Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tulevaisuudensuunnitelmia teillä viiskymppisillä vielä on?

Vierailija
25.03.2023 |

Työikää jäljellä parikymmentä vuotta.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä ikää viittäkymppiä, mutta olen tuota aikaa jo miettinyt. Aika vähän on mitään erityisiä suunnitelmia. Olen ne haaveet saavuttanut, mitä nuorena oli ja osa asioista ei enää tunnu edes tavoittelemisen arvoisilta.

Olen ajatellut elää vähemmän kiireistä arkea ja auttaa lapsia, jos sitä toivovat niin rahallisesti kuin muutenkin. Työstäni tykkään ja toivon, että pystyisin tekemään sitä pitkään. Ehdin nuorena matkustella paljon ja jos vain onnistuu niin koetan antaa lapsille saman mahdollisuuden. Elämääni on mahtunut myös paljon huolta ja sairautta ja asiat eivät ole menneet ollenkaan suunnitelmien mukaan eli suhtaudun jossain määrin tulevaisuuteen huolestunein mielin ja pelkään mitä se tuo tullessaan.

Vierailija
42/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää kohta 54. Työuraa noin 10 vuotta, koska eläkevakuutus laukeaa ennen virallista eläkeikää. Täytyy tarkemmin katsoa, onko työuraa vielä 8, 9 vaiko 10 vuotta.

Aion ostaa kesämökin isolla tontilla (ainakin 3 ha) järven tai joen rannasta. Kauempaa asutuksesta.

Sitten kerrostalosta livahdan kesät mökille, kunnostelen sitä ja teen metsähommia, lämmitän saunaa ja juon kaljaa. Repeat. Repeat. Kunnes hieman nuorempi vaimoni jää eläkkeelle ja liittyy seuraan.

Talvet asun kaupungissa ja käyn kulttuuririennoissa ja urheilukisoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsen eläkkeelle niin eroan.

Miksi alapeukut?

Miksi odottaa sinne asti? Itse juuri eronneena, en voisi kuvitella, että olisin jaksanut eläkeikään asti elää huonossa suhteessa.

N 52

Siksi kun ei ole taloudellisesti muuta mahdollisuutta. En vajaakuntoisena saa muita töitä enkä eläkkeelle pääse. Lähtisin heti jos se olisi mahdollista.

Vierailija
44/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo sairaseläkkeellä, vielä odotan että mies jää työelämästä pois alle 60v. tavalla toisella. Tarkkoja suunnitelmia ei ole mutta mökkeilystä ja luonnossa liikkumisesta haaveilen.

Ei puhettakaan että uhraisimme tälle yhteiskunnalle enempää kuin on jo uhrattu. Suuret ikäluokat vetivät välistä ja nyt sitä laskua maksetaan. Katinkontit että jatkaisimme työelämässä lähemmäs 70v. niinkuin ihmisiä houkutellaan tekemään. Se on elämän tuhlaamista.

Vierailija
45/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin tilin, johon säästän rahaa omia hautajaiskulujani varten.

Iloista vanhuutta!

Vierailija
46/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vielä?? Olen 60+ ja mullakin on unelmia tulevaisuuden varalle "vielä".

Yhden toteutan tulevalla viikolla, muutan osa-aikaisesti etelä-Eurooppaan!

Vierailija
47/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti kovin paljoa tulevaisuutta. Keskityn nauttimaan tästä hetkestä. Teen niitä asioita mitä nytkin teen.

Oikein.

Vierailija
48/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin uuteen ammattiin korona aikana ja työnäkymät olivat vielä vuosi sitten surkeat. Eläkeikään vielä 15v. Ei säästöjä eikö isoja perintöjä tulossa. Tehdastyöläinen ollut aina eli ei varallisuutta.

Apealle näyttää. Eronnut, ei lapsia.

Ei ole tulevaisuutta mitä tavoitella. Kiitos Sanna joka humppaa meidän rahat ulkomaille ja Kiitos Sipilä joka avasi ovet tulijoille ja Kiitos Haavisto ja Urpilainen jotka myi sähklverkon. Kiitos.

Toivottavasti löydät hyvän työpaikan alalta jota opiskelit. Ehdit vielä hyvin säästämään rahaa eläkepäivien varalle.

Olen myös 50-kymppinen ja duunarin hommissa ollut koko ikäni eikä myöskään mitään toiveita pienestäkään perinnöstä. Olen nyt 3-v säästänyt 10€/viikko, enempään en pysty mutta aioin jatkaa näin kunnes jään eläkkeelle.

Vierailija
49/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikää on jäljellä sen verran kun työnantaja päättää. Se ei ole 5-kymppisen saneltavissa. 

Vierailija
50/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin uuteen ammattiin korona aikana ja työnäkymät olivat vielä vuosi sitten surkeat. Eläkeikään vielä 15v. Ei säästöjä eikö isoja perintöjä tulossa. Tehdastyöläinen ollut aina eli ei varallisuutta.

Apealle näyttää. Eronnut, ei lapsia.

Ei ole tulevaisuutta mitä tavoitella. Kiitos Sanna joka humppaa meidän rahat ulkomaille ja Kiitos Sipilä joka avasi ovet tulijoille ja Kiitos Haavisto ja Urpilainen jotka myi sähklverkon. Kiitos.

Toivottavasti löydät hyvän työpaikan alalta jota opiskelit. Ehdit vielä hyvin säästämään rahaa eläkepäivien varalle.

Olen myös 50-kymppinen ja duunarin hommissa ollut koko ikäni eikä myöskään mitään toiveita pienestäkään perinnöstä. Olen nyt 3-v säästänyt 10€/viikko, enempään en pysty mutta aioin jatkaa näin kunnes jään eläkkeelle.

Hienoa sitkeyttä! Tuo säästäminen.

Vierailija
51/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin pari kuukautta  sitten uudelle alalle, alanvaihtaja siis. Sain kuukauden hakemisen jälkeen uutta koulutustani vastaavaa työtä. Ikä alkaa lähennellä kuuttakymppiä. Kymmenkunta vuotta vielä nautin työelämästä, sitten joutaa eläkkeelle toivottavasti siinä kunnossa, että voi yhä nauttia tästä kauniista maailmasta ja sen ihmeistä esim matkustelemalla ja harrastamalla kulttuuria. 

Vierailija
52/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pikku yrityksen pitäminen pinnalla ja mukavana työpaikkana vielä 15v.

-reissu vapaaehtoistyötä tekemään

-pienen mökin rakentaminen esteettömyys huomioiden

-upean, pitkän, harmaan liehutukan kasvattaminen

-puutarhan ja kasvien oppiminen

-kanala pihaan

Vierailija
53/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeat speksit:

Ok-talo myyntiin ennen eläkkelle jäämistä.

Tilalle joku 3-4h + k + s rivarista, edullisempien asuinkustannuksien vuoksi. Kaikki kulut minimiin.

Sitten vuokrata mökkiä tai taloa ulkomailta. Ei ostoa.

Toki, koska aikaa eläkkeelle jäämiseen on ainakin 12-13v niin mistä sitä tietää, mitä tapahtuu.

Vierailija
54/54 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tällä hetkellä en haaveile eläkkeelle jäämisestä. Työkyky, terveys ja vire muutenkin on mainio.

T. M51

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän