Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään yli 60-vuotiasta? Olisi kysymys...

Vierailija
26.03.2023 |

Luin, että paino ei enää juurikaan nouse sen jälkeen kun täyttää 60 vuotta.

"Paino nousee 25-ikävuodesta 50-ikävuoteen lähinnä lisääntyneenä rasvan määränä. Tämän jälkeen paino ei välttämättä enää nouse, koska luun- ja lihaskudoksen määrä vähenee. Ikääntymisen myötä rasvakudos näyttäisi lisääntyvän juuri vatsan alueella niin naisilla kuin miehilläkin. (Pohjolainen, Ikäinstituutti.)"

Eli tarkoittaisiko tämä myös sitä, että elimistö ei ikään kuin pysty käyttämään kaikkea hyväkseen ja sen takia ihminen ei myöskään liho?

Kokemuksia? Kuinka moni on lihonut vielä 60 vuotta täytettyäänkin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät taida 60+ ihmiset seurata vauva.fi-keskustelua.

Vierailija
2/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No seuraa kyllä.

T. 61 vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on paino tippunut 10 kiloa vuoden aikana. Olen 62 v.

Vierailija
4/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurataan me av:ta. Olen ollut aina hoikka. Hiukan vaikeuksia pitää paino optimissa. Lienee tuo hoikkuus geeneissä. Yli 60-vuotiaille pieni ylipaino olisi toivottavaa, sanoi lääkäri. Mistäs sen repäisen.

Vierailija
5/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoisesti laihduttanut?

Ostoporoosiriski.

Vierailija
6/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se noin yksiselitteistä? Kyllä minä tiedän lihavia yli kuuskymppisiä. Toki myös lihavia kakskymppisiä.

Vierailija
7/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurataan me av:ta. Olen ollut aina hoikka. Hiukan vaikeuksia pitää paino optimissa. Lienee tuo hoikkuus geeneissä. Yli 60-vuotiaille pieni ylipaino olisi toivottavaa, sanoi lääkäri. Mistäs sen repäisen.

Minä 62v nainen puolestani joudun tekemään "töitä" sen eteen, että pysyn normaalipainoisena.

Vierailija
8/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoisesti laihduttanut?

Ostoporoosiriski.

En ole laihduttanut tietoisesti. Syön kyllä monipuolisesti.

Vierailija
9/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin 20-vuotiaana 48 kg ja nyt painan 57 kg. Olen 63v. Tuosta ei saisi yhtään nousta.

Vierailija
10/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän 60 tänä keväänä enkä usko, että samana päivänä yhtäkkiä päätän jäädä pois palstalta. Painoni on pysynyt viime vuodet aika lailla samana, mutta tänä vuonna olen ihan tietoisesti laihduttanut muutaman kilon.

Vierailija
11/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän täällä meitä +/- kuusikymppisiä varmasti on kuin esim. kaksikymppisiä.

Vierailija
12/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän 60 tänä keväänä enkä usko, että samana päivänä yhtäkkiä päätän jäädä pois palstalta. Painoni on pysynyt viime vuodet aika lailla samana, mutta tänä vuonna olen ihan tietoisesti laihduttanut muutaman kilon.

Ei saisi enää laihduttaa tuon ikäisenä. Luukato uhkaa.

Vierailija
13/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihonut 10kg yli normaalipainon täytettyäni 59v, tosin alkusysäys kai tuli yhdestä lääkkeestä koska ruokavalio on vain keventynyt. Kilpparioireita ollut 10v mutta lukemissa ei vikaa

Todella ahdistavaa:(

Vierailija
14/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Eivät laihduta, paino tippuu silti.

Vierailija
15/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Eivät laihduta, paino tippuu silti.

Kyllä toki. Kommentoin vaan tuohon kun edellinen kirjoittaja nimenomaan kertoi "tietoisesti" laihduttaneensa.

Vierailija
16/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eräällä ystävälläni todettiin sokeritauti kuusikymppisenä. Hän sai siihen sellaisen lääkityksen, joka myös laskee painoa, vaikka söisi ihan normaalisti. Hänellä on paino laskenut reippaasti tuon lääkkeen ansiosta.

Vierailija
17/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos en laihduta niin verenpainelääkitys uhkaa. Valitsen mieluummin laihduttamisen.

Vierailija
18/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos en laihduta niin verenpainelääkitys uhkaa. Valitsen mieluummin laihduttamisen.

Minä olen 166cm pitkä ja painan 54 kg. Silti sain juuri äskettäin verenpainelääkityksen. Olen koko ikäni ollut kasvissyöjä, syönyt terveellisesti ja ollut liikunnallinen. Suvussani on kyllä sukurasituksena korkea verenpaine ja minä "sainkin" poikkeuksellisen pitkään elää ilman lääkitystä. Olen nyt 63-vuotias. Ja olen aina ollut normaalipainoinen, tai jopa normaalipainon alarajoilla.

Vierailija
19/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä todettu, yksi painoa vähentävä tekijä yli 60-vuotiailla on luu- ja lihaskudosten rappeutuminen. Paino voi siis laskea, vaikka rasvan määrä kasvaisi.

Vierailija
20/30 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten yllä todettu, yksi painoa vähentävä tekijä yli 60-vuotiailla on luu- ja lihaskudosten rappeutuminen. Paino voi siis laskea, vaikka rasvan määrä kasvaisi.

Tuo pitää paikkansa mitä kirjoitit. Mutta kyse ei ole kovin isosta määrästä painoa.

Olen kyllä itsessäni huomannut sellaisen kehityksen, että vaikka olen samanpainoinen kuin 40-vuotiaana ja pituuskin on vielä pystynyt samana, niin vyötärönympärys on kasvanut 10 cm, vaikka muualle kehoon ei ole ylimääräistä kertynyt.

terv. nimimerkki "goodybye tiimalasi"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä