Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli juuri miehen kanssa ensimmäinen riita.

Vierailija
24.03.2023 |

Siis kunnollinen riita. Olemme asuneet yhdessä lokakuusta, kaikkonen mennyt suhteellisen hyvin. Toki keskusteltavaa oli ennen muuttoa ja sen jälkeen, ihan kotitöistä yms.

Nyt riita oli siitä, että minä olin laittanut kierrätysroskiksen päälle kassin, jossa oli kaikkia sekalaisia roskia.
Ne olivat kestokassissa, siististi, mutta myönnetään, siinä kassissa oli pahvia, paperia, yksi sekajätetttä sisältävä pussi. Tarkoitus oli viedä se roskikseen ja lajitella.
Olin ihmetellyt että mies käy roskikselle, mutta ei koskaan ota sitä kassia mukaan.

Tänään siitä tuli puhe, ja mies kertoi että hän ei periaatteesta vie MINUN roskiani.
Tavallaan ymmärrän pointin, tavallaan en sitä periaatetta.
Kerroin hänelle ihan rauhallisesti, että minä siivoan kyllä paljonkin hänen jälkiään täällä kotona. Ja koen muutenkin tekeväni enemmän kotitöitä.
Huomioiden senkin seikan, että vaikkei lapsia ole, mutta teen työn lisäksi opiskeluja yliopistolle eli arki on rankkaa.
Mies osallistuu mutta vähemmän:
Mutta siis pointti oli se, että HÄN ei vie minun laittamiani roskia koska ne ovat väärässä paikassa.
Ja hänen mielestä se että minä korjaan hänen tavaroitaan, on eri asia.

Mitä mieltä?

Kommentit (46)

21/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ainakaan uskaltaisi viedä toisen erikseen laittamaa pussia roskikseen, vaikka sisältäisikin vain jotain pahvisälää. Ei voi tietää, jos onkin jotain tärkeää hänelle 😅

Vierailija
22/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Emmä ainakaan uskaltaisi viedä toisen erikseen laittamaa pussia roskikseen, vaikka sisältäisikin vain jotain pahvisälää. Ei voi tietää, jos onkin jotain tärkeää hänelle 😅

Mietin samaa. Jos siinä on kestokassi ikään kuin väärässä paikassa roskaastioiden päällä, niin mistä ihmeestä tietäisin, että ne siinä olevat asiat on menossa roskiin, ne vain on lajittelematta - etenkin, kun roskakaapissa olisi jo selkeästi omat astiat ko. roskille.

Miksi ihmeessä ap olettaa, että mies jättää ap;n keskenjättämät kotityöt loppuun vain siksi, että ap on liian laiska lajittelemaan jätteitä ja viemään niitä roskakatokseen?

Lisäksi on ihan oma valinta siivota miehen sotkuja. Yhteisessä kodissa voi ihan hyvin jättää juomalasin tiskialtaaseen tiskikoneeseen laittamisen sijaan ja käydä miehen kanssa keskustelua siitä, missä päivittäisessä käytössä olevia tavaroita ja esineitä säilytetään, onko esim. vaateharja eteisessä lipastonlaatikossa vai lipaston päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Jos siinä on kestokassi ikään kuin väärässä paikassa roskaastioiden päällä, niin mistä ihmeestä tietäisin, että ne siinä olevat asiat on menossa roskiin, ne vain on lajittelematta - etenkin, kun roskakaapissa olisi jo selkeästi omat astiat ko. roskille.

Miksi ihmeessä ap olettaa, että mies jättää ap;n keskenjättämät kotityöt loppuun vain siksi, että ap on liian laiska lajittelemaan jätteitä ja viemään niitä roskakatokseen?

Lisäksi on ihan oma valinta siivota miehen sotkuja. Yhteisessä kodissa voi ihan hyvin jättää juomalasin tiskialtaaseen tiskikoneeseen laittamisen sijaan ja käydä miehen kanssa keskustelua siitä, missä päivittäisessä käytössä olevia tavaroita ja esineitä säilytetään, onko esim. vaateharja eteisessä lipastonlaatikossa vai lipaston päällä.

Miten olisi roskia vientiä varten hakiessa kysyä, että hei tämä kassi täällä, onko menossa roskikseen?

Vierailija
24/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa heti. Ei kannata seurustella jos tulee riitaa.

Vierailija
25/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori pitkä teksti.

Mutta onko tää tyypillistä että riidellään tällaisista tyhmästä?

Mua ketuttaa eniten miehen kommunikoimattomuus.

Että ei kykene keskustelemaan vaan on vaan hiljaa ja osoittaa mieltään.

Eihän ne riidan aiheet yleensä ole mitään merkityksellisiä. Voi olla hyvinkin tyhmiä. Mutta riitelyn pitää päättyä ja molempien osata tulla vastaan. Jos vain toinen joustaa ja aina se sama henkilö, niin suhteessa on pahastikin asioita pielessä.

Vierailija
26/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis huomaa useampana päivänä, ettei hänen roskapussiaan ole viety roskikseen?

Miksi Ap ei itse vie roskia jätepisteeseen jos kuitenkin jo useampana päivänä on huomannut että siellä se vieläkin roskiksen päällä keikkuu?

