimies, tosin lukion suoritin 1,5 vuodessa mikä osaltaan selittää heikohkoa suoritusta
C:n papereilla noin 16v sitten Amkiin ja nykyään jopa ylimmässä tulodesiilissä.
Kätilö, ensin sairaanhoitaja, paperit c.
Lukion jälkeen AMK-tutkinto mikä ei nyt varsinaisesti vienyt yhtään mihinkään. Työllisti tosin ihan hyvin siellä 2000-luvun alkupuolella ja teinkin ahkerasti töitä ja päädyin työn kautta tekemään eri alan töitä kuin mihin kouluttauduin. Nyt tehnyt tämän alan töitä 10 vuotta, pidän työstäni todella paljon, palkka 5000€/kk että ihan hyvin tässä kävi.
EMCB ja postia on tullut jaettua 20 vuotta. Säälittävää, tiedän. :D
Väitöskirjatutkijana yliopistolla. Tarkoitus on valmistua tohtoriksi tänä vuonna.
Jos eräs S. Niinistö lukisi näitä, niin voisi vastata, että A:n papereilla tasavallan presidentiksi!
Ja jotkut on vielä sitä mieltä, että yo-paperit määrää tulevaisuuden suunnan... :D
MCCC papereilla yliopiston kautta alan töihin. Sopivasti uralla edenneenä päällikkötasolle. Johtotehtäviin ei haluja.
Masentunut, kotona.