Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen vieraannuttaminen

Vierailija
27.03.2023 |

https://yle.fi/a/74-20022619

"Ensi- ja turvakotien liiton teettämän kyselyn mukaan 90 prosenttia erotilanteiden kanssa työskentelevistä ammattilaisista on kohdannut vieraannuttamista."

https://yle.fi/a/74-20008766

https://yle.fi/a/74-20017702

Pitäisikö äitimyytti jo romuttaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalta kun kysyy niin ei tapahdu vieraannuttamista ollenkaan, isät vain ovat huonoja. Jännästi ammattilaisista kuitenkin 90% törmännyt vieraannuttamiseen. 

Hyvin jännää.

Vierailija
2/8 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten voi vieraannuttaa vielä senkin jälkeen kun on määrätty huoltajuus sille josta vieraannutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LApsia käy sääliksi.

4/8 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä miten voi vieraannuttaa vielä senkin jälkeen kun on määrätty huoltajuus sille josta vieraannutetaan.

mä olen kuullut sellaisen tosijutun, että isä oli ajanut 400km päästäkseen atpaamaan kahta taaperoikäistä alstaan ja ovella äiti oli sanonut, että lapset eivät halua tavata sinua. Ikään kuin taaperoikäiset osaisivat sellaista sanoa. Se olikin sitten viimeinen kerta, kun isä on halunnut tavata lapsiaan.

Vierailija
5/8 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen kuullut sellaisen tosijutun, että isä oli ajanut 400km päästäkseen atpaamaan kahta taaperoikäistä alstaan ja ovella äiti oli sanonut, että lapset eivät halua tavata sinua. Ikään kuin taaperoikäiset osaisivat sellaista sanoa. Se olikin sitten viimeinen kerta, kun isä on halunnut tavata lapsiaan.

No siinä oli sitten heppoinen isänrakkaus.

Vierailija
6/8 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin näen punaista kun tästä vieraannuttamisesta kohkataan! Tietysti niitä on enemmän, mutta omakohtainen kokemus on päinvastainen: isä vieraannutti itsensä oma- aloitteisesti. Kävin keskustelemassa lastenvalvojankin kanssa asiasta. Lopputulema oli, että isää ei voi pakottaa tapaamaan lastaan.

Näiden otsikoiden ilmaantuessa palaan aina niihin kuviin ja tunnelmiin.

Vierailija
7/8 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin näen punaista kun tästä vieraannuttamisesta kohkataan! Tietysti niitä on enemmän, mutta omakohtainen kokemus on päinvastainen: isä vieraannutti itsensä oma- aloitteisesti. Kävin keskustelemassa lastenvalvojankin kanssa asiasta. Lopputulema oli, että isää ei voi pakottaa tapaamaan lastaan.

Näiden otsikoiden ilmaantuessa palaan aina niihin kuviin ja tunnelmiin.

Nyt on kyse siitä että toinen vanhempi vieraannuttaa toista vanhempaa. Tämä on ihan tosi asia eikä kenenkään keksimä juttu. Monesti vanhempi ai varmaan itsekään ymmärrä vieraannuttavansa. Katson sivusta juuri ihan akateemisten vanhempien eron jälkeistä elämää ja kyllä molemmat puhuu niin rumasti toisesta vanhemmasta lapsille ettei tosikaan. Molemmat yrittävät saada toisen näytämään typerältä ja kykenemättömältä, ja lapsilta kysellään lässyttäen että voivoi, eikö isäsi tästäkään osannut huolehtia? Näetkös miten äitisi ei tätäkään asiaa tajua.

Vierailija
8/8 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää käräjille vieraannuttaja. Lähivanhemmuus laitetaan sille osapuolelle, jonka luona molempien vanhempien taoaamisoikeudet toteutuu.