Milloin tästä helvetin kellojen veivaamisesta oikein päästään eroon?
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä pelleilyä. Taas on monta päivää kaikilla rytmit sekaisin täysin turhan takia. Tutkimustenkin mukaan kellojen siirtely aiheuttaa lukuisia terveysongelmia ihmisille, niin miten tätä ei saada loppumaan?
Kommentit (156)
miten ihmeessä ihmiset nykyisin on niin kestämättömiä ettei mitään kestetä.
minä olen koko ikäni tehnyt pirusti töitä. nukkunut silloin kun ehtinyt.
kellojen siirtelyt eivät ole mitenkään minua vaivanneet.
olen mennyt aamuun 7 töihin. päässyt 16. ja sitten kotiin eläimet ja penskat hoitamaan. mennyt taasen toiseen työhön n 17. ollut n 23.
joskus yöllä 3 lähtenyt töihin ja seuraavan kerran päässyt nukkumaan n 23.
minkälaisia pupupöksyjä te olette kun mitään ette kestä.
valitetaan mistä milloinkin työstä ruuasta perheestä jne jne.
nyt valitetaan kellojen siirtelystä.
ette pärjää jos joskus suomeen sota syttyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tulla yhteisymmärrystä sille, kummassa ajassa pitäisi pysyvästi olla. Kummassakin on huonot puolensa. Itse en taitaisi jaksaa nousta talviaamuisin kesäajan mukaan ylös sängystä, kun aamun pimeyttä jatkuisi 10-10.30 asti.
Suuri osa on töissä tuohon aikaan sisätiloissa joka tapauksessa, ja pimeään aikaan sinne joutuu menemään molemmissa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomihan yritti sitä EU:ssa mutta ei saanut sitäkään asiaa läpi :DDD
Niin. Ei edes yhtä pientä asiaa saaneet taaskaan läpi. Eikä ole munaa tehdä itsenäistä päätöstäkään kansallisesti.
Asiahan on periaatteessa jo päätetty ja 2021 piti siirtely lopettaa, mutta näin ei sitten käytännössä käynytkään. Sitä voi miettiä, miten noita tyyppejä valitaan tuonne valtaan, kun näin yksinkertaista asiaa eivät saa toteutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tulla yhteisymmärrystä sille, kummassa ajassa pitäisi pysyvästi olla. Kummassakin on huonot puolensa. Itse en taitaisi jaksaa nousta talviaamuisin kesäajan mukaan ylös sängystä, kun aamun pimeyttä jatkuisi 10-10.30 asti.
Suuri osa on töissä tuohon aikaan sisätiloissa joka tapauksessa, ja pimeään aikaan sinne joutuu menemään molemmissa ajoissa.
Paitsi minä, joka olen päiväkodissa töissä. Inhottavaa aamu-ulkoilla lasten kanssa pimeässä (tämä ei tietysti Lapissa asuville ole mitään uutta, mutta sanonpa silti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella. Moskovan takia Suomessa on kellonaikakin muutettu!
Eurooppa lähti samalle turmion tielle. Lisäksi kaasuputket ym. rikolliset puuhat t e r r o r i s t ivaltion kanssa.
Kyllä tästäkin suomettumisen jäänteestä on päästävä irti nyt Nato-prosessin yhteydessä!!
Kyllä.Milloin tämä muuten alkoi? KGB:n poliittinen taistelu alkoi Suomessa oikein rankkana. vv. 1982-1991, Kremlin kortti, Alpo Rusin kirja.
Luin jostain, että kelloja alettiin veivata bisnesten takia. Siis ilmeisesti idänkauppojen takia?
Kaikki paha johtaa aina Kremliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei edes yhtä pientä asiaa saaneet taaskaan läpi. Eikä ole munaa tehdä itsenäistä päätöstäkään kansallisesti.
Asiahan on periaatteessa jo päätetty ja 2021 piti siirtely lopettaa, mutta näin ei sitten käytännössä käynytkään. Sitä voi miettiä, miten noita tyyppejä valitaan tuonne valtaan, kun näin yksinkertaista asiaa eivät saa toteutettua.
Ei se tunnu niin yksinkertaista olevan, kuten tästäkin ketjusta voisi päätellä. Jos jompikumpi aika olisi ylivoimainen verrattuna toiseen, se olisi jo voitu päättää.
Vierailija kirjoitti:
miten ihmeessä ihmiset nykyisin on niin kestämättömiä ettei mitään kestetä.
minä olen koko ikäni tehnyt pirusti töitä. nukkunut silloin kun ehtinyt.
kellojen siirtelyt eivät ole mitenkään minua vaivanneet.
olen mennyt aamuun 7 töihin. päässyt 16. ja sitten kotiin eläimet ja penskat hoitamaan. mennyt taasen toiseen työhön n 17. ollut n 23.
joskus yöllä 3 lähtenyt töihin ja seuraavan kerran päässyt nukkumaan n 23.
minkälaisia pupupöksyjä te olette kun mitään ette kestä.
valitetaan mistä milloinkin työstä ruuasta perheestä jne jne.
nyt valitetaan kellojen siirtelystä.
ette pärjää jos joskus suomeen sota syttyy.
Te moskovan aikaa kehuvat, tajusin kerran, että te olette Pietarin trolleja. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tunnu niin yksinkertaista olevan, kuten tästäkin ketjusta voisi päätellä. Jos jompikumpi aika olisi ylivoimainen verrattuna toiseen, se olisi jo voitu päättää.
Otetaan se aika, joka oli ennen tätä hömpötystäkin. Yksinkertaista.
Venäläiselle luonto ei merkitse mitään. Venäläisille ei luonnon saastuttaminen merkitse mitään.
Venäläiselle ei maantiede, fysiikan lait ym. merkitse yhtään mitään.
Minulle merkitsee. Joten haluan normaalin ajan takaisin. Tarkennukseksi tietämättömille, että kesäaika on moskovan aika. Muuttakaa venäjälle, jos Suomeen haluatte tuollaisen sairaan käytännön.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen tulee terveytensä takia elää luonnon rytmissä. On täysin edesvastuutonta siirrellä kelloja ja rikkoa luonnontiedettä, fysiikan lakeja jne. vastaan.
Me emme ole venäläisiä ja moskovan aikaa emme tarvitse.
Jo periaatteen takia tästä typeryydestä pitää luopua.
Ei voi mitään. Jos luonnon rytmissä haluaa elellä, niin luulisin ettei kannata näin pohjoisessa silloin asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen tulee terveytensä takia elää luonnon rytmissä. On täysin edesvastuutonta siirrellä kelloja ja rikkoa luonnontiedettä, fysiikan lakeja jne. vastaan.
Ei voi mitään. Jos luonnon rytmissä haluaa elellä, niin luulisin ettei kannata näin pohjoisessa silloin asua.
Miksi ei voi mitään? Meinaatko että täällä ei ole luonnon rytmiä?
Länsimaat eivät enää onneksi tee idänkauppaa. Toivottavasti eivät enää koskaan. Se pitää lailla kieltää. Kesäaikaa ei tarvita enää tämän suhmuroinnin takia. Olen koko elämäni ajan kärsinyt syvästi lukemattomista asioista,jotka johtuvat itänaapurista, Kremlin määräyksistä sekä itänaapurin asukkaista Suomessa.
Nyt saa riittää. Katkaiskaa jo se napanuora vihollisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei raukka ymmärrä sitä. Ei tietenkään,koska se on venäläiselle liian monimutkainen asia hahmottaa miltään osin.
Jos tämä siirtely nyt on todistettu tieteellisesti sekä tarpeelliseksi että harmittomaksi, niin miksei oteta siitä kaikkea hyötyä irti? Ehdotan arkiaikaa ja viikonloppuaikaa. Joka pe-la -yönä siirretään kelloja tunti taaksepäin ja su-ma -yöna vastaavasti tunti eteenpäin! Eiköhän ne hyödyt kerry moninkertaisesti ja vaiva on virallisen näkemyksen mukaan pieni.
Minuun kellojen siirtely ei vaikuta nimeksikään (ymmärrän kyllä, että muihin voi vaikuttaa), mutta aion silti löysäillä töissä vähintään pari viikkoa siirtelyyn vedoten
paperinpyörittäjä valtiolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, mutta muuttuu tuo valoisa ja pimeä aika aika radikaalisti vuoden aikana ihan vaikka ei kelloja siirtelisi. Talvella valoisa aika on niin lyhyt, että varmaan terveysriski jo pelkästään siksi. Ehkä tarkoitit jotain eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä siirtely nyt on todistettu tieteellisesti sekä tarpeelliseksi että harmittomaksi, niin miksei oteta siitä kaikkea hyötyä irti? Ehdotan arkiaikaa ja viikonloppuaikaa. Joka pe-la -yönä siirretään kelloja tunti taaksepäin ja su-ma -yöna vastaavasti tunti eteenpäin! Eiköhän ne hyödyt kerry moninkertaisesti ja vaiva on virallisen näkemyksen mukaan pieni.
Siirretään tuo tunti eteenpäin mieluummin maanantaina kesken työpäivän;)
Ei mitään vaikutusta. Nyt sai nukkua niin pitkään kuin halusi näin sunnuntaina ja huomenna normiaikataulu töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on talvella pimeetä ja kesällä valosaa - karkeasti sanottuna. Eli talvella nukutaan paljon, kesällä kukutaan.
Mitäpä sitten valoisisra illoista kun pelkästään kovaäänisiä työkoneita ja metelöintiä ei suvaita enään kello 18.00 jälkeen hyvien tapojen mukaan.