Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tästä helvetin kellojen veivaamisesta oikein päästään eroon?

Vierailija
26.03.2023 |

Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä pelleilyä. Taas on monta päivää kaikilla rytmit sekaisin täysin turhan takia. Tutkimustenkin mukaan kellojen siirtely aiheuttaa lukuisia terveysongelmia ihmisille, niin miten tätä ei saada loppumaan?

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menettekö te valittajat aina joka päivä tarkasti samaan aikaan nukkumaan ja heräätte aina samalla kellonlyömällä? Arjessa ja viikonloppuisin ja lomilla? Jos ette, tämä valitus on aivan turhaa ja teennäistä. Hävettää puolestanne tämä typerä asenne.

En mene, vaan herään auringon mukaan. Siinähän se ongelma onkin.

Sinähän olet onnellisessa asemassa, jos olet saanut sellaisen työn, jossa voit talvisin heräillä vasta klo 9 aikoihin. Ei kannattaisi yhtään valittaa kun on noin lellitty. 

Vierailija
42/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtenä yönä pitää nukkua yksi tunti vähemmän, niin miten siitä voi mennä koko viikko sekaisin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kellojen siirtelystä luovutaan, on seuraava kysymys se, jäädäänkö pysyvään kesä- vai talviaikaan. Tästä ihmiset eivät todellakaan ole Suomessa yhtä mieltä. Tietääkseni ainakin Ruotsissa ja Virossa on enemmän kannatusta pysyvälle kesäajalle.

Kumpi vaan kunhan eestaas veivaaminen loppuu. Vaikka tuo lasten elokuvan biisi on ihan hyvä.

Vierailija
44/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos yhtenä yönä pitää nukkua yksi tunti vähemmän, niin miten siitä voi mennä koko viikko sekaisin? 

Ei se siihen lopu. Huomennakin pitää herätä tuntia aikaisemmin. Ja ylihuomenna jne. aina lokakuun loppuun asti.

Mulle sopii paremmin normaaliajan rytmi. Kesäaikana olen koko ajan tunnin myöhässä.

Vierailija
45/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan selvinnyt keväisestä ajan siirrosta viikossa. Noin 2-4 viikkoa menee tottua. Syksyinen siirto on helpompi mutta tämä koko pelleily on niin ärsyttävää. Nukahtamisongelma on se syy mikä vaikuttaa itsellä taustalla.

Vierailija
46/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä, voi v   it      tu että v   itut     taa.

Ei se sisäinen kello muutu mihinkään noita viisareta veivaamalla, täysin idi   ootti   maista touhua.

Pelkkää kiusan tekoa sotkea ihmisten unirytmi.

Vierailija
47/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan selvinnyt keväisestä ajan siirrosta viikossa. Noin 2-4 viikkoa menee tottua. Syksyinen siirto on helpompi mutta tämä koko pelleily on niin ärsyttävää. Nukahtamisongelma on se syy mikä vaikuttaa itsellä taustalla.

No tämän seurauksena ihan luonnollisesti nukahdetaan myöhemmin ja herätään aikaisemmin.

Vierailija
48/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona on pysyvä talviaika tai siirtely, niin kannatan siirtelyä 👍.

Vierailija
49/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo unirytmistä ikinä kuullu, että miten se toimii?

Vierailija
50/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaa huumoria

Vierailija
51/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin vihreät ovat vallassa, tämä kellopelleily jatkuu

Vierailija
52/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että se on sinulle noin helppoa. Kaikille ei ole ja on tämä pienten lasten kanssakin aika temppuilua kun yhtäkkiä pitää aamuisin herätä tuntia aiemmin päiväkotiin ja iltaisin pitäisi mennä tuntia aiemmin nukkumaan.

Vierailija
53/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan, kuulun myös näihin. Yleensä menee 2-3 viikkoa että sopeudun kesäaikaan. Tänäänkin olen ollut kiukkuinen kuin ampiainen eikä sentään ollut edes työpäivää. Olen koko ensi viikon niin perk*leen päiväsäde että työkaverit kiittää :) 

Vierailija
54/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan, kuulun myös näihin. Yleensä menee 2-3 viikkoa että sopeudun kesäaikaan. Tänäänkin olen ollut kiukkuinen kuin ampiainen eikä sentään ollut edes työpäivää. Olen koko ensi viikon niin perk*leen päiväsäde että työkaverit kiittää :) 

Ota ensi vuonna vaikka talviloma tähän kohtaan. Lapsellista ja todella raskasta muille, että yksi töissä diivailee sellaisista asioista, mille kukaan ei siellä mitään voi. Jotain sietokykyä aikuinen ihminen voisi itselleen kehittää, vaikka terapiassa.

Vierailija
55/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan aina keväisin odottaa sitä kellojen kääntöä, vaikka se n. viikoksi elämän sekoittaakin. Mulla on pimennysverhot, mutta silti tuntuu, että aurinko nousee ihan liian aikaisin. Tuntuisi hölmöltä olla talviajassa koko valoisan kesän ajan.

Samoin syksyllä, kun pimenee, alkaa väsyttää ja toivoo, että kelloja käännettäisiin taas. Ja sitten kun se talviaika tulee, saakin ihanasti sen lisätunnin aamuun, jolloin voi nukkua. Illat on toki pimeitä sitten.

Jossain vaiheessa toivoin, että kellojen kääntelystä luovuttaisiin, kun se oli tapetilla koko ajan. Sitten tuli paljon artikkeleita, joissa perusteltiin kesä- ja talviaikaa ja vakuutuin, että kääntelyssä on pointtinsa. Tiedän, että kuulun mielipiteineni vähemmistöön.

Jos tulisi vaikkapa pysyvä kesäaika, ihmiset alkaisivat kärsiä siitä pimeinä talviaamuina, kun herääminen olisi supervaikeaa, ja pysyvässä talviajassa taas harmittaisi liian aikaisin pimenevät kesäillat ja liian aikainen auringonnousu.

Vierailija
56/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä aurinko loilottaa yötä myöten. Ostellaan pimennysverhoja ym. että saadaan nukutuksi.

Mitä järkeä?

Vierailija
57/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan aina keväisin odottaa sitä kellojen kääntöä, vaikka se n. viikoksi elämän sekoittaakin. Mulla on pimennysverhot, mutta silti tuntuu, että aurinko nousee ihan liian aikaisin. Tuntuisi hölmöltä olla talviajassa koko valoisan kesän ajan.

Samoin syksyllä, kun pimenee, alkaa väsyttää ja toivoo, että kelloja käännettäisiin taas. Ja sitten kun se talviaika tulee, saakin ihanasti sen lisätunnin aamuun, jolloin voi nukkua. Illat on toki pimeitä sitten.

Jossain vaiheessa toivoin, että kellojen kääntelystä luovuttaisiin, kun se oli tapetilla koko ajan. Sitten tuli paljon artikkeleita, joissa perusteltiin kesä- ja talviaikaa ja vakuutuin, että kääntelyssä on pointtinsa. Tiedän, että kuulun mielipiteineni vähemmistöön.

Jos tulisi vaikkapa pysyvä kesäaika, ihmiset alkaisivat kärsiä siitä pimeinä talviaamuina, kun herääminen olisi supervaikeaa, ja pysyvässä talviajassa taas harmittaisi liian aikaisin pimenevät kesäillat ja liian aikainen auringonnousu.

Ei mua ole koskaan haitannut liian aikaisin pimenevät kesäillat. Olen elänyt normaalikesäaikaa ja illat oli ihan just hyvät. Normaaliaika rules!

Vierailija
58/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menettekö te valittajat aina joka päivä tarkasti samaan aikaan nukkumaan ja heräätte aina samalla kellonlyömällä? Arjessa ja viikonloppuisin ja lomilla? Jos ette, tämä valitus on aivan turhaa ja teennäistä. Hävettää puolestanne tämä typerä asenne.

En mene, vaan herään auringon mukaan. Siinähän se ongelma onkin.

Siis miten tuo muka toimii Suomessa, kun päivän pituus muuttuu koko ajan. Ihan siis riippumatta siitä siirretäänkö kelloja. Kesällä nukut max pari tuntia ja talvella saat nukkua niin pitkään että aurinko nousee? Kolmelta yöunille.

Vierailija
59/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pieleen meni. Aamut on nyt pimeämpiä kesäajan takia.

Vierailija
60/156 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi