Annattehan jouluna rahaa hyväntekeväisyyteen?
Siitä tulee hyvä mieli ja luontokin säästyy, kun ei osteta niin paljon turhaa tavaraa! Ympäristöasiat kunniaan, vaikka onkin kulutusjuhla tulossa! :)
Itse laitan eläin- ja ihmisoikeusjärjestöille rahaa sekä WWF:lle. Mitä muita kohteita olisi, mihin itse laitat?
Kommentit (18)
tai no joo, kirkon kolehtiin. Mutta muuten on ihan kivaa että omassa pöydässäkin on pöperöt ja lahjat tenaville.
...en huomioi joulua mitenkään erityisesti. Tänä jouluna olen tosin harkinnut pelastusarmeijan joulupataa.
Joulupataan tulee laitettua muutama kolikko.
Periaatteesta en anna mihinkään keräykseen, ei ne kuitenkaan mene sinne mikä on mainittu kohteeksi vaan herrojen taskuun.
Lisäksi ostin Unicefin joulukortit tänä vuonna.
Tai voi jättää lahjat antamatta ja vaikka antaa hyväntekeväisyyteen. Ei kai ne lapsetkaan tarvi jatkuvasti uusia leluja tai aikuiset jotain joutavaa tavaraa joka vuosi?
Eikö hyvää voi ja pitäisi tehdä ympäri vuoden? aika teennäistä tämä joulun a ah niin antelias touhu.... (huokaisee......)
Käydään töissä ja maksetaan tuloveroa yli 35 000 Euroa vuodessa. Se on meidän satsaus lähimmäistemme auttamiseksi ja saa riittää. Loput rahat on meidän.
joulukortit tukevat kehitysapua ja rintasyovan tutkimusta. Save the Children-jarjesto saa rahalahjoituksen. World Visionilta " ostan" kylla vuohen, mutta en ole viela varma kenen nimiin.
siksi en osallistu keräyksiin...
jos olen ulkomailla sinne saatan heittää roposet huonommille seudulle asukkaille
Antaa saa muulloinkin. Meillä menee kuukausittain rahaa Punaiselle ristille, Amnestylle ja Invalidiliitolle. Yhteensä noin sata euroa. Ei paljon, mutta minusta kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin.
Vierailija:
Vierailija:
Periaatteesta en anna mihinkään keräykseen, ei ne kuitenkaan mene sinne mikä on mainittu kohteeksi vaan herrojen taskuun.
Vierailija:
16, en luule vaan tiedän...
siksi en osallistu keräyksiin...
jos olen ulkomailla sinne saatan heittää roposet huonommille seudulle asukkaille
Jos kerran tiedät, etkä luule, niin voisitko kertoa mistä keräyksestä tiedät?
tai aineettomiin lahjoihin. Krääsää on jo kämpät pullollaan lähes kaikilla suomalaisilla... :(
mutta se taitaakin olla ainoa asia jouluna, jolla tuen muita. Kuukausittain menee opintotuestani 5e amnestylle.
Voi aina kertoa ja kannustaa ihmisiä hyviin tekoihin mutta tapasi on väärä.
Ja annan joka kuukausi n. 100e hyväntekeväisyyteen kohtuullisen pienistä tuloista.
Auttaa voi myös menemällä vanhainkoteihin lukemaan lehtiä, olemalla tukihenkilö, kävelykaveriksi, kutoa tai luovuttaa vaatteita ja leluja jne.
Vierailija:
Nyt voitte nimettömänä kertoa, miten on. Onko joku ihan oikeasti ja tosissaan sitä mieltä, että esim. Unicefin tai SPR:n keräysrahat menee " herrojen taskuun" vai pestäänkö tuolla väitteellä ainoastaan omaatuntoa puhtaaksi? Tyyliin " en maksa tv-lupaa koska ohjelmat on niin huonoja" .
Onhan niitä satunnaisia keräyskusetuksia silloin tällöin masinoitu, mutta on olemassa myös luotettavia, hyvämaineisia järjestöjä, joiden keräyskuluille on asetettu katto ja joiden tuotto menee kuin meneekin lyhentämättömänä kohteeseen.
Ihmetyttää, ihan todella.
Meidän perheen kuukausitulot ovat 800¿ bruttona.