Laihdutus pilaa parisuhteen ja perhe-elämän,.mikä avuksi?
Olen todella pahantuulinen, vihainen ja kateellinen,kun muu perhe saa syödä mitä haluaa ja minä en.
Viikonloppunakin oli yhtä h*lv*ttiä,kun jokainen perheenjäsen ärsytti.
Kommentit (46)
Palkitse itsesi, kun saavutat jonkin etapin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perhe syö pizzaa, ota pieni pala ja paljon salaattia tai tee itsellesi kevytpizza. Painonvartijoiden kirjoista löytyy hyviä ohjeita.
Unelmoi kunnolla, mitä saavutat laihtumisella ja mietiskele sitä usein.
Kun muut mässyttävät, tee vaikka käsitöitä, pelaa sanapeliä, tee ristikkoa tai dippaile kasviksia dippiin.
Jos unelmat ovat omiasi eivätkä toisten, onnistut varmemmin.
Miten perhe voisi tukea sinua? Oletko kertonut heille, että kaipaat tukea? Voisitteko lähteä yhdessä ulos kävelylle tai pyöräilemään tms.?Mikä siinä lähes aina on että kun nainen aloittaa laihduttamisen niin siihen pakotetaan koko muukin perhe eli miksi kaikkien pitää kärsiä kun yhdellä on ongelma
Niin se vaan on, että kun yksi jäsen kärsii, niin kaikki kärsivät ja kaveria ei jätetä, eihän?
Mua taas ärsyttää, kun lääkitys lihottaa. Ei auta mikään kaloreiden laskenta.
Vierailija kirjoitti:
Ei laihdutus mitään pilaa, vaan sinun kusipäisyytesi. Hyvä, jos perheesi pääsee lopullisesti eroon sinusta. :)
Sinä taidat olla yksi iso kusipää. Toivotatko ap:lle kuolemaa?! Mene hoitoon!
Jos syö kasvisvoittoisesti, 2000 kaloriin saa syödä aika paljon. Esim. kasviskeitto päivässä, appelsiini tai omena tai pari mandariinia tms., marjoja, ruisleipää. Lisäksi aamulla vaikka puuroa, kananmuna. Kokonainen ateria, jolla myös perunaa, pastaa tai riisiä, kasviksia, kanaa, lihaa tai kalaa. Maitotuotteista jogurtti pitää nälkää paremmin kuin maito. Rasvaa ei saa unohtaa.
Syön 1800 kcal päivässä: aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala 400 kcal, välipala 200 kcal, suunnilleen.
Koetan syödä vaihtelevasti. Jos tulee houkutus, maistan vähän. Päivään sisältyy herkkuja noin 200 kcal.
Haluaisin laihduttaa ainakin 20kg, ehkä jopa 30-40 kg.
Pidetään tavoite kirkkaana. Kestää jonkin aikaa ennen kuin makutottumukset muuttuvat kevyempään suuntaan.
Syö ihan normaalia kotiruokaa pieniä annoksia. Kohta olet säästöliekillä.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää, kun lääkitys lihottaa. Ei auta mikään kaloreiden laskenta.
Olen kärsinyt samasta. Jos määrällisesti syö paljon, on hyvä syödä paljon niitä kasviksia, ettei energiaa saa kohtuuttomasti. Kannattaa aloittaa maltillisesti, että vatsa tottuu. Muistaa myös hyvät rasvat.
Jos ylipainoa ei ole todella paljon, pienikin laihdutus auttaa, esim. 5kg.
Miten iso tai millainen himourheilija pitää olla että laihtuu 2000 kalorilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perhe syö pizzaa, ota pieni pala ja paljon salaattia tai tee itsellesi kevytpizza. Painonvartijoiden kirjoista löytyy hyviä ohjeita.
Unelmoi kunnolla, mitä saavutat laihtumisella ja mietiskele sitä usein.
Kun muut mässyttävät, tee vaikka käsitöitä, pelaa sanapeliä, tee ristikkoa tai dippaile kasviksia dippiin.
Jos unelmat ovat omiasi eivätkä toisten, onnistut varmemmin.
Miten perhe voisi tukea sinua? Oletko kertonut heille, että kaipaat tukea? Voisitteko lähteä yhdessä ulos kävelylle tai pyöräilemään tms.?Olen pyytänyt, että söisivät samaa ruokaa kanssani ja herkuttelua vasta sitten,kun minä olen laihtunut. Syövät samaa, mutta mies syö paljon enemmän ja ärsyttää. Ennen sain itsekin syödä niin paljon kuin haluaa.
Ja herkkuja olivat lauantaina salaa syöneet, suutuin.ap
Minusta olisi hyvä, jos perheeni söisi herkut salaa eikä kertoisi minulle mitään eikä jättäisi roskia tai likaisia lautasia näkyville. Jos he eivät laihduta, voi olla liikaa vaadittu, etteivät he saisi vaikka puoleen vuoteen herkkuja.
En myöskään voi palata vanhoihin tapoihini laihdutuksen jälkeen, joten silloinkin ne herkut häiritsisivät. Kokonaan uusi elämäntapa on tavoitteena. Minulle ei ole kuitenkaan realistista jättää aivan kaikkia herkkuja pois.
Mites semmoinen laihdutus, että kerran viikossa lauantaina saisi syödä kunnon annoksen herkkua. Jos esim. pizza on suurin herkku, (puolikkaan?) pizzerian pizzan,( ison salaatin) ja lasillisen lempijuomaa?
Jos haluaa laihtua viikossa puoli kiloa, on se 3500 miinuskaloria eli 500 miinuskaloria päivässä.
Jos haluaa motivaatiota laihdutukseen, voi kirjata ylös hyödyt ja verrata hyötyjä siihen, ettei laihtuisi. Luulen, että laihtuminen kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten iso tai millainen himourheilija pitää olla että laihtuu 2000 kalorilla?
161cm ja 101kg
Ap
Vierailija kirjoitti:
Palkitse itsesi, kun saavutat jonkin etapin.
Milloinhan se eka etappi tulee?
Nyt palkitsin itseni pitakebabilla, kermaperunoilla ja parilla suklaapatukalla.
Ap
Jos laihdut kilon, osta itsellesi jotain ilahduttavaa ja mieltä nostattavaa, joka ei ole kuitenkaan ruokaa vaan esim.kukkia. Kehu itseäsi ja nauti tunteesta. Näin voit tehdä jokaisen kilon jälkeen. Viiden kilon jälkeen vähän isompi palkinto ja kymmenen kilon jälkeen jotain, joka tuntuu upealta. Kun pääset tavoitteeseesi, jotain tosi hienoa, esim. matka.
Säästä vähitellen vähän rahaa, jos mahdollista.
Olipa hirveää elää tuollaisen tyrannin kanssa. Perheenjäsenet joutuu mukautumaan yhden läskin hedonismiin.
Vierailija kirjoitti:
Olipa hirveää elää tuollaisen tyrannin kanssa. Perheenjäsenet joutuu mukautumaan yhden läskin hedonismiin.
No lopetin koko laihdutuksen. Nyt olen syönyt pari sämpylää metukalla ja olo pirteä ja iloinen:)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopetin koko laihdutuksen. Nyt olen syönyt pari sämpylää metukalla ja olo pirteä ja iloinen:)
Ap
Hyvä, laihduttaminen ei kannata. Elämänmuutos on se avain siihen, että ylimääräinen ja epäterveellinen ylipaino vähenee. Kannattaa tehdä pieniä muutoksia pikkuhiljaa. Lisätä liikuntaa vaikka edes vähäsen, jotta aineenvaihduntaa kiihtyisi. Vähentää ruokamääriä ja vaihtaa sen painotusta. Laihdutuskuurit pitäisi lailla kieltää, ne vain lopulta lihottaa.
Ei kai se muukaan perhe joka päivä niitä herkkuja vedä? Kaikille herkkupäivä, jolloin saat myös itse kohtuullisesti herkutella ja muulloin normaalia, kasvispainotteista ruokaa.
Minäkin jouduin toteamaan, että pitkä mieheni voi syödä suklaata joka päivä, minä en voi. Arkena jos välttämättä haluan herkkuja, niin se on sitten vaikka lasi sokeritonta limua tai mehua, dippivihanneksia tms.
kauanko se laihdutus kesti, pari päivää?
Myös laihduttaessa voi syödä herkullisesti. Ei se määrä vaan laatu. Kun menet kauppaan, tutkaile uusia ruokia, jos kukkaro sallii.
Olen saanut motivaatiota painonhallintakirjoista ja -lehdistä. Niitä saa netistä käytettynä halvalla.
Olisi hyvä jos olisi edes yksi tukihenkilö. Tällä palstallakin on painonhallintaryhmä. Saisiko sieltä apua?
Yrittääkö perhe sabotoida laihtumistasi tai onko se välinpitämätön? Jos muu perhe syö mitä haluaa, ovatko he ylipainoisia?
On arvokasta, että laihdutat. Hoikempana voi olla terveempi ja jaksavampi.
Koeta etsiä mielihyvää muualta kuin syömisestä. Kun syöt, kata kauniisti ja syö hitaasti. Nälkäkiukku ei ole hyvä. Joku ratkaisu siihen?