Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teutonia Spirit ym kolmipyöräiset - kokemuksia?

26.08.2008 |

Millaisia kokemuksia Teutonian Spirit -rattaista (tai muista kolmipyöräisistä)? Vaikuttivat kaupassa kevyiltä ja ketteriltä. Ovatko tarpeeksi tukevat? Toimivatko talvikeleilläkin?

Kiitos vastauksista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ihan ekat vaunut oli v.2002 Teutonia Y2K. Olivat tosi hyvät vaunut. Ei mitään moitteen sanaa. Kulkivat hyvin lumessa.

Sitten meillä on ollut tuplajoggerit ABC:ltä ja nekin olivat tosi hyvät menopelit.

Kun sitten neljä vuotta käytti kolmipyöräisiä, ja nyt kolmannelle lapselle ostettiin nelipyöräiset Gessleinit, niin eihän niihin meinannu tottua millään. Vuosi käytettiin niitä, ja nyt vaihdettiin nekin Quinny speedeihin myös kolmipyöräiset.

Joten minä ainakin olen joggereihin hurahtanut äiti.

Nuo sinun mainitsemansi kärryt vaikuttavat hyvältä vaihtoehdolta. Teutonia oli meillä ainakin laadukas kärry. Ei moitittavaa. Mutta niistä ei ole omakohtaista kokemusta, ovat niin uutta mallia.

Ainut mitä mietin on nuo renkaat.Ovatko ilmakumi vai semmoiset muoviset. Me ollaan aina tykätty ilmakumipyöristä. Kannattaa kysyä myyjiltä voiko renkaita esim.vaihtaa. Yleensä Teutonialla on mahdollisuus vaihtaa erilaisia renkaita:0)

Vierailija
2/3 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kaupungin keskustassa ovat nuo Spiritit loistava valinta. Jos taas asut taajamassa tai maalla, jossa tiet eivät ole aina kunnolla aurattuja tai jos tykkäät käydä metsälenkillä, en suosittele Spirit:ejä tai muitakaan kolmipyöräisiä. Spiritit ovat oikein ihanat kaupungilla tai asfalttitiellä lenkkeillessä. Ne ovat tyylikkäät, kevyet, niissä on hyvä työtöaisa ja loistavasti tilaa jaloille kävellessä (ei pelkoa, että pidempikään työntäjä potkisi runkoon). Teutonioissa on myös hyvä äänetön, suojaava ja napakka kuomu. Itse jouduin :( myymään omat Spiritit pois, juuri sen vuoksi että ne ovat talvella lumessa raskaamaat kuin nelipyöräiset ja näin landella kuin itse asumme, niiden kanssa eteneminen oli välillä viime talvena täysin mahdotonta. Etupyörä yksinkertaisesti jumittui "jäärousteikkoon" tai jos tiellä oli 5 cm tai enemmän lunta, niin matkanteko takelteli. Spirit rattaaseen on ainoastaan mahdollista saada ilmakennorenkaat (rengas 50 ja 60), kyselin itsekin vaunuja ostaessani, miksei niihin saa ilmakumirenkaita. Myyjän kommentti oli se, että kolmipyöräinen ilmakumirenkailla lähtee puoltamaan tosi herkästi, mikä renkaissa ei ole juuri saman verran ilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että renkaissa pitää olla ilmaa, muuten puoltavat. Mutta ei me niitä täytelty kuin pari kolme kertaa vuodessa. Mulla taas toisenlaisia kokemuksia. Meillä joggerit ovat kulkeneet aina paremmin lumessa. Ja metsässä olen tykännyt niistä enemmän. Niillä pystyy keulimaan juurien yli, mutta noilla nelipyöräisillä jään jatkuvasti kiinni joka paikkaa esim.mutalätäkköön:(