Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään yli 60-vuotiasta? Olisi kysymys...

Vierailija
26.03.2023 |

Luin, että paino ei enää juurikaan nouse sen jälkeen kun täyttää 60 vuotta.

"Paino nousee 25-ikävuodesta 50-ikävuoteen lähinnä lisääntyneenä rasvan määränä. Tämän jälkeen paino ei välttämättä enää nouse, koska luun- ja lihaskudoksen määrä vähenee. Ikääntymisen myötä rasvakudos näyttäisi lisääntyvän juuri vatsan alueella niin naisilla kuin miehilläkin. (Pohjolainen, Ikäinstituutti.)"

Eli tarkoittaisiko tämä myös sitä, että elimistö ei ikään kuin pysty käyttämään kaikkea hyväkseen ja sen takia ihminen ei myöskään liho?

Kokemuksia? Kuinka moni on lihonut vielä 60 vuotta täytettyäänkin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hiukan ennen lihoo, nyt 64 v. huomaan että lihavuus kertyy jalkoihin oudolla tavalla.  Joka on pienirakenteinen, on sitä vanhanakin.

Vierailija
22/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet lukumäärätiedolla? Kuinka monella on paino noussut?

Esim. jos vastaan 265:llä on paino noussut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lihonut 10kg yli normaalipainon täytettyäni 59v, tosin alkusysäys kai tuli yhdestä lääkkeestä koska ruokavalio on vain keventynyt. Kilpparioireita ollut 10v mutta lukemissa ei vikaa

Todella ahdistavaa:(

Itselläni sama juttu. Painoin 2-kymppisenä 74 kg, nyt 62-vuotiaana 90 kg.

Vierailija
24/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi enää laihduttaa tuon ikäisenä. Luukato uhkaa.

Älä yleistä! Minä laihdutin 65-viotiaana 87 kilosta 63 kiloon eli tasan 24 kiloa tasan 2 viodessa. Ei tullut luukatoa.

Vierailija
25/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi enää laihduttaa tuon ikäisenä. Luukato uhkaa.

Älä yleistä! Minä laihdutin 65-viotiaana 87 kilosta 63 kiloon eli tasan 24 kiloa tasan 2 viodessa. Ei tullut luukatoa.

Oletko käynyt DXA:ssa?

Vierailija
26/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonhallinta on on ikuista. Tykkään syödä ja juoda kaikkea ja paljon, joten liikun myös reippaasti. Joka päivä vähintään hyötykävelyä. Pyöräilyä, mökkitöitä, painoharjoittelua, jumppaa, zumbaa jne.

Pienikin repsahdus ja kilo pompahtaa lisää. Lähtee pois hiljaa hivuttamalla. Yritän pitää lihaksistani kiinni. Mitään kitudieettejä en harrasta.

Klassiset 5 kg olisi hyvä saada pois. 63 v ikää.

Vierailija
27/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi valita, niin kyllä minä mieluummin söisin verenpainelääkettä, kuin potisin osteoporoosia. Olen nähnyt, mitä se on. Äitini kulki viimeiset 10 vuotta rollaattorilla 90 asteen kulmassa, kun selkärankanikamat olivat murtuneet.

Vierailija
28/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa äidin puolelta aina pyöristyneet 60-70 ikävuoteen. Sitten on alkanut hoikentuminen. Kaikilla. Itse olen 62v ja enään ei paino nouse. Lääkäriä vältän. Kyllä vikoja löytyy mutta ei toisaalta tarvi "lääkkeitäkään". Äitini kuoli valelääkärin osastolle!

Mies joka lukee tätä palstaa ja tekee oikeita töitä...

Vierailija
29/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 70 ja 25 v painoin 50 kg, 60v 55kg ja 70 v 60 kg.

Samoilla elintavoilla paino noussut koko ajan.

Varmaan 100 v painan 100 kg.

Vierailija
30/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino on ollut koko aikuisikäni n. 60 kg.

En ole helposti lihovaa enkä laihtuvaa sorttia. 😄

Nykyään paino tulee pitkälti lihaksista, kun aloitin vajaa vuosi sitten fyysisesti rasittavan harrastuksen: mökin hoidon!

N65/167cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä