Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?

Vierailija
26.03.2023 |

Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?

Kommentit (932)

Vierailija
41/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muka tyytyväinen nykyhallituksen touhuihin?

Vierailija
42/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on noin 50% äänestysikäisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin joo ja kelakorvausten poisto oli suoraan kuin isku mahaan!

Olen köyhyydestäni huolimatta käyttänyt mielelläni yksityislääkäreiden palveluja paremman saatavuuden takia. Haluan lääkärille silloin kun on hätä, en joskus hamassa tulevaisuudessa.

Samoin.

Vierailija
44/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistopuolueet syytää rahat maa han muut tajille, heille kyllä palvelut pelaavat. Tänne saapuvat ukrainalaiset lapset ja nuoret saavat heti kriisiapua ja terapiaa, omat lapsemme puolestaan saavat kärsiä mielenterveysongelmistaan hoitojonoissa ja vaikka tap paa itsensä, apua ei omille anneta, koska vieraat ensin.

En halua äänestää tällaisen puolesta.

Suomalaiset ensin.

Muuttajien tuloa rajoittamalla säästetään miljardeja, jotka voitaisiin käyttää suomalaisten hyvinvointiin.

Tätä muutosta ei saada vasemmistopuolueita äänestämällä.

Vierailija
45/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske itseäni hyvätuloiseksi, mutta tuntemani menestynyt yrittäjä ei ole koskaan äänestänyt kokoomusta.

Vierailija
46/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusturvahan meni vain huonompaan suuntaan nykyhallituksen aikana, eli demarien ja vasemmiston.

Miten se oli? Työmarkkinatuki nousi, kansaneläke nousi, samoin työeläke. Toimeentulotukea nostettiin. Kenen kannalta huonompi suunta? Petterin kannalta?

Ruoan ja pesuaineiden hinta nousi, bensan hinta nousi, samoin sähkön jne.

Meni miinukselle mun tulot tämän hallituksen aikana silti.

Maailmanlaajuinen inflaatio ja energiakriisi ei taida johtua Suomen hallituksen tekemisistä.

Vierailija
47/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä arvokartasta näkee ketkä ovat talouspolitiikaltaan oikeistoa.

https://hs.mediadelivery.fi/img/468/187bf7f5027342b37563d2264c9a2480.jpg

Vierailija
48/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvätuloinen, mutta elätän itse itseni enkä elä tuilla. Aiemmin olen äänestänyt usein _ja viimeksikin eduskuntavaaleissa_ demareita, mutta tämä nykyinen puheenjohtaja on niin irrallaan todellisuudesta etten enää puoluetta voi äänestää eikä se tunnu olevan lainkaan minun puolellani.

Äänestin kristillistä kuten äänestin jo kuntavaaleissakin.

Vierailija
49/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusturvahan meni vain huonompaan suuntaan nykyhallituksen aikana, eli demarien ja vasemmiston.

Miten se oli? Työmarkkinatuki nousi, kansaneläke nousi, samoin työeläke. Toimeentulotukea nostettiin. Kenen kannalta huonompi suunta? Petterin kannalta?

Maailmanlaajuinen inflaatio ja energiakriisi ei taida johtua Suomen hallituksen tekemisistä.

Meidän hallitus oli joka tapauksessa tumput suorana eikä tehnyt mitään ja pm jopa lähti bilettämään.

Eli onko ihme jos ihmiset haluaa vaihtaa päättäjiä?

Vierailija
50/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS ja KD eivät ole talouspolitiikaltaan oikealla vaan lähinnä arvoiltaan.

Nykyisen PS:n talouspolitiikka on lähimpänä kokoomusta. Soinin aikaan oli toisin.

Tuollahan se niin ei tarvitse luulla:

https://www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2023/01/TalousOhjelm…

"Veropohjaa voidaan laajentaa alkamalla verottaa suur-

säätiöiden ja yhdistysten saamia pääomatuloja. Tämä on

perusteltua, koska nykyinen verojärjestelmä on luonut va-

rakkaille henkilöille mahdollisuuden säätiöiden kautta

kierrättää pääomatulonsa ja näin vapautua veroista. "

"Työehtosopimusten yleissitovuus on jatkossakin paras

tapa varmistaa työrauha ja se, että mikään yritys ei voi ha-

kea kilpailuetua palkkojen tai työehtojen halpuuttamisella."

Vierailija
51/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä osakeyhtiössä. Ainut porkkana tähän asti työllistää ja kasvaa on ollut osinkojen kevyempi verotus. Jos se otetaan pois, kuten sdp ja vas esittää, arvatkaapa työllistänkö enää ja haenko sitä kasvua mitä hekin kovin mainostavat?

No en todellakaan. Sen verran töitä, että saa 40 tonnia ansiotuloja ja firman tulos 0. Siihen sitten pimeetä keikkaa sen verran kun nappaa.

Harmaa talous kiittää ja Suomi nousuun!

On ne kyllä pihalla...

Vierailija
52/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja terveydenhuoltojärjestelmä romahti.

Vierailija
53/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä osakeyhtiössä. Ainut porkkana tähän asti työllistää ja kasvaa on ollut osinkojen kevyempi verotus. Jos se otetaan pois, kuten sdp ja vas esittää, arvatkaapa työllistänkö enää ja haenko sitä kasvua mitä hekin kovin mainostavat?

No en todellakaan. Sen verran töitä, että saa 40 tonnia ansiotuloja ja firman tulos 0. Siihen sitten pimeetä keikkaa sen verran kun nappaa.

Harmaa talous kiittää ja Suomi nousuun!

On ne kyllä pihalla...

Demari uskoo vakaasti, että ihmiset elävät maksaakseen veroja.

Vierailija
54/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän hallitus oli joka tapauksessa tumput suorana eikä tehnyt mitään ja pm jopa lähti bilettämään.

Eli onko ihme jos ihmiset haluaa vaihtaa päättäjiä?

Kerrohan toki, oi sinä talousguru, miten Suomen hallitus voi vaikuttaa maailmanlaajuiseen inflaatioon ja energiakriisiin? Nuo ongelmat ovat muuten paljon pahempina mm. Baltian maissa kuin täällä. Suomessa tilanne on varsin maltillinen muihin maihin nähden.

Vierailija
55/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen esimies kirjoitti:

En todellakaan äänestä oikeistoa. Itse henkilöstöjohtajana näen hyvin tilanteet, joihin työntekijämme saattavat joutua sairauden, lomautuksen tai jopa irtisanomisen takia. Minä tunnen nämä ihmiset henkilökohtaisesti ja koen ahdistusta pulaan joutuneiden kanssa. 

Olen myös hyvin tietoinen siitä, että kohtalon sormi saattaa osoittaa milloin tahansa ketä tahansa meistä. Miksi siis petaisin mahdollisesti jopa itselleni rankan tulevaisuuden? Ylimielisyys kostautuu, viimeistään eläkkeelle jäädessä. Kova oikeistopolitiikka leikkaa tavallisilta ihmisiltä ja siirtää rahaa suoraan miljonäärikerhon taskuun.

Omaa oksaansa sahaa palkansaaja, joka äänestää oikeistoa. Niinkin typeriä olen kuullut, että joku pienituloinen äänestäjä luulee samaistuvansa rikkaisiin, kun äänestää heitä. Kammottavaa tyhmyyttä! Ei sitä äänestystä kukaan tule katsomaan ja selkään taputtelemaan. Järki käteen siellä kopissa nyt.

Et sinä henkilöstöjohtajana tunne yhtäkään työntekijää, korkeintaan pääluottamusmiehen kanssa käytte kalassa ja muuten hengailet ylimmän johdon kanssa. Tuotannon työnjohto joutuu tehdä likaisen työn puolestasi kun ylin johto sanoo että nyt puolelle kenkää.

Vierailija
56/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan, brutto ei ole kuin 2400e kuussa ja yksinasuvana menotkin on suhteellisen isot ettei voi hyvänä pitää :D Mutta muuta varallisuutta löytyy, tulot ei kaikkea kerro. En minä kyllä kaikkia tukia poistattaa halua, mutta soisin että työnteko olisi aina kannattavampaa kuin kotona makaaminen eli pientä muokkausta siihen suuntaan. 

Vierailija
57/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka elävät tulonsiirroilla.

Vierailija
58/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kokoomusta. Minulla hyvät tulot ja niihin pääseminen on vaatinut opiskelua, hanttihommia, kärsivällisyyttä ja tahtoa. En halua maksaa muiden lusmuilusta.

Vierailija
59/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS ja KD eivät ole talouspolitiikaltaan oikealla vaan lähinnä arvoiltaan.

Nykyisen PS:n talouspolitiikka on lähimpänä kokoomusta. Soinin aikaan oli toisin.

Tuollahan se niin ei tarvitse luulla:

https://www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2023/01/TalousOhjelm…

"Veropohjaa voidaan laajentaa alkamalla verottaa suur-

säätiöiden ja yhdistysten saamia pääomatuloja. Tämä on

perusteltua, koska nykyinen verojärjestelmä on luonut va-

rakkaille henkilöille mahdollisuuden säätiöiden kautta

kierrättää pääomatulonsa ja näin vapautua veroista. "

"Työehtosopimusten yleissitovuus on jatkossakin paras

tapa varmistaa työrauha ja se, että mikään yritys ei voi ha-

kea kilpailuetua palkkojen tai työehtojen halpuuttamisella."

Katso HS:n vaalikonekysymykset, persujen politiikka on hyvin lähellä Kokoomusta kun puhutaan tavallisista ihmisistä, mm. työttömyysturvasta, julkisista palveluista jne.

https://hs.mediadelivery.fi/img/468/187bf7f5027342b37563d2264c9a2480.jpg

Vierailija
60/932 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja terveydenhuoltojärjestelmä romahti.

Onneksi kokoomus korjaa terveydenhuollon miljardileikkauksilla.