Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nopeaa apua kaivataan... Lakiasiaa " lahjoituksesta"

Vierailija
26.11.2006 |

Mies myy oman autonsa yksityiselle, saa siitä ison shekin. Minun on kuitenkin tarkoitus mennä viemään shekki pankiin, kannattaako shekki ottaa minun nimilleni? Ja jos ottaa, ei kai siitä mitään veroa tarvitse maksaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten suosittelisin pitämään sekin miehen nimissä. Mikäs tollukka mies sinulla on, kun ei itse pankkiin osaa mennä?

Vierailija
2/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkee porukkakyydillä töihin eikä ole paikalla virka-aikaan. Mielummin kotona ollessani hoidan asian kun että mies pitäisi pellaspäivän asian takia. Kaikki eivät asu pk-seudulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuo voidaan laskea lahjaksi, mistä lahjavero.

Sinänsä voitte laittaa sun nimelle, jos sä laitat saman summan sitten miehen tilille omalta tililtäsi. ELi on vain ns. lyhytaikainen laina.

Vierailija
4/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mistä puhut. Eihän missään määritellä lakia, että jokaisella pariskunnalla täytyy olla omat tilinsä ja omat rahansa.

On ihan se ja sama, kuka ne rahat tilille pistää ja mille tilille. Sinällään on olemassa lahjavero asia, mutta tokkopa ne rahat sun tilille jäävät vain ja ainoastaan sun käyttöön. Vai onko teillä käytössä " korvamerkityt" rahat?

Vierailija
5/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tapauksessa avioparien kesken on myös lahjoitusverot sun muut, mikä tietty on ristiriitaista sen suhteen, että aviopareilla on elatusvelvollisuus.

Vierailija
6/6 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole luotollista shekkitiliä, on kirjoitettu miehesi nimelle et sinä voi sitä pankissa lunastaa. Shekin takapuolelle pitää allekirjoittaa nimi ja sitä ei voi tehdä etukäteen vaan vasta siinä vaiheessa kun shekki lunastetaan pankissa. Eli et voi allekirjoittaa toisen nimissä olevaa asiakirjaa.

Nykyään homma hoidetaan käteisellä tai nettisiirrolla tilille. Jos kaupantekopäivä ja hinta on etukäteen tiedossa, niin ostaja joutuu käymään pankissa hakemassa varmennetun shekin etukäteen myyjän nimelle.

Tuskin itse suostuisin kirjoittamaan shekkiä eri nimelle kuin ostajan, koska tällöinhän ostaja voisi ilmoittaa ettei ole saanut rahoja, koska shekki olisi eri nimellä kuin esim. luovutustodistuksessa ja homma menisi tosi hankalaksi.