Mitä mieltä ihmisestä, joka keskusteluissa aina vain myötäilee eikä tunnu omaavan omaa mielipidettä mihinkään asiaan?
Tai jos mielipiteensä sanookin, niin se on tosi ympäripyöreä, yleispätevä ja diplomaattinen. Ihminen, josta ei saa ns. mitään irti koskaan. Onko se vahvuutta, heikkoutta, tyhmyyttä, älykkyyttä? Ainakin vaikeahko kommunikoida tuollaisen kanssa, kun ei mistään asiasta saa keskustelua aikaiseksi, vaikka voikin olla ihmisenä mukava ja hyvä tyyppi. Hämmentävää.
Kommentit (34)
Siksi se tuntuu sinusta mukavalta ja hyvältä tyypiltä. Käytän samaa, en ole kiinnostunut monien kanssa tuomaan esille mielipiteitäni, on helpomaa jos he pinnallisesti pitävät minusta. En näe mitään syytä edes pienelle draamalle tai kofliktille mistä taas jotkut tuntuvat tykkäävän.
Ystävät ja perhe on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minä.
Viiden pisteen vihje: pääsen helpommalla.
Jos alkaisin sanomaan, mitä todella ajattelen, olisin pian ongelmissa, joten en tee sitä muiden kuin läheisten kanssa.
Ymmärrän pointin. Mutta se on uskomattoman rasittavaa ja antaa todella typerän kuvan...eri
Onneksi satunnaisten reppanoiden mielipiteistä ei tarvitse välittää nykyään sen enempää kuin ennenkään :-)
Sosiaalista älykkyyttä, ainakin jos keskusteluun osallistuu joku räpätäti.
Olen itse tietyssä seurassa tuollainen. Eräs ystäväni seuraa politiikkaa vähän liiankin innoissaan ja lukee jatkuvasti uutisia päivänpolttavista uutisista jopa muiden seurassa ja sitten selittää ja besservisseröi näitä juttuja innoissaan ja viljelee knoppitietoutta aiheesta ja ampuu heti alas pienetkin vastaväitteet ja ärsyyntyy helposti poliittisista mielipiteistä, jotka eroavat omastaan.
On toki tiedostava ja fiksu, mutta välillä aika raskasta seuraa kun aihe kääntyy johonkin politiikkaan, hän selvästi nauttii kun saa tuoda esille omaa sivistystään. Minua ei kiinnosta vängätä politiikasta ystävieni kanssa, enkä osaisi edes aina perustella asioita yhtä yksityiskohtaisesti, siksi lähinnä myötäilen, vaikka toki tiedän etten näinkään itsestäni kovin hyvää kuvaa aina anna. Voisin kevyemmällä tasolla toki keskustellakin, mutta kun tiedän kuinka paatoksella toinen aiheeseen suhtautuu, ei voisi vähempää kiinnostaa asettaa itseäni tulilinjalle. Saisin kuitenkin jossakin vaiheessa kuulla olevani typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei halua jutella syvällisemmin nimenomaan sinun kanssasi....
Tämähän se. Joillekin ihmisille on parempi kun sanoo vain että juu juu, niin ei tule sitten pahaa mieltä ja ärtymystä. Tai ala juorut leviämään itsestä, osa kun yrittää oikein kaivaa jotain törkyä mitä pääsisi muille levittelemään. Silloinkin on paras sanoa vain että juu juu ja jatkaa töitä.
Työelämässä olen tämä mukava ja hyvä tyyppi. Juu juu ja kaikki tykkää, minun kanssa on niin helppo tulla toimeen. Ja miksikäs ei. Kaikki pääsee helpolla, paitsi ehkä ne draamalaamat joilla olisi tarve juoruta.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset tuppisuut joilla ei ole ajatuksia ja mielipiteitä ovat raskaita persoonia. Itse välttelen tätä ihmistyyppiä. Mun entinen työpari oli tällainen. Pyysin muihin työtehtäviin ja onneksi sain siirron. Toki syyksi keksin muun asian. Kaikista työhön liittyvistä epäkohdista ilmoittaminen jäi minun vastuulleni. Eli hän oli tavallaan vapaamatkustaja. Kyllästyin totaalisesti tuohon ihmiseen.
Kerran oli piinaava bussimatka töistä pois, kun eräs toinen työkaveri, joka on myös tuppisuu, tuli viereen istumaan. Olin aika väsynyt tuon puolen tunnin jälkeen, kun yritin keksiä jutustelua tuon ihmisen kanssa. Miksi tulla viereen istumaan, jos vierittää vastuun jutustelusta toisen harteille?!
Miksi sitten itse pakonomaisesti koit tarvetta puhua koko bussimatkan ajan? Muutaman sanan rupattelu olisi varmasti riittänyt. Hiljaisuus on ihan luonnollista. Jos et voi olla hiljaa ilman syytä, niin olisit lukenut puhelimelta vaikka uutisia.
Kaikilla työpaikoilla on osa niin puupäitä ja lisäksi ilkeitä juoruilijoita, että työpaikalla ollessa se on ainakin sosiaalista älykkyyttä.
Minä olen tuollainen, jos joudun tekemisiin ihmisen kanssa, joka ensi töikseen paukauttaa omat mielipiteensä tiskiin ainoana totuutena. Tai jos täytyisi alkaa väitellä politiikasta, uskonnosta tai muusta arkaluonteisesta. Mulla on sen verran pelisilmää, että tajuan, milloin kannattaa olla hiljaa tai vain esittää olevansa mukamas samoilla linjoilla suurisuisen ihmisen kanssa. Inhoan väittelyä ja konflikteja.
Jos en pysty kokonaan välttämään vuorovaikutusta tällaisen ihmisen kanssa, välttelen miinoja olemalla lähtemättä mukaan johonkin hölmöön väittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Energiasyöppöjä ja läheisriippuvaisia. Tapetinväriset. Huomaat joutuvasi yksinpuheluun heidän seurassaan, mikä ei ole hyväksi mielenterveydelle. Toinen äärilaita tietysti periaatteessa kaikesta vastaanvänkäävät riitapukarit, joita kannattaa väistellä yhtälailla.
Sanot läheisriippuvaiseksi ihmistä joka yrittää pitää etäisyyttä sinuun, ja änkeät yksinpuhelemaan hänen seuraansa.
Kuulostat itse energiasyöpöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiasyöppöjä ja läheisriippuvaisia. Tapetinväriset. Huomaat joutuvasi yksinpuheluun heidän seurassaan, mikä ei ole hyväksi mielenterveydelle. Toinen äärilaita tietysti periaatteessa kaikesta vastaanvänkäävät riitapukarit, joita kannattaa väistellä yhtälailla.
Sanot läheisriippuvaiseksi ihmistä joka yrittää pitää etäisyyttä sinuun, ja änkeät yksinpuhelemaan hänen seuraansa.
Kuulostat itse energiasyöpöltä.
Juuri näin, nämä ehdottomat mielipiteet omaavat vänkääjät niitä raskaita ihmisiä on.
Sellaiset ovat aika fiksuja. Minä kun sanon mielipiteeni, niin heti on kaikki vastaan, nytkin kun sanoin ukrainalaisille venäjän olevan syypää sotaan, niin hekin alkoivat vänkäämään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, mikset anna toisten olla rauhassa? On todella erikoista käytöstä yksinpuhella jonkun seurassa. Olisit hiljaa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on minä.
Viiden pisteen vihje: pääsen helpommalla.
Jos alkaisin sanomaan, mitä todella ajattelen, olisin pian ongelmissa, joten en tee sitä muiden kuin läheisten kanssa.
Ymmärrän pointin. Mutta se on uskomattoman rasittavaa ja antaa todella typerän kuvan...eri
Mikä siinä on rasittavaa?
Etkö itse pysty olemaan omissa oloissasi, vai miksi et siedä sitä, että kaikki eivät ota elämäntehtäväkseen sinun viihdyttämistäsi?
Mä oon tuollainen. Asioissa on monta näkökulmaa.