Kumpi on vaarallisempi: tylsä vai terävä veitsi?
Kumpi on teidän mielestä keittiöveitsenä vaarallisempi? Tylsä vaiko terävä veitsi. Huomasin juuri kurkkua pilkkoessa miten veitseni ovat jo nähneet parhaat päivänsä ja vedin melkein sormeen.
Kommentit (161)
Kyllä terävä tekee enemmän damagea, siitä vain voi syyttää vain itseään siitä damagesta sitten.
Musta tylsä veitsi on paljon vaarallisempi juuri tuon lipsahtelun takia. Terävällä veitsellä vain leikkaa suoraan läpi ja vakailla käsillä ei ongelmia tule. Kannattaa katsoa veitsenteroittimia https://yleiskone.com/paras-veitsenteroitin/ mulla on kaikki veitset aina tosi teräviä kun teroittelen niitä niin ei tarvitse joka kuukausi olla ostamassa uusia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terävä tekee enemmän damagea, siitä vain voi syyttää vain itseään siitä damagesta sitten.
Saa olla aika tumpelo käyttäjä, jos vetää veitsellä sormeen. Terävällä veitsellä lähes mahdotonta vetää vahingossa mutta tylsällä veitsellä vetää varmasti kun yrittää tarpeeksi pitkään!
Tervä veitsi saa tosin syviä haavoja aikaiseksi jos ei osaa pilkkoa sillä. Mutta normikäyttäjällä terävä on tottakai turvallisempi, kunhan osuu sinn minne tehtää eikä lipsu sattumanvaraisesti.
Vierailija kirjoitti:
Musta tylsä veitsi on paljon vaarallisempi juuri tuon lipsahtelun takia. Terävällä veitsellä vain leikkaa suoraan läpi ja vakailla käsillä ei ongelmia tule. Kannattaa katsoa veitsenteroittimia https://yleiskone.com/paras-veitsenteroitin/ mulla on kaikki veitset aina tosi teräviä kun teroittelen niitä niin ei tarvitse joka kuukausi olla ostamassa uusia.
Sen sijaan kirkas tylsä veitsi ei ole yhtä vaarallinen.
samurai miekalla leikataan kurkut eikä millään hömpöti ikean perunalastulla
Vierailija kirjoitti:
Jos tahallaan haluaa tehdä damagea niin silloin terävä mutta tylpällä tulee ihan vahingossakin
Minulla on vain teräviä Stainless Steelin veitsiä
Kyllä se tylsällä nirhaus ja nitkutus tuottaa herkemmin vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain teräviä Stainless Steelin veitsiä
ai cs:go stainless steel m9 bayonet? wau se on tosi arvokas skini ja make varmaan ostaa sen sulta 100e paysafecardia vastaan
Vieras veitsi on vaarallinen. Olen kotona tottunut tylsääkin tylsempiin veitsiin, ja sitten kun samoilla otteilla lähtee käsittelemään kunnollisia, teräviä veitsiä, niin äkkiä ei ole sormia ollenkaan.
Tylsä on vaarallinen. Paljon voimaa, ei uoppoa vaan limpsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Noita kumpaakin vaarallisempi on demari, jolla on pulssi.
tai vihreä hui kamala
Terävässä veitsessä yksi vaarallinen osa on se terävä kärki, joka voi tököttää jossain telineessä tai singota. Ellei katso tarkasti mitä käsillä keittiössä soheltaa. Siksi ei ole sellaisia veitsiä. Vuolemiseen voi pieni puukko olla ok, jos on puu tai askartelu, sormet ja ranteet kauaksi siitä. Pitää tuntea tarkasti liikesarja minkä tekee, ei uneliaana.
Vierailija kirjoitti:
Terävässä veitsessä yksi vaarallinen osa on se terävä kärki, joka voi tököttää jossain telineessä tai singota. Ellei katso tarkasti mitä käsillä keittiössä soheltaa. Siksi ei ole sellaisia veitsiä. Vuolemiseen voi pieni puukko olla ok, jos on puu tai askartelu, sormet ja ranteet kauaksi siitä. Pitää tuntea tarkasti liikesarja minkä tekee, ei uneliaana.
täh?
Ai vedit melkein sormeen? No mä vedin just käteen.
Ne jotka väittävät että tylsä veitsi on vaarallisempi kuin terävä, eivät oli ikinä oikeasti terävää veistä käyttäneet.
Tylsän veitsen lipsumiset, pomppimista ym. Höpöhöpöt kertovat vain täydellisestä tietämättömyydestä asioita kohtaan.
Kun veitsi on oikeasti terävää, yksi virhe niin menee luihin asti. Oikeasti terävän kanssa saa olla tarkkana ja varovainen.
Lapselle/nuorelle antaisin 1000 x mieluummin tylsän veitsen kuin oikeasti terävän.
Tylsä veitsi lipsahtelee minne sattuu tai vähintään vaatti erikoisotteita leikkaamiseen jos vrt tomaatin viipalointiin.