Meillä roskat vie se kuka huomaa keittiössä touhutessaan, että onpas tuo roskis täynnä, pitääpä tyhjentää.

Ei normaalissa perheessä kahden aikuisen sellaisessa ole järkevää säilyttää roskiksen sisältöä siellä roskiskaapissa ja tehdä sen tyhjentämisestä jotain valtapeliä.

27/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi roskia vientiä varten hakiessa kysyä, että hei tämä kassi täällä, onko menossa roskikseen?

Tai pussin omistaja vois kysyä siltä toiselta, että vietkö senkin pussin siitä samalla? 🤠

Vierailija
28/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä just se, että ei voi kommentoida, kysyä, keskustella asiasta, on mulle ongelma.

En ymmärrä tällaista ideologiaa että periaatteesta en koske koska ei ole mun.

Ap

Vierailija
29/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä just se, että ei voi kommentoida, kysyä, keskustella asiasta, on mulle ongelma.

En ymmärrä tällaista ideologiaa että periaatteesta en koske koska ei ole mun.

Ap

Miksi et siis kysy, jos se on ongelma?

Vierailija
30/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vituttaakin joku muu minussa, luulen.

Samoin kun Minua vituttaa hänessä yleisesti ja yleensä se keskustelemattomuus.

Voisihan sitä kysyä, että hei mikä tämä on, vienkö roskiin.

Vierailija
31/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et kysy, että hei, vietkö tuonkin roskiin?

Vierailija
32/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et kysy, että hei, vietkö tuonkin roskiin?

Olemme arkisin todella vähän aikaa samaan aikaan kotona- eli työvuorot saattavat mennä niin että toinen lähtee aamulla aikaisin ja toinen myöhemmin. Illalla harrastuksia yms ettei aika tule keskusteltua näistä.

Vierailija
33/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä voin kyllä viedä ja vienkin yhteiset roskat. Mies vie myös. Mut en tietystikään lajittele miehen roskia enkä odota, että hän lajittelee mun roskiani. 

Vierailija
34/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat pussiin ja roskikseen. Ne poltetaan täällä Vantaalla.

Oliko muuta " ongelmia"?

Vierailija
35/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa voi viedä roskat joskus ihan vaan sen takia, että se on kivasti tehty ja ilahduttaa toista.

Jos haluaa, että roskapussi on tietyssä paikassa, siitä voi sanoa toiselle, että tekisitkö niin koska se on minulle tärkeä juttu?

Tämä toimii myös toiseenkin suuntaan. Kun ei itse jaksa, voi kertoa sen toiselle ja pyytää häntä tekemään enemmän.

Vierailija
36/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori pitkä teksti.

Mutta onko tää tyypillistä että riidellään tällaisista tyhmästä?

Mua ketuttaa eniten miehen kommunikoimattomuus.

Että ei kykene keskustelemaan vaan on vaan hiljaa ja osoittaa mieltään.

On se tyypillistä. Tyhmää, mutta tyypillistä.

Sellaisia meidän useimpien parisuhteet on.

Vierailija
37/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän niitä miehiä, joiden likaiset vaatteet ovat naisen omaisuutta, ja muuttuvat taas miehen omiksi, kun ne ovat puhtaina kaapissa siististi viikattuina?

Vierailija
38/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo itsekeskeinen mies.

Onko teillä myöskin omat ruokahyllyt jääkaapissa? Maksatteko yhdessä ostetut karkit sentilleen puoliksi elokuviin mennessä? Meillä oli tuollainen tuttavapariskunta 80-luvulla. Suhde kesti noin 1-2 vuotta.

Vierailija
39/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatio.

Ap:n olisi pitänyt kertoa että hei laitoin noi roskat tohon tai et se on roskit, mut pitää viel lajitella ne. Ja miehen kysyä, hei mikä toi kassi on? Onks se roskis vai sun tavaroita?

Nyt teistä kumpikaan ei puhunut vaan oletitte toisen tietävän mikä se on ja toisen myös hoitavan sen asian. Ei kumpikaan ole ajatuksenlukija joten noista kannattaa kertoa ja huikata niin tietää. Samoin kohteliaisuus toista kohti, ettei jätetä omia paskoja vaan hoidetaan omat jäljet. Se on kumma kun työpaikalla kohdellaan vieraita työkavereita paremmin kun omaa kumppania.

Vierailija
40/46 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunikaatio.

Ap:n olisi pitänyt kertoa että hei laitoin noi roskat tohon tai et se on roskit, mut pitää viel lajitella ne. Ja miehen kysyä, hei mikä toi kassi on? Onks se roskis vai sun tavaroita?

Nyt teistä kumpikaan ei puhunut vaan oletitte toisen tietävän mikä se on ja toisen myös hoitavan sen asian. Ei kumpikaan ole ajatuksenlukija joten noista kannattaa kertoa ja huikata niin tietää. Samoin kohteliaisuus toista kohti, ettei jätetä omia paskoja vaan hoidetaan omat jäljet. Se on kumma kun työpaikalla kohdellaan vieraita työkavereita paremmin kun omaa kumppania.

Mies päätyi kommunikoimaan... en vie sun roskia? Tuolla asenteella ei yhdessä asuminen onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme