Kaverilla on 11800€ nollakorkoisella säästötilillä eikä sijoita niitä vaikka kuinka suosittelen
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ei olekaan mikään iso summa pitää käyttötilillään, mutta kerropa nyt mihin tällä hetkellä kannattaa sijoittaa?
Huomaa, että taas isotuloiset todellisuudesta vieraantuneet täällä kommentoi. Todella monelle suomalaiselle 100 000€ on iso summa. Itse kuulun myös näihin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö että ahneus ei ole hyve.
Sinä saatat palvoa maksimaalista rahatuottoa, mutta kaikki eivät ole materialisteja, vaan muut asiat ja arvot tuovat enemmän iloa.
Mistä lähtien puhdas tyhmyys on ollut arvo ja hyve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä sijoitusvouhottajat eivät ymmärrä säästämisen ja sijoittamisen eroa. He luulevat että joka ikinen ihminen haluaa alkaa sijoittajaksi. Nyt alkaa pankkitileilläkin juosta korot, joten esim. tavoitesäästötili on vallan hyvä tapa. Ja rahat saa käyttöön nostamalla ne omalle tilille, ei tarvitse alkaa mitään osakeomistuksia purkamaan tai rahastosopimuksia irtisanomaan.
Minun SÄÄSTÖtilillä on juuri tuon verran rahaa kuin tällä kaverillakin. Loppu varallisuus on kiinni velattomassa asunnossa.
Asunto jossa asut ei ole varallisuutta vaan liabiliteetti, jos siinä asuisi joku vuokralla se luokiteltaisiin varallisuudeksi.
Asunto on asumista varten
Sijoittamisen abc: ensin säästetään vähintään 4kk tulojen veroinen puskuri. Sitten vasta sijoitetaan.
Kun auto ja jääkaappi hajoavat, koira sairastuu ja lapsi tarvitsee uudet laskettelusukset, ei ole mitään järkeä lunastaa sijoituksia tuollaisten takia. Siitä tulee kuluja ja lunastushetki voi olla äärimmäisen huono.
Paras sijoitus tällä hetkellä voisi olla ostaa kellari täyteen perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ei olekaan mikään iso summa pitää käyttötilillään, mutta kerropa nyt mihin tällä hetkellä kannattaa sijoittaa?
Huomaa, että taas isotuloiset todellisuudesta vieraantuneet täällä kommentoi. Todella monelle suomalaiselle 100 000€ on iso summa. Itse kuulun myös näihin.
100000 onkin, yksitoistatuhatta ei.
Itsellä on 12 000 käyttötilillä puskurina. Voi tulla eteen vaikka terveyteen liittyvä ongelma ja haluan päästä nopeasti yksityiselle puolelle lääkäriin. Julkisella puolella esim. nuorehko nainen joutui odottamaan viikkoja pääsyä tutkimuksiin, kun löysi kyhmyn rinnastaan. Sairastui ärhäkkään rintasyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100000 onkin, yksitoistatuhatta ei.
11 000 on ainakin minulle ihan tosi iso summa, eläisin sillä vuoden
-työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä sijoitusvouhottajat eivät ymmärrä säästämisen ja sijoittamisen eroa. He luulevat että joka ikinen ihminen haluaa alkaa sijoittajaksi. Nyt alkaa pankkitileilläkin juosta korot, joten esim. tavoitesäästötili on vallan hyvä tapa. Ja rahat saa käyttöön nostamalla ne omalle tilille, ei tarvitse alkaa mitään osakeomistuksia purkamaan tai rahastosopimuksia irtisanomaan.
Minun SÄÄSTÖtilillä on juuri tuon verran rahaa kuin tällä kaverillakin. Loppu varallisuus on kiinni velattomassa asunnossa.
Kertoo ihan riittävästi ymmärryksen tasosta, jos velatonta asuntoa pitää jonain varallisuutena. Ellei tämä asunto sijaitse isoimpien kaupunkien halutuilla alueilla, tuskin tulisit saamaan edes omiasi takaisin siitä. Muualla ymmärretään laittaa rajat sijoituksiin ja rahastoihin, mutta suomalainen lyhentää asuntolainan nopeasti ajatellen, että tämä on järkevää rahankäyttöä. Ei, ei se ole.
Semantiikkaa, vain kirjolla oleva takertuu. Noloa tuollainen.
Jos myisin (halutulla alueella) kotini, se olisi varallisuutta. Sillä summalla voisin olla vuokralla about loppuelämäni tekemättä töitä, vaikka oikeasti tietenkin tekisin töitäni.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto jossa asut ei ole varallisuutta vaan liabiliteetti, jos siinä asuisi joku vuokralla se luokiteltaisiin varallisuudeksi.
Asunto on asumista varten
Mutta velattomassa kodissa on se hyvä, että sen voi myydä ja siirtyä vuokralle.
Jos ihminen asuu alueella missä asunnot ei liiku tilanne on tietenkin eri. Silloin tuskin sanookaan asuntoaan varallisuudeksi.
No kohta tulee valtava rysäys ja sijoittajilla on -50% vähintään kun taas tällä säästäjällä edelleen sama summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilkkuvirhe sulla, ap:n viestissä oli kyse reilusta 10 tonnista. Minulle kyllä sekin on iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä saatat palvoa maksimaalista rahatuottoa, mutta kaikki eivät ole materialisteja, vaan muut asiat ja arvot tuovat enemmän iloa.
Mistä lähtien puhdas tyhmyys on ollut arvo ja hyve?
Se että pidät tilillä olevaa säästöä tyhmyytenä kertoo sinusta paljon.
Kuuluuko ihmisen totella kaveria ja hänen ideoita, vaikka ei olisi samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Osakkeisiin jos pitoaika on 30 vuotta tai enemmän.
Tästä ketjusta voi päätellä, että suomalaiset ovat varakasta kansaa. Rahaa on yli tarpeen ja lisää ei edes haluta. Noin hyvässä tilanteessa ei tarvitsekaan sijoittaa, jos lisärahalle ei olisi mitään käyttöä.