Vaikeus löytää sopivaa puoluetta
Mitä puoluetta sitä äänestäisi, jos kokee ympäristöasiat kohtuu tärkeiksi (ei fanaattisuuteen tai äärimmäisyyteen vietynä), koen myös hyvinvointivaltion säilyttämisen tärkeänä, mutta myös sen, että ihminen saa työllään rikastua. Ehdoton ei kaikelle woke- ja sukupuolisekoilulle. Olen aikaisemmin äänestänyt joko vihreitä tai vasemmistoliittoa, mutta identiteetti-wokehörhöily on mennyt siihen pisteeseen, että en vain enää kykene. Enkä myöskään pysty allekirjoittamaan tätä äärimmäistä sinisilmäisyyttä ja yhden asian totuutta integraatiosta, kaikkien kohdalla se ei toimi ja seulan pitäisi olla paljon tarkempi.
Mitään persuja en myöskään aio äänestää.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Jos ympäristöasiat on millään tavalla yhtään tärkeitä niin PS, kd ja keskusta on heti pois laskuista, valitettavasti. Kokoomus taas on näissä liian epäluotettava, Orpo sanoi esimerkiksi puheenjohtajatentissä että teknologia ratkaisee ilmastonmuutoksen :D ei jumpe mitä hörhöhaihattelua, ei todellakaan ratkaise vaikka varmaan avuksi saattaa olla. Sinuna valitsisin varmaan RKP:n itse asiassa! Heillä on hyvä, luotettava, pitkän linjan meininki vaikka näyttävätkin yhden asian puolueelta. Ovat olleet hallituksessa sata kertaa ja hoitaneet suomalaisten asioita mitään suhmuroimatta vaikka eivät ikinä suurimmaksi puolueeksi pääse. Anna-Maja Henriksson on tehnyt vaikutuksen.
Sinänsä en kyllä itse ymmärrä mikä niissä vähemmistöjen oikeuksissa niin korpeaa? Tuntuu että on kyse enemmän mielikuvista kuin todellisuudesta. Tajuatteko että ennen translakia sukupuolta korjaaville oli pakkosterilisaatio? Ihan kammottavaa ja ei mitenkään Suomen kaltaiselle ihmisoikeusmaalle sopivaa. Samoin saamelaiskäräjälaista Suomi on saanut useat moitteet kansainvälisistä tahoilta kun rikkoo alkuperäiskansaoikeuksia.
Sukupuolen korjaushan tarkoittaa itsessään pakkosterilisaatiota. Jos ns. korjaa sukupuolta (eli keinotekoisesti vaihtaa), se automaattisesti vie lisääntymiskyvyn mikä on täysin looginen seuraus. Nainen ei voi tuottaa miesten sukusoluja ja mies ei voi tuottaa naisen sukusoluja eikä synnyttää.
Tämän päivän Hesarissa oli varsin hyvä artikkeli siitä, mitä tapahtuu kun transaktivismi ja wokeilu on mennyt liian pitkälle ja mitä Suomeenkin yritetään saada. Ja tieteestä pitää saada puhua ilman maalittamista ja uhkailua. Biologinen sukupuoli ei ole päätösasia. Naisesta ei saada toimivaa miestä eikä miehestä naista. Lapsia tulee suojella hormoonibloggereilta (jotka aiheuttavat lisääntymiskyvyttömyyttä eli ovat ns. pakkosterilisaatio mistä itsekin voivottelet).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnairin kohun yksi pomoista on suht korkealla pallilla persuissa. Joten sovinismi elää ja voi hyvin persuissa. Jos Suomesta ei halua Jenkkilää, missä naisten oikeuksia poljetaan ja maata viedään kohti 1800-lukua (aborttioikeuden poisto, seksuaalivalistuksen poisto) niin persuja ei missään nimessä kannata äänestää minään protestina.
Jos nyt saataisiin edes m-muuttopolitiikka vähän järkevöitettyä, niin sekin olisi jo saavutus. Miksi maalaat tuollaisia uhkakuvia, kun tiedät itsekin, miten vaikeaa on ylipäätään muuttaa yhdenkään asian suuntaa? Jos halutaan jatkaa vain nykykehityksen mukaan, jossa esim. jengit riehuu kaduilla, niin äänestäkää sitten samoja puolueita kuin aina ennenkin.
Eikö argumentointisi ole hieman epäloogista? Jos kerta suuntaa on vaikea saada muuttua millään tavalla, niin miten eri tavalla äänestäminen muuttaisi yhtään mitään jengirikollisuuden osalta? sinä kumoat itse itsesi.
Edellisen kerran kun persut oli hallituksessa niin tulijoita tuli ennätysmäärä. Persujen hyväksymänä.
Vierailija kirjoitti:
Sinimusta liike.
Mikä vika tässä puolueessa on?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen eliminoinut puolueita ja jäljellä on enää SDP ja PS. En todellakaan vieläkään tiedä kumman valitsen saati sitten ehdokasta. Onneksi tässä on vielä viikko aikaa miettiä. Osittain olen siis SDP:n linjoilla ja osittain PS:n tai noh. suoraan sanottuna olen oikeastaan vain ulkomaalaisiin liittyvissä asioissa PS: n linjoilla ja muuten paljon SDP:n. Tällaista puoluetta, jossa nämä yhdistyvät ja joka kannattaa lisäksi työttömien aseman parantamista ja 9 euron päiväkorvauksen orjatöiden lopettamista ei ole.
SDP:lläkin on maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa olisi selvästi kysyntää uudelle puolueelle. Jolla olisi vihreiden ja vasemmiston aatteita yrittäjiä unohtamatta, mutta ilman intersektionaalista identiteettihörhöilyä. Uskoisin että sellaiselle olisi todella kysyntää
Täytyy käyttää tuota eliminointitapaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen täysin hukassa sen suhteen, mitä puoluetta äänestäisin.
Ap
Keskusta on jo olemassa ja on ollut vihreä jo ennen vihreitä.
PS tai KD. Muuta neuvoa ei tule. Varauksella myös tolkun Kepulainen.
Älä äänestä ketään. Ne kaikki valehtelevat.
Vaalikoneita kannattaa tehdä useampi. Kyllä se siitä kirkastuu.
VKK tai lähde nyt-puolueet parhaita
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuskailen ihan saman asian kanssa. Olen piykälti kanssasi samaa mieltä asioista. Uusi puolue tarvitaan.
En voi äänestää myöskään SDP, koska Marin.
Olen tässä järkyttyneenä tuumaillut, että onko ihan oikeasti tilanne se, että joutuu äänestämään persuja? Hävettää äänestää puoluetta, jolla on kaikenkarvaista tonttua riveissään... Mutta en löydä parempaakaan vaihtoehtoa.
Olen kuullut ihan samaa järkyttynyttä pohdintaa muiltakin.
Aivan samat pohdinnat täällä. Pitkitän päätöksen tekemistä kun en tiedä pystynkö äänestämään näistä kumpaakaan. Ps on ainoa, jolla järki päässä ja Suomen asialla. Sdp haluaa säilyttää koulutuksessa ja terveydenhuollossa rahat, mutta muuten meneekin sitten kovaa ja korkeelta suvakkimeininki enkä todellakaan halua nähdä Marinia enää keekoilemassa ylimielisenä yhtään missään. Ps:n kanssa joudun äänestämään jotain idaria ettei sekään näin akateemisena oikein puhuttele. Ikinä ollut näin vaikeaa.
Kyllä se on PerusS joka Suomen tiellä pitää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on PerusS joka Suomen tiellä pitää
Jos persut päästetään ratin taakse niin todennäköisesti oltaisiin pian ojassa.
Itse meinasin jättää äänestämättä mutta poimin samoilla seteillä (paitsi että sukupuoliasiat ei haittaa mutta ei myöskään ole politiikan ykkösasia) oikeistolaisemman vihreän minkä löysin ihan vain vastapainoksi kaiken maailman sinimustille. Harkitsin myös rkp:tä. Olen liberaalihkon ja keskellä oik-vas. Kyllä oli tervanjuontia koko äänestys, sama kuka siellä on niin sote vaan kurjistuu.
