Mikähän pointti tuossa oli että Pirkka-Pekka Petelius kävi yhden kauden eduskunnassa?
Kommentit (46)
Hänhän oli julkkisehdokkaana keräämässä ääniä puolueelle. Ei siinä ollut muuta syytä.
Haastatteluitakaan Petelius ei antanut. Vihreät otti sen vain ääniharavaksi ja tukkivat suun?
Kävi hakemassa itselleen eläkkeen. Saa loppuikänsä 16% kulloinkin voimassa olevasta kansanedustajan palkkiosta kuulkausittain.
Suostui varmaan ehdokkaaksi kun pyydettiin, mutta ei uskonut että tulee valituksi.
Miettikää tällainen on mahdollista Suomessa, sinne äänestetään vain tällaisia vapaamatkustajia isoa palkkaa ja etuja saamaan. Kertaakaan en ole kuullut tämän nunnukan sanovan yhtään mitään, olen katsonut kaikki eduskunnan kyselytunnit. Istuu siellä vain kuin joku mykkä pa&ska.
Vierailija kirjoitti:
Kävi hakemassa itselleen eläkkeen. Saa loppuikänsä 16% kulloinkin voimassa olevasta kansanedustajan palkkiosta kuulkausittain.
Hän on jo työeläkkeellä ja pian täyttää 70v ja jos istuisi seuraavan kauden eduskunnassa, hän olisi jo 74v.
Järkevä päätös jättäytyä eduskunnasta ja siirtyä viettämään ansaittua eläkettä.
Ja mahdollisesti tekemään luonto-ohjelmia, jossa hänellä hyvä tieto taito.
Helppo raha ja saa kai jotain sopeutumis rahaa. Ihan nolla kansanedustaja!
Vierailija kirjoitti:
Miettikää tällainen on mahdollista Suomessa, sinne äänestetään vain tällaisia vapaamatkustajia isoa palkkaa ja etuja saamaan. Kertaakaan en ole kuullut tämän nunnukan sanovan yhtään mitään, olen katsonut kaikki eduskunnan kyselytunnit. Istuu siellä vain kuin joku mykkä pa&ska.
Nunnukan😆
Hyvin sanottu!
Pirkka Pekka Petelius on kansanedustajista vanhemmasta päästä, muutaman vuoden nuorempi kuin Erkki Tuomioja ja hänkin jättää eduskunnan, vaikka äänikuningas.
Halusi saada kokea tuonkin. Saa kuitenkin eläkettä mitä neljästä vuodesta on kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Oli top3 joukossq vähiten kyselytunneilla äänessä olleista. Kyykäärmeiden pesimisestä kysyi kerran. Saamelaisilta pyysi anteeksi 20v vanhoja sketsejä.
Jos hän olikin siellä vain hakemassa materiaalia uusiin hahmoihin? On ainakin ollut mistä ammentaa.
Vierailija kirjoitti:
pyysihän se anteeksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on jo työeläkkeellä ja pian täyttää 70v ja jos istuisi seuraavan kauden eduskunnassa, hän olisi jo 74v.
Järkevä päätös jättäytyä eduskunnasta ja siirtyä viettämään ansaittua eläkettä.
Ja mahdollisesti tekemään luonto-ohjelmia, jossa hänellä hyvä tieto taito.
Petelius on tehnyt työuransa taiteilijana, joten hänen eläkkeensä on todennäköisesti hyvin pieni. Kansanedustajaneläke tuo siihen ihan mukavan korotuksen.
No mikä pointti sillä nyt muka pitäisi olla? Ei tainnut olla ainoa laatuaan eduskunnassa, että yhden kauden on vain.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, osa siellä käyttää aikansa puhuakseen paskaa, jota ei itsekään usko. Parempi?
Vai oliko hänen cancelointi juuri viime vaalien alla vai juuri niiden jälkeen ja sen takia meni heti moti kaikkeen tämmöiseen?