Kumpi on vaarallisempi: tylsä vai terävä veitsi?
Kumpi on teidän mielestä keittiöveitsenä vaarallisempi? Tylsä vaiko terävä veitsi. Huomasin juuri kurkkua pilkkoessa miten veitseni ovat jo nähneet parhaat päivänsä ja vedin melkein sormeen.
Kommentit (161)
Veitsen kuuluu olla kunnolla terävä. Siksipä pidän töissä aina omat veitset mukana, enkä lainaa niitä missään olosuhteissa kenellekään. Veitsille aina käsinpesu ja kuivaus niin töissä kuin kotonakin. Jos ennakkoon tiedän, että jossain joudun tekemisiin ruoan kanssa vien omat veitset mukanani.
T: 25 vuotta keittiötyötä takana
Itku tuli ootte ihania Kiitos!!!
tylsä...joka leikkaa kokoomuksen käsissä.
Aivan päinvastainen ajatus täällä!
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Kukin tehköön mitä haluaa ja tulkoon tänne kun siltä tuntuu.
Brändäysaikakauden ongelmia. Laita laitteet kiinni ja käy kävelyllä.
Joillakin on asiat huonommin. Älä valita.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Aiotteko äänestää? Itse ainakin jätän äänestämättä
Tylsä veitsi on minusta vaarallisempi koska sellaisen kanssa tulee aina säätöä kun joutuu käyttämää extra efforttia että saa kunnolla leikattua. Terävä veitsi hoitaa homman niin hienosti, toki pitää olla varovainen senkin kanssa. https://minasydankoti.fi/vertailu-veitsenteroittimet-2024/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vedit melkein sormeen? No mä vedin just käteen.
t. runkari?
No joo. On monesti terveellisempää ja parempaa. Eikä tärväydy aikaa turhiin höpinöihin.
Tätä pitäisi kysyä kirurgilta=D
Olen samaa mieltä siitä, että tylsä veitsi on vaarallisempi kuin terävä. Tylsä veitsi vaatii enemmän voimaa leikatessa, mikä lisää lipsahdusriskiä ja mahdollisia haavereita. Siksi veitsien säännöllinen teroittaminen on tärkeää. Täältä esimerkiksi näkee esimerkiksi hyviä sähköisiä malleja jotka kyllä helpottaa arkea: https://minasydankoti.fi/paras-sahkoinen-veitsenteroitin/.
No anyway toisen Fatboyn päälle me laitettiin AMBRONITE-colat.