Kannattaa äänestää pienpuoluetta mieluummin kuin jättää äänestämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ympäristöasiat on millään tavalla yhtään tärkeitä niin PS, kd ja keskusta on heti pois laskuista, valitettavasti. Kokoomus taas on näissä liian epäluotettava, Orpo sanoi esimerkiksi puheenjohtajatentissä että teknologia ratkaisee ilmastonmuutoksen :D ei jumpe mitä hörhöhaihattelua, ei todellakaan ratkaise vaikka varmaan avuksi saattaa olla. Sinuna valitsisin varmaan RKP:n itse asiassa! Heillä on hyvä, luotettava, pitkän linjan meininki vaikka näyttävätkin yhden asian puolueelta. Ovat olleet hallituksessa sata kertaa ja hoitaneet suomalaisten asioita mitään suhmuroimatta vaikka eivät ikinä suurimmaksi puolueeksi pääse. Anna-Maja Henriksson on tehnyt vaikutuksen.
Sinänsä en kyllä itse ymmärrä mikä niissä vähemmistöjen oikeuksissa niin korpeaa? Tuntuu että on kyse enemmän mielikuvista kuin todellisuudesta. Tajuatteko että ennen translakia sukupuolta korjaaville oli pakkosterilisaatio? Ihan kammottavaa ja ei mitenkään Suomen kaltaiselle ihmisoikeusmaalle sopivaa. Samoin saamelaiskäräjälaista Suomi on saanut useat moitteet kansainvälisistä tahoilta kun rikkoo alkuperäiskansaoikeuksia.
Sukupuolen korjaushan tarkoittaa itsessään pakkosterilisaatiota. Jos ns. korjaa sukupuolta (eli keinotekoisesti vaihtaa), se automaattisesti vie lisääntymiskyvyn mikä on täysin looginen seuraus. Nainen ei voi tuottaa miesten sukusoluja ja mies ei voi tuottaa naisen sukusoluja eikä synnyttää.
Tämän päivän Hesarissa oli varsin hyvä artikkeli siitä, mitä tapahtuu kun transaktivismi ja wokeilu on mennyt liian pitkälle ja mitä Suomeenkin yritetään saada. Ja tieteestä pitää saada puhua ilman maalittamista ja uhkailua. Biologinen sukupuoli ei ole päätösasia. Naisesta ei saada toimivaa miestä eikä miehestä naista. Lapsia tulee suojella hormoonibloggereilta (jotka aiheuttavat lisääntymiskyvyttömyyttä eli ovat ns. pakkosterilisaatio mistä itsekin voivottelet).
Ap
Eiköhän siellä nyt ole tärkeämpiäkin asioita ratkaistavaksi kuin satunnainen setätäti.
Muistakaa äänestää PUOLUEOHJELMAAN perustuen. Yksittäinen ehdokas voi lupailla vaikka Kuun taivaalta mutta jos se pääsee eduskuntaan niin siellä se äänestää tasan tarkkaan puolueohjelman mukaisesti. Vaalikoneissa annettuihin yksittäisten ehdokkaiden vastauksiin ei siksi voi luottaa. Ehdokkaat levittävät verkkonsa laajalle ja lupailevat sellaista mitä he eivät voi puolueohjelman perusteella aikanaan toteuttaa.
Nämä ovat puoluevaalit. Pitäkää se mielessä.
Sinäkö kuvittelet, että Suomi, 5-miljoonainen kansa ratkaisee maapallon ilmastonmuutoksen? Eiköhän paras, mitä Suomi voi sillä saralla tehdä, ole panostaminen innovatiivisiin firmoihin, teknologiaan, jolla saadaan ilmastoystävällisiä ratkaisuja ja tuotteita. Tuollaisiin firmoihin tulee panostamaan jokainen puolue, koska se tarkoittaa myös taloudellista hyötyä.