Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hedelmiä taloudestanne löytyy nyt?

Vierailija
27.03.2023 |

Mitä hedelmiä ihmiset kotiinsa kantaa ja jättävät syömättä viikonlopun yli?
Meillä ei oo kun pari avokadoa kypsymässä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineja, banaaneja, pari vihreää omenaa. Viimeisen mandariinin söin aamulla.

Syön hedelmiä joka päivä.

Vierailija
22/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariineja, appelsiineja, sitruunoita, limejä, papayaa, banaaneja. Banaaneja lukuunottamatta kaikki omasta puutarhasta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kpl kiwihedelmä.

Vierailija
24/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania, kiiviä, appelsiinia, päärynää.

Vierailija
25/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kyllä kaupassa ihan tarpeen mukaan.

Tällä hetkellä löytyy yksi banaani, yksi mandariini, yksi päärynä ja kaksi omenaa. Syön nuo tänään varmaan muut paitsi toinen omena jää huomiselle. Huomenna illalla ostan lisää hedelmiä.

Vierailija
26/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiivejä, omenaa ja appelsiineja. Ostin isot pakkaukset puolitoista viikkoa sitten, olen joka ilta tehnyt näistä hedelmäsalaatin ja vielä eilenkin oli hyviä. Säilyvät jääkaapissa pitkään, itse tykkään kylmistä hedelmistä. Lasketaanko kuivakaapin hedelmäsäilykkeet? Siellä on ananasta, persikkaa ja mandariineja. En ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa, ei se ole hukkaan menemistä, jos viikonlopulta jäi jotain yli, kyllä ne voidaan myöhemminkin syödä. Eikai kukaan käyttökelpoista ruokaa nakkaa sen takia pois, että oli tarkoitettu vaan viikonlopuksi?

Vierailija
27/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaaneja, vihreitä ja tavis omenia, mandariineja.

Vierailija
28/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiivejä, omenaa ja appelsiineja. Ostin isot pakkaukset puolitoista viikkoa sitten, olen joka ilta tehnyt näistä hedelmäsalaatin ja vielä eilenkin oli hyviä. Säilyvät jääkaapissa pitkään, itse tykkään kylmistä hedelmistä. Lasketaanko kuivakaapin hedelmäsäilykkeet? Siellä on ananasta, persikkaa ja mandariineja. En ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa, ei se ole hukkaan menemistä, jos viikonlopulta jäi jotain yli, kyllä ne voidaan myöhemminkin syödä. Eikai kukaan käyttökelpoista ruokaa nakkaa sen takia pois, että oli tarkoitettu vaan viikonlopuksi?

Ei ne hukkaan mene, joku ne joskus syö sitten kumminkin, mutta jotkut hedelmät saattavat pyöriä hedelmävadissa useamman päivan, jopa viikon. Siksipä olen ottanut meillä (iso perhe) käytännön, että uusia hedelmiä ei laiteta tarjolle ennenkuin vanhat on syöty.

Toisaalta laitat sanoja suuhuni, en missään vaiheessa ole sanonut että hedelmät heitettäisiin pois.

Vierailija
29/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineja ja omenoita on. Meillä kyllä syödään arkenakin hedelmiä.

Outo kysymys.

Vierailija
30/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appelsiineja ja omenoita on. Meillä kyllä syödään arkenakin hedelmiä.

Outo kysymys.

Pohjalla on myös olettamus, ettei monikaan ole kerinnyt viellä maanantaina kauppaan.

Vierailija
31/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariineja, omenoita, pari banaania, pari veriappelsiinia ja kiivi.

Vierailija
32/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineja, banaaneja, viinirypäleitä, sitruunoita, avokadoja ja mango. Pakastimessa lisäksi banaania, avokadoa ja mangoa (ja paljon eri marjoja).

Vierailija
33/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mandariini ja kiivi mutta Oda tuo illalla omppui banskui mandariinei ja rypälei

Vierailija
34/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole nyt mitään, paitsi niitä kuivattuja luumuja. Pakastemarjoja on ja porkkanaa mut ne ei ole hedelmiä. Eilen syötiin vikat omput ja viinirypäleet. Kohta tulee onneksi kauppatilaus jossa paljon hedelmiä.

Vierailija
35/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariineja, omenoita, päärynöitä ja banaaneja. Minulla on aina hedelmiä kotona olipa pyhä tai arki.

Vierailija
36/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin perjantaina ostaa ruokaa myös maanantaille, tiistaille, keskiviikolle ja torstaille. Minä en nyt oikein ymmärrä, mitä ap ajaa takaa.

Vierailija
37/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 mandariini ja 2 avokadoa tuoreena ja pakkasessa mustikoita ja banaania. Asun yksin ja meillä on töissä aina hedelmiä tarjolla. Ei tarvitse ostaa kotiin juurikaan.

Vierailija
38/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama banaani ja omppu, kilon rasia päärynöitä ja vajaa rasia vihreitä rypäleitä. Mutta meni kyllä tuo aloittajan pointti ohi, että miten ne olisivat ylimääräisiä? Meillä on aina hedelmiä kotona, kaupassa käydään jo ennen kun ne loppuu.

Vierailija
39/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kryptinen aloitus.

Miten hedelmien syönti ja viikonloppu liittyvät toisiinsa?

Moni käy kaupassa perjantaina ja ostaa viikonlopun ruoat. Ne mitä jää yli eivät ole kelvanneet.

Mä ostan lähes viikon ruoat lauantaina ja haen viikolla vain maitoa ja leipää jos ei ole pakkasessa. 

Mä taas käyn itse ma ja to, perjantaina on aina kovin ruuhka ja pysyn silloin poissa jaloista. Ja tiedän tämän koska automarkettien parkkipaikat on silloin täynnä ja näen ne..

Täällä on taas torstai se päivä jolloin kaikki käy kaupassa. Parkkipaikka täynnä ja jonot pitkiä.

Vierailija
40/50 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avocado ja banaani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan