Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?
Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Äänestän kokoomusta ja mun palkka on n. 2700. Silti mun mielestä on täysin ok että joku tienaa vaikka 200 000e vuodessa. Mielestäni hän joutuu maksamaan liikaa veroja ja hänen tienaamistaan rahoista pitäisi kuulua enemmän hänelle. Se ei ole minulta pois jos joku menestyy, on ahkera, vaurastuu. Päinvastoin on hienoa että ihmiset uskaltavat ottaa riskejä, kehittyä, mennä eteenpäin ja luoda talouskasvua. Yhtä arvokasta on myös matalapalkkainen työ. Kaikki työt.
Jos jään työttömäksi en koe että yhteiskunnan pitää maksaa mulle kaikki ja mun mielestä jo nykyinen ansiosidonnaisen taso ja kesto on liikaa.
Perus wannabee kokkari. Sano vielä 200ke velkaa. 2700 on matala palkka nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän kokoomusta ja mun palkka on n. 2700. Silti mun mielestä on täysin ok että joku tienaa vaikka 200 000e vuodessa. Mielestäni hän joutuu maksamaan liikaa veroja ja hänen tienaamistaan rahoista pitäisi kuulua enemmän hänelle. Se ei ole minulta pois jos joku menestyy, on ahkera, vaurastuu. Päinvastoin on hienoa että ihmiset uskaltavat ottaa riskejä, kehittyä, mennä eteenpäin ja luoda talouskasvua. Yhtä arvokasta on myös matalapalkkainen työ. Kaikki työt.
Jos jään työttömäksi en koe että yhteiskunnan pitää maksaa mulle kaikki ja mun mielestä jo nykyinen ansiosidonnaisen taso ja kesto on liikaa.
Onhan se fiksua äänestää itseään vastaan :)
Kuulutko siis niihin, joille muka kuuluu kaikki, ja mitään ei itse tehtäisi?
En todellakaan äänestä oikeistoa. Itse henkilöstöjohtajana näen hyvin tilanteet, joihin työntekijämme saattavat joutua sairauden, lomautuksen tai jopa irtisanomisen takia. Minä tunnen nämä ihmiset henkilökohtaisesti ja koen ahdistusta pulaan joutuneiden kanssa.
Olen myös hyvin tietoinen siitä, että kohtalon sormi saattaa osoittaa milloin tahansa ketä tahansa meistä. Miksi siis petaisin mahdollisesti jopa itselleni rankan tulevaisuuden? Ylimielisyys kostautuu, viimeistään eläkkeelle jäädessä. Kova oikeistopolitiikka leikkaa tavallisilta ihmisiltä ja siirtää rahaa suoraan miljonäärikerhon taskuun.
Omaa oksaansa sahaa palkansaaja, joka äänestää oikeistoa. Niinkin typeriä olen kuullut, että joku pienituloinen äänestäjä luulee samaistuvansa rikkaisiin, kun äänestää heitä. Kammottavaa tyhmyyttä! Ei sitä äänestystä kukaan tule katsomaan ja selkään taputtelemaan. Järki käteen siellä kopissa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusturvahan meni vain huonompaan suuntaan nykyhallituksen aikana, eli demarien ja vasemmiston.
Miten? Konkreettisia esimerkkejä:
Lääkäriä ja hammaslääkäriä joutuu odottomaan puoli vuotta, hyvä jos sittenkään pääsee. Yksityisen lääkärin kelakorvaukset laskivat, ovat enää 8e. Lääkkeiden alkuomavastuu nousi.
Tällä hetkellä työtön yksinhuoltaja. Haen töitä aktiivisesti. Pitkä työura takana. Työtön siksi, että oli muutosneuvottelut. Äänestän Perussuomalaisia, ainut järjen ääni Suomessa tällä hetkellä. Asun omistusasunnossa. Olen sitä mieltä, että Suomessa on liian antelias sosiaaliturva. Valtion ei kuulu holhota ihmisiä, vaan huudan yksilönvastuuta ja verot alas, KIITOS.
Työkyvyttömyyseläkkeeni on alle väestön mediaanitulon, ja oikeistoa äänestän. Käsityksessäni hyvästä yhteiskunnasta yksilönvapaus on keskeinen.
Vierailija kirjoitti:
No kokoomusta (ja ek:ta) kiinnostaa vain työntekijöiden aseman heikennykset ja pienen omistavan prosentin rikastuminen. Hyvin harvoilla työnantajilla näkyy työntekijän arvostus. Ammattiliitoista halutaan eroon. Toivotaan halpatyövoimaa jonka palkasta osan maksaa yhteiskunta.
Kansantalouden näkökulma on toisarvoista, miten esim. vaikuttaa ihmisten ostovoimaan ja pk yrityksiin.
Vasemmistopuolueet syytää rahat maa han muut tajille, heille kyllä palvelut pelaavat. Tänne saapuvat ukrainalaiset lapset ja nuoret saavat heti kriisiapua ja terapiaa, omat lapsemme puolestaan saavat kärsiä mielenterveysongelmistaan hoitojonoissa ja vaikka tap paa itsensä, apua ei omille anneta, koska vieraat ensin.
En halua äänestää tällaisen puolesta.
Suomalaiset ensin.
En ole hyvä tuloinen ja äänestän kyllä noista puolueista. Ja mielestäni on enemmän kuin ok että sitä heikennetään kun ei sen kuulu olla näin että perusturvalla saa paremman elintason kun töissä käymällä.
Tuilla eläjä kun ei maksa veroja ja työssäkäyviltä revitään järkyttävän suuret verot että tukipummi voi loisia veronmaksajien elätettävänä ilman että ottaa vastuuta omasta elämästä ja oman elämän maksuista
Äänestän oikeistoa, jotta selustani on turvattu siltä varalta että saan ylennyksen tai paranen.
Minä haluaisin antaa mahdollisuuden persuille, olisi kiinnostavaa nähdä mitä he saavat aikaan. Ei tämä touhu ainakaan huonommaksi voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusturvahan meni vain huonompaan suuntaan nykyhallituksen aikana, eli demarien ja vasemmiston.
Miten se oli? Työmarkkinatuki nousi, kansaneläke nousi, samoin työeläke. Toimeentulotukea nostettiin. Kenen kannalta huonompi suunta? Petterin kannalta?
Ruoan ja pesuaineiden hinta nousi, bensan hinta nousi, samoin sähkön jne.
Meni miinukselle mun tulot tämän hallituksen aikana silti.
Oikeistopuolueet kohdistavat rahat suomalaisiin eivätkä syydä niitä ulkomaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin antaa mahdollisuuden persuille, olisi kiinnostavaa nähdä mitä he saavat aikaan. Ei tämä touhu ainakaan huonommaksi voi mennä.
No et sitten muista perskeko aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se fiksua äänestää itseään vastaan :)
Kuulutko siis niihin, joille muka kuuluu kaikki, ja mitään ei itse tehtäisi?
Tienaan 70k€ vuodessa bruttona ja ei näin pienillä tuloilla ole varaa äänestää Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskituloinen. Suomalaiset ensin! Ei sosiaaliturvaa maassamme laittomasti oleskeleville.
Entäs laillisesti olevat? Entäs suomalaiset jotka elävät sosiaaliturvalla?
Kysyt siltä liian vaikeita. Se ei tajua, ettei voi säätää vain yhtä kansanryhmää koskevaa kurjistamislakia. Jos leikataan, se on pois myös häneltä, vaikka kalpea läski kantis onkin.
Niin joo ja kelakorvausten poisto oli suoraan kuin isku mahaan!
Olen köyhyydestäni huolimatta käyttänyt mielelläni yksityislääkäreiden palveluja paremman saatavuuden takia. Haluan lääkärille silloin kun on hätä, en joskus hamassa tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistopuolueet kohdistavat rahat suomalaisiin eivätkä syydä niitä ulkomaalaisille.
Kokoomus vie rahat ulkomaisille omistajille ja veroparatiiseihin. Suomalaisista viis.
Vierailija kirjoitti:
PS ja KD eivät ole talouspolitiikaltaan oikealla vaan lähinnä arvoiltaan.
Nykyisen PS:n talouspolitiikka on lähimpänä kokoomusta. Soinin aikaan oli toisin.
Pienellä kitkutan, mutta en voi sietää loisia. Siksi 30v. 'oikeistoa' äänestänyt ja aina vaan. Kansainvälisessä mittakaavassa kovin on vasemmalla meidänkin 'oikeisto'.