Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia olla 43-vuotiaana jo niin uupunut että makaa sängyssä suurimman osan ajasta?

Vierailija
25.03.2023 |

Olen niin uupunut että pystyn vain hetkeksi nousemaan ja laittamaan lapsille ruoan. Siivoamaan joudun niin että yhtenä päivänä imurointi ja toisena päivänä pyykit. Kaupassakäynti vie voimat niin etten saa ostoksia enää kaappiin, onneksi lapset auttaa. Nukun noin 12 tuntia ja sen lisäksi oikeastaan vain makaan. Hikoilen aivan älyttömästi, ja hiki valuu usein norona kasvoja pitkin vaikken tekisi mitään tai vaihtoehtoisesti pienen rasituksen aikana. Teen puolikasta työaikaa ja jokaisesta vuorosta toipumisessa menee kaksi päivää. Onneksi vuoroja on hajautetusti, ei joka päivä.

Tämä on pahentunut vuosi vuodelta ja vasta nyt olotila häiritsee elämää niin paljon että olen miettinyt ettei tämä voi olla normaalia. Kuukautiset ovat niin runsaat että joudun leikkaamaan vanhoista lakanoista ja pyyhkeistä isoja vaippoja jotka ulottuvat navasta puoleen selkään asti, koska vuodan niin paljon että ei puhettakaan jotta selviäisi kaupan pikkulapuilla. En voi myöskään poistua kotoa noina viikon kestävinä vuotoaikoina. Perusverenkuva oli ok. Lääkäri tuumasi että tämä kuuluu masennukseen. Olen syönyt Venlafaxinia parikymmentä vuotta krooniseen masennukseen. Masennusta ei ole ollut lääkityksen aikana joten sikäli olen voinut ihan hyvin. No, kai se lääkäri sitten tietää.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Syön itsekin Venlaa, viimeksi lääkäri sanoi, että minun pitäisi syödä Peratsinia hillitsemään Venlan sivuoireita. MItä nuo sivuoireet ovat, jäi kysymysmerkiksi. Kuulemma Venlan kanssa syödään lisänä toista lääkettä.

Nyt aloitin Peratsinin taas pitkästä aikaa kunnon annoksella Venlan lisäksi ja aivosumu on hälvennyt. 

Minulla on ilmeisesti psykoosioireinen masennus. 

En nukahtele enää niin usein päivällä ja olo on virkeämpi ja aivot toimivat normaalimmalla tavalla.

Olen onnistunut näköjään elämään vuosikausia alilääkityksellä. 

Mene lääkäriin. Psykiatrille sekä gynelle.

Olet syönyt Venlaa tosi pitkään, et kuurina, jos masennus olis ohimenevää. Sulla on ilmeisesti myös pysyvä sairaus? Miksei ole määrätty toista lääkettä Venlan lisäksi?

Häiritsee ihan hemmetisti, kun en vielä 25 vuoden sairastamisen jälkeen tiedä diagnoosiani. Onko se skitsofrenia? Masennus? Psykoottinen masennus? Lääkäreiltä ei saa suoria vastauksia, yleensä vain, että Venla auttaa jne.

Vierailija
42/43 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Syön itsekin Venlaa, viimeksi lääkäri sanoi, että minun pitäisi syödä Peratsinia hillitsemään Venlan sivuoireita. MItä nuo sivuoireet ovat, jäi kysymysmerkiksi. Kuulemma Venlan kanssa syödään lisänä toista lääkettä.

Nyt aloitin Peratsinin taas pitkästä aikaa kunnon annoksella Venlan lisäksi ja aivosumu on hälvennyt. 

Minulla on ilmeisesti psykoosioireinen masennus. 

En nukahtele enää niin usein päivällä ja olo on virkeämpi ja aivot toimivat normaalimmalla tavalla.

Olen onnistunut näköjään elämään vuosikausia alilääkityksellä. 

Mene lääkäriin. Psykiatrille sekä gynelle.

Olet syönyt Venlaa tosi pitkään, et kuurina, jos masennus olis ohimenevää. Sulla on ilmeisesti myös pysyvä sairaus? Miksei ole määrätty toista lääkettä Venlan lisäksi?

Häiritsee ihan hemmetisti, kun en vielä 25 vuoden sairastamisen jälkeen tiedä diagnoosiani. Onko se skitsofrenia? Masennus? Psykoottinen masennus? Lääkäreiltä ei saa suoria vastauksia, yleensä vain, että Venla auttaa jne.

Peratsinia käytetään muuten pahoinvointilääkkeenä, että auttaa siihenkin. Minulta nuo lääkkeet ovat vieneet kuukautiset pois, mutta ei voi mitään. Jaksan liikkua ja urheilla enemmän noiden lääkkeiden avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi