Laihdutus pilaa parisuhteen ja perhe-elämän,.mikä avuksi?
Olen todella pahantuulinen, vihainen ja kateellinen,kun muu perhe saa syödä mitä haluaa ja minä en.
Viikonloppunakin oli yhtä h*lv*ttiä,kun jokainen perheenjäsen ärsytti.
Kommentit (46)
Miksi laihduta, ap? Et selvästikään halua.
Sekin on hyvä tavoite, ettei päästä painoa nousemaan.
Itsellä ei paino mihinkään tippunut yrityksistä huolimatta. 164/92
Nyt vuoden alusta olen pätkäpaastonnut 21-11. Syön makeisia melkein päivittäin n. 5 karkkia, pitsaa, pullia yms. Ei kaikkea tietenkään joka päivä ja mielummin päivällä kuin illalla, jotta iltapaasto ei ala sokeripiikistä. Pastan n olen jättänyt pois ja lisännyt kasviksia laajasti joka ruualle. Kaksi lämmintä ateriaa syön päivässä, joka aterialla proteiinia. Liikun pari kertaa viikossa. Kalorit päivässä n. 1500. Usein syön mm. Kana-vihannes-curryä.
Nyt paino on 84 kg ja mistään en tunne luopuneeni, paitsi aamupalasta, joka ei ole minulle uhraus.. ja tuoremehuista. Syön asioita, joista koen nautintoa, mutta teen valintoja jättää syömättä asioita, jotka nostaisi insuliinia ja eivät harmita (leipä, pasta, jäätelö...) Minulla on selkeästi insuliiniresistanssi.
Eli laihdutus ei vaadi täyskieltäytymistä, kun huolehtii, että kalorivaje on järkevä ja insuliinin eritys pysyy suht tasaisena.
Sinulla ei selvästikään ollut motivaatiota. Pienet muutokset voivat auttaa. Jos on laittanut kaksi siivua meetvurstia leivälle, voi laittaa yhden. Laittaa kermaperunoihin kevyempää kermaa. Syö vain yhden suklaapatukan. Lisää kasviksia aterioille.
Suurin työ tapahtuu siinä vaiheessa, kun menee kauppaan. Kannattaa miettiä, mitä sieltä kantaa kotiin.
Jos kolesteroli-ja sokeriarvot sekä verenpaine ovat kohdillaan eikä ole suuria terveysongelmia, ei välttämättä tarvitse laihduttaa. Tosin 5kg painon aleneminen on hyödyksi. Eikö olisi kiva painaa alle 100kg?
Minulla pituus ja paino ovat lähes samat kuin sinulla, mutta olen löytänyt motivaationi.
Toivon sinulle ja teille kaikkea hyvää, laihdutit tai et.